Leksands IF

SHL · 27332 inlägg · 1368 ämnen
« · 502904 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Vi kommer att gå upp!!!
Falahk: Om nu Leksand kommer upp så komemr dom att ramla ner lika fort igen så .....

Sv: Segertåget fortsätter!!!!
mattias - 74: Jag verkligen hoppas att Leksand går upp. Men det lär bli ett av historiens tuffaste play-off. Malmö, Brynäs etc..... med kraftigt NHL-förstärkta lag...........

Falahk: För att nå ända fram till ES så måste vi höja kvalteten på spelet ganska mycket .Dom senaste hemmamatcherna mot HIF ock IKO var bland det sämsta jag sett under dom senaste åren. Men hoppas att "Challe" kan bli den lekkamrat till Ryder som han saknar idag . Då ser det genast bra mycket bättre ut .Men hoppet är ju det sista som överger människan , säger dom .MOT ES

tyvär har jag inte hunit varit i leksand alls deta året, så jag kan inte riktigt bedöma hur bra dom spelar, men från vad jag har läst i DD/FK så ser det bra ut! ES nästa!

wille:

Huna gjorde 1+1 om jag inte misstar mig helt, challe kommer bli en bra förstärkning för Leksand, ryder och Karlberg är väl Allsvenskans 2 bästa värvningar, jag är övertygad om att vi vinner Kvalserien med detta laget, Blir jobbigt att slå brynäs men de gör ju oss sällskap så det gör ju iof ingenting ;)

mattias - 74: Huna lyckades väl göra ett par poäng i debuten iaf om jag läste rätt. Och om Challe lyckas prestera efter förväntningarna så kan ni bli riktigt giftiga faktiskt. Det är väl bara att säga lycka till och jobba på!

Segertåget fortsätter!!!!
2-5 mot Björklöven, segerraden fortsätter för mitt kära Leksand, men på Mån kommer Skellefteå på besök till leksandoch då kan det bli tuffare än vanligt.

Skall med intresse följa Mike Dunhams debuti Skellefteå målet men naturligtvis ännu mer Karlbergs debut för Leksand, kan bli roligt.

Tippar 4-2 till leksand!!

Leksandstars:

Det gälle rju att prestera på isen också, inte bara ta för givet att Elitseriekontraktet är säkrat bara för att du har några namnkunniga spelare :)

Leksandstars:
Äh fan, fick ni Rudolf Huna.

Ja då är det ingen idé att spela vidare.

Vi kommer att gå upp!!!
Vi kommer at gå upp lätt nu när vi har Tex...
Mikael "Challe" Karlberg
Johan Hedberg
Rudolf Huna
Francis Bouillon
Michael Ryder
Å sist Sveriges Största Supporter Klubb Superstars!!!

Sv: Ineffektiva
Dragan 2k:

Haha passa dig, vi måste ta en öl och ta reda på det nästa gång i leksand eller i Göteborg spelar ingen roll för jag njuter av blotta tanken att vi spöar skiten ur er ;)

mattias - 74: Vem vet Mattias. Om några månader kanske ni har nöjet att bli utspelade av Frölunda.

kallemannen:

Nej vinner man skotten med 49 - 19 och gör bara 3 mål så är väl Karlberg en bra bit på vägen ;)

Ineffektiva
Tur att karlberg kommer hem igen så att det blir lite mål. Dom kan ju inte spela jämt mot lag som oskarshamn och hammarby. Om dom fortsätter att ha måltorka kommer det tyvärr inte bli någon elitserie =( . Sen tycker jag också att deras powerplay är riktigt ineffektivt. Dom måste ju ligga bland dom bästa för att ha en chans.
Go Rudolf och Karlberg!!!

Leksand - Oskarshamn!!
Serien är nu halvvägs, idag kommer Oskarshamn till Leksand!

I premoären fick Leksnad slita för segern i O Hamn, men idag tror jag på betydligt enklare, tippar 6-1 till leksand!

Sv: Från Fribourg's forum
Mats GBG:

Kanske denna länk är bättre ;)

Sv: Ny slovakisk forward till Leksand!!!
Mats GBG: Tycker själv att det kvittar men vi är nöjda med våran Slovak.

65selander: lite konstig reaktion från Sundlöv dock (om det är sant). Det är väl varken första eller sista gången någon "snor" en spelare i sista sekunden...

Mats GBG: Ja vad säger man Petrovicky ville ju även MIF ha men vi fick honom och han är bra

Från Fribourg's forum
Detta står på Fribourg-Gotteron's forum (se länk):

"Ab montag (måndag?!) wird dafur Schwede *Mikael Karlberg* vorzeitig nach schweder zuruckkehren. Der 33jährige keht zu Leksands IF..zuruck der klub bei dem der sturmer bereits vor seinem engagement bei Fribourg."

