Leksands IF

SHL · 27134 inlägg · 1367 ämnen

Silly Season 2006 - 2007

Sv: Silly Season 2006 - 2007
mattias - 74: men visst är han tillräckligt bra och inte gått ner sig där nere i Italien så visst kanske vore en smart 1 års lösning... men han ska inte få kontrakt enbart för vad han gjort för klubben förut.

De har vart lite för mycket sånt i Leksand.

mattias - 74: som du ser en bit ner så stöttar då inte ja en värvning av en 37årig 3e-4e kedja spelare som spelat i Italien.

Db_04:

mm precis! Tror Exakt det är vad Leksand behöver!! Han och Challe och massa unga hungriga lirare så ser det genast bra ut !!

bronzol:

Det tisslas och tasslas ju om att Ullman skall få byta nummer så man kan ju bara räkna ut vem dom försöker få hem!! IOF bara från några men det är ju inte helt omöjligt tror jag!!

A_AA: Lägger till en länk till rycktet om Pasi och Joni .

Pasi Saarela 32år från Lukko Rauma

Joni Puurula 23år från TPS Åbo

mattias - 74: Hirsch... ja vi får la se,

mok:

Om dom säger att målvaktenra skall hålla högre klass än förra säsongen så kan det ju knapapst vara Peter Hirsch då eller!!!

Projta: Ja då skulle la ni vara nöjda :)

maki: Det kanske blir Salo ;) vem vet hehe

bronzol: jo det kan man verkligen undra...Årets målvakter var ju riktigt bra, så det måste vara kanonvärvningar...det ryktas väl och känns ganska säkert att en av dom är Hirsch av vad jag förstått? Men inte är väl han bättre än vare sig Duba lr Backlund?

RQT:
Nej men det har ryktas om att han är på väg tillbaks

bronzol: Inte spelade väl Jan Huokko hos er denhär säsongen, var väl ett tag sen det?

bronzol:
Ledningen tror att målvakterna kommer att hålla högre klass än i år.Då kan man ju undra vilka som är på gång

mattias - 74:
Verkar klart att Srdinko Nemycek Benycek Biseck och Calle Steen inte spelar i leksand nästa år.Mycket tveksamt med Jan Huko oxå vad jag förstår.Österby å Ollas ej klara

mattias - 74: ja skulle tippa på att det är leksand! men man vet aldrig nu för tiden!

Nr19:

På eurohockey.net står det att Torbjörn Johansson har bytt klubb men inte vilken klubb men det är väl Leksand eller, kan inte vara nån annan!

Nr19: hoppas kan man iaf

ifall det blir så kan vi stryka den bra höger skytten från min lista på typer av spelare vi behöver till nästa års lag

Leksing28: LHC och Tarvainen håller enligt rykten på att förhandla om att riva kontraktet.

Jukka Rautakorpi har tränat Tarvainen i Tappara förut

Tarvainen har kontrakt med Linköping nästa säsong..

Såg att det var nån/några som skrev om att Rautakorpi ville ha Jussi Tarvainen från Linköping i Leksand,vem vill inte det :)

Det skulle ju passa bra in för Tarvainen var den förste som gjorde mål i Ejendals Arena,visste ni det?

Falahk:

Tror det blir svårt att få spelare från Es nu till Leksand när dom spelar i AS! Ryssland likaså.

Men man kan ju hoppas dom får några hyfsade finnar. Tarvainen vore onekligen kanon!!

Db_04: håller med dig angånde steens, hoppas lillebror stannar.

både Herman Hultgren och Linus Persson ser ut som bra värvningar IMO, en tung back som kan ta bort motståndare framför egen kasse och en lovande right skytt

nu behövs följande:
en producerande right skytt (från es, sm-liiga, NLA, AHL eller ryssland)
en producerande left skytt (från es, sm-liiga, NLA, AHL eller ryssland)
en spelade back som är bra i powerplay(gjärna right skytt)
en/två agiators(kåberg skulle vara drömen här)
en bra målvakt
utfyllnad med lovande spelare som jobbar hårt för laget(vilket vi har ifall ollas, österby och o. steen ritar på)

kan vi få in allt detta spelar vi es nästa år

Laken: Backlund kommer nog att spela till sig den Landslagsplats som han är värd .
Timrå har ju ett bättre försvarspel än vad vi lyckades prestera i år .
Så jag tro att det kommer att gå mycket bra för "Backe" hos er i Timrå .

