Leksands IF

SHL · 27138 inlägg · 1367 ämnen
« · 272915 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Fredrik Svensson?
t0rre: Tja, tillhör man den sk "ironiska generationen" är sånt aldrig nåt problem... :-D

Dessutom har även jag haft vissa problem med att vissa tar allt bokstavligt som man skriver och säger, eller inte förstår alls. Ironi verkar vara en konstart i utdöende...

gripen66: bra att det var nån som förstod meh :)

Sv: Mästarcupen 2003
Dalastark: Ta kontakt med Tord, för han har bokat logi redan på "Camp Gävle/Dala"

ja nog kommer vi vara på mästarcupen

dock är det svårt att få info från någon ansvarig för arrangemanget så vi vet inte när det är eller vilka förusättningar som gäller...

dock är jag övertygad om att superstars.nu (där jag ingår i redaktionen) snart kommer ha utförlig info om vad som gäller för Mästarcupen 2003!

Ps. kommer någon ihåg vem som vann den förra? Lifgardet vann i alla fall banketten... DS!

Nike89: Det är nog ingen här som tror nåt annat heller. Utom du tydligen... ;-) Men han sa att han skulle börja tjuvhålla på Leksand. Och då sa t0rre att det "alltid är trevligt med nya supportrar" och ett ;) efter...

Wilja skojade, t0rre förstod det direkt och skojade tillbaka... Känsligt ämne det där tydligen... ;-)

t0rre:Tänker du på Fredrik Svensson supportrar eller Leksand supportrar i det läget?Kan ju berätta att Wilja har Luleå som favoritlag.

LUNDSTRÖM 6: hmm ok, jag blir jävligt sugen på att dra dit iaf :)

t0rre: Dom brukar dyka upp men vi saknar många fler Leksingar.

LUNDSTRÖM 6: ja du får mejla nån ansvarig i Lifgardet o kolla om dom ska dit...

LUNDSTRÖM 6: Så ni måste sätta fart på stars så inte färjestadarna tar eran plats

LUNDSTRÖM 6: hehe blir ju riktigt sugen på att åka dit nu :)

t0rre: Och där satt vi på en veranda efter hela huset och har fest.

LUNDSTRÖM 6: hehe fan va coolt ;)

t0rre: Vi från BT bodde i en barak vid hallen och den innehåller 3 stora rum med 22 sängar i var. Vi från BT bodde i en sedan hadde vi Leksand och MODO i dom andra.

LUNDSTRÖM 6: nä jag är inte med där *S*

t0rre: Har ni bokat baraken? BT har samma som ifjol.

LUNDSTRÖM 6: LIF gardet kan du nog räkna med :)

Mästarcupen 2003
Kommar det några vänner att närvara under Mästarcupen??

Wilja: Det är alltid trevligt med nya supportrar ;)

Grattis Leksand till en kanonvärvning! Fredrik Svensson har varit en av dom mer uppskattade spelarna i Luleå, tråkigt att han kände att han måste röra på sig. Vi kommer att sakna hans spel, inställning och inte minst de hårda nävarna, elitseriens bästa.
Fan bara att man får börja med att tjuvhålla på Leksand nu också!

Lycka till Fredrik!

Wilja, Kalix

Sv: Ulf Jansson
danoj:

hmmmm... fööööööööör fyra.....

Sv: Lirarnas Lag!!
Frasse99:

Fan asså!!

Detta måste firas :)

Jag har samma åsikt som en djurgårdare...

Kors i taket :)

bajenmattias:
Hehe ja det var ju ett tag sedan ni fick låna pokalen ;)
Jörgen Jönsson är på dekis och bör ha gjort sitt sista framträdande i Tre Kronor. Dags för Hardy att inse att man inte kan leva på gamla meriter ...

Frasse99:

Ja poklaenm skall till Siljanss strand :)

Föressten!!!

Vet att detta är en het potatis men skall Jönsson med till VM??

Jag säger Nope!!

bajenmattias:
Tyckte inte att det var något fel på det Djurgården presterade .... ;)
Vad Färjestad anbelangar har jag aldrig sett ett lag med så många blivande Hollywood stjärnor i .
Som sagt denna säsong är nu historia och vi kan börja blicka framåt mot en ny och förmodligen betydligt jämnare ES.
Dags för pokalen att komma hem igen

Frasse99:

Jaså!!!

Tyckte inte Djurgården spelade direkt vackert jag heller men det där är ju historia nu!!!

Färjestad säger du??

MOtivera!!

bajenmattias:
Med tanke på vad man fick se under slutspelet skulle jag gissa på att det är Färjestad som blir "busgänget" nr 1 kommande säsong.

