Leksands IF

26645 inlägg · 1367 ämnen

En matchserie om en SHL-plats: Leksand vs Mora.

« · 1812091 Till forumet


Sv: En matchserie om en SHL-plats: Leksand vs Mora.
Jaca:
Hockeyn brukar normalt låta vinnaren koras via slutspel och inte seriespel, så tkr att nuvarande system är det normala. Sen är jag inte så säker som många andra verkar vara på att "SHL är stängt", vi får väl återkomma i frågan om en 3-4 år.
Kommentera

Sv: En matchserie om en SHL-plats: Leksand vs Mora.
Herminator:
Ja exakt, och då kanske för att sträcka ut säsongen lite..
Men det mest logiska är faktiskt som i många andra seriesystem att låta 2 sista lagen SHL åka ur och 2 bästa i HA gå upp..
Det fungerar i större ligor där det kostar bra mycket mer att åka ur.. Men det är ett litet känsligt ämne, men mest rättvist.. ;)
Kommentera


Sv: En matchserie om en SHL-plats: Leksand vs Mora.
Metal Guru: Hur ser ert lag ut gällande skador? Kör på nu, ingen utanför Leksand lär hålla på dom i denna match
Kommentera

Sv: En matchserie om en SHL-plats: Leksand vs Mora.
eltifoso: Märks att ni har era sympatier i SHL lag Pinsamt. Det kan ju en blind höna se att en kvalserie varit mer rättvist
Eller naturligtvis en direkt upp och nedflyttning.
Skämmes!
Kommentera

Sv: En matchserie om en SHL-plats: Leksand vs Mora.
Carl Lejonkräk: enig! Bäst av sju känns spontant mer rättvist än en kvalserie. Precis som slutspelet just nu också avgörs i bäst av sju och ingen slutspelsserie

Sedan detta nya infördes har väl ett allsvenskt lag gått upp varje år och jag tror Mora har goda chanser i år också

Ser fram emot den serien mer än kvartsifinalerna som pågår
Kommentera

Sv: En matchserie om en SHL-plats: Leksand vs Mora.
Carl Lejonkräk: För att flera lag då har chans att ta steget upp. Nuvarande spelform gynnar endast SHL-lagen.
Kommentera

Sv: En matchserie om en SHL-plats: Leksand vs Mora.
Herminator: Varför skulle kvalserien vara rättvisare?
Kommentera

Sv: En matchserie om en SHL-plats: Leksand vs Mora.
eltifoso: Jag saknar då kvalserien av rena rättviseskäl.
Kommentera

Sv: En matchserie om en SHL-plats: Leksand vs Mora.
Metal Guru: Vilken matchserie detta kommer bli! Vem saknar kvalserien?

Hoppas på Mora, då Leksand behövs nere i Allsvenskan för att höja den produktens värde. Tänk både Modo och Leksand i den serien. Håller på Mora!
Kommentera

Sv: En matchserie om en SHL-plats: Leksand vs Mora.
Signature: Ska bli kul att följa denna serie som neutral. Vilket krig det ser ut att bli!
Kommentera

Sv: En matchserie om en SHL-plats: Leksand vs Mora.
Metal Guru: Absolut må bästa lag vinna. Mina sympatier finns i båda lägren. Tror dock att LIF har bästa chans att överleva i SHL i framtiden. Om MIK skulle gå upp så har vi arenan som inte räcker till just nu (i vekligheten JA men inte enligt SHL (-500 sittplatser)). Kommunens pengar bör gå till annat än 500 mer sittplatser som förmodligen inte behövs!
Kommentera

En matchserie om en SHL-plats: Leksand vs Mora.
Må bästa lag vinna.
Men först ska vi vila oss i form.
Kommentera

« · 1812091