IF Björklöven

3861 inlägg · 99 ämnen

Apropos of Nothing

« · 2532720 · » Till forumet


Sv: Apropos of Nothing
Icing-Ove: Det har dock inget med hockey att göra, vänsterextremism finns tyvärr i alla städer i någon form.
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
puffe:

Vad fan är det för dagisnivå här inne? Mina förstaklassare håller bättre standard ;)

Men å andra sidan vad vet jag, jag är en legend som Ove ;)
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Klåparna: Konstnärer kissar på scen. Only in Umeå.
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Klåparna: Kommentarer från barn undanbedes, det vill man inte kommentera, men tack för intresset
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
puffe: HIVar in mobilen på plan, ingen har sett det tidigare. ONLY in Ö-VIK
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Realisten: I mångt och mycket så trodde jag att MoDo skulle stänga serien igår men tji fick man! Miracle on Ice 2.0 om rövarna från Ö-vik sjabblar bort detta, kommer någon ihåg det jag skrev för drygt två veckor sedan? Så här skrev jag: "Jag kan bara tänka mig den ev. stämning som kommer infinna sig när DIF avgör i Hägglunds på övertid i match 7. Hela Ö-vik slocknar."

Det kändes som en utopi men nu kan det faktiskt inträffa, helt otroligt om ni frågar mig. Går DIF vinnande ur denna serie har dom mig att tacka!

Är så taggad inför morgondagens batalj, tänk om det blir en match 7. För oss hockeytokar utan glasögon åt endera hållet så vore det underbart att få se en GAME SEVEN!

FINA DJYRGÅRN, KOTLETTFRILLORNAS LAG FRÅN STOCKHOLM MOT BÖNDERNA MED KEPS, VARSELKLÄDER OCH LÖSSNUS FRÅN ÖRNSKÖLDSVIK! LETS GOOOO!!
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Soulless: Kan du utveckla det lite, rabiesapor är ju lite intressant
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Soulless: Jag hoppas ju att Modo tar finalen och tvingar kvar äckeljyyrgårn i HA.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Det ska sannerligen bli intressant att se om Foppa vågar sig till hemmahallen, 'OM' MoDo tvingas till en en sjunde och avgörande match.
Han intervjuades i den andra periodpausen.

Personligen tror jag inte att Foppa "vågar" utsätta sig för risken att behöva genomlida alla HELVETETS kval om så blir fallet, och därför riskerar att få uppleva samma VERITABLA superkatastrof som inträffade mot £yxfällan för sju år sedan.
Skulle MoDo torska det här, efter en 3-1 ledning i matcher och med två hemmamatcher av tre på slutet, med den avgörande på hemmais, är KATASTROFEN i princip likvärdig med den mot £yxfällan 2016.
Blir det så, efter sju års ökenvandring i HA, tror jag att MoDo får ENORMA PROBLEM att resa sig igen. Då skulle åtminstone jag bli mäkta förvånad om det INTE blir MINST!! 10, kanske uppemot 15 raka säsonger för MoDo i HA, räknat efter degraderingen 2016.
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Jag hoppas ju att Modo tar finalen och tvingar kvar äckeljyyrgårn i HA.

Men fan vilken vidrig publik de har, ett gäng rabiesapor beter de sig som.
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Realisten: Löven var enda alternativet. Målet är att spela upp Löven i SHL nästa säsong, sen får vi se. Vi kan bara hoppas att vi går hela vägen. Kenttä kommer ställa ett bra lag på banan nästa år också men det kommer vara många bra lag så det blir helt
öppet race. Det är iaf jävligt kul att han stannar ett år till.

Jag tycker du oftast har poäng i det du skriver och det är intressant att läsa dina inlägg. Prickande analyser och finurligt raljerande om klubbar och spelare.
Även om jag inte håller med riktigt i det du skriver om Weigel.
Din syn på Modos effektivitetsproblem och deras långa ökenvandring i HA faller mig mer i smaken. ;)
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Klåparna: Så är det Nog. Tills dess att han resignerar och "inser" att det "aldrig" kommer att bli något SHL-spel... Då drar han!!
Han spelar nästa, och ev i en "utopisk" värld även säsongen 24-25 hos er.
Är ni kvar i HA även Efter den säsongen, då drar han GARANTERAT!!!
Jag tror inte att Weigel är speciellt 'intresserad' av att fira ett "bejublat" 25-årsjubileum i HA med Björklöven, Div1-säsongerna inkluderade, under våren 25-26, om du förstår vad jag menar...