Nr19:

Jag tror både kommer blir bra för TIK! Håller Lotvonen en hel säsong skall det bli riktigt intressant att föja honom!

Laken: de tror jag! tror mycket mer på honom än Kimmo.

Så hur tror ni Leksingar att Johan Backlund kommer lyckas i Timrå?

Nr19:
Huga huga börjar se dystert ut på spelarsidan

Diaz: ne men knappast speciellt troligt heller

Nr19: det skulle ju inte vara helt fel :P

Diaz: Nej inte mer än att de sägs att Jukka vill ha Jussi Tarvainen ....

mattias - 74: vet nån vilka finska lirare som är på väg in ??

mattias - 74: Jo, det är bara till att önska honom lycka till!

brynästigern:

Byter tråd...

I det här fallet kan jag ta en säsong i Allsvenskan få se hur det går för honon och den nya organistionen men blir det så att dom går opp direkt är det ju bra!!

Alisandali: var väll knappast oväntat... och ja kan inte säga att ja tycker de är nån vidare tung förlust men ja hoppas lillebror stannar.

Nr19: Calle Steen har sagt upp kontraket med Leksands IF , se länk .

maki: nja men me tanke på den trupp leksand just nu förfogar över så finns de inte så många lediga forwardsplatser och man saknar spelare som öser in poäng

Nr19: all denna statistik...precis det som har gjort att Leksand ligger där de ligger nu och inte lyckats med värvningarna..."Jaha, grabben gjorde 3 poäng i NHL för 7 år sedan, då är han fan bra ju". Hoppas vi har en annan filosofi vad gäller värvningar nu, genom att scouta spelarna själva och inte glo sig blinda på statistik, även om den självklart kan säga en del o spelaren, men ingenting om hur han fungerar i lag, spelstil, playmaker sniper osv...

mattias - 74: verkar då som väldigt mycket fisk.

Dessutom är det en inofficiell hemsida som är den enda källa vad gäller Koponen så.... man ska nog ta det med en nypa salt

Nr19:

Det återstår och se om det är fågel eller fisk !!

mattias - 74: 10 poäng på 31 matcher.... inte ens leksand kan väll vära en så pass dålig spelare väll ?

Nr19:

har du nån stats om honom då!!

mattias - 74:

Ryktas om Antti Koponen från Nyköping till Leksand!

Knogen:

hehe, verkar ju som om all hockeyspelare har golf och Trav som sin andra sport. Salo har väl häst tillsammans med Foppa tror jag!

Personligen har jag aldrig förtsått tjusningen med golf. Har testat några slag och jag märkte direkt att det är inte värt att slösa livet på att gå ut en promenad på 4 - 5 timmar för att slå iväg nån förbanande bolldj*vel..

Nej tacka vet jag Hockey innebandy och Fotboll... Där händer det iaf nånting...

mattias - 74:

"....men jag försöker spela lite golf också."

Hockeyspelare är så in i bomben tråkiga och förutsägbara. Finns det någon hockeyspelare som inte spelar golf? Det verkar som de tror att det är ett måste att göra det. Som att bära hjälm under match. Är man hockeyspelare så måste man lira golf på fritiden.

Tänk om man i någon intervju fick se ett orginellt svar på frågan vad de gör på fritiden/semestern för en gångs skull. Som det är nu behöver ju inte journalisten ställa frågan ens. Svaret är ju givet: "Jag ska åka och spela golf". Döööööööööhhhhh...

Jag ska personligen skicka en blomsterkvast till den ishockeyspelare som levererar ett intressant svar i stil med: "Jag och min flickvän ska åka till Peru nu när säsongen är över. Vandra Inkaleden, titta på Machu Picchu och besöka några naturreservat i djungeln, kända för sitt rika djur- och växtliv."

Alla hockeyspelare kan väl inte vara lika jävla tråkiga?

mattias - 74: höger musknapp sedan egenskaper får du fram hela länken

Nr19:

Jag hittade ingen direktlänk eller det stod ingen när jag klickade på intervjun!!

mattias - 74: va nu leksingar har för nytta av den.

här har du direktlänken

Intervju med Niklas Persson !!

« · 711174 · »