IF Björklöven

HockeyAllsvenskan · 4053 inlägg · 106 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
doubleT: Inte kommer det regna några vinster ikväll mer än på 50/50 lotteriet och de tillfaller inte TIK. Jag tror (tyvärr) ni kommer förlora mot vår enda rival.

hompa90: Wallson var riktigt dålig! Ja Löven hade ingenting på mål, det var Fortiers skott. Visst hade vi väl någon i ramen och så men det var inte närmare.

{9682}: Det vet inte jag heller, vi kan ju hoppas att gubbarna lyckas få igång ångloket innan Modo dragit iväg till serieseger.

Erik177776: Tja, just nu ligger ni 2 poäng ifrån hockeyallsvenskan.

Realisten: Upplever säkert en extra tillfredsställelse på bankkontot från SHL-dopade Djurgårdspengar.

Har aldrig tänkt den tanken.

Fiasko? Det är Kenttä själv som värvat laget och tränarna så om det blir fiasko ligger det på hans eget bord.

Walle2: Timrå kvala? hahahaha bra skämt

Walle2:
Ja lite märkligt dessutom då ni 19/20 hade ett rätt bra PP, för att 20/21 ha ett rätt mkt sämre med mer eller mindre samma spelare men med Backar som Jacob A och JL finns of bra förutsättningar.

KulltorpsOlli: Vi får väl se till våren vilka som kvalar. Skulle inte var så kaxig om jag var Timråit...

Klåparna: hahaha gud vad sårad och kränkt. Så jävla skönt med SHL-hockey och snart kommer det regna vinster för Timrå.

Klåparna: Liss, det var hans eget val att lämna. Tråkigt, för han var en stor profil och omtyckt innan han svek oss.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Av allt att döma, åtminstone så här långt, måste ju ändå Olle Liss uppleva en ENORM!!! tillfredsställelse, att han gjorde som han gjorde...

Fast du kanske tänker att Olle Liss '"djupt ångrar"...?, att han lämnade det för evigt "förlorande" hockeylaget, som ju Björklöven faktiskt är, och har varit, mer än 20 år tillbaka i tiden???

Vad tänker du om det, klåparna?...

Blir det fiasko även i år, ja då försvinner även Per Kenttä mot nya utmaningar, det är jag tämligen övertygad om, och då är Björklövens "storhetstid" de senaste åren i HA, 'Garanterat' till ända!!..

Då blir det till att jobba med näbbar och klor för att BLI KVAR i HA...

Klåparna: Dags att byta bort Wallson från profilbilden? Han som höll på sänka hela löven och körde alltid med ursäkten efter matcherna med, "Vi tog inte betalt"..

På Stråhle låter det idag som att ni skjuter och skjuter, 1 mål på 80 skott, men i ärlighetens namn var ju Almtunas få målchanser betydligt vassare än Lövens. Löven kör mer alibi skott

JoseGonzales: Lycka till i Div1 kvalet grabbs.

Klåparna: Nu ska du bara acceptera att du är dålig när det gäller hockey. Timrå och MoDo kan ju i alla fall erbjuda lite underhållning. Vet inte riktigt vad ni håller på med.

Klåparna: Hur kan plats 10 vara nästan sist?

Klåparna: Timrå ligger 15 placeringar ovanför Löven, sig på den istället.

doubleT: Håll käften sopa! Timrå ligger nästan sist med sitt stjärnlag och Dahlén.

doubleT: Division 1 här kommer Löven

Hahaha ni har ett jävla pisslag. Kunde inte ens slå Almtuna hemma.

Klåparna: Tycker genomgående att Löven haft dåligt pp många år. Svårt låsa fast pucken i anfallsson. Karlskogas pp var mycket bättre.

Walle2: Lugn. Vi var klart bättre större delen av matchen men gubbarna kan inte bränna alla lägen dom gjorde. Hoppas de hittar nätet bättre på onsdag..

