Leksands IF

26642 inlägg · 1367 ämnen

Ny målvakt

« · 564953 Till forumet


Sv: Ny målvakt
maki: Får vi bara en sån back som masken sagt (en som tillför mycke i Power Play) så har vi en av seriens 6 bästa backuppsättningar....

Du glömde Djurgårdens backuppsättning som ja vill påstå är den sämsta i serien (än så länge iaf)
Kommentera

Sv: Ny målvakt
zeb:

Tror är väll kanske lite fel ord men jag hoppas de !
Vi har en stabil förstemålvakt nu vilket är väldigt viktigt.
Sen har nyförvärven gett positiva intryck

men de är för tidigt att säga....

10-15 omgångar in på serien kan man nog säga åt vilket håll de lutar.
Kommentera

Sv: Ny målvakt
zeb: ja, det har vi. Starkt målvaktspar, varav en är bland de bättre i Tjeckien och en en av Sveriges kommande stormålvakt.

Backuppsättningen, kanske något långsam, men den står sig bra i jämförelse med övriga lag (Mora, Brynäs, Modo, Luleå, Södertälje)

Forwardssidan kanske saknar den riktiga målsprutan, men samtidigt är den riktigt bred och med många utvecklingbara spelare.

Jag tror definitivt på slutspel!!!
Kommentera

Sv: Ny målvakt
Db_04: Har ni verkligen ett så starkt lag med handen på hjärtat
Kommentera

Sv: Ny målvakt
Db_04: Vad får dej att tro att det blir slutspel?
Kommentera

Sv: Ny målvakt
zeb: vilka tror de? ingen vad jag har hört... Jag tror nog att de kanske kan bli slutspel nu men fortfarande som lag 7 eller 8.
Kommentera

Sv: Ny målvakt
Db_04: Ja nu har leksand vunnit elitserien , (tror dom)
Kommentera

Sv: Ny målvakt
LEKSING1977: Lite klarhet när det gäller Tomas Duba.

Han ägs av Sparta Prag. Har dom senaste 2 åren varit utlånad till HC Plzen & HC Orli. Och nu alltså utlånad till Leksand.

Detta enligt Dalarnas Tidningar
Kommentera

Sv: Ny målvakt
Db_04: Duba var årets rookie i den tjekiska ligan ifjol!!!
Kommentera

Sv: Ny målvakt
Paddan: mm :) Lundell va en levande vägg när Leksands J20 träningsspelade mot Borlänge i söndags....är väll dock lite skillnad på motstånd och medspelare nu då :)
Kommentera

Sv: Ny målvakt
Db_04: Aha, på så sätt. Då var det jag som lyckades missförstå innehållet i den där artikeln. Matchen mot Jokerit lär ändå bli en liten värdemätare på hur Leksand ligger till då väl Jokerit har varit på is i ett antal veckor redan.
Kommentera

Sv: Ny målvakt
Paddan: Duba anlände till Sverige i dag och kastas rätt in i hetluften eftersom han finns med i kvällens premiärmatch mot Jokerit i Mästarcupen i Norrtälje. Johan Backlund har nämligen gjort illa ett knä och därför får Duba vara med redan i kväll och troligtvis sitta på bänken. Marcus Lundell vaktar i så fall Leksands kasse.
Kommentera

Sv: Ny målvakt
Paddan: Nej.. Lundell ska enligt Hemsidan stå i kväll....man får väll dömma han typ 15 omgångar in på serien....
Kommentera

Sv: Ny målvakt
Db_04: Ni lär ju bli varse väldigt snabbt om det verkligen smakade så gott som det kostade, med tanke på att han vad jag förstått ska stå redan i kvällens match.
Kommentera

Sv: Ny målvakt
Paddan: de lär bli några slantar ja :) men smakar de så kostar de....
Kommentera

Sv: Ny målvakt
Db_04: Tja, eftersom du rörde vid ämnet tidigare så gissar jag på "ett par kappsäckar med sedlar". ;)
Kommentera

Sv: Ny målvakt
Paddan: japp jag vet...och enligt saipas fanclub Saipafanit så ska han också ha kontrakt.

Men det lär väll komma fram ganska snart varför.
Kommentera

Sv: Ny målvakt
Db_04: Tja, på SaIpas officiella hemsida står det att han har kontrakt till 2006.
Kommentera

Sv: Ny målvakt
Paddan: Okej! man vet ju inte hur dom skrivit kontraktet där om dom ens hade skrivit något....
Kommentera

Sv: Ny målvakt
Db_04: Men enligt Hockeycentralen spelade han träningsmatch med SaIpa så sent som i måndags.
Kommentera

Sv: Ny målvakt
Paddan: Saipa har ju vart ett bottengäng i SM Liiga ....vågar inte svära på de men dom kan ha lite taskig ekonomi + att dom redan har 2 målvakter (en av Finlands mest lovande) Vesa Hostikka & Mikko Strömberg (tidigare målvakt i TEAM Kiruna).
Kommentera

Sv: Ny målvakt
Db_04: Vore ju intressant att veta vad det var som gjorde att Duba beslutade sig för att lämna SaIpa som han skrev kontrakt med tidigare i år.
Kommentera

Sv: Ny målvakt
nr19 Brus: Nu är det helt officiellt med Duba i alla fall ! Skönt att de är löst nu.

Kvar att värva 1 Ytterforward & 1 Back
Kommentera

Sv: Ny målvakt
nr19 Brus: enligt denna sida så är han klar för Saipa sedan ett bra tag
Kommentera

Sv: Ny målvakt
Jens:
Bara att hoppas att han är en klass målvakt då.
Då kan man börja hoppas på en rolig säsong.
Kommentera

Sv: Ny målvakt
nr19 Brus: Det är han utan tvekan. Kommer ihåg honom från tiden i Finland och såg honom ett par ggr då, var riktigt vass. Är ju ett par år sen nu och som jag förstått det så har han bara blivit bättre.
Kommentera

Sv: Ny målvakt
Jens:
Man kan ju alltid hoppas att han är bra.
Kommentera

Sv: Ny målvakt
nr19 Brus: Bara att säga grattis åt Leksand till en riktigt bra målvakt då...
Kommentera

Ny målvakt
Tomas Duba Tjeckisk målvakt klar för Leksand enligt Aftonbladet.
Kommentera

« · 564953