Joslan00: "3-0 känns inte alls rättvist. " Nej verkligen inte. Deras andra mål t.ex. var rena flipperspelet där pucken lika gärna kunde studsat utanför, men på något övernaturligt vis gick den in via leksandsspelarens skridsko. Blir trött bara jag tänker på det.
Signature: Känns tomt och tråkigt att se er åka ur och jag lider med er. SHL utan klassikerlaget Leksand känns mycket fattigare. Men hösten -27 ses vi igen för då har ni gått upp igen. Håller på er i HA.
janersa: Tror det här är det sista vi ser av Leksand i SHL på väldigt länge, om man lyssnar i väggarna så är sponsorer ganska tveksamma på nya satsningar. Det här ligger i knäet på ledningen som körde ekonomin i botten, varken Tjomme, Johan eller spelarna ska ha skulden för fiaskot. Framtiden ser ganska mörk ut, laget kommer styckas av resten av SHL, tvivlar på att någon kommer stanna när klubbarna rycker i våra juniorer som gjort en otrolig säsong med dessa förutsättningar. Kommer nog ligga lågt på forumet ett tag, det är tufft när hockeyn rinner över till personliga välmåendet och nånstans måste man stänga ut det.
Tack för alla fina ord och det stöd vi fått av övriga HS-användare, hoppas vi kan spela hockey mot era lag i framtiden, hur långt det må ta.
Saltmasen: Först och främst, jag beklagar att ni åkte ut. Jag hoppades att ni skulle vinna mot HV. Däremot håller jag inte med dig om att Tjomme inte har en del skuld till fiaskot. Leksand bäddade ju för sitt eget återtåg när de lät ex Djurgårdaren "Tjomme" låna ut Leksands förstemålvakt till Djurgården i finalen om AIK. Utan det skiftet hade sannolikheten för en AIK vinst varit större och då hade det varit AIK och inte HV som Leksand mött i det negativa kvalet och då hade Leksand kvalat sig kvar.
Saltmasen: Sitter och känner en stor tomhet å Leksands vägnar. Man känner igen känslan av att åka ut när man som jag håller på Timrå IK, det är otroligt tungt. Men ni kommer igen, tror ni är tillbaka snart.
janersa: Tror det här är det sista vi ser av Leksand i SHL på väldigt länge, om man lyssnar i väggarna så är sponsorer ganska tveksamma på nya satsningar. Det här ligger i knäet på ledningen som körde ekonomin i botten, varken ... | Läs mer
Nej verkligen inte. Deras andra mål t.ex. var rena flipperspelet där pucken lika gärna kunde studsat utanför, men på något övernaturligt vis gick den in via leksandsspelarens skridsko. Blir trött bara jag tänker på det.