Liss, det var hans eget val att lämna. Tråkigt, för han var en stor profil och omtyckt innan han svek oss.

Klåparna: Dåligt intresse för analys av matchen här. Löven måste nog steppa upp för att inte bli avhängda i tabellen. Sämsta pp jag sett. Synd att Liss drog iväg.

Tarasov: Haha japp.

Klåparna:
Ja han kommer bli ett hatobjekt 🤣

Tarasov: Daggen ser nöjd ut.

Tarasov: Tack själv!

JoseGonzales:
Lycka till grabbar!

KB: Det känns rimligt tycker jag, blir väl nästa räkenskapsår om det betalas ut efter 1/5 skulle jag tro.

Men idag smäller det, Kenttäs bomber ska släppas!

Pooley hoppas jag är en av dom, Frost den andra. Oavsett hur osannolikt det är måste man ju få drömma?

JoseGonzales: Stämmer nog. Bidragen för matcher under slutspelet 20/21 lär väl rimligtvis ha skickats ut någon gång i tredje eller fjärde kvartalet.

JoseGonzales: hmm, ja, där har du nog en nyckelpoäng, kanske mer rättvisande att se de två senaste ÅR som ihopslagna och sedan snitta ut det på två år.

Padrone78: Jag har dålig koll men kan det vara så att bidragen betalats ut i efterskott och därför hamnat på denna säsongs räkenskap? Tänker borde ju inte ha fått några bidrag då denna säsong var helt öppen?

JoseGonzales: ändå spännande att man i berättelsen säger uttryckligen att huvuddelen av vinsten beror på bidrag från RF. Och tidigare säsonger utan coronapåverkan inte genererat i närheten ett sådant resultat. :) säger inte att Löven är unika på så sätt…

hanzon: Exakt det som jag skrev

Padrone78: Här har du lövens årsredovisningar:

www.bjorkloven.com/arsredovisningar

JoseGonzales: har ni fler bolag än Björklöven AB?
Uppladdat:

500x0-78246772-7110-4d6f-828e-5ef70ad9405e.png

hanzon: Madhawk brukar inte ha fel, men Lukko dementerade det efteråt. Får se om han är en av dem som presenteras nu när pengarna är inne!

JoseGonzales: 1 miljon uppnått, Kenttä lovade bomber och fyrverkerier.

Vem/vilka tror vi presenteras?

{9682}: Nu äger ju kommunen arenan så det ligger inte på löven

JoseGonzales: Nu kan ni bygga ett omklädningsrum åt damerna!

{puffe}: Löven går 8,7 miljoner plus denna säsong och har nu ett eget kapital på 13,8 miljoner kronor.

Tror vi kommer få se en större budget nästa år!

Tom Topp: Idag bekräftades namnet 'dyngdiket'

{8225}: Ove är en legend!

Soulless: Undrar hur GD agerar om Wallmark skulle vilja spela för Löven i framtiden. Han "svek" ju också löven och flyttade till Skellefteå och sedemera Luleå.

Klåparna: Icing-Ove har alltid rätt, skillnad mot att dryga sej. Men allmänt , Tifon är häftiga, men ibland undrar man om tifo-grabbarna är mer intresserade av sitt lag eller sig själva. Syftet borde alltid vara att få med en hel arena, men tifo-nissar verkar ha en annan agenda emellanåt

Klåparna: jag hade dålig koll på starten på tråden. Om det är så tar jag tillbaka det mitt inlägg👍

Windom Earle: Icing-Ove kommer in här och drygar sig, jag måste väl få ge svar på tal?

Klåparna: jag har sett vad du skriver efter finalförlusten, om någon är tappad så måste det va du som ser fantasier och konspirationer överallt.

Du är lika värdelös förlorare som JFK

Klåparna: använder inte FB men ser hellre att löven går under än bygger på en grund av så patetiska idioter som GD verkar bestå av.

« · 2384954 · »