Leksands IF

26601 inlägg · 1365 ämnen

Forum

« · 2153232 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno: 1-2 just nu
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Bra intevju men det lät som att Själin blir borta länge med det han säger på slutet.
Kommentera


Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Vad var det jag sa =) 42 omgångar in och vi fortsätter gå som tåget!!!!
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Peppar peppar men har en bra känsla idag och vi brukar ha lättare med Skellefteå än andra topplag.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:

Riktigt tuff match ikväll för Leksand men hoppas såklart på en ny 3a ;)
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Håller med mycket roligare att följa det vid sidan om.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:

Instämmer, ser fram emot matchen mellan hv - Brynäs på Torsdag, snacka om 6 poängsmatch.

Skönt och slippa sådana ångestmatcher nu. Dom är inte roliga.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Riktigt fin start efter uppehållet. Lite sämre period i andra men vi vann ändå perioden med 1-0. Dagens MVP får Juvonen som spelade som den topp målvakten han är.

Nu har vi tuffa möten mot Skellefteå och Örebro men tar vi 4+ poäng på dom två matcherna så är vi fortfarande med i racet om topp6.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Känns som detta kan påverka om slovakerna stannar också.
Kommentera


Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: I andra nyheter så såg Janne riktigt fin ut för Finland idag 94%, vann straffläggning och fick Finlands MVP pris i matchen.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:

Ok haha då fattar jag
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Han har inte spelat för Leksand. Det var ett litet skämt om att han tappa pucken på egen blå mot Leksand i match 7 på övertid vilket ledde till Montpetit målet.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:

Har han spelat i leksand? Vill minnas att han spelat i Modo för ett tag sedan. 😀
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Sitter och kollar på Finland - Tjeckien (Janne står) och då får man se Leksands legendaren Otso Rantakari vrida knät och får ledas av isen. Tydligen har det gått bra för han sen man såg han sist. Han spelar tydligen i KHL nu.
Kommentera


Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno: Brithen tillbaka i RBk ... hyfsad center 😉
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: korrekt att man ska ge långa straff på tydliga filmningar som när spelare låsas få klubba i ansiktet även trots det tydligt inte nuddar hjälm eller ansikte.

Scott situationen är för svårbedömd för att säga om det är filmning eller inte men visst faller han lite lätt.
Kommentera


Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74:
Skönt vet jag väl inte ör mig får gärna båda lagen åka ut.

Malmö för att jag inte tycker att dom har något i SHL att göra och Brynäs för att jag tycker att vissa lag och supportrar i ligan bör få känna på HA t.ex Brynäs, HV, Frölunda, Färjestad och Luleå. Känns som dessa lag är lite för bekväma och kan behöva en tur till HA.

Har egentligen ingenting emot dessa lag förutom att jag tycker att som supporter så är det roligare att fira framgång om man genomlidit riktig motgång och det har dom lagen inte gjort på väldigt väldigt länge. (Att vara nära kval är inte riktig motgång)

Skulle Brynäs åka ut så skulle jag dock sakna derbyn.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:

Kollade på Brynäs - Malmö igår

Första gången man slår på en ångestmatch och leksand inte är med känns det som.

Skönt att Brynäs vann tillslut 😁
Kommentera


Transatlant med gigantisk knopp
Godkväll Leksand! Fick ett telefonsamtal ikväll från en gammal vän jag inte hört ifrån på länge. Han efterlyser en transatlant troligtvis en kanadensare som hade en gigantisk knopp på klubborna. Förmodligen representerade han Leksand. Men det är dumt att svära i kyrkan. För att understryka, detta är långt bakåt i tiden. Jag är född -83 och detta var säkert någon gång på 80 eller 90-talet. Ringer det några klockor hos någon så vore det tacksamt ifall ni gav er till känna. Tack på förhand. Mvh //Timråiten
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Litet besked om skadan på Cehlarik.
Gratis till 15.27
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Roger har växt i mina ögon. Tycker han har varit ödmjuk i förlust dom senaste matcherna emot Leksand och jag tyckte hans intervju om tacklingen på Cehlarik igår var 10x proffsigare än Joels. På Roger låter det som att han är uppriktigt ledsen att Leksand blir av med en viktig pjäs men att han inte tycker att det är mer än en 2a medans Joel står och flinar och drar skämt när han kan avslutat säsongen för Cehlarik och sänker Leksand chanser rejält framöver.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Det blir spännande vilka lag som tar sig till kvart. Nu börjar slutspurten efter uppehållet.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Sänker man en ej puckförande spelare så att denne skickas till sjukhus så borde det om jag fick bestämma vara matchstraff. Sen att idioten står och flinar under intervjun är osmakligt, Joel äcklar mig.
Kommentera


Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: fast han hånflinar inte åt att han skadade någon. han hånade att eran tränare ville ha matchstraff på en interference vilket ledde till att chelarik blev skadad

så känns mer som att Björn ville ha något mer för något som inte skulle varit mer än 2 minuter.
Kommentera


Sv: Säsongen 2020-2021
mk:

Jag avskyr Joel men i detta fallet är det en olycklig tackling som skall rendera i 2 min vilket det gör

Det jag opponerar mig mot är att han hånflinar efteråt

Vidrigt
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Så skönt att se att Du har sans i dina tankar.
Man måste döma på vad som hände, inte vad följden blir.

För att citera den store Wikegård.
" En bra tackling som tar illa"
Ett citat som är dum i huvudets pojk.
Synd på en av era bästa spelare.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:

Tror ändå inte Joel är ute efter att skada men joel är ju Joel

Han erkänner ju i pausen att han borde varit utvisad för interference

Frågan är varför man skall få matchstraff för interference? Vad är det som gäller då?
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Han sa det i intervjun innan andra att "Han kommer inte spela på lång tid" nåt i den stilen.

Sen har Joel mage att stå och flina när han emot reglerna skadat en spelare kanske för resten av säsongen.

Det är i dessa tillfällen spelare inte ska få spela förrän den dom skada kommer tillbaks. Bör alltid vara det vi medvetna regelbrott.

Tror du det är en slump att det är Cehlarik förresten?
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:

Det har jag inte läst tyvärr

Hoppas någon sätter in en riktigt fet tackling så hånflinet försvinner på honom
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Och vad fan gör det att han blir anmäld? han missar som mest 5 matcher. På BH lät det som att Cehlarik blir borta resten av säsongen. Troligen någonting brutet.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:

Han lär bli anmäld i efterhand

Solklar interference. En jävla gris
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Fyfan för Joel Lundqvist den äckligaste människan inom svensk hockey. Hoppas någon smällar han så hårt in i sargen att han aldrig spelar hockey igen.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno: OK, det låter väl rätt troligt, helst då det är mindre C19-restriktioner i Sverige.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Costanza: Muller sa i en intervju att han hade högre bud från lag i Schweiz men valde SHL då han tyckte att det var högre nivå och han ville testa det svenska spelet. Han sa även att buden mellan SHL lagen (HV, Brynäs, Djurgården) var lika men att han valde på tabellplacering.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Det känns som att man kan lyfta in George i alla situationer i livet. Nu hoppas vi på att MoDo kan åka upp några trappsteg.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Costanza:

Sant

Måste passa på att hylla dig för din profilbild

Världens bästa serie utan tvekan 👍🏻
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Tänkte bara det att ni vann budgivningen i SHL men även mot Schweiz. Han måste vara svindyr och Ejendal pröjsar säkert. Inget fel med det.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Costanza:

Skulle han ha den summan i lön så är det sjukt mycket pengar och jag är otroligt skeptisk men är det så så är med 99% säkerhet att Ejendal har ett eller flera finger med i spelet

Har svårt och se att leksand har råd med den summan själva.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno: 700 lök i månaden eller en så kallad VooDoo-lön!
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:

Ikväll hoppas vi på att Roger skall grina igen 😄
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
eltifoso: Tror inte han skulle säga så om det inte var sant. Tror om dessa rykten skulle stämma skulle han bara ignorera det eller?
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno: Såklart han dementerar de summorna i dessa tider
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Tjomme stänger ner ryktet att Muller ska tjäna 2.000.000 på 3 månader. Han säger i Leksands stream på facebook att han tjänar långt ifrån det på dessa 3 månader och att han ska tjäna som en 3 eller 4 lina spelare i SHL.
Kommentera

« · 2153232 · »