Leksands IF

SHL · 27099 inlägg · 1367 ämnen

« · 1587359 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly season 2013 / 2014

mattias - 74: Man kan ju heller inte säga att han är shl mässig när han inte har lyckats en enda gång i shl.  Killen har fruktansvärt mycket att bevisa.

rahm är enligt mig bättre, han har varit sjukt vass och presterat på högsta nivå men är idag inte i närheten av sitt forna jag, men jag rankar han ändå högre, även om det inte betyder ett smack.


Sv: Silly season 2013 / 2014

Berka:

 ja men att pasta att han ar for dalig for SHL koper jag inte, enligt manga pa plats igar, bade leksingar och brynasare sa raddade Oscar Leksand vid massa tillfallen. det borde ju nanstans raknas ocksa. Folk far saga vad dom vill men enigt mig ar rahm samst i SHL

Redigerad kommentar


Sv: Silly season 2013 / 2014

mattias - 74: Får nog hålla med arnio där, oscar kastade in minst 1 puck i egen kasse varje match (inte kasta in ordagrant, men stod för enorma tavlor) därför fick han lämna modo.  


Sv: Silly season 2013 / 2014

Carl Lejonkräk:

Kastar han in en puck per match? Ar du en idiot eller provocerar du bara? Tank pa att ni har rahm i erat eget lag innan du borjar kasta bajs pa vara malvakter. Hade Robin statt hade vi formodligen vunnit.


Sv: Silly season 2013 / 2014
mattias - 74: Hade du sett matchen så hade du varit orolig, inte bara för spelet i stort utan även för Ahlsenfelt som sin vana trogen kastar in minst en puck per match i SHL/Elitserien. Kanske ni växer in i det med tiden men igår såg det ut som att ni spelade i fel division.

Sv: Silly season 2013 / 2014

KulaShaker:

Ja jag horde ocksa det vilket glader mig at knappa alla " sk " forsta sig paare pa nasan, ingen namnd ingen glomd ;)

Garpenlov pastar att Leksand far det svart att halla sig kvar, fantastiskt att han kan veta det redan nu efter 1 match.

LHC borde enligt hans logik ligga annu samre till da eller?


Sv: Silly season 2013 / 2014
Carl Lejonkräk: Ahlsenfelt var ju riktigt bra, emellanåt....

Sv: Silly season 2013 / 2014
mattias - 74:du behövde inte bli förvånad, 1-3.

Sv: Silly season 2013 / 2014

mattias - 74: jag skulle bli förvånad om Ahlsenfelt släpper in mindre än 4 mål i en elitseriematch.


Sv: Silly season 2013 / 2014

Carl Lejonkräk:

Jag skulle bli forvanad om ni gor 4 mal i en hockeymatch ;)

Redigerad kommentar


Sv: Silly season 2013 / 2014
mattias - 74: Jag skulle bli mycket förvånad om Leksand skulle vinna ikväll, 1-4 lär det sluta.

Sv: Silly season 2013 / 2014
Alisandali: MoDo har ÄNNU en målvakt att sälja / låna ut till LIF, nämligen Starkbaum! Bara att slå till för trottoarpengarna! :-)

Sv: Silly season 2013 / 2014

Alisandali:

Oscar sjalv haller inte med Boorken. ;)


Sv: Silly season 2013 / 2014

mattias - 74:

Brynäsmålvakter är fan så mycket bättre och erfarnare än våra , men det återstå att se hur det går .
Jag tror LIF får det tungt om vi inte hittar en bra målvakt ganska snart . 


Sv: Silly season 2013 / 2014

Alisandali:

Lat folk saga vad dom vill jag tror Brynas far mer problem med sina malvakter an vad vi far. Blir jamt pa Lordag men jag hoppas vi vinner.


Sv: Silly season 2013 / 2014

Tränaren Andreas Appelgren satsar på Oscar Alsenfelt i premiären mot Brynäs.

Men Leksands målvaktshjälte från kvalserien kritiseras.

– Han har ett tveksamt år bakom sig och måste bevisa för alla att han håller i SHL, säger Leif Boork.


Sv: Silly season 2013 / 2014

Filip Forsberg sticker. 

Förutsätter att Salo letar en fullgod ersättare. 


Sv: Silly season 2013 / 2014

J F K:

Låter ju inte helt jävla illa ;)


Sv: Silly season 2013 / 2014
mattias - 74: jag tycker båda är usla. Men om jag måste välja så går jag hellre på en med en hel säsong i ryggen än en som blev skickad till en sämre liga.

Sv: Silly season 2013 / 2014
Carl Lejonkräk: Jag citerar en okänd på det. De som kan någonting är osäkra, bara dårar är helt säkra.

Sv: Silly season 2013 / 2014
mattias - 74: Såklart att Rahm är bättre än Alsenfelt, inget snack om saken.

