Leksands IF

SHL · 27143 inlägg · 1367 ämnen
« · 345391 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Leksand, kom igen!
Naturligtvis så är jag glad att vi tog tre poäng i Lördags, men jag tycker synd om er också. Leksand kommer tillbaka och det finns ingen elitserie utan vare sig Leksand eller Brynäs!!!

Sv: Har tåget gått nu????
Mattias - 74: hmm d är nog lite både och...Abris lyckades inte sisst han va här.. så

Zcootah:

Flemming skall intye tillbaks till Leksand han bara koncentrerar sig på att slänga vattenflaskor på fotografer....

Nej men kanske de skulle övertala Abris!!!

Sv: Kom igen nu!!
Zcootah:

Ja men masken sa i Dagens AB at felet inte är i båset utan på isen och det hålle rjag med om!!!

timråfan: va inte för säker ¨på d.....Tolvanens tankegångar verkar inte funka.......å dom 2 ´´stjärnorna´´ är bara bra på att ha ont å inte spela....

Mattias - 74: Leksand är ett hockey Bocky lag :-)))))))) Så jävla lätt seger!!!!!!

UbbeC: det är nog ingen fara laget har bra kapacitet de grejar nog det!FORZA TIMRÅ

Kom igen nu!!
Vill inte se att Leksand hamnar i kvalserien. Väl där vet man aldrig vad som händer.

Tikare.

Mattias - 74: det blir nog bra .......Tolvanen får gå till jul å masken gör klart me gamle fältherren Wayne Flemming så löser allt sig å laget tar sig till slutspel :)

Har tåget gått nu????
Efter att ha bevittnat matchen mellan Leksand och Brynäs kan man bara konstatera en sak!!!

Leksand åker ner i kvalserien!

De spelar stundtals riktigt bra ishockey men oförmågan att göra mål har varit leksands kännemärke under hela säsongen!!

Alldeles för dåliga avslut och i PP är det för lite skott och ingen som går in på mål och täcker...

Brynäs 2-0 mål idag är ett riktigt skitmål som tar på Lasse Jonssons skridsko och in i mål!!

Det är dags att pucken studsar Leksands väg snart om inte vi skall få uppleva kvalserien igen...

Ps.. Bör tilläggas att Brynäs inte var bra idag heller men att det räckte mot ett ineffektivt Leksand!!!!

Generösa Leksingar
Hejsan alla tokiga masar och leksingar! Mitt namn är Magnus och jag är en hängiven supporter till Timrå IK. Jag tänkte höra mig för om det finns någon tokig mas som skulle kunna tänka sig att ställa upp med en bädd för en natt till mig?

Det är ju som bekant så att Timrå spelar borta mot Leksand på annandag jul och sedan möter Frölunda borta 28/12 men nu verkar det som att det inte blir ngn resa till Gbg utan "bara" till Leksand så jag måste ta morgontåget 06:46 från Leksands Stn på lördagmorgonen den 27:e för vidare transport till Gbg. Och då vore det hemskt hyggligt om jag finge någonstans att vara på under natten fram till gryningen innan tåget går.

Jag kan betala en slant också om så önskas, bara jag har en plats att förvara min packning på och sova några timmar eller festa vilket som nu passar bäst?

TACKSAM FÖR SVAR!

Varma hälsningar från Timrå!

Sv: JAG GER UPP!!!
maria29: nej det tror ja inte...ska se daladerby i Div 1 på sönda :)

Zcootah: Ska ni kolla på matchen i morrn?

Mattias - 74: håller me dej! nästan så BHF skulle spöa dom vissa dar :)

BIF-LIF
I morrn kommer BIF och tar er.......med 4-1

JAG GER UPP!!!
Vill till att Leksand är ett helt annat lag efter juluppehållet eller att de börjar vinna redan nu!!!

Är trött på att de bara förlorar och förlorar.. Med de laget vi har skall vi inte ligga 11:a i serien!!

Dags för nya tag!!

Heja Leksand!!!

Sv: Först en kanonmatch sedan ett bottennapp igen.....
maria29: antagligen

Sv: Först en kanonmatch sedan ett bottennapp igen.....
Zcootah: Bottennapp i morrn???

Först en kanonmatch sedan ett bottennapp igen.....
Kom igen nu leksand......å Masken gör d som krävs....köp nån spelare ,byt tränare lr va som helst... ja tror du fixar dä

Sv: Strong match
Ja hoppas lif kan fortsätta me att spela på det här sättet då kan vandringen uppåt i tabellen börja :) ja skulle gärna se en bra forward till men men :) Bara Westlund å Joonas kommer i gång kanske d är bra

Sv: Strong match
Underdog:

Ja detär som du säger. Färjestad var totalt utspelade i 2:a perioden och borde som du sagt punkterat matchen då men det är lite av Leksand svåra del i år att göras mål men nu vart det ju i alla fall 2 p mot Sveriges bästa lag och det får man vara nöjd med!!

