IF Björklöven

3860 inlägg · 99 ämnen

Matchserie Djurgården - Löven

« · 2522017 · » Till forumet


Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Klåparna: Skulle vi gå upp så plockar nog halva Umeå fram MoDotröjorna ur garderoben igen och åker SHL-buss ner till fina Övik.

Men inget är avgjort än.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Greg P: skrev ju ovan att vi hellre tar 0-4 i matcher mot djurgården än 3-4 mot er oavsett hur nära vi är emot er.
Sen så tycker jag björklöven är ett grislag. Ingenting ni gör är rakryggat och snyggt utan ni skyller ifrån er på precis allt.
Som micken idag! Vafan ska vi tv-tittare göra? Ja visst, djurgården har säkert nån som tittar där och förmedlar! Men vafan är ni så oroliga för att erat spel inte håller?
SKÄRPNING!
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Modotrogen: Och skulle vi mot förmodan förlora finalen på djurgården så tar vi den alla dagar i veckan än att förlora mot er!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vad tänker du om att ni förlorar mot DIF efter sudden i match 7, precis som mot £eksand för sju år sedan. Hur bra skulle du må då??
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Modotrogen: Jag fattar det är skadeglädje att Löven åker ut nu på onsdag, det kommer vi göra. 0% chans. Djurgården är bättre än oss just nu. Vi saknar farten i spelet, trycket runt kassen och för lite heta målchanser samt ett uruselt powerplay.

Min fråga gällde mest att ni nu kommer få Djurgården som ni suttit och gullat och blivit bästa polare med överallt i sociala medier. Tror ni det blir enkla 4-0 till er eller fattar ni inte det kommer bli en stenhård och hetsig matchserie det med. Ni har också spelare och ledare Diffen kommer störa sig på.

Eller är det viktigaste Löven åker ut och sen spelar det ingen roll hur det går för er, lite den känslan ger ni ändå sken av på sociala medier.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Greg P: helt ärligt så handlar det om att i ett derby så har vi inte psyket att stå emot erat mentala spel.
Och skulle vi mot förmodan förlora finalen på djurgården så tar vi den alla dagar i veckan än att förlora mot er!

Men sen är skadeglädjen en stor del 😉 det går inte bra för er inte 😆 snacka om oflyt med 3 förlust finaler i rad.

Men även hur skoj det hade varit med en repris på finalen 2020 så tror jag inte ni tar det, djurgården är för bra och ett glödande hovet kommer inte vara till eran fördel direkt.
Men jag kommer sitta bänkad framför tvn på onsdag kan ni ge er fan på, se er slita varandra i stycken 😆
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Realisten: Säsongen är över för Löven nu. Diffen - Modo i final.

