Leksands IF

SHL · 27138 inlägg · 1367 ämnen
« · 272078 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Fredrik Svensson?
Portello: nähe =) han beskrivs som en bra skridskoåkare....det är inte jardan =)

Portello: När vi möter Luleå ska vi vara extra bra. Speciellt i Coop Arena där vi inte vunnit på ett tag nu!

Mälarmasen: SVensson brukar ju även ge sig ut på lite offensiva äventyr då och då . Kommer att sakna honom lite men han är ändå inte oersättlig.
Hoppas att han lyckas bra hos er, förutom mot luleå då, såklart :)

Portello: Jo det tror jag med men jag menar, tuffeheten som Jardan hade, som behövs i varje lag, verkar det som om Fredrik Svensson oxå har. En "Jardan" typ som även kan hålla i pucken och slå mer öppnande passningar!

Mälarmasen: Har en känsla av att Svensson är en aningens bättre än Jardemyr.

gripen66: Tror att Fredrik Svensson kommer tillföra oss en hel del till nästa säsong. En stor tuff back som man inte vill fajtas med allt för gärna. Tror han kommer få lite av Jardans roll i laget, men än mer spelande back om man kan uttrycka sig så.

Hoppas att Brown kan övertyga frugan om att han ska spela ett år till i Leksand.

Denna Center då som fortfarande saknas? Mikael Holmqvist är han Center???

Sv: Brown
t0rre: Med tanke på att kriget är slut nu så kommer det nog Brown vad det lider. Något annat kan jag inte tänka mig.

Sv: Brown
gripen66: hehe såg det, är hon helt seriös så det skiter sej, lr är dom nära en "lösning"?

Brown
Nu verkar det f ö vara offentligt det som jag vetat i över en vecka nu men inte fått säga. (Länktips)

Brown skulle varit klar för länge sen, men frugan hans vill mycket ogärna släppa honom (och sig själv) över Atlanten hit till Europa där Al Quaida går fria på gatorna som vanliga medborgare (lite modifierat djungelordspråk... ;-)

t0rre: Ja, TIK verkar rätt besvikna också över att Fredrik inte gick dit - och det är ju ett gott tecken

Avståndet till Tokholm verkar ha avgjort - plus att det antagligen är trevligare att bo i Leksand än Timrå. Nu är backsidan klar. Nu återstår bara för Masken att finna en center som kan fylla lite av Challes tomrum (ersätta går inte)

Han kommer antagligen att spela VM i Finland om ett par dagar, vem det nu blir. SEN kan man lägga sig i hängmattan och genomlida denna jävla hockeylösa period som heter sommar... ;-)

gripen66: klart vi litar på dom :)

Jahapp, Svensson är bekräftad. Se länktips.
Hoppas att han är så bra som Lule säger... ;-)

Sv: Niklas Lidström???
t0rre: hehe men det skulle va fränt med LIDAS i LIF men det lär aldrig hända

oj, han har 1 år kvar på kontraktet med Detroit

pataman: kan ta död på det rykten, Lidström har

Niklas Lidström???
Något rykte om att Lidström ska flytta hem till Dalarna o Leksand.....nån som vet något.....är väl bara på skämt

Sv: Center?
t0rre: om dom ska dra dit svensson å behålla brown är det väll bättre å be sigge gö comeback å dra tillbaks jardan....

Brown --->Var inte lika bra året som gick som året före kan bero på lite skillnad på motstånd

57 Svensson, Fredrik RD 48 6 4 10 >57

Mälarmasen: instämmer :)

bajenmattias: LHC värvade inte bra spelar förra året. De värvade spelare vars namn de kände igen från tidigare sammanhang som hade haft sin topp i karriären för 3-4 år sedan. Tycker att våran trupp ser väldigt intresant ut just nu. Tror att den kommande säsongen kan bli den roligaste på väldigt, väldigt länge.

bajenmattias: Masken värvar smart! Spelare med lite hjärta :)

t0rre:

Ser ut att få ett bra lag på mycket länge nu men bara att det inte blir som Lhc förra året...

Att vi värvar bra spelare och sedan tvingas spela kvalserie!!