PS: Jag uppskattar dock mycket, att du ofta komplimenterat mina inlägg!
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
puffe: Hahahaha, tack! Jag har inget att göra med Stoppel mer än att hans son är tränare i Lövens J20(!).
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Realisten: Weigel trivs bra, annars skulle han inte spelat som han gjort. Jag tror inte han skulle gå till MoDo eller annat brödgäng! Han vill spela för oss.
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Klåparna: Du är en fin ambassadör för Ditt Lag. Tror Pappa Stoppel vill se Dej i Djurgårdens organisation snart
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
SPOODI: Riktigt skojigt, en gigant för oss. Speciellt i slutspelet. Överlägset bästa spelaren.
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Realisten: Utmärkt analys, MoDos ineffektivitet är deras akilleshäl. Just nu känns det som att ineffektiviteten kommer fälla MoDo.

Det var en hyfsad domarinsats trots Wessner på plats, men så fort han dömer Löven så slutar det i katastrof för vår del.

Apropå regelböcker, MoDoiter talar sig gärna hesa om att Björklöven och vissa spelare i vårt lag har en egen regelbok(ingen nämnd, ingen glömd). Det hade vi verkligen inte mot DIF och har aldrig haft.
Modoliderna måste skylla på nånting när dom förlorar mot oss.
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
SPOODI: kul med Weigel ett är till! Ni kommer ha ett bra lag igen
------------------------------------------------------------------------------------------
Precis så. IFB, laget som Weigel ska spela i HA med!, tills dess att han tröttnar på HA, eller byter till ett lag SOM SPELAR i SHL!? Alternativt att han inom en snar framtid byter till ett ANNAT lag i HA, där Weigel "tror" att hans chanser att få spela i SHL är STÖRRE, än om han fortsätter med sitt tröstlösa gnetande i HA med Björklöven...
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Sigge: vi var som sämst när det gällde
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Klåparna: kul med Weigel ett är till! Ni kommer ha ett bra lag igen
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Klåparna: Jo men er effektivitet suger! Vem tycker du har en egen regelbok så långt i finalserien?
-----------------------------------------------------------------------------
Jaa alltså, MoDos Monstruösa Ineffektivitet är ju så här långt '"REMARKABEL'", och är inte annat ÄN att DESTRUERA!!!, och förvisa till de sälla jaktmarkerna för eviga tider!!!!!

Dock tycker jag faktiskt att domarbedömningen under matchen Absolut var helt i sin ordning, trots att DIF fick klart fler utvisningsminuter. Men som sagt, vet man inte var målet står, och avlossar en massa Meningslösa avslut från obefintliga vinklar, och inte förmår träffa målet när man verkligen har chansen!!!, som MoDo hade möjligheten att göra vid ett otaliga tillfällen under gårdagskvällens match, jaa... då går det oavsett vilket ändå åt helvete till slut!!..
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Soulless: Ta nästa också och åk ned o döda serien på deras hemmaplan! Ett skadeskjutet jyrgården i HA nästa år kommer bli en fröjd att se!
-----------------------------------------------------------------------------
Hur fan kan du tro det ????

Är man så Ofattbart INEFFEKTIVA som MoDo varit, att man behöver mer än DUBBELT så många målchanser som mitt eget Extremt ineffetiva Luleå generellt sett behövde under matcherna den för oss avslutade säsongen, för att få in pucken i mål 1!!! enda gång, då kan det inte sluta lyckligt..

Nää, en Riktigt Stor Baksmälla nästa säsong för MoDo i HA, efter att Megasopan Johan Garpenfj*nt för första gången i sin sogfyllda tränarkarriär verkligen fått triumfera med Djurgården, lär nog med stor sannolikhet få som följd, att "WooDoo" Även 'firar' 10-årsjubileum i HA säsongen 2025-26.
Annars skulle jag bli Mäkta! förvånad!....

