IF Björklöven

3859 inlägg · 99 ämnen

Forum

« · 2368300 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly
Klåparna:
Jag är alltid positiv så kan inte titta om jag inte tror laget vinner. Tror vi fixar topp-3 men då utgår jag ifrån att vi värvar Jayden som det snackades om.

Jag saknar Hasa och hans puckflyttande, det är rätt skönt med backar som bara kan flytta in pucken i anfallszon och bidra till att hållla den där. Målskyttet tror jag kommer lossna.
Kommentera

Sv: Silly
Tarasov: Vilken är spelaren i ert lag(juniororganistation) som är åtalad för sexuellt övergrepp?
Kommentera

Sv: Silly
Tarasov: Ja, bland annat Ukraina och Sverige(sossarnas, MP, Reinfeldt massinvandringspolitik). Någon måste föra fram sanningen när andra står som fån och ser på. Det handlar inte om "rasism", det är sunt förnuft.

Vilken placering tror du ni(modo) slutar på? Har sett minst sagt förvånande dåliga ut.
Kommentera

Sv: Silly
Klåparna:
Ja men bra att du tog upp det här men folkmord, måste upp i ljuset....
Kommentera

Sv: Silly
Modo har minst sagt gått knackigt på försäsongen, förväntade topplaget ser ut att få det tungt i vinter. Deras invärvade transor måste pricka rätt annars blir det som bäst en topp 10 placering för t*ttarna från Ö-vik 11 mil söderut.
Kommentera

Sv: Silly
Klåparna: Fyfan vad mycket sossar och töntar det är här inne på hockeysnack. Sojamjölk utan stake hela bunten.
Kommentera

Sv: Silly
Klåparna: Modo totalt utskåpade och nollade av DIF. Karlin missnöjd i intervjun.
Kommentera

Sv: Silly
Klåparna: Fortsatt grisigt och grinigt mellan DIF - MODO. Modo ser ut att bli nollade.
Kommentera

Sv: Silly
Klåparna: Drygt 5 min kvar.
Kommentera

Sv: Silly
Klåparna: Kommer vi få se "The Heart of Hockey" nollat av "Mesta Mästarna"?
Kommentera

Sv: Silly
....
Kommentera

Sv: Silly
Klåparna: Modo totalt utspelade av Stockholms stolthet.
Kommentera

Sv: Silly
Klåparna: DIF-klacken körde "Karlin Karlin ditt jävla svin".
Kommentera

Sv: Silly
Grinigt och grisigt mellan DIF och MODO som väntat.
Kommentera

Sv: Silly
Offside-Lennart: Adam Plant, han kommer nog inte spela igen. Bekymmer med hjärnskakningar.
Kommentera

Sv: Silly
JoseGonzales: Men ni har väl en back som aldrig spelade något under förra säsongen med Veeti Vainio? eller vad pojken heter, vad är det för status på den spelaren nu?
Kommentera

Sv: Silly
JoseGonzales:
Frank Päron tror jag tyvärr inte räckte till på denna nivå, trodde han skulle vara bättre. Gropp hade sina stunder men lite ojämn.
Kommentera

Sv: Silly
Offside-Lennart: Dom var bra jag tycker bara det är orättvist att säga att våra transatlanter var osynliga när dom levererade mest poäng nästan. Gropp sög dock men han var också petad stora delar, Girard spelade back så han får mycket mer än godkänt från mig!
Kommentera

Sv: Silly
JoseGonzales: Fast min poäng jag tycker dom drev spelet mer än vad era transatlanter gjorde, hände alltid något farligt när Ottosson var på isen, väldigt smart spelare

sen att det inte lossnade för honom emot just oss är en annan femma, men driv i hans kedja var förjäkla kul att kolla på, väldigt sevärd spelare
Kommentera

Sv: Silly
Offside-Lennart: Håller jag inte med om,

Fitzgerald 3+2
Perron 1+3
Hutch 1+3

Var alla i toppen av interna poängligan mot er.

