Leksands IF

SHL · 27143 inlägg · 1367 ämnen
« · 353853 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: ULF DAHLEN!!!
Dragan 2k:

Exakt. Äntligen en människa som förstår mitt resonemang *S*

Mattias - 74: Hehe. Man bygger hus och vips så är man aktuell för en elitserieklubb:-)

Vem minns inte när Witehall byggde hus utanför Göteborg och BAM! Man blev klar för Leksand så det kanske ligger någonting i det du säger.

matsby:

Jag tror att Hv kommer att ligga överst på listan faktiskt

Mattias - 74:
samma här *s*
han kan ju faktiskt välja Hv71 oxå !

matsby:

Ja jag fattade det men man kan ju få ha en liten strimma tro och hopp :)

Mattias - 74:
Sorry..det är Timrå det gäller...han är i hallen titt som tätt nuförtiden..
Får se om han tar med sig sin polare Calle också..

ULF DAHLEN!!!
Satt och lyssnade på Ulf Dahlen i pausen av ishockeyn.

Det rycker i kroppen och han håller på att bygga hus..

Kan det vara så att han är på gång till Leksand :) hehe

Sv: LIF-TIK 26/12
MrAce:

Är det kartell bildning i byn eller ? :)

MrAce: möjligt att dom har...d är närmare till OKQ8 så man går ju dit :)

Zcootah:

Även statoil har väl +20 för folköl ? :)

Zcootah:
jag skulle tro det,,är ju en jäkla grej i PR syfte iaf.

matsby: jo men det har dom inte insett än :) nåväl mr Os hjälte 94 är tänkt som backup i förstahand va?

Zcootah:
Är det de man kallar att skjuta sig själv i foten :-)

matsby: jaa så sant.....dessutom så har mataffärerna i leksand en regel att ingen under 20 får köpa folköl....så snacka om att OKQ8 och Statoil gör pengar :)

Zcootah:
Ja Leksand är ju faktiskt de trevligaste borta matcherna per säsong...det negativa är att man inte kan få en pilsner i pausen :-(

matsby: blir nog bra dä :)

nyz:
ok...om det var oavgjort då så kommer vi att vinna klackmatchen rejält på annandagen..
vi är nu 155 anmälda med supporterbussarna..

Sv: vet nån hur många det bilr till stckholm????
tobbe_88_: SuperStars ger bort 500 sponsrade biljetter till dom först anmälda. I första hand görs detta för att alla supportrar runt om i landet ska känna att dom får valuta för pengarna som dom betalt i medlemsavgift. Vi runt Siljan får ju nåt vid varje hemmamatch i form av lägre entréavgift och av naturliga skäl har medlemmarna längre bort svårare att nyttja denna förmån...

Förutom dessa 500 tillkommer alla andra som "alltid" dyker upp i globen - ca. 200-300, om inte fler. Med tanke på att matchen spelas en tisdag måste det anses som en ansenlig mängd blå-vita!

vet nån hur många det bilr till stckholm????
jag undra hur många det bilr till stckholm???

matsby: "premiären var vi inte så många,och ändå ägde vi hallen ;-)"

Kan meddela att det gjorde ni inte alls... Jag satt (för första ggn i världshistorien) bakom Leksands bås, d.v.s närmare borta stå än Leksandsklacken, under premiären. Visst hördes ni och vissa stunder mer än hemmasupportrarna, men att påstaå att ni ägde är en kraftig överdrift. Vet sedan tidigare att det är svårt att höra motståndarna i Leksands ishall p.g.a taskig akustik.

Om jag skulle utdöma segrare och förlorare skulle jag nog av ren hövlighet låta udda vara jämnt och kalla klackmatchen oavgjord... de som satt närmare Leksandsklackan kanske är av annan åsikt, dock.

matsby: jaha :) men antagligen vare väll för spelet va som d va den matchen....om ja inte missminner mig så vare den match nordgren gjorde 2 identiska mål å ni vann me 4-1?

