Leksands IF

26638 inlägg · 1367 ämnen

Den eviga resan mot nästa guld

« · 2468212 · » Till forumet


Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Hellkvist sätter in Cehlarik mellan Elvenäs och Östman i förstakedjan.

Detta blir spännande
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
KulaShaker:

Jag har inget emot Brynäs heller. Aldrig haft, rivalitet är bra men när det går över till rent hat är det såklart aldrig bra.

Du förstår säkert hur mycket kommunen betyder för Leksand och vice versa. I en liten kommun som Leksand så är det snack om Hockey året om även om det är midsommar. Detta sticker såklart i ögonen på folk men inga vet vad klubben skall använda pengarna till förutom det själva, folk på nätet sitter bara och gissar och hatar.

Skulle bli intressant och läsa på ex ert forum eller Timrås forum om samma sak händer er om ni " inte alla såklart " fortfarande tycker lika
Kommentera


Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Vi Brynäsare har det dock bra, för alla andra lags fans älskar Brynäs och skulle aldrig starta något drev mot oss!
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
kulltorp:

Man kan se på detta med olika ögon men frågan är hur tongångarna gått om det varit ett annat lag som fått hjälp av kommunen på detta sättet. Vad hade du tyckt om Timrå fått samma hjälp, vad tror du Brynäsarna tyckt ifall det varit de som fått hjälp.

Jag är för dåligt insatt i just detta fall men att påstå att dessa pengar är pengar som Cehlarik skall få är jag väldigt skeptisk till. Tror Ejendal sponsrar honom, inte säker men tämligen säker.

Svara på denna fråga. Hur många elitklubbar är beroende av bidrag av sina respektive kommuner ekonomiskt? Alla skulle jag säga. Att det just är Leksand ger ju hatarna ännu mera vatten på sin kvarn.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Kommundoping 3.0
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Signature:

Snart kommer det kommentarer om gatstenar skolor mm

” Leksands kommun röstade i går kväll ja till utökad borgen åt hockeyklubben Leksands IF. Hockeyklubben ansökte om att få 10 miljoner kronor mer i borgen, pengar som bland annat ska gå till att energieffektivisera arenan.
💸💸
”Hoppas att det ska betala tillbaka sig, det bidrar till ungdomarna och många andra saker", sade Andreas Hedbom, vd för Leksand IF, till P4 Dalarna innan beslutet fattades av kommunen.
💸💸
De tio miljonerna är utöver de redan 8 miljoner i borgen som kommunen tidigare sagt ja till ”
Kommentera


Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Signature:

Kommande matcher för Leksand.

Lakers Hemma
Luleå Borta
Brynäs hemma

Skulle gärna se att vi plockar 6 poäng i dessa matcher. Har en känsla av att Luleå vänder våran positiva trend mot oss på Torsdag.
Kommentera


Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Det finns ju ingenting finare än rivalitet inom sport enligt mig men personligen ser jag ändå gärna att Brynäs får några år i HA för att få se hur det känns och kanske bli av med hybrisen som vissa (inte alla) brynäsare har. Jag ser dock gärna att Mora tar steget upp i år så vi kan få några härliga dala derbyn.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Signature:

Ja att vissa orkar älta det där med gatstenar, nedlagda skolor och att vi klarades oss kvar tack vare Corona, är ju ingen som vet hur det gått i kvalet mer än spelarna själva. Jag vill dock inte att Brynäs kvalar, matcherna mot dom skall alltid få finnas.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Endel snack i BIF boken om LIF. Det får mig att önska dom olycka och kvala mot MIF. Hoppas det sker :)
Kommentera


Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Nooky:

Vet faktiskt inte, verkar mer ha varit någon slags bytesaffär klubbarna emellan.

Enligt rykten så är Filip Larsson klar som målvakt bakom mantas nästa säsong.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Mjo , men vad hände där egentligen? eller du kanske inte vet heller?
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Nooky:

Tack

Tungt tapp i camper dock

Bra poängsnitt på slutet
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Härligt att han kommer tillbaka till SHL igen, väldigt sevärd spelare!

grattis osv
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Nu är cehlarik klar

Otroligt spännande och se om han kan leverera som sist 💙🤘
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Efter tre framgångsrika säsonger i Leksands IF står det nu klart att Carter Camper lämnar föreningen för att avsluta säsongen i en annan klubb.
-Vi har vi gemensamt med Carter kommit fram till att skiljas här och nu är den bästa lösningen för båda parter, säger Thomas Johansson.


