IF Björklöven

3859 inlägg · 99 ämnen

Apropå nånting...

« · 2093995 · » Till forumet


Sv: Apropå nånting...
MrLöven: Han är en bra person, bara det. Men han har gjort mycket med små medel, åtminstone i Västervik
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
puffe: känner inte till han så bra men han är kanske lite underskattad som tränare...eller 🤔🤔
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
MrLöven: Har inte sett matchen så min åsikt betyder inget, Men Mattias Karlin har flera rävar bakom varje öra. Han får sitt lag att överprestera gång på gång

När kommer han hem?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Mezdah: starkt ändå att man lyckades kriga ner dom...Västervik är verkligen ingen drömmotståndare! Trodde tredje skulle bli betydligt tuffare, speciellt då vi inte lyckades utnyttja 5 mot 3 i slutet av andra! Sånt brukar stärka motståndarna...
Poulin, ny stark match!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Glädje för tre poäng förstås. Men Västervik var bra eller så hade Löven för lite fart på skridskorna. Jag tycker att Västervik var aggressiva och fick bra tryck framåt. Poulin tog allt. Vilken kille! Kul att Plant fick göra mål. Det finns många som kan göra det i laget. Mycket kamp och lite ytor. Roligt att laget kämpar.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Men så surt att tappa poäng på detta vis. Väldigt mycket utvisningar och svårt att spela. Nåja, grabbarna får börja tänka bandy, men det skulle behövas lite större is för att göra det fullt ut. Det är bara att kämpa på.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales: Snygg Jocke av Rahimi idag.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Axle San: Tingsryd? Njae ganska högt odds enligt mig. 😋
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
udden: Som jag förstår det så är det endast för nedflyttning. Så att inget lag ska falla ur och SHL isåfall blir fler lag. Då kommer det laget som går upp i år få spela minst 2 år i SHL.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Axle San: Blir väl så att dom stänger ner SHL i tre år det är det mest troliga och då är allt förgäves då inga lag kan ta sig upp ,,,,,
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Mezdah: Intressant säsong i HA, slutspelet kan bli någonting alldeles speciellt, Löven mot Tingsryd i finalen är mitt tips för dagen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
puffe: man ser med glädje lite mer aktivitet här. Vänliga MoDo- diskussioner är aldrig fel. Jag gillade er starke ryss ifjol. Det small som bara attan. Och hoppas som sagt att MoDo kommer loss lite. Allsvenskan är just nu så mycket mer intressant än elit^H^H^H^HSHL. Bra lokala matcher ger mest feeling, det hjälps inte men så är det.
Sen kommer jag ju alltid att hoppas att Löven skall vinna och till slut lyckas gå upp. Men har varit med länge nog för att veta att då skall allt klaffa. 20 år sedan sist. Och då hade de ju ändå dansat runt strecket i tio år redan. Tålamod verkar vara den gröngules dygd. Men snart nya matcher igen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Vombat: Jag är ju inte moderator , men vi har världens bästa moderatorer. Dom har nog bara inte hunnit plocka bort några nya som dök upp, helt i onödan. .

Mitt minne är begränsat, men ifrågasatte nog att Färjestad behövde skapa en tråd om vad Frölunda skulle kalla sej, nu när indianen var passé.

Men mitt förslag 'Frölunda Pigs' står jag för fortfarande.

Att Du o jag skriver på Lövens forum är dock positivt, där behövs det aktivitet
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
puffe: Det är självklart helt ok att diskutera hockey. Har aldrig sagt något om det. Men jag minns att du gick in på fbk s forum och kritiserade att det startades många pinsamma trådar. Men själva har ni minst 15 trådar igång samtidigt men är ändå på Lövens forum och skriver... Det var där jag hittade humorn i det hela
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tarasov: Ni är så välkomna. Bara diskutera på, ni är en del av allsvenskan och då tycker jag det bara är att köra!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Vombat:
Modo togs upp och jag nämner vad jag tycker, diskussion förs på ett sakligt och belevat sätt förstår att det kan te sig främmande och lite komiskt men det är faktiskt fullt möjligt. I en tråd som är till för allmänna diskussioner.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
KB65: Klockren analys, nu får jag be om ursäkt till alla Löven-fans om det blir bara Modo. Ursäkta
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales: Alla vet hur stor betydelse Hellkvist hade för oss. Både i att ändra kulturen inom föreningen och själva lagbygget. Förra årets lag är i princip Sundlöv och Hellkvists bygge med hjälp av några andra i föreningen som Pierre Hedin när vi var utan sportchef. Glader tog beslutet om att ta in Tambellini, men jag tror nog att Hedin och gänget var starkt involverade där också.