Jag vill absolut inte det en gång till!!

Center?
Om Svensson o Brown ritar på så är backbesättningen full..

Då fattas det en 1:a center, undra om man kan få nån bra just nu?

vill inte han nån a lá Stapleton den här gången ;-)

Sv: Jag läste just att Emil skulle sluta!
leksands fan: hörde nån som sa nyligt att Emil stannar!

Hoppas det stämmer! :)

Portello: ok

t0rre: Här är en länk till angående Svensson. Se slutet av artikeln.

Ser ut att bli Leksand för tuffingen Svensson..

Jag läste just att Emil skulle sluta!
Varför det???!
Vad finns det för annledning???!

Vill gärna ha en förklaring...

Sv: Formationer!!!
bajenmattias: Ah var det SÅ det var........hehe.....Ja men då förklarar det allt....=P

bajenmattias: så är iaf i Borlänge lr var i fjol iaf=)

Sv: Andreas Karlsson
edit: Alltså masken kan väl tjata på Andreas Karlsson

nanne:

Det vet du väl att publiken är det bästa coacherna.. Så har det alltid varit :)

t0rre: Nej jag är inte sur för att ni värvar. Ni får gärna värva från Kongo om så vore. Jag bara tycker att det är så många "förståsigpåare" som ska lägga upp lagens taktik, inte bara ni Leksingar förstås. Det finns en hel drös inom SSK-lägret som gör samma sak.....

Leksand behöver en defensiv back tycker jag, så Tobbe vore väl inte helt fel

t0rre: jo men det går mycke rykten vad man såg av han i dag så platsar han inte i nhl....

Svensson drar på sig mycke onödiga utvisningar han skulle passa perfekt i djurgården som kör me hakningar och fasthållningar matcherna igenom

Zcootah: hörde av någon att det nästan va klart att Micke skulle lira i NHL...

Svensson är väl som Jardan, fast snabbare på rören

t0rre: nej då vi får hoppas masken tar sig i kragen får hit Micke Holmqvist från TPS....

Men ja vill inte ha hit Fredrik Svensson....

Leksand behöver inga fler som drar på sig utvisningar

Zcootah: haha :)

t0rre: annars får vi gö som Södertälje=) åka till ett ålderdoms hem å skicka ut gamlingarna å sälja bingo lotter=)

Zcootah: mm precis! vill väl dra in lite kosing till ;)

t0rre: ja tror inte direkt att han kommer att slå igenom i nhl nån gång så det är lika bra å komma hem till LIF :)

Zcootah: men Yes va kolla jag har!! wieewiee ;)

t0rre: han har spelat drygt 150 matcher i nhl=) säkert mer än hälften av dom satt han nog på bänken.
å i år är hans statestik i AHL
Andreas Karlsson CHI 41 matcher 12 mål 20 Assists 32 Poäng 16 utv. minuter

Men han kan väl tjata???

Hur många NHL matcher har han spelat? inte så många va?

tycker han ska sluta tröka runt i farmaligan och komma hem till Kära Leksand :)

nanne: lite grinig för att vi värvar spelare från overthere, witehall nästan så :)

Och ni värvar från Allsvenskan

Stor idé att sitta och tänka ut formationer redan innan laget är klart....Det är fan sommar snart och då är nog varken den ena eller den andra formationen ens på tanke i laget då dom har annat att tänka på. Som supporter borde du väl kanske ägna dej åt rekreationer innan säsongen startar i höst. Jag har lagt NÄSTAN hela mitt Södertälje SK åt sidan för säsongen så när som på att man kollar om nya spelare droppar in....Ta sommarlov för guds skull !!

blutten: annars kan du kolla in Superstars oxå!

Grymt bra sida! :)

blutten: Han stannar minst ett år till.
Läser du alldrig på www.leksandstars.com
DEt har stått där i minst en vecka

hmm.. hur blev det med vår goding.. Robert Nilsson???.. skulle han stanna elle gå?? KRam_ =)

Fredrik Svensson?
Bestämmer sej för Leksand lr Timrå på tisdag...

Hoppas på Leksand då :)

« · 272078 · »