Leksands IF

26636 inlägg · 1367 ämnen

Forum

« · 2140988 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.



Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74:
Kul när det vänder för en spelare, grattis Janne!
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Hoppas det går bättre än när han fick starta för Finland sist
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:

Här är belöningen för att ha varit överjävligt bra i SHL
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Veriberri: Det kommer jag göra tills motsatsen är bevisad =)
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno: klart nhl är världens bästa liga. Lite därav att jag poängterade att jag har sett denna muller spelat. Och nej du blir inte topp spelare bara för att du kommer ifrån shl till nhl och vice versa. För nhl spelar en helt annan hockey plus små rinkar, trodde du visste det?

Nej jag bryr mig inte om att en spelare ha mer Nhl matcher än hela mitt käre Luleå. Men en sak är klart iaf tror ändå inte att han hade blivit första backpar i " alla " shl lag.
Men lev i din bubbla med det.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Veriberri: NHL är världens bästa liga bara för att man inte platsar där så är man inte dålig. Kodie Curran har inte spelat en ända match i NHL än men han kanske inte heller är en toppback i SHL?

Sen kan jag ju inte veta hur Muller kommer göra i SHL han kanske floppar men han borde prestera på en toppbacks nivå i SHL då han har spelat länge på hög nivå dom senaste åren i NHL.

Tror det på pappret är en back som går in i första backpar i alla SHL lag idag då han har mer NHL matcher dom två senaste åren än vad hela Luleås lag har totalt.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno: topp back känner jag lite att ta i. Har sett han spelat i nhl och han är väldigt dålig i defensiven.. men i Leksand kanske han ses som en topp back, kanske ska fundera på varför inte devils ville ha kvar honom?
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Otroligt 103 matcher i NHL dom senaste 2 säsongerna. Känns som en toppback utan dess like. Extra roligt att vi kunde snuva ett Brynäs som är i starkt behov av förstärkning. Men har man valet mellan Leksand och Brynäs så är valet självklart ;)
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:

Detta låter ju riktigt intressant
Kommentera


Sv: Säsongen 2020-2021
Perfekt spelad match efter 1a perioden. Ashton (inte baserat av poäng) och Juvonen var våra överlägset bästa spelare idag.

Ren skandal att Djurgården får poäng men man kan inte skylla på någon förutom den som kom på idén med sargen. Aja vi får nöja oss med att vi spelade bra vilket var ett tag sen vi gjorde.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Ja det skulle sitta skönt för självförtroendet med en vinst.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:

Allt annat än 3 poäng idag är fiasko

Kämpa 💙
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: ▪▪
LEKSAND

Leksand har problem på målvaktssidan. Axel Brage är skadad och just nu står klubben med Janne Juvonen plus en oprövad junior, Isak Posch, som enda alternativ i målvaktsvalet.

General Manager Thomas Johansson letar efter en målvakt och har varit intresserad av både Markus Svensson som David Rautio. Men när de ville ha flerårskontrakt har Leksand valt att backa ur från affären.

Leksand är intresserade av en till back och letar brett, både i Finland, Ryssland och i Nordamerika.

Truppförändringar under säsong:

► Ut: Lucas Nordsäter, b/f, Södertälje.

Alexander Lundqvist, b, Mora.

Sebastian Wennström, f, Ässät.

► In: Carter Ashton, f, Riga

► Realistisk värvning: Daniel Marmenlind, mv, Västervik

► Drömvärvning: Jacob de La Rose, St Louis▪▪ LEKSAND
Daniel Marmenlind och Jacob de La Rose.
FOTO: BILDBYRÅN OCH TT
Daniel Marmenlind och Jacob de La Rose.
Leksand har problem på målvaktssidan. Axel Brage är skadad och just nu står klubben med Janne Juvonen plus en oprövad junior, Isak Posch, som enda alternativ i målvaktsvalet.