Sv: Silly season 2013 / 2014
Alisandali: Det är som förra året en hel del baserat på gissningar. Modo dömdes ut att ha seriens sämsta målvaktspar och ett år senare skulle man fått en stark fyra om den usle andremålvakten Starkbaum stannat. Vi kommer helt enkelt inte att få facit förrän säsongen spelats, vilket iofs inte hindrar oss från att gissa.

Sv: Silly season 2013 / 2014
mattias - 74:Se länk :)

Sv: Silly season 2013 / 2014

Gurra88:

Du kan aldrig övertyga mig om att Rahm är bättre än Alsenfelt. Vi får se efter säsongen vem av oss som fick rätt.

Redigerad kommentar


Sv: Silly season 2013 / 2014
mattias - 74: ni griper efter era halmstrån. Det jag såg av honom i Modo är skrattretande. Att han sen lyckas i en skitliga som allsvenskan säger absolut ingenting

Sv: Silly season 2013 / 2014

J F K:

Jag håller med dig.

Leksand har haft många usla målvakter på senare tid men jag tror äntligen klubben hittat en målvakt som kan blomma ut rejält och bli riktigt bra.


Sv: Silly season 2013 / 2014

Alisandali:

Kanske 3:e gången gillt då. Du fick ju fel om Rahm att han skulle vara en av de bästa målvakterna i Es förra säsongen och jag har haft fel förut men nu hoppas jag att jag äntligen får rätt gentemot dig ;)

Det jag såg av Oscar i Leksand imponerade iaf på mig och nu är det verkligen upp till bevis. Jag tror Salo kan få honom att blomma ut rejält kommande säsong.

Redigerad kommentar


Sv: Silly season 2013 / 2014
J F K: Ja, lätt att blanda ihop norrena och LHC med Gerber och Växjö, särskilt när man har 0 koll som vanligt.

Sv: Silly season 2013 / 2014
Gurra88: lär väl varit,Växjö och Gerber när jag tänker efter, men det är rätt irrelevant. Han hygglig räddningsprocent där, någon tiondel högre än Gerber om jag inte minns fel.

Själv kunde jag sagt att Svedberg var en usel målvakt för sin prestation i Modo, men det enda han egentligen saknade var självförtroende och styrka i bålen. Hade man bara dömt honom för sin säsong i Modo hade han knappast kommit till AHL...

på samma sätt tror jag Ahlsenfeldt har mer i sig.

Sv: Silly season 2013 / 2014
J F K: tror du fortfarande att han har spelat i LHC?

Sv: Silly season 2013 / 2014
Gurra88: Jag såg honom ett par gånger och han hade bättre räddningsprocent än Norrena. Vad du tycker i övrigt är ointressant.

Sv: Silly season 2013 / 2014
J F K: seriöst att göra en bedömning när man inte ens vet vilken klubb han spelat i.

Sv: Silly season 2013 / 2014

Alisandali:Alsenfelt var inte alls dålig i LHC (eller vad det nu var). 

Jag som modo-it tycker att det är en riktigt bra målvakt som kom fel, och förmodligen har lite svagt psyke. I Leksand verkar han trivas och ha förtroende så jag tror att han revancherar sig rejält i vinter. 

Man kan inte gå efter procent för då skulle Ullmark vara en av SHLs absolut bästa målvakter. över 93% i serien och 95% i slutspelet.


Sv: Silly season 2013 / 2014

Gurra88:

Jag byter gärna bort Alsenfelt mot Rahm , Alsenfelt är riktigt ojäm och i mitt tycke dålig målvakt .
Och han har visat i två klubbar att han inte håller i högsta serien . 


Sv: Silly season 2013 / 2014
mattias - 74: japp det är vi alla. Nästan lika usel som Alsenfelt. Klokt av Modo att skeppa honom, eftersom han inte håller på denna nivån, Brynäs borde gått samma väg

Sv: Silly season 2013 / 2014

Gurra88:

Samtlidigt blev ju Alsenfelt flera klasser bättre när MoDo skeppade iväg honom och hur jävla kass Rahm var efter sin återkomst efter dopingsavstängningen vet vi ju alla.

Jag är övertygad om att Alsenfelt tar ytterligare ett steg åt rätt riktning i sin utveckling denna säsong, man såg klara tendenser till det föregående säsong, du skall få se.


Sv: Silly season 2013 / 2014
mattias - 74: r
Hur du än leker med dina siffror så blir det inte till din fördel. Om man nu måste jämföra två så dåliga målvakter som Rahm och Aldnfelt så är Alsenfelt sämre än Rahm, allt enligt dina siffror. Skillnaden är bara att Modo gjorde sig av med sin usla målvakt. Brynäs behöll sin.. Rahm hade förmodligen gjort väldigt bra ifrån sig i allsvenskan. Men man kan inte jämföra äpplen med päron som du gör.

