Leksands IF

SHL · 27138 inlägg · 1367 ämnen
« · 267964 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Ingen välivaara
Zcootah: hmm ok, hade gärna serr Välivaara i Leksand...

Ingen välivaara
Både Tarvinen,Välivaara är klara för LHC nu!
även Mikko Peltola och Jakob Karlsson är klara för LHC

Djurgården har gjort klart me Kenneth Bergqvist (Brynäs),Stefan Pettersson (LHC) , Tomas Kollar (Bajen), Johnny Oduya (Bajen) ,Mika Strömberg (Jokerit)

Sv: Witehall is back!!!
Zcootah: Jäger vore rolig att se i Leksand,

Gärna Lidström på det oxå :P

t0rre: jo klart bättre än den gångna säsongen....ja menar det räcker inte me Karlberg hela tiden..... robban går säkert fram ett steg till och sen har Nordfeldt som är en center av landslags klass....Nielsen är riktigt bra sen Witehall å Westlund ....ja hade gärna sett eneqvist kvar... men men förstår att han vill få mer istid...

Nu gäller det å dra hit nåra bra backar till....gärna Jäger från Löven eller Åkerman från SAIK och nån etablerad back till

Zcootah: mm känns som vi har en jävligt bra forwardbesättning till nästa säsong!

t0rre nu behövs nåra bra backar till och gärna nån klass lirare till som Pastor Karlsson =)

Zcootah: japp, då förstår vi varför dom dissa Loppan! :))

t0rre: TACK MASKEN!!!!! Witehall var 20 ggr bättre än div loppan

Hursom helst ett härligt nyförvärv iaf!! :)

Mats GBG: grattis! ;)

t0rre: men jag stavade namnet rätt. ;-)

Sv: Johan Whitehall!
Mats GBG: du får skylla på att du skrev mer än mej ;)

Sv: Johan Whitehall!
t0rre: hehe, du slog mig med 1 sekund. Kolla tiden på våra inlägg. :-)

Mats GBG: haha 1 sekund före ;)

Witehall is back!!!
Johan Witehall har skrivit på ett 2-årskontrakt med LIF. Härligt Masken!!!

Se länktips.

Sv: Backar!
bajenmattias: jo tycker det jag också.....Micke Magnusson är en klassback ....SSK behöver nog inte han nu när Huokko är klar dom kan inte värva klass spelare som ska sitta på bänken /Läktarn det har nog inte dom ekonomi för....eller så säljer dom ännu mer bingo lotter nu än när Virta kom

Mälarmasen:

SSK har även förhandlat med Micke Magnusson från DIF och det kanske vore nåt för Masken att ta till leksand...

Han är skridskostark och har ett bra skott...

Tror han och Pavlikovsky skulle passa bra som backpar....

Zcootah: Visst låter namnen bra men det är ju ingen av dem som är någon direkt raket på skridskorna. De har samma problem som oss på det viset. Bara stora tunga backar som axar som finlandsfärjor:-)

Mälarmasen: Men backuppsättningen Huokko,Ahola,Messa,Back,Popovic,Bemström,Rohlin....är rutinerade (Dom flesta)

Sen beror det lite på va som händer me finnarna om dom sticker

såg iof att Erik Norbäck stack deras 2a center va han...

Zcootah: Nja, Brynäs får det tungt, det tror jag med men jag tror inte att SSK går längre än vad de gjorde i år. De tappar ett par bra spelare och tvingas sänka lönerna med 7% så jag undrar jag!

Pontus Petterström fortsätter i SAIK.

Mälarmasen: Nej dom viftar väll me stora plånboken....ja tror att SSK kan gå långt nästa år... men brynäs ser ut å få det tufft...

Zcootah: Ja, Peltola och Tarvainen kan man nog vara säker på att det är. Förvånar mig inte heller om det är Välivaara oxå.

Sv: Varför bara ett år?
Mälarmasen: Okej... då förstår jag =) Inte mycket vi kan göra ändå...

Mälarmasen: Mikko Peltola och Tarvinen är nog 2 av dom

Jakob Karlsson sägs vara ett hett rykte

Karlsson och Välivaara är dom enda backar som ryktas till LHC...men men man vet ju aldrig

Sv: Varför bara ett år?
leksands fan: Andledning till att det (nästan) bara har skrivits ett års kontrakt beror troligvis på att de yngre spelarna avvaktar på proffskontrakt från utlandet. Pavlikovskys kontrakt har Leksand tagit över från HV där han hade ett år kvar på kontraktet.
Visst är det oroväckande men jag tror ändå inte att det är nåfon större fara.

Varför bara ett år?
Varför har nästan alla spelare bara skrivit på i ett år?
Tänk om vi skulle få ett guld lag säsongen 03/04...
Då tar vi kanske inte guld nästa säsong...
Å andra sidan så kanske vi får ett bottenlag, men det ser inte så ut... (men kolla på linköping... =S)

10 spelare har skrivit på till April 2004
5 spelare har skrvit på till April 2005
och 1 spelare har skrivit på till april 2006...

Det kanske blir billigare så, men ändå...