General Manager Thomas Johansson letar efter en målvakt och har varit intresserad av både Markus Svensson som David Rautio. Men när de ville ha flerårskontrakt har Leksand valt att backa ur från affären.

Leksand är intresserade av en till back och letar brett, både i Finland, Ryssland och i Nordamerika.

Truppförändringar under säsong:

► Ut: Lucas Nordsäter, b/f, Södertälje.

Alexander Lundqvist, b, Mora.

Sebastian Wennström, f, Ässät.

► In: Carter Ashton, f, Riga

► Realistisk värvning: Daniel Marmenlind, mv, Västervik

► Drömvärvning: Jacob de La Rose, St Louis
Kommentera


Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74:
Kanske dyker upp härinne när det går kasst och frågar hur det känns och ber om analyser av läget, för det är den standarden som är satt.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Ja jag minns att det var någon som tippade att han skulle fått sparken innan 13e matchen
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:

Rönnberg hyllar Leksand

Trodde jag inte, förresten är det ovanligt tyst bland modoiterna nu när leksand bara vinner och vinner ;)

annat var det i början av säsongen då var och varannat inlägg handlade om att vi hade förlorat och att Björn skulle få sparken innan jul ;)
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Charliejfz:

Jag är lite inne på din bana

Lakers är en mardrömsmotståndare för många lag
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno: Tror Lakers kommer gå riktigt långt i slutspelet. Är inte förvånad om finalen blir mellan dem och eventuellt Luleå. Vet att Frölunda och Luleå blir bättre i slutspelet än i grundserien.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Har följt Borlänge hockey ” HC Dobel som de hette förut ” sedan jag var barn, uppväxt 700 meter från Borlänge ishall

Borlänge hockey har dessutom de senaste 3-4 åren varit med i toppen av grundserien samt varit ett topplag i Allettan i många år

Han spelar säsongen ut först och främst vad det verkar
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Oj superbra värvning för ett div1 lag. Det var inte så tydligt om han fortfarande är på lån eller om han släppts helt ifrån Leksand.
Kommentera


Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Ja det blev onödigt jämt. Samma sak som mot Linköping så kollapsar vi sista 10min. Tror dom slappnar av för mycket men förhoppningsvis blir domhär två matcherna ett wake up call på hur man stänger matcher man leder med flera mål.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:

Kul att Kandegård får göra mål

Synd att man måste ta dumma utvisningar och kanske släppa in Frölunda i matchen

Sett oförskämt bra ut annars 😁
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Nordsäter spelar säsongen ut i Södertälje.

Tror det är en win win för alla.

1. Nordsäter får speltid.

2. Södertälje får en back som jag skulle säga är en topp-back i allsvenskan om han får det att klicka som förra säsongen i Leksand.

3. Leksand får tillbaks en Nordsäter som förhoppningsvis har utvecklats och har bättre självförtroende.

Jag antar att han kan kallas tillbaks om vi behöver han pågrund skador och sånt.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Nooky: Absolut det var dåliga beslut åt båda men skulle säga att Leksand hade mer emot sig. Tar ingenting ifrån Växjö dock dom spelade bra och var absolut värda poäng. Man kan också glädjas åt att dom felaktiga utvisningarna Leksand fick inte ledde till något mål. Det PP som dom gjorde mål på var korrekt om jag minns rätt.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno: håller med om att domaren var helt kass. men åt båda hållen
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: vet inte hur reglerna är när man ska döma straff eller en tvåa. Enligt mig så ser jag att han slår runt hela klubban runt Knuts.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:

Bra analys men å andra sidan är straffen leksand får helt horribel
Det är inte straff i min värld
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Kan summera matchen snabbt. Leksand var bra, Växsjö var bra och domarna var katastrof.

2 ggr håller en Växjö spelar fast en leksands klubba (man ser han sträcka sig efter klubban och greppar tag) och Leksand får utvisning.

