matsby: jaa så sant.....dessutom så har mataffärerna i leksand en regel att ingen under 20 får köpa folköl....så snacka om att OKQ8 och Statoil gör pengar :)
tobbe_88_: SuperStars ger bort 500 sponsrade biljetter till dom först anmälda. I första hand görs detta för att alla supportrar runt om i landet ska känna att dom får valuta för pengarna som dom betalt i medlemsavgift. Vi runt Siljan får ju nåt vid varje hemmamatch i form av lägre entréavgift och av naturliga skäl har medlemmarna längre bort svårare att nyttja denna förmån...
Förutom dessa 500 tillkommer alla andra som "alltid" dyker upp i globen - ca. 200-300, om inte fler. Med tanke på att matchen spelas en tisdag måste det anses som en ansenlig mängd blå-vita!
matsby: "premiären var vi inte så många,och ändå ägde vi hallen ;-)"
Kan meddela att det gjorde ni inte alls... Jag satt (för första ggn i världshistorien) bakom Leksands bås, d.v.s närmare borta stå än Leksandsklacken, under premiären. Visst hördes ni och vissa stunder mer än hemmasupportrarna, men att påstaå att ni ägde är en kraftig överdrift. Vet sedan tidigare att det är svårt att höra motståndarna i Leksands ishall p.g.a taskig akustik.
Om jag skulle utdöma segrare och förlorare skulle jag nog av ren hövlighet låta udda vara jämnt och kalla klackmatchen oavgjord... de som satt närmare Leksandsklackan kanske är av annan åsikt, dock.
matsby: jaha :) men antagligen vare väll för spelet va som d va den matchen....om ja inte missminner mig så vare den match nordgren gjorde 2 identiska mål å ni vann me 4-1?
Mattias - 74: Det jag vet är att han är "stor som ett hus". Nästan 2 meter över havet och närmare 100 pannor tung. Ska enligt utsago äga ett utomordentligt spelsinne och kunna bli "hur bra som helst"... Han tränar med laget under juluppehållet och tanken är väl närmast att presentera LIF på närmare håll, för att i framtiden ha bättre utgångsläge vid ev. kontraktsförhandling.
Mattias - 74: den där Linder från oskarshamn är inte aktuell för i år.... å dessutom så är Elias Grannath mer rutinerad än Linder....IKO´s tränare sa att ´´han behöver få spela i superallsvenskan först´´
nyz: håller helt me dig! tycker faktiskt dom borde få över Jens från mörrum också det är bra forward...ja tror dock han blir ännu bättre i leksand för där har då lite bättre hjälp
Zcootah: En hel Tobbe J. är alla gånger bättre än en trasig Lodin! Att han sedan besitter mycket goda defensiva egenskaper gör inte saken sämre, då det nästan varit "VM i att värva offensiva backar till LIF" under året... Ser det som tjänstefel av "masken"(enligt bluelightnings Sveriges kåtaste sportchef) om han inte ser till att Tobbe skriver på. Han bor ju i byn, vill bara spela för Leksand (om han ska spela i Sverige) och vi behöver killens tjänster.
enligt aftonbladet i dag så är risken stor att 55 Hans Lodin ska å ersättas av gamle leksingen Tobbe Johansson som förra veckan fick sparken av sin ryske klubb
Exakt. Äntligen en människa som förstår mitt resonemang *S*