Mälarmasen: nej det är sant! men ja tycker att dom borde se till å få hit Jesper Jäger som var en av allsvenskans bästa backar i fjol han är kontrakts lös för han ville inte förlänga med Löven
Nån som vet redan nu när Mästarcupen går av stapeln? Är det så att Leksand har skrivit på nåt slags kontrakt som binder dem till att spela Mästarcupen?? Har för mig att Leksand, Färjestad och Brynäs hr skrivit på nåt sånt, enligt någon kvällstidning för något år sedan!
Nu finns bara 1 av LIF´s 82:or kvar Widing till Pelicans ,Sundqvist till Skellefteå , Hermansson till Skellefteå , och den som var bäst av dom i år... Eneqvist till Bajen Hockey :( ..... iof har jag hört att Pontus Pettersson är på väg till Leksand igen efter 1 år i tingsryd och 1 i Skellefteå....hoppas det kommer fler klasspelare! t.ex försök få hit Micke Magnusson som inte har nått kontrakt
Just nu ser truppen väldigt intressant ut, framåt sett. På backsidan tycker jag fortfarande att det ser rätt så dystert ut. Pavlikovsky var helt klart n kanon värvning men vi behöver ju flera, men fortsätter Masken i detta tempo så ordnar det sig nog. Skönt att Robban förlängde sitt kontrakt oxå.
ja har sett båda spela bales verkar stabil och backlund va bra i ALLSVENSKAN men om inte ja har helt fel så var Fransson dominerande målvakt i allsvenskan...
t0rre: Det tror inte jag.... fast jag inte har sett någon av dom spela... Fast vad vet jag??? =) Får se må bäste man taförsta platsen...
Juste på www.Superstars.nu så tyckte jag att jag såg att Jarmo hade sagt att hans mål var att dom båda bålvakterna skulle stå varanna match... vi får se.........
gripen66: Nej, jag tror att det var planerat att låta Ville stå mot Bajen. Han skrev på för nästa år i torsdags och var väl värd chansen. Övergången till Leksand har nog varit klar länge, men släpptes tidigt tack vare att Backlund inte skulle stå. Dessutom var 11-2 matchen en god avskedsföreställning för nr26.
Inte ens Backlund hade nog för övrigt hindrat förlusten mot Bajen. 24-6 i baken i skott i en period är nog rekord för året. Var nog inte mycket gnista i den matchen.
Nåväl. Grattis till en god målvakt. Vår center Brett Harkins håller Backe som favorit till målvaktsplatsen mot Bales då han spelat med båda i sin karriär.
t0rre: Pontus Petterström var namnet. Men oroa dig inte. Du är inte topp 100 att göra det misstaget det här året... Hur som helst så tror jag att Petterström håller högre klass. Jag har i och för sig inte sett Hermansson så mycket, men jag har sett Pontus desto mer...
Mats GBG: Japp, det stämmer. Lillebrosan kom till cluben inför den här säsongen och har kontrakt t.o.m. 2004.
Michael har utvecklats i finland och gjorde den här säsongen(hans fjärde i finland) 15 mål och 25 assist på 56 matcher. I Finland har han gjort sig känd som en utmärkt tvåvägsspelare, och i år har han varit en av TPS Åbos absolut bästa spelare. Michael kontrakt med Åbo har gått ut och han kommer inte att stanna kvar i Finland. Han har sagt att det vore kul att spela ihop med brorsan. Och nu när lhc är klara för elitserien så är det inte omöjligt att vi får se han i lhc-dressen. Enligt honom så skulle det inte varit så aktuellt om lhc degraderade ner till as, vilket är förståeligt. Men han har inte bestämmt sig än då han vill avvakta ett tag till, han är nämligen draftad av Anaheim och vill vänta och se vad de säger. Han gjorde även landslagsdebut när Sverige mötte Schweiz nyligen och efteråt fick han mycket beröm av Hardy.
bajenmattias: har hört att han är aktuell för Linköping. Hans bror (Andreas?) spelar redan där. Blandar de sig i leken så lär det väl vara kört, vis av tidigare erfarenhet... :-/
Det är det som är roligt här satt vi i dalarna och pratade om Magnus Eriksson och Lillhonken och sånna så kommer en halft okänd Kanadick =) och vi satt å tjatade om Peter Messa så får vi en bättre Slovak =)
Zcootah: Nej, såna där silly-sidor är till största delen just det - silly...
Men jag läste fel. Jag läste "Hockeyligans" alltså den där vem som helst kan lägga till vad som helst... verkar det som.
Hockey_magasinet:s_ lista_ har jag lite mer respekt för, men - som sagt - namnen Pavlikowsky och Bales fick man leta förgäves på vad gällde rykten om förvärv till LIF... ;-)
gripen66: ja tycker den sidan är rätt okej men dom verkar va lite speciella med sin ryktes sida....dom lyssnar på massa skit rykten sen dom riktiga rykterna bommar dom =) fast leksand har vart smarta...vem hade hört namnen bales och pavlikovsky som rykten till leksand? troligen ingen=)
bajenmattias: Vart har Andreas Karlsson tagit vägen är han inte aktuell längre? Han finns inte med som ryckte på hockeyligan längre. Jag hade ju hoppats på han!