Strong match
Vill bara slänga in ett grattis och tacka för underhållningen på canal+.
Ni borde dock knallat hem med alla 3 poängen, men får väl vara nöjda som det gestaltade sig trots allt.

Pavlikovsky är den grymmaste jag sett på länge.

Sv: Lulefans?
skön match i dag :)

lizzard: ~30 från norr, ~15 från Syd + några väluppfostrade dalmasar.

Portello: Undra just hur dom skötte sig hehe, säkert en hel del fylla..

lizzard: Tror dom var ca 30-40 stycken som åkte ner här uppifrån.

Lulefans?
Var det mycket Luleå fans nere på matchen?

Sv: SKÄRPNING FÖR FAN!!!
Mattias - 74: ja tror faktiskt det är bättre å byta ut båda 2 om man ska byta ut nån.....sen gäller det att dom skadade spelarna kommer i gång igen....i dag förlorade leksand matchen på 2 saker... Svenssons matchstraff som gav 5 min i boxplay....och Hermanssons utvisning... + enligt allvin på hockeyradion så var det många av dom ´´bättre´´ spelarna loja....t.ex PAjjen....

Nånting måste hända...antingen nån ny spelare eller nya tränare...

Mattias - 74: Ojoj. det kanske var lite att ta i . Leksand har 3 raka(?) förluster. Men både du och jag vet nog att det kommer vända snart.
Bara stötta dom och kämpa vidare!

Portello:

Vet inte jag var inte där men jag fick rapporter hela tiden och sms om matchen men men man vcisste väl att det skulle gå så här...

Blir så less

Mattias - 74:
Usch, den här matchen var inte bra för mitt hjärta, kändes som att jag blev överkörd av en långtradare när Olsson vispar in pucken.
Som tur var för vår del var tiden ute.Vad sysslade sekritariatet med? Hade dom inte ordning på "Hesa Fredrik"?

SKÄRPNING FÖR FAN!!!
Nu är måtter rågat...

Om leksand fortsätter att spela så här så blir det resor till Mora och Karlskoga igen... Orkar inte det....

När fan skall Leksand börja spela ishockey...

Nu jävlar är det dags för Tolvanen att gå.. Låt uffe ta över för han är den enda som verkar voacha under matchen!!

Attans osis för Leksand.
Luleå - Leksand 0-5 blev Leksand - Luleå 3-4

Leksand-Brynäs
Vi får väl hoppas att Brynäs tar på sig arbetshandskarna till den 6/12, och gör precis som sist då vi möttes. Vinner!! Tyvärr så kommer jag ej att se matchen på plats men jag får väl nöta framför tv;n. Matchen sänds ju där också. Tack och Lov!

Sv: Don`t Like
Mats GBG: Var du där lr ?

Mats GBG: ligger en del i det du säger :) men många suportrar kan aldrig se det egna laget som dåliga

Timra_Flicka: jaha... så du gillar inte LIF för att domaren var dålig. Makes sense (not). Om LIF var totalt värdelösa men ändå vann över TIK så borde väl du vara sur på Timrå istället. Det borde väl betyda att de var ungefär sämst... ;-)

Mats GBG: Kanske att ni var totalt värdelösa ? Dommarn lika såå . .Och det var inte Kapanens fel !

Sv: Gauthier
Dragan 2k: han är i förstahand värvad som andremålvakt :)

Sv: Gauthier
Dragan 2k: haha den divan spela där :)

Timra_Flicka: vad var det som var så skandal med den matchen?

Sv: Hjälp till Leksingar
Björne: ni får allt åka ur först innan ni får några pengar. ;-)

Gauthier
Såg på hockeymagasinet att er målvaktshjälte från ifjol numera kommer agera burväktare i Skellefteå

Se länken

Hjälp till Leksingar
Räknar med att Brynäs vid eventuell ekonomisk kris i slutet på säsongen även kommer få stöd av er leksingar. Glöm inte att Brynäsare stöttade er när ni låg i Allsvenskan.

Don`t Like
Me dont like you ! Kan det bero på skandal matchen kankse ?

Sv: LIF - Svenska Mästarna
GuldIndianen: i undersidan av ribban...

Sv: LIF - Svenska Mästarna
Zcootah: Japp och sedan var det roliga slut. 5-4 till VF efter straffar. Vi tog den extra poängen som vi behövde. Kahnberg som vanligt.

LIF - Svenska Mästarna
4-3 nu :) Witehall ( Holm)

Sv: Ett till botten napp
HF: äh lillen har rätt :)

Sv: Ett till botten napp
Mattias - 74: Nja, det står "avsiktligt slänger handskarna" (avsiktligt understruket). Det kommer naturligtvis till en bedömningsfråga, men jag anser definitivt att dommaren handlade korrekt och enligt gällande regler. Jag satt dessutom ca fem meter ifrån situationen så jag såg den rätt så bra.

-HF

« · 345391 · »