Zcootah:
premiären var vi inte så många,och ändå ägde vi hallen ;-)

matsby: det kan du nog räkna med :)

matsby: lätt att vi är!!!!!

tobbe_88_:
vi kommer att skapa en ruggig stämning på matchen, hoppas att ni är med :-)

Sv: tror in att leksand vinner på TIK
Leksand hoppas ja kommer ut som ett nytt lag efter jul ett taggat lag som blir svåra å ta poäng av

tror in att leksand vinner på TIK
ja tror att dom kommer att vinna!!!

matsby: ja det var kul att veta=)

ante24:
124 stycken nu...
plus då dom som åker i egen regi...

Zcootah: Drygt 100 anmälda till Leksand just nu.

Sv: Tom Linder
nyz: jaham det var kul att veta!!!

Tom Linder
Som bekant tränar 18 årige Tom Linder (IK Oskarshamn) med LIF´s A-lag under juluppehållet.

Se länk för intervju med jättelöftet!

Sv: Lodin tvingas sluta ....tobbe ersätter????
Mattias - 74: Det jag vet är att han är "stor som ett hus". Nästan 2 meter över havet och närmare 100 pannor tung. Ska enligt utsago äga ett utomordentligt spelsinne och kunna bli "hur bra som helst"... Han tränar med laget under juluppehållet och tanken är väl närmast att presentera LIF på närmare håll, för att i framtiden ha bättre utgångsläge vid ev. kontraktsförhandling.

matsby: det blir nog säkert massa neutrala leksandsbor där å :) dom brukar hänga på den sidan

Mattias - 74:
Fick ett svar att man kan få så mycket som 1000 biljetter, alltså kortsidan,,nu lär det väll bli max ett par hundra,,men ändå..

matsby: är nog bäst om du ringer kansliet :)

matsby:
Nja ingen aning men på premiären mot Leksand hade ni väl ett par busslaster så nåt liknande vore väl rimligt kanske!!

LIF-TIK 26/12
Just nu 86 anmälda till matchen på annandagen, hur många biljetter brukar ni släppa till gästerna?

Zcootah:

oki!!

Hoppas att Westlund blir frisk nu efter jul och att Joonas kommer igen så vi kan börja marschen mot slutspel *ler*

Mattias - 74: den där Linder från oskarshamn är inte aktuell för i år.... å dessutom så är Elias Grannath mer rutinerad än Linder....IKO´s tränare sa att ´´han behöver få spela i superallsvenskan först´´

Mattias - 74: hehe det blir nog en ny forslund om han kommer.... är me 10 matcher...sen slut

nyz: håller helt me dig! tycker faktiskt dom borde få över Jens från mörrum också det är bra forward...ja tror dock han blir ännu bättre i leksand för där har då lite bättre hjälp

tobbe_88_:

inget att svära åt.. Lodin är gammal och trött inget att göra åt :)

Vill se honom i Borlänge Hockey istället *S*

nyz:

Vadvet du om oskarshamnspelaren som är aktuell!!

Zcootah: En hel Tobbe J. är alla gånger bättre än en trasig Lodin! Att han sedan besitter mycket goda defensiva egenskaper gör inte saken sämre, då det nästan varit "VM i att värva offensiva backar till LIF" under året... Ser det som tjänstefel av "masken"(enligt bluelightnings Sveriges kåtaste sportchef) om han inte ser till att Tobbe skriver på. Han bor ju i byn, vill bara spela för Leksand (om han ska spela i Sverige) och vi behöver killens tjänster.

tobbe_88_: frågan är om det är ett dåligt byte....

Zcootah: fan också!!!!

Lodin tvingas sluta ....tobbe ersätter????
enligt aftonbladet i dag så är risken stor att 55 Hans Lodin ska å ersättas av gamle leksingen Tobbe Johansson som förra veckan fick sparken av sin ryske klubb

Sv: fy fan vad skönt nu!!!!!
Zcootah: yes dom vann yes yes yes=)=)

Sv: fy fan vad skönt nu!!!!!
Mattias - 74: jo sen stog d ju att Tobbe Johansson är aktuell å .....Defensiv back

« · 353853 · »