Leksands IF

SHL · 27136 inlägg · 1367 ämnen
« · 240856 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Säsongen 03-04
bajenmattias: Nielsen ,nordfeldt,elofsson, Per Löfström,Niklas Persson har väll kontrakt över nästa säsong också? Lasse Jonsson sägs vara på g för TPS ÅBO...Robban vet ja inte

Idolkort!
HJÄLP!

Jag håller på att göra en bok om samlarbilder/idolvykort på ishockeyspelare i Sverige. Leksand skall ha gett ut idolkort sedan 80-talet. Tyvärr går det inte att få någon information om detta från klubbens kansli.
Finns det någon här som kan ha information om detta skulle det mottagas varmt.

Det skulle kännas fattigt om Leksand inte blev representerade i boken.

Hör av er till [email protected]

Säsongen 03-04
Nån som vet vilka spelar som har kontrakt med leksand inför nästa säsong...

Spelare jag undrar över är

Robert Nilsson Henrik Nordfeldt Jens Nielsen Jonas Elofsson

Per Löfström Niklas Persson samt Lasse Jonsson

Nån som kan berätta

// Lillen....

Sv: Jean Gauthier och LIF
bajenmattias: Ja, han påstod att han skulle få en lönesänkning med ca. 20%. Masken däremot hävdar att det skulle bli upp emot 40% dyrare för LIF... Beror helt på hur man räknar!
Klipper därför in ett räkneexempel från superstars.nu som sign. J har knåpat ihop...

"Låt oss anta att Sean den här säsongen tjänat 200000 kronor i månaden (beloppet är egentligen oväsentligt men exemplet blir enklare att förstå). Det ger honom en total inkomst på 1200000 kronor på de månader han spelat.
Nu går vi efter expressen och sänker den antagna månadslönen med 20 procent vilket ger oss följande: 200000 -20% = 160000 i månaden vilket ger oss följande: 160000 * 12 månader = 1920000 vilket är 720000 mer än vad han tjänade under den gågna säsongen. Är detta en lönesänkning eller en löneökning? Sett ur Seans ögon så är det definitivt en ökning då han får inkomst under hela året och inte bara under 6 månader. Poängtera att mitt exempel inte tar hänsyn till några som helst skatter och att jag gjorde denna uträkning enbart för att visa vad man kan visa med siffror: man kan visa det man vill att skall visas för jag hade lika gärna kunnat ställa upp exemplet så att Seans slutlön hade minskat med 20% - vilket jag finner ganska otroligt."

nyz:

Ja men den viktigaste anledningen att han tackade nej var väl att masken hade gett han en 20% lönesänkning.....

Sv: Oflyt
svedas: Hehe. Svarade du på ett inlägg som man skrev för typ en månad sedan. Var tvungen att läsa tråden för att se vad du svarade på för inlägg. Givetvis måste man skjuta I mål. Det var jsut det inlägget handlade om. En satans oflyt. Men det är även vi vana vid.

Sv: Oflyt
Dragan 2k: arr man måste skjuta i mål.

Så synd att vi åkte ut
det var så synd

nyz: Tack för ditt snabba svar. Synd för er......En bra målvakt som verkade passa i erat sätt att spela......

nanne: Sean har tackat NEJ till det 1-årskontrakt som han erbjudits av LIF. Han har uttryckt en önskan om att få ett längre kontrakt, men även beklagat sig över det Svenska skattesystemet då hans nettolön skulle ha blivit lägre med det nya kontraktet, trots en fördyring för LIF´s del...

Kommer att sakna den killen nåt oerhört!

Förlåt min stavelse på Sean Gauthier.....Ska ju inte vara Jean utan Sean.....Det kom jag nyss på i all hast........=)

Jean Gauthier och LIF
Hej Leksingar !

För det första måste jag gratulera till eran slutspelsplats som ni vann rättvist i en avgörande match mot oss (SSK). Sen är ju jag av förklarliga skäl glad över att ni torskade mot FBK i kvarten (Ni hade tyckt detsamma om vi gått in i kvarten)....=)
Men nu till den egentliga frågan.....
Är det NÅN som vet hur det går med Jean Gauthier frågan? Det är ju uppenbarligen en otrolig målvakt som INTE hade nåt att göra med eran förlust i kvarten mot FBK. Ja jag vet att jag skrivit onda ord tidigare, men se dom som en "stridens hetta skrivelse". Hoppas ni får behålla honom nästa säsong. Så mitt SSK kan skjuta hål på han nästa säsong........=)
Tycker att LIF borde hålla mer på de guldskatter de har........Så även vi.......=/

Sv: Nya spelare....
Mälarmasen: Ang Erik Andersson så är bara hans namnteckning som fattas på kontraktet med Luleå och det lär komma då dom blir utslagna ur Play Off....