Kan helt klart förstå att man kritiserar värvningen av Kangasniemi. Jag tycker dock det var en väldigt skicklig spelare som aldrig riktigt fick chansen på grund av att hans kedjekamrater var helt under isen efter jul (Olofsson, Rosdahl).
Belov var en riktigt bra lösning just då när vi gick med 3-4 skadade ordinarie backar. En stor, stabil och stark back hade efterfrågats ganska länge.
Bartosak var en fullträff.

Gällande årets upplaga, så är det ändå svårt att utröna vad som är dåliga värvningar riktigt än, när själva spelsystemet har havererat så enormt. Omöjligt att veta på vilken nivå det kommer hamna, men just nu så underpresterar nästan alla. Vi har snabba spelare men det går såå långsamt. Sen gör man inga mål i utvisningsbåset eller från bakom egen målbur.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Vombat: En artig MoDoit svarar respektfullt på frågor som ställs. Vi har ju ingen Sven Savage eller Yoda Marklund-attityd. Detta forum befolkas av civiliserade människor, ganska trevligt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tarasov:
Alltså det här är ju stor humor. Ni har säkert 15 Modo-trådar på snackets förstasida men ändå diskuterar ni Modo i Lövens forum.😀
Tror ni kanske att ni börjar spela som Löven om ni är här??
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kenttäcam:
Jag tror laget är överskattat på pappret. Men lutar åt att du har rätt Ville är fel man för spelarna.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales: Kangasniemi var en blivande assistkung om han fått spela i en bättre omgivning. Belov stabil back som spelar enkelt när det behövs, något som var en bristvara . Tycker båda var bra spelare, men Kangasniemi hade behövt bättre omgivning.

I dagens lag är Corrado(enligt mej) bästa förvärvet ihop med Peters.

Annars håller jag med dej i allt , förutom att MoDo får sikta mot topp-12
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kenttäcam: Sammanhållningen tror jag faktiskt inte att det är några större bekymmer med. Vet att många av spelarna umgås på fritiden. Väldigt bra stämning på träningarna också.

Kombinationen fria tyglar på isen och dåligt självförtroende är inget vidare. Allt blir komplicerat och långsamt.
Tror helt enkelt det behövs en ny röst i laget. Bort med Ville.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales: Tur vi inte spelar i morgon då...alla dagar utan match är helt plötsligt bra dagar
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
MrLöven: en seger på fredag ger lite tid för eftertanke. Jag hoppas det lossnar utan tränarbyte, men har oftast fel :)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
För er del tror jag motivation och moralen är ert största bekymmer. Hörde också att laget hade dålig sammanhållning, för hur bra arbetsmoral har du själv när du inte klickar med din chef eller dina kollegor? För så här bedrövliga är inte Modo på papper.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales:
Jag är inte så säker på att det räcker, tror vi behöver minst två forwards till.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tarasov: Ni kommer komma igen, är bara 6 matcher in men jag tycker ni ser väldigt dåliga ut. Om det enbart är Villes fel eller om materialet inte är tillräckligt bra vet jag inte. Men såhär dåliga ska ni inte vara iaf!

Tror Ville ryker om ni inte vinner 2-3 raka matcher. Räcker inte med en seger tror jag men förlorar ni imorgon är han borta.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales:
Topp är mer utifrån rådande situation, såsom säsongen utvecklat sig ser jag en uppenbar risk för att vi stannar i botten. Men det finns inga ursäkter för att vi inte varje år skall utmana toppen.

I efterhand är det rätt uppenbart att Hellkvist spelade stor roll. Har helt klart mina tvivel kring Glader, mest pga att verkar sakna insikt i hur allvarligt läget. Hoppas styrelsen kliver på här.

Tycker laget är för tunt det för stor tilltro till att spelare som är kring 19-21 skall klara av stora roller. Något som i princip städades bort under Hellkvists tid. Men som varit ett problem länge.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tarasov: Att ni pratar om topp 10 är pinsamt. MODO är en klubb för topp 4z Glader har fatalt misslyckats hittills med typ alla nyförvärv utom Peters och Ohlsson. Tycker han kommer undan alldeles för lindrigt i ert forum, men tror det har mycket med att man inte vill erkänna hur stor roll Hellkvist hade i MODOs framgångar förra säsongen. Tycker varken Kangasniemi eller Belov var speciellt bra värvningar, Bartosak var bra.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
MrLöven:
Jag tror seger är ett måste i nästa match, och man måste visa på bra spel. Annars tror jag styrelsen kliver in, jag hoppas att Larry Huras-erfarenheten kommer leda till att det blir så. Oavsett hur Glader tänker.