Önskar honom all lycka till och tackar honom för allt han gjort i Leksand
Kommentera


Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Kul för LIF, mindre för TIK då vi slåss om samma topp6placering 🤓
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Natthaj:

Så snart som möjligt verkar det som om man skall tro de som har lite insyn.

Snackas om att Quennville går åt motsatt håll

Tänk en första kedja med Cehlarik - Hrivik och Camper i slutspelet. Vattnas i munnen
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Är det omgående eller till kommande säsong?
Kommentera


Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen:

Tyvärr så är det en korrekt bedömning då en jag känner är domare. Han skickade regeln igår, här är den, men jag tycker det är pinsamt ändå med matchstraff för ett kramkalas som wikegård uttryckte det

Jag tappar snart all respekt för domarna om de inte börjar få lite mer känsla för gamet.

i en slutspelsmatch hade det inte blivit något alls, då släpper dom på reglerna. Jävla amatörer

Detta är sjukt på riktigt

" Under regel 46.1 så kan du läsa denna text.
"Ett slagsmål ska anses ha inträffat när minst en (1) spelare slår eller försöker slå en motståndare upprepade gånger, eller när två (2) spelare brottas med varandra på ett sätt som gör det svårt för linjedomarna att ingripa och sära på spelarna. En spelare som framhärdar i att fortsätta eller som försöker fortsätta ett slagsmål efter att ha blivit tillsagd av domarna att sluta, eller som spjärnar emot en linjedomare som utför sitt uppdrag, ska efter huvuddomarens omdöme ådömas minst större straffet plus game misconduct (5+GM) förutom eventuella övriga utvisningar."
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: 2:a för roughing, kvitta sen släpp puck.
Kommentera


Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74:Vilka dömde mot rögle?
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Matchstraff på Anton för att han står upp för sin målvakt. Herregud vad löjligt, hade räckt med 2 min för båda. Wikegård sågar domslutet också likaså Sanny

Sanny sa " skall man få matchstraff för sådant där för att man tar bort lagets bästa spelare är det illa"

Hade räckt med 2 min, i NHL hade det inte blivit ett skit
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
4 - 0 Kloos, Rögle byter målvakt
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Kalle Östman

Årets värvning. Herregud vad VIK måste va sura nu när de ser hur jävla bra han är
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno:

Undrar om Tjomme har koll på Fortier i Löven, en otroligt spännande spelare.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Riktigt kul att se att det går så bra för Mora. Det finns ingenting bättre i sport än rivalitet men för att kunna ha våran fina dala rivalitet så behöver vi att Mora går upp i SHL.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
SuneMangs:

Tedenby kostar hv förlusten idag

otroligt usel och opolerad

utvisad 2 gånger och Leksand gjorde mål i båda
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Tack för att ni gör det ni ska mot HV när vi, som vanligt, inte lyckas bärga 3 poäng.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Leksand startar med camper Östman och sorum i första linan

Kul med en junior som får chansen i första kedjan 😀
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen:

Anton Johansson skriver rookie kontrakt med Leksand. Det var goda nyheter, han har varit magnifik sista matcherna. Att han är son till sportchefen har ingen betydelse, vi som sett honom spela vet att det är rätt att skriva kontrakt med honom.

Blir spännande och se hur bra han kan bli.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Kul att se våra talanger ta extra kliv, men med den rötan vi har så är han väl i Nordamerika så fort det bara går
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen:

Anton Johansson imponerar mer och mer på mig. Otroligt vilken utveckling han haft denna säsongen.
Kommentera


Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Legendaren Dan Söderström säger i pausen de som många supportrar känner. Vilken Kung.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Gott nytt Mattias!
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Gott nytt år, Mattias! Uppskattade verkligen att du berättade om din situation. Hjälper långt fler än du tror.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Tarasov:

Nej verkligen inte. Erik Granqvist på Viasat trodde han skulle göra 50 mål eller kanske tom mer denna säsongen under grundserien, jag vet inte om jag är lika positiv till det, statistiskt sett hittills under säsongen så kommer han inte göra det, att göra 50 mål i NHLs grundserie är sannerligen inte lätt.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74:
Inte med er resa not Guld att göra men 600 matcher är inte illa.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74:

Sådär firar man ett nytt kontrakt
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen:

Bra förlängning, hoppas verkligen man ersätter Camper med någon likvärdig eller bättre, han blir nog inte kvar nästa säsong.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen: Jusse förlänger till 2025
Kommentera


« · 2468212 · »