Sen lär nog Mattias Karlin återvända till sitt riktiga hockymecka, där han har sin "barnsäng", nämligen till '"Hockeymetropolen'" Västervik.
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Sigge: På Fredag kommer Garpen ha en egen regelbok.
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Sigge: Jo men er effektivitet suger! Vem tycker du har en egen regelbok så långt i finalserien?
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Klåparna: Vi spelar jämnare mot Diffen än vad ni gjorde. Det säger en del! Ni var inte tillräckligt bra.
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Helt bedrövlig finalserie, två trötta lag!! Sällan jag sett så dåliga lag i en final. :#@
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Mezdah: Stort tack 👍
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Soulless: Dom måste fokusera på något annat än att dom var det sämre laget i 3/4 perioder.
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Soulless: 4 raka hade ju varit sjukt skoj. Bara för att se all media bli helt paff.. Tror fan Twitter, Facebook och allt annat skulle nog crasha.
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
dempa: Ni stressade upp huvudstadslaget iaf, efter utspelet igår så verkar de helt desperata att hitta nått att skylla på! Domarna varit emot dem hela säsongen!??? Hahahaha 😄

Ta nästa också och åk ned o döda serien på deras hemmaplan! Ett skadeskjutet jyrgården i HA nästa år kommer bli en fröjd att se!
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Mezdah: Grattis MoDo, snyggt jobbat!
--------------------------------------------------------------------------------------
Håller med. Nu blir matchserien så oerhört mycket mer intressant än om Djurgården hade vunnit.
Då hade det mer eller mindre varit avgjort efter endast en match.
Så upplever iallafall jag det.
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Mezdah: tack, är långt kvar.
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Confusius: Grattis MoDo, snyggt jobbat!
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Soulless: Haha lugn nu, ni är fortfarande favoriter 😉
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Confusius: 4-0 är inget att sopa under mattan! Ni verkar hittat formen när den är som viktigast vilket jag inte gillar XD
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Confusius: jo lite överdrivet såklart, men tror du förstår min poäng 😊 jag jobbar i övik å man pratar hockey konstant och var och varannan MoDoit jag träffar nämner oftast ”den där jävla rahimin” 😂

Får hoppas det blir en norrlandsfinal. Även om ett av lagen kommer bli jävligt ensamma i HA så känns det som den ”sanna” finalen. Ända sen covidsäsongen känns det som man inte gjort upp med varandra.
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Mezdah: Tack! Otroligt överraskande faktiskt, åtminstone med 4-0 i matcher!

Sista 20 matcherna i serien och även serien mot AIX har vi sett riktigt svaga ut. Mot Mora har vi dock höjt oss rejält många snäpp, och Gudlevskis har helt plötsligt storspelat.

Rejält överraskad, nu har man ju återfått hoppet ;)
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Confusius: stort grattis till MoDo. Imponerande bra gjort att diska av Mora på det där viset.
Vi skall göra vad vi kan, för att bli det andra laget i final. Men vad som helst kan hända i vår kamp mot Djurgården. Huvva.
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Bollkaka: Du har naturligtvis en poäng. Håller med om det mesta.

Tror dock att du tar i lite när det kommer till att "hela Ö-vik snackar Rahimi. Det är väl en eller två användare i vår bok som är helt rabiata.

Däremot är vi väl desto fler som är oroade över om våra spelare återigen inte ska kunna hantera provokationerna! Vi har ju några killar i laget som är extremt lättprovocerade, och det har lett till vårt fall.

Tycker Personligen att Lövens trupp är bättre byggd för slutspel än våran. Vi är lite mer ett grundserielag, med ett gäng som gillar att glida runt och lägga lite flippmackor!

OM vi skulle mötas i en final så ser jag nog Löven som favoriter. Skulle vi dock ha lärt oss att inte gå på provokationer, och inte fokusera på fel saker, så är det möjligt att vi är lite favoriter. Tveksamt om vi har det dock.
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Walle2: Det här var faktiskt första gången någonsin jag skrivit eller läst på ett annat lags forum faktiskt, brukar ha minst sagt fullt upp med mitt eget lag!