Who knows...

mattias - 74: såg detta på Superstars forum:

"Värvning – en hämndaktion
ISHOCKEY/LEKSAND

Rivaliteten ökar mellan Brynäs och Leksand inför en eventuell kvalserie.
Värvningen av Rudolf Huna var en hämndaktion från Anders ”Masken” Carlsson.

När Hunas landsman Ronald Petrovicky i måndags blev klar för Gävlelaget var det efter att Leksand haft långt gångna förhandlingar med spelaren.
I går var det tvärtom.
Leksand värvade Huna, framför ögonen på Brynäs.
- Ja, Brynäs ville ha honom. Michael Sundlöv (klubbens sportchef) ringde och skällde ut mig på telefon: ”Hur kan du göra så”. ”Du då?”, sa jag, berättar Carlsson och konstaterar:
- Det är en märklig säsong..."

:-)

Ny slovakisk forward till Leksand!!!
se länk!!

Kan kanske bli ett bra komplement till ryder om han skulel drabbas av tillfällig måltorka ;)

Sv: Nyköping - Leksand!!
Roberth:

Haha nej jag tror det är bra, Vill inte bli påmind ;)

mattias - 74:

Det var en grymmt rolig match minns ja. Först förlorade vi SM guldet i bandy sen tar vi skalpen 5-0 å splelar ur er i Elitserien kan man väll säga. Har bilder från den matchen om du är sugen, =) .

Stigsson:

Haha ja men man måste tro på storseger ;) inte minst med tanke på att Bajen vann med 5-0 förra säsongen vilket jag inte tror händer i år igen !!

mattias - 74: Jag tycker att du är underbar med dina matchtips. har du någonsin tippat mindre än 5 måls vinst?

Metal Guru:

Jaja även en blind höna kan hitta ett korn ;) 2-1 seger efter sudden, liten miss i protokollet men Bajen får sona för det imorgon!

Tippar väl 7-1 imorgon istället då!! ;)

Metal Guru: På tal om Mora spelare i den matchen så har statsen från andra perioden rätt mycket MIK prägel. Endast en kanadensare tränger sig mellan. :-)

37.212 minNyköping23. SKOGS, ThomasHOLD
31.102 minStars73. RYDER, MichaelROUGH
27.442 minStars15. HEDLUND, MagnusSLASH
25.015 minStars36. ROSÉN, JohanSLASH
25.0120 minStars36. ROSÉN, Johan
MATCH

Starken:
första perioden till ända?
1-0 till hemmalaget.

Skogs och Back har varit med om att slå er förr..!

mattias - 74: ville bara påminna mattias att vi redan har 3 icke EU spelare i leksand.. tror inte att dom e har tanken att ta in en ny och slänga ut nån av ryder elller boullion... däremot saku koivu... han skulle nog vara bra=) vinst ikväll med 3-5....

Nyköping - Leksand!!
Då var det dags för ännu en seger i jakten på en Elitserieplats. För motståndet står Nyköping som är seriens överraskning får man väl ändå säga.

Inga lag bör underskattas men jag trpr på seger och sticker ut hakan och tippar 1- 7

Go Stars!!

Sv: Martin Havlat
Mats GBG:

Nej gud bevare mig väl, ingen rydmark till Leksand! Bespara oss den idioten ;) pch jag menar det.. Ja som tur är finns det andra spelare!!

Undrar vad Sakic säger om Dalarna??? ;)

mattias - 74: nä, någon Havlat blir det inte. Och som tur var ingen Daniel Rydmark heller (se länktips). Är det på den nivån nyförvärven ligger kan det kvitta...

"- Borås HC har gett ett mycket professionellt intryck i de kontakter vi haft. Jag tycker att laget är det bästa som finns på den här nivån med enormt stabila backar som Sergei Fokin och Bjarne Hurtig, säger Rydmark som också har funderat över anbud från Skellefteå, Leksand och just Malmö IF."

Mats GBG:

Har också hört nånting om att det är Havlat som skall presenteras i dag som Leksands nya stjärnspelare, bara att instämma, Hyfsad värvning!!!!!

Bara Hossa som kanske är den bästa ;)

Masken har tydligen dementerat detta i radion. Som vanligt är Expressen en tillförlitlig källa... ;-)

Martin Havlat
Taget från den säkra (?????) källan Expressen, pappersupplagan:

"Leksand snuvar Luleå på Havlat

Tjeckiska NHL-stjärnan Martin Havlat nobbade Luleå. Leksand är på väg att lyckas med en värvningskupp.
-Vi har grepp om vår ekonomi, säger Jonas Bergqvist om sitt drömklipp.

