Leksands IF

SHL · 27330 inlägg · 1368 ämnen
« · 356530 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Färdigspelat för Hans Lodin
enligt leksands hemsida så är det färdigspelat för hans lodin ......står dock inget om ersättare

Sv: LIF-TIK 26/12
-Sanna-:

Kan inte annat än önska er lycka till för det är ingen som lyckats hiitills *S*

-Sanna-: Äsch det är bara en jävla myt! Det blir ströbröd till kvällsfikat på annandan :-)

Jag hoppas du bereder dig på krokodiltårar och har införskaffat pappersnäsdukar från Konsum. Vi har grym revansch att erfodra för debaclet i Timrå.

LIF-TIK 2-6

Sv: Leksingarnas facit i Baltica!!
PATTE_*_MoDo: jo hardy gör ju inget...han står bara me armarna í kors...

PATTE_*_MoDo: Jag vet inte hur många vi är men många är vi.. Och jag själv skall göra mitt bästa för att dom inte skall överösta oss! Vi ska vinna dom båda matcherna

de blir mycke folk mot tik...ja har hört att de kommer 3 dubbeldäcks bussar med supportrar fån timrå.....dom får inte över rösta er...men de kommer dom knapast att göra...mina kompisar ska med dit....dom över röstade nästan Färjestad klacken...de kommer 300 pers tror ja.....hur många är ni i Leksands klacken????de e juh stor den!!! O bästa klacken i sverige tycker ja...ja erkänner som modo-it

Zcootah: Conny Evensson skulle vara bra i båset...

Zcootah: sergei makaron? varför inte ivan spagetthi.. hehe skämt åsido.. jag är inte så insatt i deras talanger.. men visst.. vad som helst utom hardy.. varför inte per bäckman.. lr fisken :D

-Sanna-: inte vet ja.....Curre Lundmark ,Conny Evensson , Sergei Makarov:)

Zcootah: Ja verkligen.. men frågan är vad man ska sätta in istället?

-Sanna-: ja tycker dom kan sparka i väg den där nu på momangen....

Zcootah: Sant.. farligt att hänga upp sig på "legender" (överdrivet) men av någon anledning så blir det så när "hardy's in charge"..
har tillome hört att djurgårdsfavoriseringen har sträckt sig ner till juniornivå

-Sanna-: men men sverige måste ju ge dom yngre chansen 31åriga jönsson å dom där håller nog inte på så många år till

Zcootah: sant. faktist

-Sanna-: nej men ja tyckte han var bra.......däremot förstår ja inte va svensson gör me där

Zcootah: ska man ha överseende bara för att det är första gången?

Mattias - 74: Pajjen va ingen besvikelse ....han var bra....första gången han spelar i alandslaget ju

Bergius: Ja om jag inte blir akutsjuk av julmaten eller nått dumt

-Sanna-: Haha, förmodligen :P. Men du är på plats på annandan då?

Bergius: Nej jag va ju inte där. det va därför :)

-Sanna-: Kommer vi att göra, och du minns väl hur det gick sist vi var i Leksand?

Bergius: Hehe ja ni kan ju försöka

tobbe_88_: 192 pers i supporterklubbens bussar, lägg till lite bilar och annat löst folk så blr vi en bit över 200. Då tar vi över ishallen igen...

Ambroo: vet ni hur många det kommer till leksand nu eller???

Sv: Ejendals arena?
Joinzzon: Ja jag kan inte annat än att hålla med dej. Personligen tycker jag att många andras tröjor mest ser ut som lapptäcken.. men leksand har lyckats hålla tröjan relativt ren. inga konstiga djur på som många andra har utan bara dom enkla stjärnorna och den enkla loggan.. Men viljan att behålla "renheten" på tröjan har väl hjälmen blivit lidande antar jag :/

Leksingarnas facit i Baltica!!
Dags att summera Leksingarnas prestation i Baltica...

Lars Jonsson: Klart bäst av de 3 och som kommer att få flera chanser i Tre Kronor.