Frasse99:

Nej men bara för att Leksand hade mest utv minuter den gångna säongen behöver det inte bli så nästa år eller hur???

bajenmattias:
Trodde ni redan gick under det epitetet ;)

Lirarnas Lag!!
Med tanke på Leksands värvningar till kommande säsong...

Skall Leksand fortfarande kallas för lirarnas lag :)

Kanske blir busarnas lag nu med tanke på värvningarna... :)

danoj: Jag misstänkte nästan det. Har själv använt den några gånger. Visst, det är en bra funktion, speciellt om man vill kontrollera vad som skrivs om sitt lag, så att man kan gå in och rätta till... Ska tänka på det... ;-)

gripen66: men det ska vi ändra på i Lule nästa gång ;)

gripen66: Nja, inte behöver man hänga i en viss gbok för att bli uppdaterad av vad som skrivs, finns en knapp i menyfältet som det står "live" på, klickar man där så får man alla inlägg löpande oavsett vilken gbok man befinner sig i, kan vara nått att kolla in? ;)

Portello: Nej, det kan bli svårt. Vi är ruggigt starka hemma respektive... ;-)

danoj: Wow, det tog inte lång tid. T o m kortare tid än jag trodde... Du är en ganska flitig gäst här va? ;-)

Men det jag skrev står jag för. Myten om er båda som fint spelande lag och att FBK inte fejkar utvisningar naggades lite i kanten när ni ställdes mot varandra tycker jag.

Och rätteligen så. hade ni verkligen spelat som den myt ni lyckats bygga upp hade ni väntat sen 1965 ännu... så grattis! ;-)

gripen66: Det kommer aldrig att hända :)

Portello: Eller Leksand alla mot Luleå... ;-)

gripen66: Du kanske ska vända på det gripen, och istället hävda att det är ytterligare en som har tagit avstånd ifrån ert spel denna säsongen, avundsjukan lyser rakt igenom dig gripen, till nästa säsong kanske ni har lärt er att det är bättre att spela smart än att spela fult, frågar är bara HUR någon ska få er att inse det.
Sen blir det även lite löjligt när somliga av er sitter och skriver krönikor på superstars med konspirationsteorier som en följd av en förlust, jag menar kom igen...

HÄR E SVENSKA MÄSTARNA FRÅN GÖTET!

Sv: Center?
Hoppas att centern är en finna lr tjeck, sånna brukar man kunna lita på :)

gripen66: Tror bestämmt att det var den värsta matchen jag såg förra säsongen. Tala om att Luleå föll ihop som ett korthus.
Jaja, nästa säsong blir det bättring. Då vinner Luleå alla matcherna mot Leksand :P

t0rre: Jaaa, vilken härlig match senaste Lulematchen var. Med tanke på hur det sett ut, så hade jag _verkligen_ inte väntat mig den totala förnedring det blev... ;-)

t0rre: Ja, det är lite tråkigt. Ännu en som hoppar på Frölunda-vagnen... Speciellt korkat är det ju när man betänker att alla som satt framför TV:n såg att det inte var så mycket bevänt med Frölundas fina spel - och även att FBK slängde sig i parti och minut... när de kom att mötas...

Och nån i fina Frölunda måste ju ha satt punkt för Löfstöms karriär slutgiltligt... Nåja... ;-)

Portello: här har du..

t0rre: Finns det något länktips till det där?

Ulf Jansson
Får Leksand lite skit av han då...*suck*

...spelet i Elitserien
- Tycker att det har varit ett offensivt, roligt spel. Sedan finns det avarter, som Leksand till exempel, ett riktigt vedhuggarlag.

Mälarmasen: det är möjligt men defensivt är tobbe vassare han har gjort en kanonsäsong i tyska Hannover
Hannover Scorpions DEL 02/03 - 52 Matcher 8 Mål 7ass 15 P 46 Utv. min.... han har alltid haft bra +/- statestik

Portello: nä, güd vilken rolig match :)

Mälarmasen: Iår vann vi ju bägge möterna i Luleå med 3-1. Därimot förlorade vi ju bägge i Leksand. Andra matchen som visades på C+ minns jag med fasa. Usch vilken hemsk match.

Zcootah: Tobbe Johansson vill jag nog inte ha tillbaka. Då väljer jag hellre Brown. Brown har bättre teknik och spelsinne än vad Tobbe har.

Mälarmasen: äre inte bättre å få hit tobbe igen? alltså Tobbe Johansson (Hannover) å ta bort den där Brown....sen dra hit Micke Holmqvit han spelar oftast (Right Wing)....

« · 272915 · »