Leksands IF

SHL · 27143 inlägg · 1367 ämnen
« · 332807 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Leksand - LHC
Grattis till segern!

Ser fram emot en skojig tillställning på torsdag!
Vi verkar båda på gång så det kan bli en kul fajt!

Sv: Kris i Hv71
Ruffy: Precis han ja :)

Sv: Leksand = Grishockey!
Mattias - 74: inte bara hakad, utan också cross checkad i ryggen.. Vilken han har problem med..

Sv: Kris i Hv71
Zcootah: Var det den där störande "saken" till domare? Som dömde Hv-LIF och det vart 5-3 pga det mongot? =)

Sv: Revansch
Jonta: Hehe vi får hoppas att de blir fler =)!
Åh så skönt med 4-2.. inte så mycket att skryta med med Leksand var bättre än MoDo, och det hade kunnat blivit större siffror.

Ruffy: nu när jag ser att Leksand leder med 4-1 så kanske du får rabla upp alla sköna vinster snart igen... 4-1 hittils och typ hälften av matchen kvar !
Hoppas på ännu en utskåpning. Snart orkar väl du Ruffy knappt rabla upp alla stor vinster. Dom börjar bli så många nu ! :)

Leksand IF....4ever!

Ruffy: *fniss*

Kris i Hv71
Morgan Claesson som är en av Hv´s viktigaste spelare fick en djurgårdare på sig (för övrigt en fd mora bo) och har skadat knä....så nu kan han inte släppa nåra matchavgörande puckar på ett tag

Sv: Kris i Leksand!!
Mattias - 74: men hallå Christer Olsson hörde faktiskt till dom bästa i leksand i går...

Sibbe: usch - jag verkar totat ha blandat ihop alla människor här...

Hur som helst - bara VI vinner så.. ;)

Kris i Leksand!!
Tänk att alla tar så lätt på ett par förluster.

Men det gör inte jag!!

Att Leksand ligger på 10:e platsa efter 18 matcher är inte vad jag hade planerat innan!

Med tanke på vad vi har för spelare i år så borde vi vara bättre än tabelläget visar...

Visst vi vann med 8-3 mot djurgården och följde opp matchen med en rätt så bra match i scaniarinken men vad hände sen. Total genomklappning mot Färjestad sopm är det laget som vi har spelat bra mot hela säsongen!

Jag vill faktiskt sticka ut hakan och säga att det är KRIS i Leksand för nu är det bara 30 matcher kvar.

Visst det har gått 2/5 av säsongen men nu är det skärpning som gäller

Robban Nilsson och Christer Olsson samt Hermansson får allt visa mer annars blir det Arboga om jag får bestämma :-)

Mattias- 74: Usch vilken hemsk tråd ni skriver i. Kanske vore läge med en ny?

Mattias - 74: HAHA, det tror du bara.

maria29:

Det är det alldeles säkert...

Brukar vara mer leksingar än Gävlebor där då:)

Mattias - 74: Är det några som ska till Gävle på lördag då?

Svanru:

En av våra bästa:)

Vi har bara bra spelare..

Skämt åsido så förstår jag jensa eftersom han blivit hakad 3 ggr i samma byte utan åtgärd

Mattias - 74: ja såg målen en hel del av dom va rätt simpla....visst ska inte LIF kunna mäta sig med FBK men 5-0 är för mycke

Mattias - 74: Lite tråkigt att en av era bästa snackar till sig ett matchstraff. Vi hade samma situation förra året och det tyder på en obalans i truppen. Kämpa på och ge oss lite hjälp att öka försprånget ännu mer till de övriga.

Underdog: eftersom jag är FBK-supporter så var det "vi" som vann borta med 5-0 igår, men det spelar kanske inte nån större roll =)
Att vinna en match betyder inte allt, vänta du bara, den 8:e januari ska ni få veta att ni lever ;)
Då gör nämligen den lilagula-krossen uppehåll i Linköping där revanschen ska komma!

Sorry - Sibbe var det svar till...

Svanru: Ja... hade missat en liten detalj... vi vann på bortaplan och ni förlorade hemma.. det borde borga för att det blir en faktor 1.5 också... Med andra ord... 1-15?

Undrar om detta är statisktiskt säkerhetsställt...?

Svanru:

ingen som påstått det...

Fbk är bäst i Sverige just nu men enigt mina vänner som var på matchen så var LÄrking stundtals katastrofal..

Men inte hans fel att vi förlorade mot sveriges just nu bästa lag

Pinsam match LIF...

Sv: Leksand - LHC 1-10?
Underdog: lite udda ekvation den där va ;)

Mattias - 74: Domarens fel idag eller :-)

Leksand - LHC 1-10?
Har suttit med denna ekvation en stund nu...

Om Vi slog FBK med 5-1 o ni fick stryk med 5-0 - då borde vi vinna med minst 10-1 mot er på torsdag va?

;)

Mattias - 74: Nej Nielsen o karlberg såg jag personligen aldrig hugga ved med sina klubbor men dock så många andra i Leksand under förra säsongen. Bara för att man inte hänger med behöver man ju inte hacka sönder motståndarna. Jaja får la se hur Leksand ser ut detta året. Bättre hoppas jag.

