Leksands IF

SHL · 27134 inlägg · 1367 ämnen

Silly Season 08/09

Sv: Silly Season 08/09
mattias - 74: Lite underlig värdvning helt klart. Men alltid skoj när Aftonblaskan slår upp stort att FBK värvar NHL målvakt!! OK för att han lirat ett antal matcher i NHL... men det var inte direkt förra säsongen.

Db_04:

Konstig värvning helt klart.

mattias - 74: känns som en nödlösning, Divis är knappast på toppen av sin karriär nu direkt

norrland:

Här är länken !

Reinhard Divis ska spela för FBK

Tikinmyheart:

Christian Söderström diskuteras flitigt som Leksands nästa nyförvärv på b.la superstars.nu

mattias - 74: Finns även ligor i bl a Turkiet,Grekland,Mongoliet och Australien för att nämna några.

Db_04:

Visste du att de hade en liga i Rumänien ??

mattias - 74: va ska leksand erbjuda då? fri thailändska?

mattias - 74:

Tja, gäller det pengar så lär väl Ryssland vara det enda tänkbara alternativet utanför NHL. När det gäller det sociala så kan man ju tycka att Tjeckien borde ligga närmast till hands.

87bth01:

Frågan är om vad hankostar.

Han lär väl kosta nånting i stil med vad Frölunda erbjudit Hahl, Dvs 500 i månaden och nu snackar jag inte Kronor :)

mattias - 74:
Ja det ryktas väl om Luleå?

Tikinmyheart:

Törs man hoppas att ett rykte åtminstone uppstår kring denna spelare :)

mattias - 74: Mmmm med inlagd sill på eller rökt lax. Jädrar va gött.

Tikinmyheart:

Brungräddat är bäst

Db_04: Äh, skicka ett paket Leksandsknäcke till honom, då kommer han direkt:)

mattias - 74: jag tror niskala väljer ryssland, nordamerika eller elitserien i alla fall

Db_04:

Man kan ju drömma ? varför ville Jackman spela i AS ?

mattias - 74: Ejendal har väl aldrig brytt sig om hur mycket spelarna kostar. Värva för fan, värva nuuuu :)

mattias - 74: varför skulle han vilja spela i Allsvenskan?

Db_04:

vad skulle en sån som Niskala ha i lön tror du ?? Drömförvärv på backsidan.

svennis: de lär väll märkas förr eller senare...

Db_04: Man vet aldrig med människans psyke. Jo jag tror att man kan ändra sig. Men man får jobba på det. Vi här i Malmö har inte märkt av hans egenheter. Men det kan ju kanske också bero på att han mår bra på sin socisla bit. Då blir man harmonisk i sig själv.

Db_04: instämmer helt!!

svennis: mognat på en säsong tvekar ja på....var knappast enbart hans spelmässiga som gjorde att han fick lämna SSK också..

svennis:

Jag kan svara för DB =)

Calle Steen gnällde i princip på allt i Leksand . Var det inte för att han ansåg att han fick för lite speltid så gnällde han när han väl fick speltid att han inte ville spela på ett visst sätt. Han ville b.la spela PP vilket han inte fick och då surade han i avbytarbåset.

Dessutom så spred han dålig stämning i omklädningsrummet och var otroligt stöddig. En ledare i Leksand kallade sa nånting i stil med att

"Den där jävla stockholmaren gör bara en säsong i den här klubben om jag får som jag vill annars slutar jag "

Han kan ju ha bättrat sig :)

Db_04: Ursäkta att jag lägger mig i angående Calle Steen. Möjligt att han har varit det som säger men det har vi inte märkt av i Malmö. Han kan ju ha mognat.Folk har ju den tendensen att göra det när man blir äldre.

Diaz: Calle Steen kan nog förstöra hans psyke eller nått :)

Db_04: Vi får hoppas han blir en flopp då :)

En gammal leksandsbekant har lagt sakerna på hyllan.... "Ironman" som han kallades i Leksand

Diaz: Hur vet du det? han har gjort poäng i österrike... och för ett antal år sen i Finska ligan... men men kan bli allt från succé till råflopp

mattias - 74: Det dära är en spelare som skulle klarar sig bra i ES.. Grymt bra värvning!

Db_04:

Hyfsad värvning av Malmö får man väl ändå kalla detta.

Här nånstans skall det tydligen stå men jag hittar ingenting.

letat förbrilt, nån kanske hittar nånting om att Avery är på gång till Leksand :)

HAHA Fan så kul med Silly season.

Db_04:

Nu är det nån tjomme som tror på allvar att Sea avery skall spela i Leksand. Nån hade sagt nånting om det på nån sida som nån tipsade om bla bla bla.

Selläneryktet var iaf lite realistiskt eftersom han sa att han vill avsluta sin karriär i Europa men Avery ? mm Ta hit Le cavvalier och Nash också !

norrland: mest glad för att en BLGE kille kommer tillbaks dit han hör hemma

mattias - 74: ........och hos Mora.

mattias - 74: Förstår problemet, men ni har ju fått er kvalitetspelare i Bornhammar. Den pojken verkar vara "omåttligt" populär både hos er och Brynäs:)

Tikinmyheart:

Aha du menar herr Ejendal :-)

Han har dock inga planer på att sponsra Hahl, vi vill ha kvalitetsspelare i Leksand :)

mattias - 74: Absolut är det så. Har för mig att ni har ett aktuellt exempel i LIF. Fan, jag har glömt bort vad han heter:)

Tikinmyheart:

hehe nä jag vet men spelare skulle kunna gå ner i divisionerna bara för att få tjäna mer pengar men nu säger jag ju inte att Hahl skulle göra det men det finns sådanda spelare tyvärr.

mattias - 74: Och sen vaknade du ur drömmen kompis för att konstatera att inte ens Hahl kunde hjälpa er till ES :)

65selander:

Nja det beror ju på hur man ser det men speciellt hockeyspelare blir mer och mer giriga. Spelar man en säsong idag i Elitserien och du är landslagsmässig så har du tryggat din ekonomi för all framtid men lik förbannat skall de ha mer. Mycket vill ha mer liksom. Dock är ju dessa summor som vi snackar om här ingengting mot om vi skulle jämföra det med tex John Terry som har över 1 mille i veckan i Chelsea ? Rimliga summor ? NEJ!

mattias - 74: Är det någon skillnad på idrottsmän överhuvudtaget?

mattias - 74: 400' bjöd tydligen Timrå så...

Swordster:

Nu tror ju inte jag han väljer Allsvenskan men det är inressant att se vad proffesionella hockeyspelare spelare gör för pengar !

mattias - 74: Det är tydligen inte så långt från Frölundas bud...

norrland:

Skall vi be Ejendal lägga sig i budgivningen om Riku Hahl ? Ge han en 500 lök i månaden så kommer han säkert :-)

Db_04:

Kul för Gabbe att få lira i finrummer igen. Men inte bra för LIF.
Jag tycker att Gabbe har gjorde det bra i LIF och hade mer än gärna sett honom kvar i LIF. Men se så bidde det inte.

Vet inte vad jag har för känslor för säsongen som kommer. Men en sak är säker, det känns inte 1oo kan jag säga.
Hoppas att gubbarna som sitter i ledningen för detta projekt känner att detta kommer att gå vägen. För jag är som sagt inte säker på vi fixar detta. Nä LIF lirar vidare i HA.

/Negativ Pessimist

nyz: bra drag gabbe :)

« · 1044174 · »