IF Björklöven

3859 inlägg · 99 ämnen

Apropå nånting...

« · 1847208 · » Till forumet


Sv: Apropå nånting...
Knegare:
Tanken har slagit mig också om det nu hade vart luftrörsproblem det hade handlat om, men det är det inte..
Kanske det sitter i väggarna, vem vet men tror att det handlar om ren otur bara..
Sjukt tur att din fru klarade sig, vet hur jävligt sånt kan slå på en och att det sitter i länge efter man har blivit frisk...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jaca: Svartmöglet har ju skit i sig som triggar ta mig fan vad fan som helst i kroppen...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Knegare: I ett länge bortglömt omklädningsrum (i T3) (som vi som spelar hockeybockey fick byta om i) som tidigare var till uterinkarna, var det svartmögel i för ca två år sedan. Nu är det ommålat, men om det är sanerat? Det tror jag inte.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Från Hörnefors:
Visserligen så är det bra mycket som är ombyggt sedan dess, men visst är det skit med mögel och tror inte att det är bara T3 som har problem med detta.
Det är en jäkla miljö där det fukt, varmt och kallt om vart annat, ställer höga krav på ventilationen..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jaca: T3 har alltid känts väldigt sunkigt i omklädnings rum, förråd och korridorer från 30 år sedan när jag spelade i teg till nu.
Nolia och Norrskenshallen i Nordmaling har alltid känts väldigt fräscha. Vännäs är absolut sämst, med mycke mögel och skit.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Från Hörnefors:
Glöm inte att T3 arena är en av landets äldsta hallar, HV's gamla hall har jag för mej är äldre...
Hur gammal är Nolia hallarna / Dragonskolans gymnastiksal??

Men som Du bör veta så är det en liten annan konkurrens situation som råder i Umeå i jämförelse med tex Ö-vik...
Det var en multiarena på G i Umeå men då lyckades vårt fd kommunalråd Lelle grina till sig ett nytt badhus istället..
Det är inte som i Leksand där de lägger 4miljoner (om det nu räcker) på en ny jumbotron!!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jaca: Umeå skulle behöva en multiarena, det är många evenemang som väljer bort Umeå för att det inte finns en tillräckligt bra arena. Jag tycker att dom skulle ha byggt badhuset och en arena på i20 området. Men när det var mest prat om en arena så sa Christer Olsson att han skulle vara med att finansiera en, om Löven spelade i SHL och att Danielsson inte var inblandad i Löven. Men kommunen satsade på badhuset och Löven var då illa skött så han var inte intresserad av att satsa på Löven.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jaca: Jumbotronen i Leksand kostade 8 miljoner.
Man kunde ha haft både en multiarena och ett badhus för pengarna dom la på Norrlandsoperan.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Från Hörnefors: Är den likadan som den Skellefteå har?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Från Hörnefors:
Tyckte jag hörde 8 miljoner men tänkte att detta kan inte stämma!!
Men tydligen så gjorde detta det!!
Du har helt rätt i att vi behöver en multiarena och gärna på den nu inte använda I20 skogen, tyvärr så har Fortifikationsverket nått avtal där uppe och det är inte lätt för ens kommunen att få tillstånd att bygga på den marken..
Kan inte alla detaljer men vet att Fortifikationsverket INTE är lätt att ha att göra med!!
Vi får inte ens använda grusvägarna däruppe för ett SM-rally, trotts att vi återställer dem efter tävling..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
hanzon: Dom ser då likadana ut.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jaca: Löven-fans (Green devils)!!
Skriv under!
Tillsammans mot SHL!