Leksands IF leder superallsvenskan. Bygget av ny Ejendals Arena pågår.
I går kväll satt sportchefen Anders "Masken" Carlsson och jobbade för att få ytterligare NHL-proffs till Dalarna efter succévärvningarna av Montreals Michael Ryder och Francis Bouillon.

Elitserielagen under kvarlseriesträcket, Brynäs och Malmö, kan börja darra.
Leksand kan snart chocka Hockey-Sverige med nya NHL-namn.

Tackade nej till elitseriespel
Klubben förhandlar med Ottawas tjeckiska stjärna Martin Havlat. 23-åringen gjorde 31 mål i NHL förra säsongen. I Ottawa gjorde bara Marian Hossa och Daniel Alfredsson fler.

Havlat har jagats av flera elitserieklubbar.
-Jag trodde att han skulle skriva på för Luleå, säger Leksands klubbdirektör Jonas Bergqvist.
Men 23-åringen tackade nej till elitserien.
-Luleå ligger och slåss om plats åtta, nio och tio. Det är kanske inte så roligt att ha spelat klart i slutet av februari. Vi siktar på kvarlserien och håller på en bra bit in i april, säger Bergqvist.

Inget dyrt nyförvärv
Martin Havlat har under NHL-lockouten spelat för tjeckiska Znojemsti Excalibur Orli tillsammans med Leksands andra tjeckiske forward Tomas Kucharcik.

Havlat kommer närmast från Dynamo Moskva, men blir inte alltför dyr för Leksand.
-Vi har grepp om vår ekonomi och känner ingen oro att inte klara elitlicensen, säger Jonas Bergqvist."

Jag tror då inte på det förrän det står på Leksandstars.com, men det vore ju ett hyffsat nyförvärv...

Sv: Man ser tendenser
mattias - 74: Det har gått bra. Med tanke på att han anslöt samma dag som han spelade första matchen. Nu har han hunnit träna ihop med laget så nu jävlar......

Bafucin:

Haha jaså, förstår det. Hur har det gått för Loui eriksson då?

mattias - 74: Han får gärna ha en mycket dålig dag i eftermiddag:-)

Starken:

Leksand hade ju tur mot Rögle, hade lik gärna kunnat sluta med bortaseger om inte en viss Johan Hedberg hade spikat igen kassen!!

Hedberg kommer bli oerhört viktig...

Man ser tendenser
Tjenare alla leksingar som inte tror på leksand riktigt!!!

Jag har sett Leksands alla hemma matcher i år i stort sett.. När man började kolla på leksand så va de verkligen dåligt i allsvenskans början.. Men när lagbygget började falla på plats så märkte man stora förändringar i spelet, man vågade mer, började lita mer på målvakt och försvar och kunde anfalla.. Sen när man kommer och ska se på superallsvenskans matcher, de är ett mycke bättre spel, har varit dit mot björklöven och rögle och mot björklövem va de elitserieklass precis som dom sa på radio,,men mot rögle va de saker som inte stämde helt enkelt.. Men då hade leksand nått som dom inte haft på länge flyt och en JÄVLA effektivitet!!!! Tror på er Leksand....

ÄLSKA LEKSAND

Sv: Premiären avklarad!!!
mattias - 74:
Hmm, personligen tycker jag inte man kan hitta något derby där inramningen är bättre än MIK-LIF.

Dessutom tycker nog jag att "derbystämpeln" på gävle-daladerbyt mellan LIF och BIF bleknat betänkligt på sistone. Speciellt med tanke på att BIF-supporters gladeligen ställer sig i Leksandsklacken när det är siljansderby, och vice versa när BIF möter MIK. Någon rivalitet finns inte längre, mer än hos de riktigt inbitna (gamla?) rävarna.

Annat är det mellan de båda siljanslagen ;-)

Capten i Leksand och assisterande?
Vilken är eran Capten, och vilka 2 är assisterande? MVH

Joinzzon: nej det har jag inte men kan inte tänka mig en bättre stämningen derbyt Leksand - Brynäs..............

Stigsson:

Självklart blir det så .....

Oscar_87: >>
"nej säger det samma, så otroligt skön stämning bäst i landet :)"

O du har varit i samtliga arenor/hallar i det här landet ......

mattias - 74: Det var du som sa det. Jag sa bara att ni kommer mötas nästa säsong.

Stigsson:

Vadå? Menar du att Brynäs åker ur och vi inte klarar oss till Elitserien eller? ;)

Stigsson: varför inte då? beror ju bara på leksand för brynäs håller alltid sig kvar

Oscar_87: Utan att säga för mycket så tror jag att ni kommer få era efterlängtade derbyn nästa säsong. :-)

« · 502904 · »