Spud: Ja har aldrig hållt dom som favoriter....dom hade en bra trupp i år .....En stor anledning att dom inte lyckades var att Micke Karlbergs båda ersättare gick sönder.... Dessutom hade dom ingen vidare bra målvakt heller.....Defensiva backar saknades......ja hade tippat leksand mellan 7-10.....men de blev lite sämre
Zcootah: Men så fort det är match så är Leksnad favoriter, så fort en serie ska spelas är Leksand favoriter. Väldigt många saknar fotfäste när de bedömmer leksands slagstyrka.
Spud: Va då kaxiga atityd? Leksand har sveriges bästa hockeyfans de har dom fått pris för många gångar....visst finns de väll idioter i superstars som i alla andra suporterklubbar....och ja kan tänka mig vem du syftar på
-Sanna-: Ja visst kan jag sluta, men först tänkte jag att ni Leksingar ska få käka upp eran kaxiga attityd som ni sprider de gånger ni är i Eliten. Ni förstår väl att om man är kaxxig och brer på hur bra man är så får man vara beredd på att en dag när det inte går lika bra kan man få äta upp det där, så om ni hade varit lite ödmjuka i er framtoning så hade detta aldrig skett.
Och det är ju inte så att jag hittar på de saker jag skriver, pirro är verkligen KASS. Han har ingen fingertopps känsla och har ingen aning hur man matchar ett lag i avgörande lägen. Backlund har kissat på sig p.g.a sin nervositet. Masken ringer sina gammla polare när det ska värvas.
Spud: Tycker du mest verkar bitter. AKta snart kanske nån tror du är moring. OM nu leksand är så dåliga och bara fullt av gamlingar så kan du vill sluta slösa på våran tid och åka hem å kyssa era blivande nhl divors arselen? och låt oss sköta vårat
Zcootah: Han hade ju större förutsättningar att göra något av det lag han hade i MODO. Nu verkar han ju få ett korpgäng med gammla polare till masken.Sen att ha en målis som liksom Pirro inte klarar av stressande situationer är nästan skrattretande.
Tro om backlund fortfarande kissar på sig där ute...
Zcootah: ja men nu är han inte ass längre, nu ska han leda och stå främst. Det kommer han göra också, men några framgångar det kommer det inte leda till. Ni kan ju fråga hans gammla ass om han släpper fram de allt för mycket.
Zcootah: Du menar pirro som inte kan samarbeta med någon skulle låta P-E få ansvaret? Hehe, pirro har inte lyckats samarbeta med nån, att han lyckats vara kvar i MODO så länge är det ingen som förstår. Men hans svagheter blev för alla utom LIF ledning helt uppenbara när han blev huvudansvarig.
Om pirro lyckas få Leksand till kvalserien så är det ett under, nästan så att jag ska köpa ett säsongskort i den blivande knäckebrödslagerlokalen om han lyckas.
Men hallå... Man kan inte försvara en värvning av en 37-årig back! Där plus/minus stat. har dalat till minusstat. och utv. min har ökat! Det betyder väl bara en sak i mina ögon, grabben hänger inte med! Snacka om kompis värvning!
Spud: Ja har ingen aning om hur han är som tränare eller så ....men P-E Eklund är bra som tränare och även om Pirro är huvudtränare så har P-E mycke att säga till om.
Zcootah: ja det vet jag inte om han lyckas med, den mentala biten är ju inte uffes stryka. Men han vet ju om det och har ett nära samarbete med Plaati eller vad den där idrotts psykologen heter.
Pirro däremot, han fick 21 spelare i modo att spela som 21 enheter. Lyckas han bättre i LIF?
Zcootah: ja men kolla truppen LIF har.. kryddat med en av sveriges värsta tränare. Med en klubbledning som ligger under en sten och ruvar med "säkra" kort. Skellefteås Allsvenska idrottsklubb syftade jag på.