Laget är i vissa delar tunt, men vi bör ändå kunna ligga topp - 10.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
MrLöven: Att det kunde handla om en hjärnskakning stod nog ganska klart, med tanke på hur det såg ut på bilderna igår. Nu kunde det ha slutat värre, så bara att gilla läget antar jag, ni har knappast brist på forwards...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: lättare hjärnskakning, missar ett antal matcher...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: vet bara att medicinska teamet skulle kolla hans status idag...nåt mer har inte framkommit i media.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
MrLöven: Statusen på Carl Grundström efter den oturliga smällen han åkte på igår?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
puffe: ja Coronan oroar verkligen för oss alla! Hur länge tror du ni har tålamod med tränaren om inte poängen börjar trilla in...?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
puffe: jovisst. Det är bittert att säsongen avbröts när vi (och ni) hade världens läge att lyckas. På att man inte kunde ha publik. Och nu kör man en ny serie utan publik med minst lika läskigt läge med risk för smitta. Ni blev plundrade som ett as som ligger på stäppen, vi klarade oss bättre när hyenorna åt.
Men serien är lång om den körs klart. På't igen bara.

Håller med om att vi varit darriga i flera matcher men ändå lyckats vinna. Att i sista momangen kriga in den som senast är att betrakta som flyt. Det kommer troligen platta matcher också. Jag är gammal och har sett både ett och annat av den varan.

Skulle löven vinna alla matcher en säsong skulle jag förmodligen finna att jag redan var död och i himlen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Mezdah: Jo, så bör det vara, men ni spelar dåligt o vinner bara, vi spelar dåligt o då är man inte värd poäng. Men jag hoppas givetvis att ett Norrlandslag går upp om säsongen fortsätter
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
puffe: hoppas ej på lyxfällan, bränt barn skyr elden heter det. Men man vet aldrig. Corona är ingen lek och jag tror många klubbar i de flesta sporter är farligt ute nu.
Hoppas däremot att MoDo kommer i ordning så att vi får fortsätta bästsäljaren från i våras. Vilka matcher! Såklart vill ett löven fan vinna över MoDo, men det skall vara ett bra och välmående MoDo. Hård och svår match som är jämn. Och så ska vi vinna till slut. Nya tag nästa match.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
MrLöven: Enda hoppet är att ni blir lyx-fällan. Inget funkar, men ni bara vinner.

Inget funkar för MoDo, o vi bara förlorar. Tror det blir er säsong, enda hotet är väl Corona
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kul att vår andremålvakt fick hålla nollan. Stabil match och bra box play. Nu gäller det att hålla i och hålla ut. Svårare match nästa gång. För, vi skall minnas att serien är lång. Men jag tror det är bra med den hårda konkurrensen internt.
Roligt att laget känns bra, som nån skrev nedan.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
MrLöven: MrLöven: Nej ikväll fick vi bonuspoäng, viktiga pinnar, vi har lång väg att gå....
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kenttäcam: en styrka att vinna när i stort sett inget annat än BP fungerade! Västervik har aldrig varit någon drömmotståndare...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Mezdah: Vi var rätt lama idag, tur hade vi.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Oooh, det var på håret ikväll. Skicklighet kan ge flyt som kan ge tur.
Jag tror att laget liksom räknade med att det skulle lösa sig.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
MrLöven: Ja, Poulin är superviktig och kommer att vara det. VK analyserade saken som att det Löven behöver jobba på är att få så långa sekvenser 5-5 som möjligt att nöta på med alla femmorna för att köra motståndarna trötta. Vi har en jämnhet i laget som kommer till sin rätt i slutet av matcherna. Då får man försöka det man kan för att inte hacka upp spelet med utvisningar. Vi förlorar mer på det än bara risken för ett baklängesmål. Nåja, nu verkar det vara ganska långt uppehåll tills nästa match. Bara hoppas att laget kan dra nytta av de dagarna.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
goleafs: nu var det här typ efter hans första eller andra match...kändes bara så himla löjligt att höja Peters till skyarna och dissa Poulin...det var bara försäsong! Blir annat när det är skarpt läge, 5-7 mot Timrå blev 4-1 ett par dagar senare...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
MrLöven: Jag håller med modoiterna om att Poulin inte imponerade på försäsongen. Nu har han dock visat att han har en sjukt hög nivå i sig när det börjar gälla poäng. Han har ju presterat Cannata-siffror hitills på dessa tre, tuffa matcher och idag vinner han matchen åt oss. Brutal match han gör ikväll.

”I’m not a practise goalie” som Kevin själv sa till VK verkar stämma hitills 😁
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
goleafs: skön seger, stort tack till Poulin som verkligen levererar, 3 matcher och nånstans kring 94%! Sågades av vissa i bl a MoDo's forum under försäsongen...😂😂😂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tarasov: jo vi vände. Men återigen huvva. Vi skall vara glada för att det höll. Jag tror att hästen kommer att vara allt annat än ett bytesdjur denna säsong.
Skönt att Löven ändå ser ut att ha den där växeln. Även om det sitter långt inne. Jag känner tillförsikt men det kommer inte att finnas några enkla poäng. Pust.
Kommentera

« · 2093995 · »