För det första så har Peter Andersson slutat döma sedan så skulle han inte komma på fråga om han nu vore aktiv av den anledningen att han är från Karlstad.
Dragan 2k: Hehe, jo kanske det. men det kanske inte skulle vara helt fel att på Peter Andersson som domare eftersom han e mycket bra sådan!!!.. Hare!! ..::GO LEKSAND!! KROSSA FÄRJESTAD::..
nyz: Skumt att Rönnmark dömer och inte Rådbjer. Frölunda - Modo har Ryhed precis som sist. Är inte säker på vilka som dömde de andra matcherna men det verkar lite iögonfallande.
Rådbjer kanske har blivit lite sjuk och måste ligga i sängen och dricka varm choklad?
Hummm... undrar just hur det kommer sig att Rönnmark återigen ska döma kvällens drabbning? Kan det var p.g.a att Leksand vann senast, då Rådbjer fick förtroendet att döma? (se länktips!)
bajenmattias: Då skulle han passa precis som hand i handsken för Leksand. Föresten är inte Peter Ekroth ledig så ni kan få ytterligare förstärkning i spelargången:-)
Redhat: Tror du verkligen på det Redhat?? Att det skulle kunna bli Timrå - Leksand i semi?? Hahaha, du är att bra rolig du... TIK är inte ens klara för semi... Tänker att Luleå kan vända deras underläge... Och att LIF slår ut FBK i kvarten.... Hmm, skulle inte tro det...
Kanske om FBK gör sig av med en femma eller två!! FBK kör över LIF ikväll... Vi vinner med 6-1...
Kom igen nu Leksand och få tyst på FBK:arna. Skulle sitta fint med en Leksandsseger ikväll igen. Det vore ju kanon med Timrå- Leksand i en semi. Allt är möjligt i slutspel.
Fokuseringen i det här fallet är knappast rätt när den är på hur skadad Nordström blev och inte på hur skadad han riskerade att bli. Det är ju det sistnämnda som diciplinnämnden ska bedöma. I Gällstedts fall pratade de flesta om själva slaget medans få pratade om skadan. Gällstedt missade en match. Hade slaget varit farligare om han missat fler matcher eller mindre farligt om han inte missat någon match? Man skulle kunna jämföra det med en person som har sex med en HIV-positiv men inte blir smittad. Var det mindre farlig för det? Eller någon som springer över motorvägen i rusningstrafik och klarar sig. Var det mindre farligt för att han inte blev överkörd?
BJ: Ja, jag förstår att DU hade lätt att läsa det där i VF... ;-) Jag hade inte så stort problem att läsa det där Strömmer skrev heller. Inte den senaste iaf...
Att däremot ge sig på Loob opåkallat som i den förra är en annan sak. Förstår inte varför heller - vad hade Loob sagt eller gjort som i hans tycke påkallade det där. Nej, DEN var inte snygg...
Er läkare och/eller Nordan förtjänar dock alla skrapor man kan ge, så den delen tycker jag inte var mycket att be om ursäkt för. Nordan är antingen en medicinsk sensation eller er läkare en sjujävla bra doktor som kan bota hjärnskakning och dess ev efterföljder på 48 timmar... Där skiljer sig inte Strömmers slutsatser och åsikter från mina ett dugg...
Men Strömmer ska bort från leksandstars.com - och det har jag tyckt _väldigt_ länge...
nanne: om du vet det är det desto mer anmärkningsvärt att hela ditt inlägg utom de tre sista raderna handlade om det... ;-)
Jo, FBK-VF (eller tvärtom) är ju alla experters val och tro. Vi får väl helt enkelt se till att försöka att de får fel... ;-)
Många av de förståsigpåarna verkar f ö ha fastnat i nån slags tidsbubbla. De dömer fortfarande FBK efter samma mall som 2002 -trots att FBK iår är flera klasser sämre än det laget. Och tvärtom vore knappt mänskligt... Så gör f ö även tidningarna i dansbandslandet... Kika på länktips. Man vet inte om man ska skrocka tyst eller skratta högt... ;-)
Och gnäller de på att det skrivs enögt om LIF på vissa ställen... Tjenare... ;-)
gripen66: Se där. Du kunde ju skriva ett vettigare inlägg. Jo jag vet att det där brevet är historia nu....
Men jag ser fortfarande en final mellan Frölunda och FBK. Notera att även om SSK skulle ha fått den sista slutspelsplatsen så tror jag att Frölunda och FBK hade mötts i en final....
JA imorgon är det då match igen. En väldigt viktig match dessutom. En vinst då och vi har alla möjligheter i världen att rubba fbk i denna kvartsfinalserie. Tror faktiskt att vi har en rejäl chans att tvåla dit fbk. Om Sean fortsätter att övertyga i målet och att Karlberg fortsätter med sina smörpass så kan det gå vägen. Viktigt oxå att vi har fart på grillorna direkt från start och att vi inte sover de första 10.
Kämpa på nu grabbar så kan denna vår bli riktigt skojig.
nanne: Hade du låtit bli att dra upp det där brevet igen så hade det kanske låtit annorlunda. Det är historia nu - och har så varit i flera år...
Om du vill veta om jag gillade det? Nej. Men nu är det som sagt historia. Och vi är inte i slutspel för att vi skrivit nåt brev - och ni är inte i ingemansland för att ni inte gjort det utan för att vi tog mer poäng än er.. Utan tvekan är LIF alltså mer förtjänt att vara i slutspel än SSK...
nanne: Att det var rättvist att LIF gick till slutspel och inte SSK,,,Ja det var det LIF tog flera poäng än SSK, alltså rättvist.Om det (snart ) två år gammla brevet så ,,,ja vad ska man säga om det ???,,Men tror och hoppas att du får fel på tipset 4-1. Tycker det verkar "lite" som räven med rönnbären =surt
gripen66: Ursäkta om jag hade en åsikt......Om man ändå kunde få ett svar utan att få en massa skit för att man skriver.....Såna som dej är just vad LIF inte behöver....Miffon som bara kastar andras åsikter åt h-vete....
Jag har inget att säga om huruvida det var rättvist med att LIF gick till slutspel eller inte, men om man ser på hela förra säsongen och det som vissa (inte alla) patetiska Leksingar försökt att få till stånd med att LIF måste få vara i ES trots att de med all rätt åkte ur serien så anser jag inte att LIF är värd att gå in i ett slutspel. "Snälla HL.....Vi MÅSTE få vara i ES för att det är synd om oss.....Inget annat lag så vitt jag vet, har försökt att få en gratisplats i ES. Varken Rögle, Vita Hästen, AIK, Brynäs Södertälje osv.... har försökt detta. Löjligt. nu kan jag bara gratulera er till att ni och inte vi (SSK) tog sista slutspelsplatsen men jag vidhåller att FBK vinner med enkelhet i denna kvartsfinal. 4-1 i matcher......
Så där. visste att ni mörka de förtsa matcherna men nu är de bara att öka å slå ut de där kaffekokarna, (som just nu kollar på video så att de kan stänga av nån)