Fullt legitimt skäl att bli bannad för ändå, man kan ju inte kasta sig med rena lögner hur som helst ;)
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Bollkaka: alla gillar Löven, bara det att de inte förstått det ännu. :-)
Skämt åsido, det handlar inte bara om Rahimi, även om han blivit en symbol att gilla eller ogilla.

Men vi ska tänka positivt. Nu är det nästan på dagen tio år sedan vi gick upp till allsvenskan. Vi är tålmodiga. Nu är vi ett topplag där. Det kan fortfarande bli bättre. Men då måste allt verkligen klaffa. Vi kan så klart få stryk imorgon och då är det bara att fortsätta. Så länge det går. Det är hockey.
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Confusius: Björklöven behöver väll inte vara omtyckta i andra lags böcker. Det vore väll rätt konstigt om så var fallet? Tänker du att MoDo är det? 😂 det är snarare tröttsamt att nivån på de flesta hockeyforum är så jävla låg att man storknar.

Löven är ett gruffigt lag som ”oftast” spelar på rätt sida linjen, ibland inte. En hockey som passar bra i slutspel. Sen att andra lag inte tycker om den hockeyn, eller inte tycker om Rahimi: Varsågod!

Men det är rätt charmigt att i princip hela Övik och MoDoboken pratar löven 90% av tiden och hur farlig de är, hur ful hockey dom spelar, hur vidrig rahimi är. för att sen bara sitta och gnälla på hur jävla dålig man tycker sitt eget lag är. Låter väldigt tröttsamt tycker jag.
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Confusius: Tycker det är spännande att öppna Modoboken och se hur mycket skit det skrivs om Löven. Själv blev jag portad från den när jag skrev att jag tycker Löven äer ett bättre lag.
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
SuneMangs: Du menar alltså att det inte snackas lika mycket om Rahimi/Löven i andra lags böcker??

Och kan det ha att göra med att MoDo och Löven mötts i typ alla dom senaste slutspelen?? Går du in i Diffens och Västerås böcker är nog inte snacket så positivt gällande Löven! Lag som faktiskt mött Löven i slutspel.

Vi kan väl därför hoppas att Löven blir kvar i Allsvenskan och att ni i Brynäs får möta dom i slutspel(om nu Kenttä blir kvar) nästa säsong, så får vi se om tongångarna är lika positiva hos SuneMangs.

Om vi nu är rädda för Löven så beror det endast på att vi är rädda för att råka ut för skador på nyckelspelare, INGET annat. Kommer det ner till enbart hockeyspelande finns ingen rädsla överhuvudtaget, även om Löven är ett skickligt lag även när det kommer till den biten.
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Walle2: Kanske ska sluta läsa i MoDo-boken då om det är så jobbigt. Och vill du undvika påhopp på Löven bör du nog undvika exakt ALLA andra lags böcker inte bara MoDo´s.

Trodde att ni bara brydde er om SAIK?
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Rahimi som enskild avdankad spelare besegrade hela modo med supporterpåhäng helt själv förra året och verkar onekligen som uranrahimi lyckats även i år 💪🫵

Rahimi 2 - 0 Ööhvik
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Soulless: då skulle du kanske gilla wasabi-chips. Mums.

Snyggt jobbat och viktig vinst ikväll. Det är hemskt att följa sånt här på VK chatten. Men vad gör man inte. Rätt vad det är läser ni om nån gubbe som dör i hjärtinfarkt.

Härligt i alla fall. Nya tag på lördag. Då hoppas jag killarna är noga och gör lika bra. Ha en fin kväll och Glad Påsk med er.
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Bollkaka: Så djävla skönt.....
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Walle2: Viktig, viktig vinst att ta första i sthlm. Skönt att det blev mer fokus på hockey än gnäll!
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Walle2: Lutar åt Rahimi vs. Ove. Jag måste börja träna.
Kommentera

Sv: Apropos of Nothing
Icing-Ove: gGillar dej Ove....
Kommentera

« · 2532720 · »