IFK Arboga

94 inlägg · 26 ämnen

Forum

« · 226242


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Lycka till
Önskar er lycka till i kvalet mot Bofors.
Hoppas ni ser till att kanonerna tystnar för gott.


Hälsningar
RK
Kommentera

Sv: Play-off
Jaaa vilket lag tog play-off platsen nudå?

Mm just precis, Arboga

*klockren iminitation av Ferdinand*
Kommentera

Sv: Play-off
västeråsjocke: Hörru brainhead, Arboga ligger fortfarande på samma poäng som VIK. Ni kommer aldrig att ta några poäng nere i Ljungby. Det blir Arboga eller Nybra till play-off.
Kommentera

Sv: Play-off
Pat86:


hahahahahahahahahahahahahahahaha.........
nu blir de inget play off för bonde stan........
hihihihihihi!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Play-off
arboga: Lycka till i kampen om play-off platsen.
Kommentera

Sv: Play-off
Pat86: Javisst skulle det vara perfekt med en repris av förra säsongen. Med enda skillnaden att Boga slår ut Bofors då. Det var kul att åka upp Karlskoga ggr2 även fast det vart två förluster. Men ni har ju vunnit över oss klart i år 2 av 4 möten plus att ni tog oss med två uddamålssegrar också så jag tror inte att Bofors är någon önskemotståndare för IFK. Men det spelar ingen roll, jag ser helst att det blir BIK i play-off. Det är ju kultstatus dom lagen imellan.

Men först måste boga fixa play-off, vilket kommer bli väldans svårt. Tror tyvärr att Nybro tar platsen före Arboga.
Kommentera

Sv: Play-off
arboga: javisst slog vi löven...jag hoppas vi kan komma trea nu och ni tvåa i fortsättningsserien. så vi får er i play-off skulle vara roligt med lite derby
Kommentera

Sv: Play-off
Pat86: Jamen det finns en naturlig anledning till att det inte var något tryck mot er. Ni var ju ofina nog att ta ledningen med 4-5 mål rätt snabbt i bägge matcherna. Då hade knappast BIK:s klack gjort allt för mkt för o vråla sönder halsen om det varit ombytta resultat.

Men det verkar ju ha lossnat ordentligt för boga nu, vi var runt 50 pers i Ljungby och det var ett grymt tryck från bogaklacken. Ni tog Björklöven såg jag, stark.
Kommentera

Sv: Play-off
arboga: det låter som om boga klacken håller på att vakna igen....det skulle vara roligt....den har ju inte alls varit bra de gånger vi har besökt er å det är ju roligare när det blir lite kamp på läktarn också

Lycka till
Kommentera

Sv: Play-off
Pat86: Inte omöjligt, även om det blir tufft. Västerås blir svårta att peta ner från andraplatsen trots att vi ligger på lika många points. Nu är det 50 anmälda till Ljungby, det tar sej!
Kommentera

Play-off
kan det bli play-off för er i år igen? det skulle ju vara roligt om det kunde bli Boforos-Boga i play-off i år igen...

Forza Bofors!!!
Kommentera

Sv: Olsson,Öhman
Zcootah: Nu har ni ju fått tillbaka Olsson så du kan vara nöjd! Tvivlar på att Öhman får förlängt nästa säsong, men man vet aldrig. Boga mot play-off. Anmäl er till Ljungbyresan nu så vi blir 50 st därnere. 17 st åker ner dagen innan o sen kommer resten på söndagen. Hoppas på kval mo Bofors som förra året. Vart var Bik:s klack då i nobellhallen? överröstade av såna bönder som oss!...tss
Kommentera

Olsson,Öhman
snälla kom tillbaks till borlänge :) ni var grymma när ni lirade i borlänges blåa tröjjor
Kommentera

Sv: Halmstad-Arboga
Danne86: de hördes ingenting den här gången heller........
Kommentera

Sv: Halmstad-Arboga
Pat86: Ärligt så hördes ingenting från dom grabbar..Heja fram bofors nu pat86 occh tifoälskaren..
Kommentera

Sv: Halmstad-Arboga
Tifoälskare: de har en men sist vi var där .så hördes det inte så mycket av dem.....
Kommentera

Sv: Halmstad-Arboga
I morrn vinner BIK med 4-1!!!!! Pat:86, jag tror inte Boga har nån klack, eller har jag fel?????
Kommentera

Sv: Halmstad-Arboga
Pat86: Hur många blir ni i derbyt mot bofors???
Kommentera

Sv: Halmstad-Arboga
Tyvärr måste jag säga att jag tror ni får storstryk idag mot hammars,...........6-2 tippar jag
Kommentera

Halmstad-Arboga
Hur går det i den matchen..Hoppas att ni krossar Halmstad så att det blir ett lätt byte för oss sen
Kommentera

Örebro - Arboga
Hejsan på er turknuttar! ;-)
Match på onsdag här i Toyotahallen. Vad tror ni?
Ni föll lite överraskande hemma mot Mörrum och vi vann stort borta mot Nybro. Vi verkar riktigt vara i storform och har äntligen fått spelet att funka. Jag vill inte vara kaxig, men jag tror på tre klara pinnar på onsdag. Det sa jag förra gången också, men den här gången pekar allt på det.
Väl mött!

