Leksands IF

SHL · 27332 inlägg · 1368 ämnen
« · 529487 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Mer Vilja TACK!!!
mattias - 74: Han är juh redan klar för oss...

Dragan 2k:

Ni brukar ju passa på när de är som bäst varför inte nu när han är som sämst ;)

mattias - 74: Haha. Ni hade er chans att göra sig av med karln men tog den inte. Nu får ni stå ert kast.

Mer Vilja TACK!!!
Detta räcker inte Leksand, visst rutinen avgör på slutet men det krävs avsevärt bättre spel mot Brynäs om detta skall gå vägen!

3 lag på 7 poäng! Snacka om Getingbo!

Varför törs inte Pirro bänka Niklas Persson, Karln är hjälplös! Kanske dags för frölunda at ta honom nu då ;)

Sv: Nyköping - Leksand!!
Blir inge elitserie om det fortsätter såhär....en tränare som inte börjar coacha förrän 5 min före slutet...... och då sätter han in en spelare som inte gjort ett byte tidigare ....

Sen Fredrik Svensson hoppas inte är ombytt mot brynäs.... in me Bemström

Springsteen:

Nej jag menar Asplund i Nyköping ;) det gäller för Leksand att få hål på honom tidigt i matchen *S*

mattias - 74: Du menar hedberg ?

Db_04:

Ja man blir sällan förvånad, gäller att få hål på Apslund tidigt!!

mattias - 74: jag tror på 1-3 (LIF Seger alltså)....

Men NH90 vill nog va me å jävlas så länge dom kan

Nyköping - Leksand!!
Återigen står Nyköping på andra sidan! Tuffa matcher lagen emellan men förhoppningsvis skall Leksand med rätt inställning bara VINNA!!

Tippar 2-5

Matchen sänds för övrigt på Sportexpressen på Mån!!

3 p så ser det onekligen bra ut men det är en lång serie!!

Go STARS!!

Sv: Bänkad spelare varför????????
Db_04: Tycker dom gjorde rätt att inte förlänga kontraktet... han kosta väldigt mkt... visst var han bra men man kunde få bättre spelar för dom pengarna...

mattias - 74: precis...och laget är viktigare än individen....även om jensa är en ikon i leksand

Db_04:

Vad jag har fått höra spred han dålig stämning i omklädingsrummet och det är ju inte bra om ett lag skall fungera!!

Leksand4Life: sen var det snack om att nielsen skapade dålig stämning & att han var en stor gnällkärring

Sv: Leksand-Oskarsham
Bissett19: Vi kan ju hoppas på det.

Leksand4Life: Jag tror att ni kör över OIK idag.............6-2!!!

kallemannen: Hmm... tror killarna är laddade idag. Är väldigt nyfiken på att se förstakedjan idag med Mangnussen spela med Karlberg o Ryder. Hoppas att Hedberg är lika bra denna match som förra då kan det bli en rolig hitoria detta. Jag tippar på 5-2

Leksand-Oskarsham
Hur kommer det gå tror ni?. Jag hoppas verkligen att förstakedjan är på G!!
Jag gissar på 3-1 till LIF!.

mattias - 74: Nielsen fick inte förlängt kontrakt för att han troligtvis va för dyr, han hade bland dom dyraste spelarna i sverige för ett par år sen (20 top) tror inte lönen vart mkt mindre heller. Och man behövde pengar till NHL spelare, men främst för att pirro o han inte tyckte så bra om varandra och då tyckte dom att det va lika bra att inte förlänga kontraktet

Leksandstars: men platsar han inte så äre väll så.....bästa laget ska spela ......

Sv: ???
Boråsindian:
7.600 varav 6.100 sittande.

Se länktips. Bläddra längst ner för mer info om arenan.

Leksandstars:

I nielsens fall var det säkert annat som låg bakom, kanske det var tid för honom att spela nån annanstans nu efter så många säsongen i Leksand! Däremot är det anmärkningsvärt att den spelare med mest hjärta för klubben får lämna men men thats hockey )

???
Hur många åskådare kommer arena att ta in??

Bänkad spelare varför????????
Varför får Jens Bergenström inte spela han är ju bland de bättre i laget tänk på nästa säsong hur många utländska spelare blir kvar? Verkar som tränaren inte gillar de som heter Jens han Nielsen fick inte heller stanna fast han var i topp i poängligan trots få spelade matcher lika så är det med Bergenström. Agera NI i styrelsen medan tid är!!! Satsa på våra egna förmågor i första hand

Sv: Malmö - Leksand!
Bengt:

Som sagt, jag orkar inte ta nån diskussion nu! du vet vad jag tycker om Fbk! End of story, däremot tycker jag inte Leksand spelar spec fult idag men det kanske du gör vad vet jag ?

mattias - 74:

Åh fan, var det Leksand du diskuterade i FBKs gb... Det var det värsta...!

Bengt: kan ju ha sina förklaringar

Bengt:

Varför skall jag diskutera nånting som jag redan pratat om i eran gb.