Spud: då får väll du tro det då....känns skönt att de känns som du inte är speciellt insatt.... Ska bli kul å se möterna me skellefteå asik som du sa :P
Zcootah: den andra vette tusan men ingen räv, det vet du? Tror att masken eller jonas kan gräva upp en gammal polare även på den platsen. leksands trupp kommer inte ha en chans mot Skelefteå ASIK
Spud: du kan då inget annat än å gnälla....nej du dom 2 backplatser som är kvar kommer ingen gammal räv att ta....enligt ganska säkra källor så kommer den ena va 19 år och var en av allsvenskans bättre backar i fjol....den andra vette tusan
Zcootah: Underbart! Skulle vara kul om den talangfulle hans Lodin kunde få ordning på kroppen, tror han skulle kunna utvecklas väl med dödgrävarhockeyn som den modiga "pirro" tänker köra!
Björne: de står så i dala tidningarna också.....den karln gjorde inte ett enda rätt i leksand.....han var inte bra när han va i luleå heller.....lika bra att låta han flytta dit sedelbunten är störst....
Tyvärr kan jag inte läsa finska :;) men jag antar att det stämmer och i så fall är det ingen större förlust för Leksand. Han var inte så bra som jag förväntade mig
Joinzzon: mjo....va inte för säkert.....de är nog inte så lätt å gå ner i 1an å bara gö dom där poängen.....Forslund misslyckades , Kyösti öste inte in mål.....finns nog fler exempel å
Zcootah: Vad jag menade med Holm är att han har stora begränsningar i sitt spel på högre nivå. Att ösa in poäng i Div 1 är ju inte så svårt. Skulle t.ex Jensa spela i Div 1 skulle han ju lätt göra 100 poäng.
Joinzzon: hmm ja mena inte 00/01....ja mena 01/02 (Div 1 Västra) då öste han in poäng....hmm kåberg är inte direkt min favorit...så österby får gärna spöa han igen.... i t.ex mästarcupen
Zcootah: Jag har sett Holm i Kumla när de spelade i Allsvenskan o han imponerade inte då heller .... Sedan har jag även sett Kung Österby nita Kåberg oxå i matchen mellan Kumla o Rögle för en sisådär 5 år sedan :-)
Joinzzon: Holm är faktiskt inte så dålig som många tror......han gör det han är tillsagd att göra...han är inte direkt värvad för att gö poäng....han kan gö poäng också......du skulle ha sett han i IFK Kumla där öste han i poäng
Zcootah: Kung Österby kommer att dominera i Leksand. Det är en j##la stor skillnad på Holm o Österby, den ena kan spela ishockey den andra kan bara deltaga .....
Dragan 2k: hmm dom har ju redan Hermansson ,Rautee (nya finnen....sägs vara en retsticka de me).... tror dom värvar österby som defensiv back i så fall...
Enligt superstars sida så är Magnus Österby klar för Leksand.....en halvhyfsad back.....drar på sig en del matchstraff.... 100 utvisningsminuter.....Totalt 6 poäng (1mål 5 ass) på 60 matcher i mif den gångna säsongen...
Portello: Bales var katastrofal i inledningen av serien, spelade väl upp sig till slutet men Backlund lär duga gott i allsvenskan. Sen vet jag inte om någon överhuvudtaget gjorde mycket väsen ifrån sig. Christer Ohlsson, Fredrik Svensson kvar som backar. Niklas Eriksson, Niklas Persson, Johan Rosén kvar. Mikko Rautee (Center) nyförvärv ifrån TPS Åbo. Men det finns en hel del platser kvar att fylla. Var det inte snack om att Masken skulle avgå? Han skulle ta sig en funderare såg jag på TV. Hur blev det med honom?
Dream Team: Kan inte påstå att jag har järnkoll på Leksand, men inte är väl Rozentahl och Bales så stora förluster? Tyckte att dom inte gjorde mycket väsen ifrån sig.
Man undrar vilken väg Leksand ska ta för att åter spela i elitserien. Siktar man på en snabb comeback, eller på sikt? Vad beträffar de spelare som nu lämnar föreningen så ser det rätt tufft ut... (se länk)
Mike Bales, Jonas Elofsson, Tobias Holm, Henrik Nordfeldt, Rastislav Pavlikovsky, Richard Pavlikovsky och Maurice Rozenthal. Rätt tunga pjäser som försvinner från laget som numer bara är näst bäst i Dalarna...