Kul med Daniel Persson, återstår och se om han är tillräckligt bra för Leksand, han är ju iaf en grovjobbare och har fysiska kvaliteer. Undrar vad han får för nummer så man kan beställa tröjan =)
Db_04: okej tack det lugnade mej :) vilken tror ni blir årets värvning då? litar mer på detta laget än det 2005-2006 laget! Vi har fått en troligtvis toppentränare och nya sportchefen verkar otroligt vettig..tror att med detta lag så skulle vi vart kvar i ES nu! om det var förra året!
Diaz: men men man ska inte gå så mycke efter statistik även ja själv är duktig på de... Jimmie gjorde inte många rätt säsongen som gick men han öste in poäng i Skellefteå.
Diaz: me tanke på att han är väldigt dyr så känns de bra ...men visst han hade kunnat gjort en hel del poäng.... men tror Hägglund är lite av en ersättare till Jimmie... Hägglund var jagad av flertal elitserieklubbar .... i första hand Brynäs men även Djurgården var intresserade
htikare: Henrik Eriksson är ej klar... men enligt vissa så ska han skriva på.....vilket troligen gör de väldigt svårt för Tryout killarna att få någon plats
Hawerchuk: mmm 2 backar ... sen kanske en Oskar Steen framåt så är då ja nöjd...
sen ha ja tjatat om att ja vill se Bergqvist och Mischa med i truppen...sen om dom får spela eller inte är en annan sak men lyft upp dom och låt dom va med å träna
Db_04: Måste bara säga att Leksand verkar få en riktigt bra trupp trots allsvenskan ..mycket lyckade värvningar tycker jag. J. hägglund .H. eriksson osv.
Notera att Jimmie Eriksson ej tillhör truppen längre och att Daniel Persson & Daniel Eklund enbart har tryoutkontrakt
Målvakter 31. Peter Hirsch – ny från Nordsjälland, Danmark 34. Joni Puurula – ny från TPS Åbo, Finland
Backar 4. Elias Granath 7. Niclas Andersén 16. Petter Ullman 26. Herman Hultgren – ny från Nyköping 51. Jonas Elofsson – ny från Ålborg, Danmark Ilkka Vaarasuo – ny från JYP Jyväskylä, Finland
Forwards 6. Patrik Wallenberg 11. Mattias Ritola 14. Jesper Ollas 15. Niklas Bröms 17. Mikael Karlberg – ny från ZSC Lions, Schweiz 19. Magnus Hedlund 22. Linus Persson – ny från Hammarby 24. Niko Mikkola – ny från Langnau, Schweiz 52. Pasi Saarela – ny från Lukko Rauma, Finland Daniel Eklund (ungdomskontrakt) Daniel Persson (tryout-kontrakt) – ny från Borlänge Johan Hägglund – ny från Oskarshamn Gabriel Karlsson – ny från Södertälje
Db_04: Underhållningvärdet bör om inte annat stiga med sisådär 231.56 poäng. Med lite tur får man också bevittna en "tysk i kuperad stil med framåtvolt"... Ett som är säkert är i alla fall Steens magplask!
Db_04: Lustigt nog tog killen som först läckte nyheten på SSK:s forum fel på brorsa och påstod att det var Oscar som skrivit på. Får väl erkänna att pulsen gick ner något när den officiella nyheten kom ut... ;)
Puh: han är inte ens poppis i hemmaarenan .....däremot tycker ja lillebror är riktigt duktig.... förhoppningsvis stannar han i Leksand eller spelar i elitserien
Db_04: Calle Steen är väl inte typen som är särskilt poppis någonstans annat än i hemmaarenan. Har själv alltid retat mig på killen, ska bli intressant att se honom i S-tröjan. Jag kände likadant inför värvningen av Tomas Kollar, också en riktigt irriterande spelare som visade sig vara ett av få SSK-nyförvärv som gjorde en helgjuten säsong.
Projta: att överskata laget var något jag gjorde, men att vi behövde målskytar sa jag innan serien startade och vi vet väll hur mycke mål lif gjorde under den gångna sesongen...
mattias - 74: DU var den som snackade upp Jimmie mest av alla före säsongen så där har du inget å hämta. men Wallenberg kan jag medge att du i frågasatte
Ja den enda jag visste skulle floppa var väl Wallenberg, Jimmie hade jag en liten aning om skulle lyckas, men men. Hoppas det lyckas bättre säsongen som kommer! Hucko var ju urkass
wap.hockeysnack.com Stämmer LIF var bra på pree-season. Jag skrek efte Wallenberg redan i KS. Vissa skrek... nej för f-n, han pallar inte ES. Tyvärr så var ju han mfl som underpresterade. Duba var grym i början, Österby, Ollas, br Hockey hora, tror t o m Jimmie var bra för sin lön :-)