Sv: Silly season 2013 / 2014

Förlåt gurra det blir 3,39 för Alsenfelt och 3,26 för Rahm men det är av akademisk betydelse då jag ändå tycker alsenfelt känns mer spännande och har större utvecklingspotential än Rahm. Sedan tror även Rahm får stå mindre än Oscar vilket såklart också väger in. Ju mer man står desto bättre blir man förhoppnigsvis men med tanke på hur jävla usel Rahm var förra säsongen så kan det nog bara bli bättre, frågan är hur " bra eller dåligt " det blir.

Sedan Gurra förstår jag inte varför du skall göra dig lustig över Leksand. Det stavas Leksand och har alltid gjort och inte Läxand . Jag skriver inte t.ex Brynass om er. Väx upp!

Redigerad kommentar


Sv: Silly season 2013 / 2014

Gurra88:

88,7 på 23 matcher är betydligt sämre än 86,8 på 8 matcher.


Sv: Silly season 2013 / 2014
mattias - 74: Sen när blev 86,8 bättre än 88,7? Läxandslogik?

Sv: Silly season 2013 / 2014
mattias - 74: Alsenfelts potential är självklart större än Rahms nu när de tävlar på lika villkor.

Fast hade mitt lag spelat i SHL och haft lite ambtioner där, vilket det som bekant inte gör, så hade jag inte känt mig tillfreds med någon av de båda. Nu dock, i AS, hade jag gärna tagit emot Alsenfelt. Rahm däremot känns inte särskilt attraktiv.

Sv: Silly season 2013 / 2014

Gurra88:

Du får aldrig mig att erkänna att Rahm är bättre än Alsenfelt för det är han inte. Han hade 86,8 på 8 matcher i MoDo. Han hade även 93,1 på 8 matcher med Leksand i HA och så hade han 95,1 på 6 matcher i kvalserien.  

Rahm hade 88,7 på 23 matcher med Brynäs vilket gör över 3 mål insläppta mål per match 3,26 för att vara noga. Statistiken ljuger inte ;)

Jag är övertygad om att Alsenfelt får sitt stora genombrott denna säsong.


Sv: Silly season 2013 / 2014

Carl Lejonkräk: För målvakter är inte skillnaden lika stor. Givetvis är det bättre skyttar, i regel mer skymningar och lurigare passningar i elitserien. Dock så blir det många gånger betydligt öppnare lägen i allsvenskan än i elitserien, så att säga att det automatiskt är enklare för en målvakt i allsvenskan köper jag inte.

Ahlsenfelt var usel under säsongen i Modo, så långt håller jag med. Han var riktigt bra under försäsongen, men när serien började var det som om det gick troll i allting. Han kunde släppa in de enklaste skotten i början av matcherna och backarna hade noll förtroende för killen. Jag tror dock att det mesta var mentalt och att han egentligen inte alls är så dålig som han presterade, om han hamnar i rätt miljö och får en bra start. Visst kan man hävda att det knappast är bra att ha en målvakt med så skakigt psyke...

I övrigt tror jag Leksand kommer före Örebro, men att det blir en kamp mot framförallt AIK för att slippa nedflyttning.


Sv: Silly season 2013 / 2014
mattias - 74: En sak att prestera i Allsvenskan men i SHL är det tuffare. Att ha varit toppspelare i Allsvenskan betyder ingenting när det blir dax att spela i SHL (lite som att gå från SHL till NHL). Se bara på er stjärna Ryno och hur han tidigare klarat av spel i elitserien.

Sv: Silly season 2013 / 2014
mattias - 74: Rahm är pissdålig men samma sak gäller Alsenfelt som dock inte fick vara kvar i finrummet. Så i den jämförelsen var Rahm bättre

Sv: Silly season 2013 / 2014

Carl Lejonkräk:

Nu snackade inte jag om Alsenfelts tid i MoDo, hur mycket spelade han där också kan du ju kolla.

I Leksasnd var han magnifik mellan stolparna och skall man jämföra hans säsong i Leksand med Rahms förra året så vet vi nog båda vem som var bäst eller?


Sv: Silly season 2013 / 2014
mattias - 74:  Alsenfelt visade i Modo att han håller Rahmklass helt klart och om Gisted nu  håller samma klass så får ni en jobbig vinter ;-)

Sv: Silly season 2013 / 2014
mattias - 74:Topp!

Sv: Silly season 2013 / 2014

EskilstunaLasse:

AIK blir jumbo , skall vi dubbla ölen? ;)


Sv: Silly season 2013 / 2014

mattias - 74:Nej, målvakterna i Brynäs gör ingen glad. Men det räckte till slutspel förra sässen och då hade vi osannolikt mycket skador. Forwardsidan och backsidan känns bättre den här säsongen. Jag skulle tippa att Brynäs hamnar på plats 6-8 och Leksand 9-11

Örebro blir jumbo


« · 1587359 · »