Niklas Persson: En liten besvikelse, men det är svårt att komma in som debutant men dock inte så bra som jag och många andra förväntat oss..

Fredrik Svensson: Den som får lägs betyg av de 3. Verkade lite stel och mest hamnade på efterkälken i många situationer och som kan mycket bättre.

-Sanna-:
Då vore det ju bättre om hallen hette Land Hallen eller Land Arena så hade lyckan varit total ;-)
Måste medge att ni har den klart snyggaste tröjan av Elitserielagen, hade det inte varit för "land loggan" på kragen så hade den varit en 10 poängare. Sedan är "blaffan" på hjälmen inte så snygg heller.

Joinzzon: Så här är det. Jag har faktist ( visst det va länge sen och ja va liten men endå ) varit och intervjuat dom där förut med skolan. och det va det mest tråkigaste ja varit med om. Men till saken. Ejendals tillverkar arbetshandskar och arbetsskor. Så ja tyckte det va lite smått roligt att det blev dom när lantbrukarföreningen står bakom b hallen. NU är leksand hockey hel bondiga :) inte för att det gör mej något har inget emot det. bor föresten med åkrar som närmaste granne ( förutom nåra tanter då )

Joinzzon: hmm så litet är det inte omsätter då en hel del....+ att ja antar att Clas Ohlsson å Stora Enso skickar in lite kulor också

jalla:
Höger?? Vänster menar du väl .....
Har läst lite på deras hemsida. Det verkar vara ett relativit litet företag.
Alltså kan Leksand inte ha tjänat allt för mycket kulor på det avtalet.

Joinzzon: Det är ju det som ligger till höger bakom Statoil macken...Titta där nästa gång...

-Sanna-:
Vi är många i Sverige som undrar vad Ejendals gör för något.
Ligger det i Leksand eller? Jag har nämligen aldrig sätt till stället fast att man har varit där några gånger.

ernie eagle: japp tror nog d ska lösa sig

Zcootah: Du känner ingen annan då som du skulle kunna fråga. Vi kan ta det brevledes här på SpS i fortsättningen.

Ambroo: Klackmatch.. De kommer de bli, de kan ni skriva upp!!

Zcootah: men åå..! Wake up

Ambroo: ja men då får du åka till borlänge ishall i stället :) där regerar borlänge oldtimers :)

Zcootah och -sanna-: Om! Hoppas på en härlig klackmatch=)

Ambroo: låter bra dä

Ambroo: Det ser jag fram emot

Ca 200 anmälda nu! Så räkna med att 250-300 TIK:are kommer att sjunga så rucklet gungar=)

ernie eagle: oj ja visst om ja bodde i leksand å va hemma vid det aktuella datumet så....men tyvärr bor ja i borlänge å är bortrest då så.....men det borde väll finnas nån tycker man.....

Zcootah: Finns det nngn härinne som kan tipsa mig om ngt schyst boende i nära anslutning till Leksands Ishall eller ngn generös leksing som kan tänka sig att öppna dörren och släppa in en TIkare som behöver sovplats eftersom jag skall vidare med ett tåg på lördagmorgon den 27/12 till Gbg.

TACKSAM FÖR SVAR!

Tippa Timrå!
Jag ska vinna kepsen!

Zcootah: aha, fick han va med på den? det visste jag inte. Jo men det skulle va kul om han blev värvad till Leksand.

-Sanna-: den i borlänge mellan Falu BS Bandy , SAIK Bandy , Brynäs och Leksand

Zcootah: hehe jasså vilken innebandygala då?

-Sanna-: jo dom skrev ju nått om att han hade delat ut nåra sånna på innebandygalan :)

Zcootah: Haha nej det har ja inte. Har inte själv sett det med egna ögon än. Men ser ifram emot det. Men Men snart kanske vi får se honom i A-laget. riktigt underhållande med rövtacklingar har jag hört :)

« · 356530 · »