Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Fan va coolt ring skvaller blaskan! Säg till om du ser Calle Steen där akslal jag köra över honom med min SAAB =)
mattias - 74: nja inte slutspel...men kanske sluppit kval....
det här laget + en frisk lotvonen och en bicek hade kunnat placera sig i slutspel kanske... dock skulle ja gärna byta backe mot hirsch.. :)
Klart man har öävertro ?? Har inte ni det på erat lag, eller du kanske hoppas vi skall mötas i Ks i vår ?? Lekasands lag i år är betydligt bättre än förra året! Och jag ljuger inte om jag säger att Årets Leksand skulle klara sig bättre än de som spelade förra säsongen! Slutspel hade blivit med detta laget i Es och det menar jag!!
mattias - 74: rättare sagt får vi som vi vill så möter vi dom i ks
jaja va kaxig du! Har du otur spelar vi ut er i KS i vår =)
Så mycket till förändringar blev det ju inte...på pluskontot i.a.f.... nåja dom hade ju inte så mycke tid på sig heller;-)
Skellefteå AIK–Leksand 4–0
Målen, AIK: 1–0 (12:55) Jimmie Ericsson (Tähtinen, Lintner).
Straffar: 2–0 Krekula, 3–0 Lintner, 4–0 Tähtinen.
Utvisningar, AIK: 3x2 min. Leksand: 3x2 min.
Domare: Morgan Johansson, Ljungby.
Publik: 508.
Länk:
1. Patrik Wallenberg 10 p (3+7)
2. Jan Houkko 5 p (3+2)
3. Gabriel Karlsson 4 p (2+2)
4. Niko Mikkola och Morten Green vardera 4 p (1+3)
5. Magnus Österby 3 p (3+0)
Noterbart är att Pasi Saarela och Jonas Elofsson skuggar ligaledarna med 3 p men med färre mål än Magnus Österby.
I dag klockan 12:30 är det match mot Skellefteå. Ska det bli ändringar i poängligan redan då?
Se länk .
Sluta dissa pajen, jahg unnar honom lite framgångar, förtår om han är trött på hissåkandet.. hehe
det där var väl lite väl cyniskt.. det är inte som att det skadar leksand om det går bra för persson/linköping.
3-2 54.36 N Persson (J Lindström, J Välivaara) PP
Noterbart, 3 Assist av Wallenberg! Han kan brynäs få för han gör mycket poäng på försäsongen sedan är han kass i serien =)
4-3 Jan Houkko (Wallenberg, Green), spel 5/4
4-4 Magnus Österby (Wallenberg, Houkko), spel 5/4
BRA ATT POWER PLAY FUNKA FÖR EN GÅNGS SKULL!!!!
Period 1
1-0 M Renberg
Period 2
2-0 M Renberg
3-0 M Renberg
3-1 N Mikkola (P Wallenberg, J Houkko)
3-2 M Green (J Elofsson)
4-2 M Chabada
Period 3
4-3 J Houkko (P Wallenberg, M Green)
4-4 M Österby (P Wallenberg, J Houkko)
Nu är det bara att vänta in målskyttarna från tredje perioden .
4 -2 till luleå. målskyttar för Leksand mikkola occh morten green!
3:e pågår!
Här är fjolårsgubbarna nu.
3 har inte hittat ny arbetsgivare....Yan Golubovsky , Mike Watt och Jarrod Skalde.
Målvakter
26 Johan Backlund - Timrå IK
30 Marcus Lundell - Väsby
35 Tomas Duba - TPS Åbo
3 Ladislav Benysek -Sparta Prag
4 Elias Granath - Kvar i LIF
5 Magnus Österby - Kvar i LIF
7 Niclas Andersén - Kvar i LIF
10 Yan Golubovsky - Ny klubb ej klar
16 Petter Ullman - Kvar i LIF
22 Stefan Bemström -Södertälje SK
25 Jan Nemecek -Bolzano Bozen
28 Jan Srdinko - Slovan Bratislava
29 Kimmo Lotvonen - Timrå IK
41 Örjan Lindmark - Odense Bulldogs
77 Pavel Trnka - HC Plzen
Forwards
6 Patrik Wallenberg - Kvar i LIF
9 Mike Watt - Ny klubb ej klar
11 Mattias Ritola - Kvar i LIF
12 Jens Bergenström - Saipa
13 Sebastian Meijer - Västerås
14 Jesper Ollas - Kvar i LIF
15 Niklas Bröms -Kvar tillsvidare kan hamna i Arboga
17 Jaroslav Kalla - HC Kladno
19 Magnus Hedlund - Kvar i LIF
20 Oscar Steen - Modo
21 Jimmie Ericsson - Skellefteå
23 Niklas Persson - Linköping
24 Jukka Tiilikainen - Slutat
27 Jarrod Skalde - Ny klubb ej klar
34 Jiri Bicek - Brünäs
40 Calle Steen - Södertälje
Skall
fan vad kjag stavar illa idag!!