Ottosson hade 0P på 6 matcher
Possler 1+2.

Lindgren var riktigt bra dock med 5 ass på 5 matcher.
Kommentera

Sv: Silly
JoseGonzales: era transatlanter var rätt osynlig emot oss i Finalen med, dom enda spelarna jag var impad på var Lindgren, Ottosson , Possler, tycker dom tog väldiga kliv.

Var nog för att vi hade mer tyngd i vårat spel och gjorde dom dåliga kanske ;d
Kommentera

Sv: Silly
Tarasov: Jag tycker Woods var rätt dålig det jag såg, iaf jämfört med det jag såg under grundserien. Era stjärnor tappade fokus när vi grisade på dom, tycker Woods var en av dom som klarade det sämst. Men nu har han ett slutspel i kroppen, vet inte om det var hans första kanske.

Gruppen är allt, du kan ha 20st från egna ledet och det spelar ingen roll om det inte är rätt karaktärer och alla drar åt samma håll. Tycker löven drog åt samma håll och Kenttä brukar vara bra på hitta rätt personer.

Gropp och Perron är dom enda jag inte tycker gjorde jobbet hela tiden ifjol och ingen av dom är kvar.
Kommentera

Sv: Silly
Icing-Ove: Har förmånen att hålla mig i guldbaren, som iofs är överbefolkad pga att löven inte har någon som håller ordning på vilka som kommer in där..
Kommentera

Sv: Silly
JoseGonzales: Förstår varför du undviker det. Du är ju stammis och känner stället.
Kommentera

Sv: Silly
JoseGonzales:
Skulle nog säga att de var för få, vet att Woods fick kritik men tyckte han gjorde det rätt bra, Vigenaults betydelse var ju rätt uppenbar. Macm ja helt ok men det varken bättre eller sämre. Tycker ert djup avgör ni har 4 kedjor som kan skapar nåt vi har 2 i de sista matcherna och då slutar det i regel som det gjorde. Utöver det en skada på Tex.

Jo vet att en del modoiter hakar upp sig på det där men det är en åsikt jag inte delar, ungefär som när det snackas om att någon har tankarna på annat håll för vederbörande gör 3 kassa matcher i januari. Tror det mer handlar om spelare som sådan än varifrån han kommer. Går att föra ett omvänt resonemang. Känslan i gruppen spelar också stor roll tror jag.
Kommentera

Sv: Silly
Icing-Ove: Jag är inte bland er andra när det kommer till att dricka öl och gå på toa så kan inte svara 😉
Kommentera

Sv: Silly
JoseGonzales: Beskriv känslan att gå in i ett ruckel och skrika ÖÖHH! Haaataa Skellefteååå!! bland andra idioter efter att ha druckit varm öl i pausen och köat 23 min till en toalett.
Kommentera

Sv: Silly
Icing-Ove: Den är okej, inte mer än så. Mycket snyggare utifrån än inne där den känns lite budget. Sedan är Winpos en ren skithög, men en skithög jag gillar! Sedan har jag 0 tilltro till att Umeå kommun skulle bygga en vettig hall så behåller hellre denna med lite känsla.
Kommentera

Sv: Silly
Tarasov: Lätt överdrivet, era bästa spelare vek ner sig helt i semifinalserien mot oss. Det är fakta.

Sedan är det också fakta att ni modoiter snackar om att era spelare har hjärta och vi har legoknektar. Tror inte någon som sett matcherna mellan oss håller med om det, är snarare tvärtom senaste säsongen iaf.
Kommentera

Sv: Silly
JoseGonzales: Du får vara avundsjuk på vår arena. Kolla va fin den är. 
Kommentera

Sv: Silly
JoseGonzales:
Tycker du överdriver här spelarna har visat hjärta men inte räckt till vilket är en helt annan sak.
Kommentera

