Naturligtvis så är jag glad att vi tog tre poäng i Lördags, men jag tycker synd om er också. Leksand kommer tillbaka och det finns ingen elitserie utan vare sig Leksand eller Brynäs!!!
Mattias - 74: det blir nog bra .......Tolvanen får gå till jul å masken gör klart me gamle fältherren Wayne Flemming så löser allt sig å laget tar sig till slutspel :)
Hejsan alla tokiga masar och leksingar! Mitt namn är Magnus och jag är en hängiven supporter till Timrå IK. Jag tänkte höra mig för om det finns någon tokig mas som skulle kunna tänka sig att ställa upp med en bädd för en natt till mig?
Det är ju som bekant så att Timrå spelar borta mot Leksand på annandag jul och sedan möter Frölunda borta 28/12 men nu verkar det som att det inte blir ngn resa till Gbg utan "bara" till Leksand så jag måste ta morgontåget 06:46 från Leksands Stn på lördagmorgonen den 27:e för vidare transport till Gbg. Och då vore det hemskt hyggligt om jag finge någonstans att vara på under natten fram till gryningen innan tåget går.
Jag kan betala en slant också om så önskas, bara jag har en plats att förvara min packning på och sova några timmar eller festa vilket som nu passar bäst?
Ja hoppas lif kan fortsätta me att spela på det här sättet då kan vandringen uppåt i tabellen börja :) ja skulle gärna se en bra forward till men men :) Bara Westlund å Joonas kommer i gång kanske d är bra
Ja detär som du säger. Färjestad var totalt utspelade i 2:a perioden och borde som du sagt punkterat matchen då men det är lite av Leksand svåra del i år att göras mål men nu vart det ju i alla fall 2 p mot Sveriges bästa lag och det får man vara nöjd med!!
Vill bara slänga in ett grattis och tacka för underhållningen på canal+. Ni borde dock knallat hem med alla 3 poängen, men får väl vara nöjda som det gestaltade sig trots allt.
Mattias - 74: ja tror faktiskt det är bättre å byta ut båda 2 om man ska byta ut nån.....sen gäller det att dom skadade spelarna kommer i gång igen....i dag förlorade leksand matchen på 2 saker... Svenssons matchstraff som gav 5 min i boxplay....och Hermanssons utvisning... + enligt allvin på hockeyradion så var det många av dom ´´bättre´´ spelarna loja....t.ex PAjjen....
Nånting måste hända...antingen nån ny spelare eller nya tränare...
Mattias - 74: Ojoj. det kanske var lite att ta i . Leksand har 3 raka(?) förluster. Men både du och jag vet nog att det kommer vända snart. Bara stötta dom och kämpa vidare!
Mattias - 74: Usch, den här matchen var inte bra för mitt hjärta, kändes som att jag blev överkörd av en långtradare när Olsson vispar in pucken. Som tur var för vår del var tiden ute.Vad sysslade sekritariatet med? Hade dom inte ordning på "Hesa Fredrik"?
Vi får väl hoppas att Brynäs tar på sig arbetshandskarna till den 6/12, och gör precis som sist då vi möttes. Vinner!! Tyvärr så kommer jag ej att se matchen på plats men jag får väl nöta framför tv;n. Matchen sänds ju där också. Tack och Lov!
Timra_Flicka: jaha... så du gillar inte LIF för att domaren var dålig. Makes sense (not). Om LIF var totalt värdelösa men ändå vann över TIK så borde väl du vara sur på Timrå istället. Det borde väl betyda att de var ungefär sämst... ;-)
Räknar med att Brynäs vid eventuell ekonomisk kris i slutet på säsongen även kommer få stöd av er leksingar. Glöm inte att Brynäsare stöttade er när ni låg i Allsvenskan.
Mattias - 74: Nja, det står "avsiktligt slänger handskarna" (avsiktligt understruket). Det kommer naturligtvis till en bedömningsfråga, men jag anser definitivt att dommaren handlade korrekt och enligt gällande regler. Jag satt dessutom ca fem meter ifrån situationen så jag såg den rätt så bra.