Sv: Bra
gripen66:

Ja men masken kanske har ett äss i rockärmen som han inte vill skylta med... Inför denna säsong så ryktades det ju om att Ulf Dahlen skulle komma!!!

det är bara att ha tålamod och vänta...

bajenmattias: Jag tror det blir svårt att hitta någon bättre målvakt än Sean... F ö tror jag att hans spel i slutspelet visar att Sean - sent omsider - lärt sig att spela europeisk/svensk hockey och insett att utflykter inte går på våra stora rinkar...

Den frukten att han nu lärt sig det får nu andra skörda frukten av. Det är så jäkla deprimerande att klockorna stannar... och det mesta annat i mitt liv också. Iaf känns det så just nu... :´-(

bajenmattias: tror inte Holmqvist kommer lämna Minnesota förrän han vet om han kommer få chansen eller inte i NHL

gripen66:

Djurparken *asg * jaja jag hoppas i alla fall att Lif kan skaffa en målis som är bättre än Sean för han gjorde ju en massa tavlor men visst fan hade det varit roligt att se honom i Leksandsdressen nästa år men Honken kanske skulle passa bättre i den ?? eller???

Alisandali: Åfyfan, djurparken?

Det finns nog bara ett lag jag avskyr mer att se Sean i och det är Cluben. Det skulle åas inte förvåna mig. Ser de hans prislapp kommer de att ligga som flugor på skit - som på alla höga prislappar...

Alisandali: Hoppas han hamnar utanför Svedala.

Sedan tycker jag det är konstigt att DIF är intresserat. Gauthier är ju, precis som Gage, lite ojämn. Att man är sugen på en C-meriterad kanadick när man nyss haft en...märkligt.

Men visst är "Silly Season" häftigt iaf... :)

bajenmattias: Lilljebjörn, ja.
Han måste ju vara runt de fyrtio nu, va..?

Taget...here we go... :))))

gripen66: Den klubb i Sverige som lagt högsta budet på "geten"är DIF,dom höje FBK:s bud rejält.Men är inte säkert att han kommer att spela i Sverige,hoppas han hittar någon klubb utanför gränsen.

gripen66:

Nej han får inte spela för kaffesumparna nästa år men nu måste ju masken fixa en ny målvakt....

Hörde att Åke Liljebjörn var ledig ifrån London :-) *S*

Nej men Honken vore ju bra...

gripen66: ok , vet inte om jag blir ledsen om han inte kommer till FBK , förvisso har han varit jäkligt bra och sedan haft sina svackor , precis som våran egen Sinuhe Wallinheimo

Micke80: Ingen ny klubb klar, nej. FBK verkar inte vara intresserade enligt hans agent. Men det ska man kanske inte tro på...

gripen66: det står inget om vart han kommer hamna ??

bajenmattias: Det verkar vara bekräftat av Masken, så det är nog riktigt...

Nu får vi se var han hamnar. Förhoppningsvis utomlands...

tjobba:

Wow har du redan kommit fram under stenen du sovit under :-)

Om man får tro Superstars hemsida så blev det idag klart att Sean Gauthier lämnar Leksand...

Uppgifterna är alldeles färska så man skall kanske inte skriva så mycket

Bra
Bra jobbat Leksand!Otroligt starkt gjort gå till slutspel

Sv: Emil Kåberg!!!!
Dragan 2k:

jaså tog väl fel kanske då med tanke på vad han har för spelstil :-)

bajenmattias: Såg för övrigt att Kåberg huserat i VF:s j-20 lag för ett par år sedan. Med andra ord har han en högklassig hockeyutbildning!

Dragan 2k:

Fattar inte att han var så jävla dum och skrev på för er... *S*

Han hade kunnat spela i Leksand istället.........