3 Katastrofala icing beslut. 2 till Växjös fördel och en till Leksand.

Sist men inte minst offside avblåsningen där man tydligt ser att hela pucken inte korsade blå.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno: Ja, ni har ju erfarna spelare i andra linor som har höjt sig. Jag menar bara att lag som går långt i slutspelet gör det inte främst på grund av sina poängspelare utan oftast pga det starka kollektivet där alla bidrar. Luleå är ju ett exempel. Tror även Oskars blir tuffa att möta i ett slutspel pga sammanhållningen.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Charliejfz: Grejen är att första 15 matcherna på säsongen när Leksand snittade 1 PPG så gjorde vår först lina 3 utav 4 mål men nu när Leksand är ett "Topplag" 20 senaste så gör dom 1 utav 3.

Vår första lina blir matchade väldigt hårt i alla matcher nu, så mycket så att Björn splittrade dom förra matchen mot Linköping. Många tror att dom är enda anledningen att Leksand går bra men enligt mig är dom bara en del av systemet. Så även om vi saknar en eller två av dom så har Leksand ett lag som kan vinna matcher ändå. Självklart föredra jag dock att dom är friska.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno: Om nu Hrivik linan håller utan skador resterande ca 20 matcher i grundserien så når ni säkert kvart. Men sedan följer ett långt slutspel där spelare garanterat kommer få tacklingar och blessyrer. Samt en helt annan press från motståndarlag. Inget lag kommer ha samtliga av sina poängspelare hela under slutspelet. Så det kommer vara upp till kollektivet i laget att vinna sådana matcher.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Tror ingen i hela Sverige kan säga emot detta.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Leksand ligger nu 2a dom 20 senaste matcherna.... Hur sjukt är inte det. Visst känns det som att det har gått bra sista tiden men så bra visste jag inte att det hade gått.

Tänker jag tillbaks tidigt in på säsongen så minns jag att efter ca 10 matcher så hade vi ca 1 PPG så efter dom 10 så har vi gått spikrakt uppåt.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: 2-3..... lite onödigt jämt på slutet men 3p är alltid 3p. 6 vinster 7 senaste matcherna och 9 utav 9p den här bortaturnén. Man kan inte klaga på mycket som leksing just nu.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:

Hade kunnat stått 2-0 till Linköping efter första 2 ramträffar

Leksand riktigt bleka i första

Rejäl uppryckning i andra och fått lite hjälp av ett självmål
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Leksand kan vinna sen tror jag inte dom kommer göra det. Dom har visat flera gånger att dom kan slå vilket lag som helst i ligan.
Kommentera


Sv: Säsongen 2020-2021
Charliejfz: Kan du inte låtsas som att ni spela er bästa hockey så man får känna sig stolt att man vann...

Sämst idag var ändå domarna. Fanns några katastrofal beslut.

Du kan va lugn ni ligger ändå på en trygg första plats i ligan så det kan inte vara för sura miner i Ängelholm.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno: Pinsamt dåligt idag... nåväl, grattis
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: 3p mot serieledarna på bortaplan!!!!
Vi har 15p av 18p dom 6 senaste!!!
Vad har vi för Hockeylag? Jag var helt säker på torsk idag. kändes som det gått lite för bra på sistone.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:

En av de bästa andra perioder jag sett på länge

Rögle nästan överkörda
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Mycket bättre av Leksand i andra och skönt att vi äntligen fick en ringning med oss.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Svårt att avgöra vilka som är sämst Rögle, Leksand eller Domarna.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Charliejfz:

Kul att se Seider i SHL

Han kommer bli hur bra som helst. Draftad av Detroit va?
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno: Ni har en vass första lina... så jag tror det blir jämnt :)
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Charliejfz: tveksamt har en känsla att vi kommer bli överkörda. Vi har plockat lite poäng nu dom senaste matcherna så vi har råd att förlora mot er :)
Kommentera

« · 2140988 · »