Brynäs IF-Leksands IF
Hallå! Välkomna ner till Gävle på lördag, det är lika bra att ni börjar ladda redan nu för ni kommer att få stryk både i baren o på isen :-) Vi vinner med 7-2..

MoK:

Anledningen till att Leksand spelade s.k grishockey var att det var vissa spelare som inte riktigt hängde med och därföe tog till oschyssta medel!

Har du sett Nielsen och Karlberg och Persson b.la syssla med sånt. Skulle inte tro det va!

MoK: Sant. Och i detta fall var det ingen oschysst tackling utan bara att den tog olyckligt på Löfström. han drabbades väl av en hjärnskakning men hade väl drabbats av ett flertal tidigare. med detta i åtanke var det läkarens rekommendation att han skulle sluta då det kunde ge bestående men om han drabbades igen. Men någon leksing får gärna komma in och rätta om det inte var på det här viset.

Ruffy: Löfström kan inte ens säga att jag vet vem det är. När hände detta och hur? Men bara för att ett lag råkar skada en spelare då behöver dom ju nödvändigtvis inte spela grishockey det beror ju på så mycke annat.

BIF-LIF
Som ni förstår så skojade jag lite i mitt förra inlägg!! Jag ser fram emot att träffa er alla i Gavlerinken på Lördag. För den som vill och har tid så är puben på travet öppen före match.

MoK: Vilken tur jag har som håller på ett lag som inte ägnar sig åt Grishockey!! :-)) BIF, BIF ooo vi älskar BIF!

Jonta: det tog ca 4 minuter att skriva det där, rös något otroligt efter varje vinnst som jag skrev upp =)

MoK: Löfström, tror jag det var, om mitt minne inte sviker allt för mycket! ;)

Ruffy: Jag har inte sagt att vi är perfekta. Men vilken back menar du?

Ruffy: i morrn blire 5-3 till leksand.... jönsson åker på spö av holm å allt är frid å fröjd backlund glänser i mål :)

Ruffy: Sköna vinster du rablar upp. (=

Jonta: otroligt skönt med 5-0 mot Luleå, 6-2 mot timrå, 6-2 mot brynäs och 8-3 mot dif =)

Sv: Kolla min Presentation
Zcootah: hehe häftig...

Sv: Snart smäller det!
Zcootah: Japp, men hoppas Leksand tar hem det!

MoK: Och ni frölundaiter tacklade sönder en av våra backar så att han var tvungen att SLUTA! Ni är inte perfekta..

Mattias - 74: Visst finns det flera lag/spelare som ägnar sej åt diverse grishockey aktiga saker på isen. Ofta tenderar ju lag längre ner i tabellenb hålla på så här. Men jag kan inte påstå att jag kritiserar Leksands spelarna för att jag är avundsjuk och för att dom slog sönder fingrarna på 2 Frölundaiter förra säsongen

Mattias - 74: Visst finns det flera lag/spelare som ägnar sej åt diverse grishockey aktiga saker på isen. Ofta tenderar ju lag längre ner i tabellenb hålla på så här. Men jag kan inte påstå att jag kritiserar Leksands spelarna för att jag är avundsjuk och för att dom slog sönder fingrarna på 2 Frölundaiter förra säsongen

Mattias - 74: om nått lag spelar grishockey så är det djurgården....deras hakningar å efterslängar ....Björn Nord och Falk är nog dom 2 värsta

Leksand = Grishockey!
Detta ämne verkar vara en het potatis även i år!

Att leksand skulle spela grishockey stämmer inte om ni frågar mig!

Bara för att Leksand tuffade till sig förra året så var det enligt många för tufft. Leksand spelade grishockey leksand rappade och slog och leksand höll på med vedhuggning i mittzonen!

Gör inte alla lag det i mittzonen?

Ishockeyn blir tuffare och tuffare för varje år och att Leksand har varit liranas lag genom alla år tror jag att de flesta är eniga om!

Vissa tycks inte acceptera att Leksand är mediernas gullgrisar som någon skrev!

I mitt tycker så är det bara ren och skär avundsjuka från er som kritiserar Leksand!!

Leksand Forever!

Beezer: han kanske inte mena alaget :)

Mattias - 74: Och vilken planet har du varit på de senaste 50 åren??

Tror knappt Lif har + på Bif i eran egen lada...att ni har det i Gävle finns bara i dina drömmar.....

Mattias - 74: jo ja tror LIF tar plats mellan 5-8 :) brynäs kommer också hamna där nånstans.... MIF och SSK har det tungt.....sen tror ja faktiskt inte på LHC spec mycke ,Luleå är kommer nog inte heller nån vart

Zcootah:

Tror att Malmö och SSK får ställa in sig påmKvalspel! Brynäs och Leksand kommer at överraska många!

Men Leksand har + ststistik på Brynäs genom åren i Gävle och vi får hoippas att det håller i sig!

« · 332807 · »