Db_04:

Nej det får vi verkligen inte hoppas, Malmö räcker inte ens till i div 2 med det spelet de presterade idag, de kommer ju från Elitserien!!!

mattias - 74:

Klart att du inte orkar ta den diskussionen nu då det gäller ditt kära LIF den här gången. Tydligen kändes det inte det minsta betyngande när det gälde FBK...

eltifoso:

Jag orkar inte ta den diskussionen igen

mattias - 74: äh ja tror MIF & Brynäs tare ....sen skriver leksand ett brev å så blire 14 lag så SAIK å leksand få spela elithockey å :)

mattias - 74: Men för att återgå till matchen. Jäklar vad segt det var och kryddat med indivuella misstag i varje byte. Är det så stor skillnad på KS och toppen av ES?

mattias - 74: Ja likväl så skulle båda rendera noll avstängningar. Men du med flera tyckte ju Berglunds var nästintill mordförsök =)

eltifoso:

Skillnaden var väl den att Berglund hade full fart i sin tackling

mattias - 74: *skrattar* Det var ironi, ville bara visa hur det känns. Alla ser ju att både Modospelaren och Malmöspelaren stannar o vänder sig mot sargen.

Db_04:

Inget av lagen kommer till Elitserien med det där spelet, Skellefteå och Brynäs verkar just nu ha tagit i Taktpinnen men men vinner Saik mot Brynäs borta blir dem att räkna med

eltifoso:

Skll du ens yttra dig om att spela med klubborna högt opp! Leksand spelar inte ens i närheten som Färjestad gjorde de 4 första matcherna mot modo! Orkar inte ens ta den diskussionen igen!!

mattias - 74: Hockeylag ta oss hem till den plats vi ska va bort från eliten tillbaks till skiten ....
hockeylag ta oss hem!

Blir inge elitseriespel nästa år ......ser viljelöst och inge ordnat spel alls

eltifoso:
ingen ville ha extrapinnen.

eltifoso: Får se hur många matcher den tacklingen i ryggen på McLean ger. Om Berglund fick en match så är denna värd minst detsamma. Bland det fulaste jag sett denna säsong.

mattias - 74: Kollar på matchen nu, ingen höjdare direkt, men man slås av hur högt leksandspelrna har sina klubbor titt som tätt, trodde de slutat med den stilen.

Nåväl det verkar ju fungera bra, har oavgjort just nu.

Portello:

Frågar du mig så är han ett skämt på isen! Såg matchen i Skellefteå i sa och han satt 12 minuter, han hänger inte riktigt med!!

mattias - 74: Jag tror personligen att Malmö är nummret större än LIF.Nyckeln för er är att Hedberg spikar igen.Mitt tips är att Malmö vinner med 4-1.

Hur sköter sig Fredrik Svensson? Var ett tag sedan man såg honom live nu.

Malmö - Leksand!
Idagär det på papperet en av de svåraste matcherna för Leskand i jakten på Elitserien!!

Malmö Borta är inge ätt nöt at knäcka men mot Saik såg det bra ut framåt och kan bara laget täppa till bakåt blir det vinst!

Tippar 2-4!

Sv: Premiären avklarad!!!
mattias - 74:

Återigen slarvade Leksand bort 3 p mot Skellefteå? De fick ju en poäng, så de slarvade väl bort två!

Sv: Premiären avklarad!!!
mattias - 74: Jag törs tippa. Jag tror att Malmö vinner med 5-3. Sista målet i tom kasse.

Premiären avklarad!!!
Återigen slarvade Leksand bort 3 p mot Skellefteå!

4-4 i premiäen med mersmak för Leksand!

Kul att Magnussen var het igår!

ryder Bakfull? Ja inte såg han vidare pigg ut på isen igår!! ledning med 1-0 2-1 3-2 4-3 och massor av chanser at avgöra matchen, men icke sa nicke!

Hedberg snackade till sig en 10 minutare och delvis kan jag förstå honom men domaren dömer ju som bekant lite som han vill ;)

Starkt av Taavola att bänka Andre Matsson i sista perioden, den mannen spelade allt utom ishockey igår! Slashingen i Joan Rosens knäskålar borde ha varit matchstraff, men han r ju fostrad i Aik så vad mer kan man begära ;)

Till sist vill jag bara understryka att Domaren Morgan Johansson från Ljungby var väl inte den bästa, tror Vinnerborg skulle ha gjort det bättre ;)
Han blandade och gav verkligen åt båda håll!!

Malmö på Sön blir den viktigaste bortamatchen! töts inte tippa!

Återkommer med det ;)

Sv: Nu eller Aldrig Leksand!!!
jeppman: mm leksand har haft problem med Skellefteå men jag tror dom kommer ta dom i kvalet, dom ända som blir svåra blir Mif o kanske Bif ,men jag vet inte varför men jag känner det på mig att det inte kommer gå så bra för dom i kvalet men jag kan ju ha fel

Sv: Nu eller Aldrig Leksand!!!
Leksand4Life: Jag är ganska säker på att leksand inte har mkt att säga till om i matcherna mot MIF,Brynäs och Saik.. jag tror att det är i matcherna mot Saik so mdet kommer att avgöras och då hoppas jag själv att det blir Saik som följer med MIF upp till den högsta serien nästa säsong...Jag lider faktist med anrika Leksand som faktist hör hemma i Elitserien.(Leksand var ett av favoritlagen som barn) men tyvärr så tror jag inte att dalmasarna går upp nästa år trots den stora satsningen..

"Vi ska tillbaka"/NP

« · 529487 · »