Fattar inte hur han kunnat vara kung, karl`n satt ju bara utvisad juh!!

bajenmattias: Ruuttu, ja. Den mannen var kung i Scandinavium - och lika hatad på motståndararenorna. Hehe.

Dragan 2k:

Nej kanske inte

likadant med Christian ruutu hoppas att han aldrig mer visar sig i svensk Ishockey :-)

Kommer ihåg en banderoll i Scandinavium när hanspelade för er..

Voi Vittu Ruutu :-) *S* Jag är dock oskyldig till den som vanligt :-) *S*

bajenmattias: Klart han vill spela MED honom. Ingen vill väl spela mot honom. :)

Emil Kåberg!!!!
enligt säkra källor har Kåberg sagt att han vill spela med Tobias Holm. Är det inte lika bra de bygger större utvisningsbås i Leksands Ishall till kommande säsong i så fall???

fast det skulle vara kul med Kåberg.. *S*

Zcootah:

Ja men han sa även att en äventyr i Sverige inte är omöjligt om inte alls skulle klaffa i Usa :-)

Mälarmasen: Glömmer du Jesper Jäger född 1971 i Löven han är en poäng görande back ...en sån till lär nog behövas....

Masfan Koffe: Honken är inte aktull han blev tradad till Minnesota Wild i natt och där har mycke större chans till NHL spel än i Rangers

Alisandali:
Vem faan är det???????
Jag hoppas att masken satsar på "Honken"

Masfan Koffe: Enligt Brynäs HS gästbok så är det en som kallar sig för Kahn som säjer att han från säkra källor vet att LIF köpt
Johan Backlund från SAIK. Vet inte hur mycket sanning det ligger i det men han är ju en skaplig målvakt,men knapast som första målis

Mälarmasen:
Nej jag hoppas verkligen inte att Masken tar kontakt med honom.
Jag har tittat lite extra specielt på vad han presterat i år, och det jag kan säga är att det inte är den vackraste läsningen.
Han har inget mer att tillföra, han är slut tror jag.

bennyi: Ja. Sen säsongen 99/00 har vä Janne inte gjort mycket ifrån sig. Hoppas verkligen på att han INTE kommer till LIF till nästa säsong!!!

Mälarmasen: Oj, har det gått så utför med Houkko. Han var då en av mina stora favoriter för några år sen.

Erik Andersson har gjort 32 poäng på 33 spelade matcher, 11 mål och 21 assists. Har +15 i +/- statistiken och bara 12 utvisningsminuter. Det låter väldigt bra i mina öron!!!

bennyi: Janne Houkko ska vi absolute inte försöka få hem. Han har haft sin storhetstid.

Såg nyss att Per-Anton Lundström från Djurgården kan tänka sig att byta klubb. Tror att han skulle passa väl in i Leksand. Erik Andersson från Björklöven är en ung och väldigt lovande back som spås en väldigt bra framtid kanske oxå skulle vara något. Står på svenskafans.com att Luleå är väldigt intresserade av honom. Men han skulle nog gå att tala till rätta.

bajenmattias: Janne Houkko är ju en back som ofta gör mycket poäng. Vet dock inte hur han har spelat i AIK i år. Nån som har koll?

bajenmattias: Nja. Han börjar oxå bli lite för "gammal". Det finns risk för att vi skulle få en alltför långdragen generationsväxling i fall vi värvar för mycket av de spelare som är över 33.

Mälarmasen:

Nej sargräven Dahlen behövs i Leksand han kan spela tillsammans med Jensa :-)

bajenmattias: Tycker inte att vi ska försöka få tillbaka Rikard Persson eller Örjan Lindmark. Båda dessa spelare är alltför gamla och spelar säkerligen inte mer om 1-2 år. Nä, satsa på att få några nya yngre lirare som inte lirat för LIF tidigare. Andreas Karlsson och Tommy Westlund får gärna komma till LIF till nästa säsong. Ulf Dahlen kan stanna i NHL.

Nya spelare....
Lite förslag på nya spelare till nästa år...

Mv..... Johan Hedberg :-) Andrew Werner........

Backar... Richard Persson, Örjan Lindmark

Forwards... Andreas Karlsson Tommy Westlund ( Klar ) samt Ulf Dahlen :-)

Kan dessa komma så har ju Leksand guldet säkrat nästa år :-)

« · 240856 · »