Min fråga var om alla Modoiter ska vara bästis med Diffen även då?
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Greg P: På Gröngult? Det surras Löven dagligen och ingenting om Modo.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Så här ligger det till: Lyckas Löven i en utopisk värld vända och vinna mot DIF, så möts ju två notoriska LOOSER-gäng i finalen. Då måste ju nåt av LOOSERgängen vinna. Då tror jag att MoDo tar det. Blir det däremot MoDo-DIF, blir det säkert ett nytt katastrofalt smärtsamt nederlag för Woo Doo.
Varför inte som 2016 mot £yxfällan, med DIF som segrare efter sudden i en sjunde och avgörande match, inför ett fullspäckat Hägglunds Arena och i slutändan med över 7000 Fullständigt TILLINTETGJORDA!!! åskådare.....
Nåt i den stilen är vad jag tror händer
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Greg P: Modoiter går i sängs med alla som möter Löven, inget nytt under solen. Njut istället av att IF Björklöven berör. Rövhattarna från Ö-vik avgudar stora fina Löven och Umeå.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Gurkan: På Gröngult? Det surras Löven dagligen och ingenting om Modo.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Gurkan: Håll sej till ert forum, där kan även du kasta skit på Löven som alla enögda jävla Modoiter gör. Stick
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Greg P: Allmän fråga till Lövare. Varför diskuteras aldrig hockey på erat forum? Verkar mest vara agendor om Modoiter och rent trolleri.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Allmän fråga till Modoiter, varför kliver in i Djurgårdens corner och kör grupprunk med dom överallt när ni kommer få dom i finalen. Ska ni vara bästa kompisar då med?
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Modotrogen: Självklart är jag bitter. Inte nöjd med lagets prestationer. Genomdåligt.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Klåparna: Jag unnar verkligen ingen framgång åt Garpen eller Yrgårdens IF men jag tror "TYVÄRR" DIF tar det med hjälp av domarcirkusen, lotterinämnden och anonyma referensgrupper m.m i ryggen.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag instmmer verkligen till 100% i vad jag refererat till att du just skrev.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Realisten: Hahahaha, det tror jag också. Modo kommer inte ha en chans mot DIF nu när dom fått blodad tand. Jag unnar verkligen ingen framgång åt Garpen eller Yrgårdens IF men jag tror "TYVÄRR" DIF tar det med hjälp av domarcirkusen, lotterinämnden och anonyma referensgrupper m.m i ryggen.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Klåparna: gigantiskt enögda rövklubb*
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Walle2: Jo men tror att Löven städat av Mora rätt enkelt. Sen vila tills finalserien börjar.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Jag tror lik förbannat att LOOSER Woo Doo trots sin långa vila kommer att åka på Ytterligare ett djävulusiskt 'O'förgömligt nederlag i finalserien, om dom ställs mot Djurgårn.
Det skulle inte förvåna ett dugg, om det återigen blir oerhört "smärtsamt för Woo Doo. Kanske t o m nånting i stil med 3-4 förlusten i matcher mot £yfällan, som avgjordes den 1 April 2016...
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Det som är bra ifall vi åker ut nu är att vi får möta något av dessa två skitlag nästa säsong, vilka vill ni helst möta till hösten? Osympatiska Yrgårdens IF med Gapande Garpen eller Pizza-Karlins gigantiskt enögda rövklubben från Ö-vik?
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Offside-Lennart:

Lööke och Schiley är skickliga, i serien fick de tiden de behövde. Nu i slutspelet är det tightare och de klarar inte alls att driva spelet i fem mot fem på samma sätt. Schilkeys poäng i slutspelet tror jag främst kommit i PP eller med uttagen målvakt, samma för lööke.

I fem mot fem är de två ganska osynliga jämfört med DIF:s ledande spelare.

De måste plocka fram sitt bästa spel på onsdag, annars är det över.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
modomille: Ingen aning. Det hörde nog bara dom.

Men Lindbom spelar inte heller så hur är det relevant att Löven är tröttkörda?
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Greg P: Fast min poäng är , att det är inte bara det " offensiva " som leder till vinster, spelarna du nämner i försvarszonen är bland det blekaste jag har sett på länge ifrån " ledande spelare " - allt handlar om att man gör rätt i båda riktningarna dom gör en bra del i det offensiva men är bland de sämre när det kommer till försvar dom du nämnde.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Greg P: Vad var det Weigel sa till Lindbom? Att han inte klarar pressen?
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Realisten: Jo men tror att Löven städat av Mora rätt enkelt. Sen vila tills finalserien börjar.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Offside-Lennart: Du har inte sett Löven i slutspelet då.

Pooley och Schilkey är Lövens bästa forwards tsm med Weigel. Schilkey ligger bakom varje farlighet man skapar. Utdelningen kunde varit bättre,men han missade ju 2 poängmatcher mot Västerås med. Lööke är iskall tsm med Fortier.

Mustonen och Possler gör ett gediget jobb som brunkare men är inga att räkna med framåt i produktionen.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Greg P: Som jag ser det så är det dom herrarna som viker ner sig när det kommer till kritan.