Tack för mig
Kommentera

Sv: Det finns fler
Jaja bra de!. På söndag ska mörrum få pisk!
Kommentera

Det finns fler
Ne det finns flera men jag tycker att forumet på svenskafans är bättre. Men jag är här och kollar ibland iaf.,
Kommentera

Sv: Hoppsan....
Gött att ni krossade kexen.................fortsätt så!!!

Vore roligt om vi båda kunde nå SA!!!
Kommentera

Sv: Hoppsan....
E det bara jag och Farside från arboga på dn här sidan eller?
Kommentera

Sv: Hoppsan....
nä sidan används knappt.. kolla in på svenskafans forumet istället!
Hoppas på en bra match idag mot HC!
Väl mött i Toyota hallen

FORZA IFK
Kommentera

Sv: Hoppsan....
Bafucin: Den här gästboken var ju inte direkt välbesökt..... :-)
Kommentera

Hoppsan....
Såg att systemet "svängdörrshockey testades i Arboga ikväll. Spelade lagen utan målisar, eller....?
Kommentera

Sv: Heja IK!!!
Kommer det mycket boga fans till karlskoga????
Kommentera

Sv: Heja IK!!!
Skogis: Ja vet det
Kommentera

Sv: Heja IK!!!
Liljan: Du har visst glömt att jag också är Oskarshamnare hörru!!!
Det är ju Johannes om du har glömt??

/Skogis!!!
Kommentera

Sv: Heja IK!!!
Skogis: Ja det blir inte lätt för er mot oss vi är riktigt heta nu men lycka till och väl mött
Kommentera

Heja IK!!!
På onsdag blir det pisk!!! IK vinner med 5-2 eller 4-1 det är mitt tips!!! Forza IK Oskarshamn!!!

/Skogis!!!
Kommentera

Sv: Rögle - Arboga
skovdepeter: Jodå vi är jätte rädda, hur känns det själv??
För övrigt som kommer det nog ner en minibuss och nån bli också.
Kommentera

Rögle - Arboga
börjar ni bli rädda inför premiären på söndag eller?
Kommentera

Kommer ni om en vecka..
Kommer det ner något folk från väster nästa söndag om en vecka?
Kommentera

SHA tipset
Så här före seriestart så är det väldigt populärt att tippa hur serien kommer att sluta i december.
Därför har vi på moraik.com bestämt oss för att ordna en tipstävling för att en gång för alla visa vem som är bäst på att sia om utgången av SHA 2002. Dessutom kommer en lagtävling att finas där DU tillsammans med ditt favoritlags supportrar får visa att vi Arboga-supporters är bäst på att tippa.

Så ta chansen och visa dom andra lagens fans att det är vi som kan det här bäst. Sätt dig ner och sätt ihop en serietabell för SHA som du tror att den kommer att se ut den efter omg. 28 plus att du väljer ut ett lag, vilket du vill i serien, och skriver ner hur många mål det laget kommer att göra under serien (detta kommer vi att använda som ev. skiljefråga). Sen skriver du vad du heter och vilket lag du håller på och mailar detta till [email protected] .
Besök www.moraik.com och följ länken till tävlingen så får du veta mer om reglerna.

Ditt tips måste vara inlämnat senast 21/9.
Kommentera

Sv: Ny spelare klar för Arboga
miftjejen: Inte troligt.
Kommentera

Sv: Ny spelare klar för Arboga
Örëbro - Ârbogâ 10 - 0
Kommentera

Sv: Ny spelare klar för Arboga
ert bästa nyförvärv är i alla fall Fredrik Vestberg....och Olsson är grym!
Kommentera

Ny spelare klar för Arboga
Tomas Jansson, som närmast kommer från Division I-laget Vaxholm, är klar för Arboga. Detta rapporterar klubbens officiella hemsida.
Kommentera

Thomas Wäseby aktuell för Arboga
Skåre-forwarden blev i våras klar för Tingsryd, men när Smålands-klubben blev degraderade bröts överenskommelsen. Nu talar mycket för att det trots allt blir spel i Hockeyallsvenskan för Wäseby nästa säsong. Arboga är det hetaste alternativet.

- Jag ska träna på is med dom i två månader, det är tiden jag har på mig för att visa att jag är värd ett längre kontrakt, säger Thomas Wäseby till Värmlands Folkblad.

Thomas har gjort succé i Division ett.

Källa Svenskafas/hockeyallsvenskan
Kommentera

Nike89 glömde rubriken :/
Andreas Albinsson väljer att lägga av med hockey trots att han bara är 21 år.

- Jag skulle kunna sitta i flera timmar och berätta, men den främsta orsaken till att jag lägger av är att jag aldrig riktigt trivts med livet som hockeyspelare, säger Albinsson till Falu-Kuriren.
Kommentera

Satsa på samarbete med Leksand
jag tycker ni ska börja samarbeta med LIF....sen har ni ett kanonförvärv i den offensiva backen Johan Olsson han liknar Janne Öhman i spelstilen =)
Kommentera

« · 226242