Sv: Silly
Icing-Ove: Haha en arena som andas hockey vill jag inte byta ut mot en tom arena utan känsla, där man först byggde hemma och bortastå på samma sida 😅. Måste vara ett av dom mest idiotiska besluten som någonsin tagits vid byggandet av en arena.
Kommentera

Sv: Silly
JoseGonzales: MoDo är störst! Bygg en ny arena. Det luktar i Winpos!
Kommentera

Sv: Silly
Icing-Ove: Ser mest fram emot paniken i MoDo-boken när ni börjar värva massa transatlanter. Er ledning kanske har insett att dessa låtsas modohjärtan ni haft i klubben senaste åren inte duger? Våra legoknektar utan koppling till Umeå har visat dubbelt så mycket hjärta i matcherna mot det hemmabygda Modomaskineriet där alla blöder rött, grönt och vitt.
Kommentera

Sv: Silly
Klåparna: Tackar!
Kommentera

Sv: Silly
Klåparna Justin Morrison vann dock guld 2007. Bra värvning från Kalifornien. Cool kille...
Kommentera

Sv: Silly
Icing-Ove: Jo, det vet jag. ;) Med blandade resultat på den tiden... :)
Kommentera

Sv: Silly
Klåparna: Vi har varit där förr, haha!
Kommentera

Sv: Silly
Icing-Ove: Verkar som ni kommer få in en hel del nordamerikaner nu, grattis grabbar!
Kommentera

Sv: Silly
Klåparna: Nä. Hoppas att det kommer in nåt. Tycker Löven har värvat bra!
Kommentera

Sv: Silly
Icing-Ove: Tack så mycket! Har ni fått in någon klasspelare än?
Kommentera

Sv: Silly
Klåparna: Grattis själv på namnsdagen!
Kommentera

Sv: Silly
UbbeNils: Grattis till vinsten!
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
puffe2: Ingen aning, han tog inte avstånd från stölden iaf.
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
Klåparna: Tror inte Widebro stöttar tönt-ultras, men annars håller jag med
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
puffe2: Han hade vetskap, det är bild på han i VK där han uttalar sig om fallet. Ultras är ett töntigt påhitt ja.
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
Icing-Ove: Hahaha, gissar att Klåpis och Wall-e2 är utkastade från deras egna forum faktiskt.
Det finns nättroll överallt.
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
Klåparna: Nu uttalar jag mej som helt oberoende, var 80 mil från händelsen. Men, tror Widebro inte applåderar slikt beteende om han har vetskap.. Tyvärr är din artikel låst, så kan inte se den, men s.k, ultras besudlar väl många föreningar, agendan är kanske inte alltid att stötta egna laget, utan mer att visa hur tuffa man är. Har inget med att stötta sin förening att göra, mer att skämma ut sej och försöka vara lika 'häftiga' som 08:or. Pinsamt, enligt mej.
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
puffe2: Officiell(a) ambassadör(er) är ordet jag söker.

Jo det hände faktiskt i våras, flera modosupportrar var inblandade. Skedde t.om före semifinalserien. www.vk.se/2022-03-30/misstankt-stold-fran-lovenfansen

Johan Widebro tog inte avstånd från detta och jag tror inte Lumberjacks gjorde det heller. Det kändes som om att det var typ "sånt som händer" från Modos håll, inga bra förebilder för ungdomar och barn.
Kommentera

Sv: SCA CUPEN 2022 FINALMATCH IF BJÖRKLÖVEN TIMRÅ IK
Klåparna: Fast, i min värld är man ambassadör när man skriver saker under sin förenings 'färg' . Ungefär som om du knallar in på match i din tröja(eller min) , går du in med en Löven eller föralldel MoDo-tröja på en match och beter dej som ett svin, skämmer du ut din klubb.

Jag har ingen aning om (tror inte Widebro vet det heller) att supportrar snodde nån sak, men det är ju helt fel. Vissa element vill ju kalla sej 'ultras bla bla bla' och tror sej kunna ta sej friheter , trots att det skämmer ut sin förening
Kommentera

« · 2368300 · »