3 spelare som alla borde ta rygg på just nu i löven är Possler , Mustonen , Fortier

där har du folk som " gör det lilla extra " när det behövs.

sen borde Stråhle ha gjort det han gjorde idag - coacha laget mer än att gnälla på domarna efter varje avblåsning
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Greg P: Schilkey och Lööke är jätte duktiga. Dom har tillsammans gjort två mål i slutspel.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Walle2: Vid serieseger tror jag finalen varit i hamn nu.
-------------------------------------------------------------------
Det är mycket möjligt. MEN!!!... det är väl ändå så att vinna FINALEN!!! I HA, faktiskt är det ENDA som i realiteten VERKLIGEN!! betyder nåt.
Är det inte så Walle2?
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Sigge: Du har uppenbarligen inte sett Löven spela i år. Löven har seriens skickligaste lag med Schilkey, Pooley, Lööke mfl men just nu är spelet dåligt.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Greg P: Fattar inte hur man kan gå ner sej så grymt. Lööke Schikley helt djävla kalla. Kniven på strupen på ons nu. Om Löven losar så tycker jag inte att dom förlorade finalplatsen då, utan alla skitmatcher i serien. Vid serieseger tror jag finalen varit i hamn nu.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Greg P: Er frälsare Kenttä kanske borde överväga att ändra sin filosofi med främlingslegionärer och grishockey. Det blir uppenbart att Löven inte hänger med när det spelas hockey på riktigt. Att ligga på gränsen och komma in under skinnet på motståndarna är ni dock jävligt bra på. Får se på onsdag om det håller eller om korthuset rasar ihop då
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Greg P: ja, Djurgården var helt enkelt bättre idag. Det såg segt ut från Lövens sida. Dif har haft en bra kurva hela matchserien, så jag har svårt att tro att löven plötsligt skulle ta hem två raka.
Surt som tusan, men det hjälps inte. Det var nära men ändå inte.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Greg P: Ok då vet vi 👍
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Windom Earle: Håller med, vinst på onsdag och 7:e hemma, hur inspirerande som helst.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Löven direkt genom usla ikväll och Voutilainen inne i svacka med. Helt tröttkörda. tack och godnatt på onsdag. Modo kommer vara chanslös mot Diffen med.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Klåparna: kom igen nu Löven, två raka. Inget lag har varit märkbart bättre än det andra. Det är er tur!
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Soulless: Så var det. Vinst på Hovet nu är bara att glömma.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Yes!! 3-5!
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Soulless: Måste få ett mål snabbt i tredje, Dif har ju haft två flytmål, hoppas nått kan ramla in för oss.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
UbbeNils: Vilken Hutchings är det idag? Den som psykar eller den som är psykad? Match 2 var han heltklart mer ur balans än motståndet.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Klåparna: Det var ju tydligt redan förra matchen, allt som återstår är bara ett utdraget dödsryck.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Walle2: Ja, nu är det kört.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Veriberri: Närmare 0-3 än 1-2..
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Klåparna: nej då 40 min kvar, allt kan hända i hockey
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Klåparna: Tyvärr verkar spel och målgörande låst sej. Tror det är kört nu.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Soulless: Nu åker vi ur.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
Icing-Ove: inte medvetet och inte hänt om inte deras egen back skickat in han, jag förstår att ni modoiter ser det som medvetet, ni spelar ju så och har gjort hela året, men inte så i detta fall.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
JoseGonzales: men hoppas att killarna fokuserar på hockeyn nu. Vi har ett bra lag som kan spela hem detta, men då måste vi upp ett snäpp jämfört med sist. Hoppas på det bästa nu!
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
hockey_21: Om det stämmer är det lika absurt. Det om något ökar ju tvivlet som funnits över domarinsatsen i serien.
Kommentera

Sv: Matchserie Djurgården - Löven
UbbeNils: Tror faktiskt inte Galajda är skadad. Galajda blev Galajda igen och Djurgården gjorde det enda nödvändiga man kunde göra genom att byta ut han. Kollisionen blev ett klockrent tillfälle att göra det på. Han hade släppt 3 enkla. Några enkla till och matchserien hade varit över Djurgårdens del. Myrenberg är en mycket bättre målvakt som gjorde det bra när han kom in och räddade matchen och serien åt dom.

Tror Myrenberg kommer spika ikväll igen.
Kommentera


« · 2522017 · »