www.petitions24.com/shl__hockeymordare
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
palleparling:
Jag har skrivit under och rekommenderar alla våra supportrar att göra det samma!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rädda svensk hockey - fördela rättvist!
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
Det går lite tungt nu för Asplöven....
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Lånekortet är förnyat för 2018 i Oskarshamn... :D
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jaca: BIK tar rygg
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
jå1: Är detta negativt? Helt enligt reglerna och det är fritt val.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Axle San: Ja negativt ur klubbens perspektiv vill jag påstå. Kolla Oskarshamn som byggt sitt lag på i princip lån och nu när bärande lånespelare försvunnit så faller man som ett korthus. Tycker man läser om ett par lån varje vecka i Oskarshamn och dom är ett plastlag som e ganska tacksamt att retas med litegrann. 😉
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Axle San:
Kunde inte ha sagt det bättre än vad Sputnik: sa det...
Sedan kan man ju alltid titta på det korthus som Per K lämnade..
Jag skrev i en annan bok att jag är skeptiskt till att Löven har 2st lån på vaktsidan och gott ifrån traditionen att ha samma vakt ibland upp till 10år..
Jag tror på att det är det rätta i alla fall...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jaca: Absolut så är det så men lån kan ju vara en billig genväg till bra spelare specielltlån som gäller säsongen ut eller täcker upp för skadade spelare.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Axle San:
Självklart är det så, men ser man nyktert på detta specifika fall så bygger Oskarshamn laget på just lån!! Men att täcka upp visst...
Men då är det frågan om en kortsiktigt lösning och det brukar inte lösa sig på sikt att göra det!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jaca: Jag tycker bara inte att vi skall se ned på dem bara för att de har många spelare inlånade. Oskarshamn har trots allt en relativt bra juniorverksamhet och även ett genuint hockeyintresse i orten. Låt dem låna om de vill säger jag, det är ingenting att se ned på.
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
Måste vara nån typ av rekord av Leksands målis...0% i räddingsprocent efter en period...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jaca: Haha, gillar ramsan X-D
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
En fråga, hur går det för Hardy Häman Aktell?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Yoda Marklund: det går bra, han har bäst +/- av Lövens backar...ja mot KHK gjorde han väl inte sin bästa match men det var han inte ensam om.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
MrLöven: Äntligen vakna denna bok till liv
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
hockey_21: precis, fattar inte varför det varit/är så dött här 🤔🤔!! Brukar kika in i Modo's och Timrås och där är det full aktivitet dagarna i ända...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
MrLöven: Jag kan väl ändå hänga här lite. Är Legend på forumet. Bor i Umeå. Vet allt om hockey.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Costanza: häng här du, känns som vi är tämligen ensamma om det 😂😂!! 99,9% av Lövensupportrarna håller till i ett annat forum...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
MrLöven: Så det andra forumet är lite som en konstant Löven-kongress där alla skålar och klappar varann på ryggen vid ståborden på Nolia. "Vi ääär allaaaa Lööövaaaare!"
Tjalalalaaa! Kenttä! Kenttä! Kenttä!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Costanza: det är väl ungefär som i Timrås och Modo's, där klappar ju alla varandra på ryggen med, ett forum för inbördes beundran...Vi är bäst och alla andra är skit! Tycker det är jäkligt trist att man visar så dålig respekt för andra lag och deras prestationer 👎👎!
I Modo's forum har jag blivit avstängd dessutom, så jävla löjligt 👎👎...man tål inget mothugg när man kommenterar/bemöter den smörja som en del häver ur sig...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
MrLöven: Vi är några som kan ha lite självdistans till de olika forumen. Man går in och skämtar och det blir kaos direkt. Låter dock konstigt att du skulle ha blivit avstängd. Ibland har jag fått bryt också, med tanke på hur MoDo spelat flera säsonger. Tycker det är kul att Björklöven dykt upp på Hockeysnack.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Costanza: Då ska vi se om du kan allt om löven ;) vad heter en av grundarna av Björklövens hockey klubb ? Han var min morfar o hade ofta en hjälm på skallen , inte en hockeyhjälm ;)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
MrLöven: Håller med,jag hann ge mothugg och sakligt i tre inlägg,sen blev jag avstängd på Modoforumet.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Costanza: :)
Ja och nej. Det är rätt mycket kritiska kommentarer där också mot de interna delarna ibland.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Fredrik Mejhammar:

Grodan Boll gissar jag pa?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
GatstenenRules1: fy fan inte underligt att löven lede allsvenskan med det flytet dom har 3 mål på 9 skott . 2 mål på 2 skott i andra ?! ..och en ruggigt bra målvakt som tar nästan allt .. helt sjukt
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jim80: det kallas för effektivitet 🤣...och ja, målvakten är en del av laget och det tänker vi inte be om ursäkt för!! Vi är nedtränade nu och det är mycket som kunde varit bättre men vi leder serien och det har vi gjort i typ 87 dagar och det tänker vi inte heller be om ursäkt för! En tabell ljuger aldrig...så sluta gnäll, acceptera att vi är bäst just nu!!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
MrLöven: Allt är lugnt. MoDo vann. Ni vann. Ni leder. Nu ska vi vara glada att vi får besök på detta nya forum från en klassisk SHL-klubb. Denna gång Brynäs. Jag har bott på Brynäs. De gillade inte MoDo där heller. Min nuvarande hyresvärd Foppa var dock populär bland damerna i baren på Brända Bocken. Ingen visste vem Ove Molin var....
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Costanza: du verkar ju någorlunda vettig i alla fall 😎...trots att du håller på "fel" lag 😉😉!! Stark bortaseger av er...Timrå får nog vara nöjd om dom klarar 4:e platsen 🤔🤔!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
MrLöven: fast i ditt eget forum har du såklart en helt annan attityd ser jag...👎👎!! Hånfull och respektlös...tänk att det ska vara så svårt att visa respekt för sina motståndare, nä håna, klanka och förlöjliga är det som gäller!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
MrLöven: Jag tror att ni måste dra ut huvet ur Lövenröven, innan ni slutar i samma träsk som förvirrade fans från Skellefteå. Ni är kanske är för dumma för att ha ett forum här.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
MrLöven: Grattis till vinsten mot Gurkan igår...säkert spel av Canata som säkrade vinsten.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
M.Lemiux: Cannata var grymt bra...liksom Myrenberg i VIK's kasse!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Fagerwall ser ut att lämna Löven
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
hanzon: ....och 🤔! Han har väl varit med sen typ 2016, den här säsongen har varit fantastisk så här långt. Trots det så tror jag inte det är fel med nytt blod, övertygad om att Kenttä kommer att lösa det på ett bra sätt.
Kommentera

« · 1847208 · »