Backar som har kontrakt:
- Christer Olsson - Till April 2005
- Jonas Elofsson - Till April 2004
- Lars Jonsson - Till April 2004
- Richard Pavlikovsky (NY) - Till April 2004

Forwards som har kontrakt:
- Göran Hermansson - Till April 2004
- Henrik Nordfeldt - Till April 2004
- Johan Rosén - Till April 2004
- Niklas Eriksson - Till April 2004 + 1
- Jens Nielsen - Till April 2005
- Niklas Persson - Till April 2005
- Mikael Pettersson - Till April 2004
- Tobias Holm - Till April 2004
- Robban Nilsson - Till April 2004
- Tommy Westlund (NY) - Till april 2006

Målvakter som har kontrakt:
- Mike Bales (NY) - Till April 2004
- Johan Backlund (NY) - Till April 2005

Vilka spelare?
Vilka spelare skulle ni vilja se i Leksand till hösten?
Skriv ner hur ni skulle vilja ha truppen, så här ser den ut nu:

Backar som har kontrakt:
- Christer Olsson
- Jonas Elofsson
- Lars Jonsson
- Richard Pavlikovsky (NY)

Forwards som har kontrakt:
- Göran Hermansson
- Henrik Nordfeldt
- Johan Rosén
- Niklas Eriksson
- Jens Nielsen
- Niklas Persson
- Mikael Pettersson
- Tobias Holm
- Robban Nilsson
- Tommy Westlund (NY)

Målvakter som har kontrakt:
- Mike Bales (NY)
- Johan Backlund (NY)

Zcootah: Ja då skulle det ju vara fint i fall Välivaara kunde krita på ett tre årskontrakt eller nåt liknande. Nån som har hört nåt om LHC nyförvärv då??? Skulle presentera 4 stycken idag. 2 backar och 2 forwards. Bara det inte är Välivaara.

Mälarmasen: Tror inte något lag skulle tacka nej till Tarvainen.Var nog rätt många svenska klubbar som var intresserad av honom.
Och det verkar ju som att LHC vinner dragkampen.

Mälarmasen: ja vet en del =) ja har sett många Tammefors derbyn-....ja kan säga att båda tarvinen och välivaara är riktigt bra spelare....Fast den bästa är Esa Pirnes

Tarvinens lagkamrat Jyrki Välivaara sägs dock vara på gång till Dalarna och Leksand=)

gripen66: Nä det där med Tarvainen verkar väldigt konstigt. Ingen som vet nånting. LHC mörkar och det verkar nästan som om Leksand oxå mörkar i dn affären. Skulle gärna se han i Leksand!

Mälarmasen: Ja, det ser mycket trevligt ut. Bäst är ju om han tröttnar på att vänta på Frölunda... :)

Välivaara frän Tappara som det står om i samma tidning kan också vara nåt att hoppas och vänta på. Dessutom verkar inte Tarvainen vara 100% klar för clownerna heller - även om han troligen går dit till slut...

Johan Whitehall verkar visst vara riktigt intresserad av en flytt till Leksand igen, enligt dagens dalademokrat.

"Du har barn numera, då är miljön i Leksand den rätta?
- Ja, mina barn är 2,5 år och 4 år, så Leksand skulle vara perfekt, avslutar Johan Witehall."

Låter ju hoppfullt!

Länktips till artikeln om Jyrki Välivaara i DD.

Verkar som om det är en finne på G. Jyrki Välivaara skriver Dalademokraten om idag. Han väljer mellan Leksand och Linköping. Nån som vet nåt mer om denna finne???

Sv: Huokko till SSK
Zcootah: Nej! är det så, jaja! Vem är det då?

t0rre: blidde ingen brasar eller lundqvist såg ja... BHF har tagit nån 85a från Leksand

Zcootah: kan hända

t0rre: bättre det än Loppan iaf....

Zcootah: jo tjena

Huokko till SSK
Varför försökte inte leksand få tillbaks han? han har ju hjärtat i klubben å allt....

Sv: Hardy ?
Mälarmasen: Apropå Challe kan ju alla gå in och rösta på TV3:s MVP-omröstning i dels ES och NHL.

Men det är nästan så ni _inte_ ska rösta på Challe, för då riskerar omröstningen att se ut som senaste "valet" i Irak... ;-)

Challe har 70%... ;-)

Mälarmasen: skriver G. Brown på så har vi redan fyllt kvoten för icke-EU spelare.

Mälarmasen: jo men ja tror att jesper jäger är betydligt billigare historia än Lintner

Backar!
Skulle vara kul om Rikard Lintner kunde krita på för oss istället för Luleå som jagar honom. Där har vi ytterligare en back i världsklass, som verkligen behövs.

Sv: Hardy ?
Zcootah: Ja den där Hardy är svår att förstå sig på. Undrar hur han motiverar att Karlberg inte får vara med? Han kan ju inte tro Karlberg bara ska gå in och vara hur bra som helst på 2 matcher (träningsmatcherna mot Schweiz tänker jag på).

Han verkar leva i sin egna lilla värld den där Hardy.

Sv: Eneqvist
Zcootah: Ja det kanske vore nåt!

« · 267964 · »