Leksands IF

SHL · 27124 inlägg · 1367 ämnen

Silly Season 2006 - 2007

Sv: Silly Season 2006 - 2007
mattias - 74: han lär inte få nått nummer innan han får något riktigt kontrakt...men både 16 och 26 är upptagna

Db_04:

Kul med Daniel Persson, återstår och se om han är tillräckligt bra för Leksand, han är ju iaf en grovjobbare och har fysiska kvaliteer. Undrar vad han får för nummer så man kan beställa tröjan =)

skulle vilja se en slovakisk liten snabb lirare som kan dra igenom ett helt försvar =) då är ja 110% nöjd!

Db_04: Saarela och Karlberg tror ja på + finska backen är nog stabil + målis kan nog visa sig vara ett stort utropstecken !! =)

Diaz: på pappret så känns jag mest nöjd me Pasi Saarela men ja tror målis finnen kan bli en sensation

Db_04: okej tack det lugnade mej :) vilken tror ni blir årets värvning då?
litar mer på detta laget än det 2005-2006 laget!
Vi har fått en troligtvis toppentränare och nya sportchefen verkar otroligt vettig..tror att med detta lag så skulle vi vart kvar i ES nu! om det var förra året!

Diaz: men men man ska inte gå så mycke efter statistik även ja själv är duktig på de... Jimmie gjorde inte många rätt säsongen som gick men han öste in poäng i Skellefteå.

Diaz: han blir bättre å bättre för varje år.... han jobbar stenhårt varenda byte och gör sällan en dålig match...

Db_04: när ja kollade på hägglunds statestik blir man ju inte direkt jätte impad =/

Diaz: me tanke på att han är väldigt dyr så känns de bra ...men visst han hade kunnat gjort en hel del poäng.... men tror Hägglund är lite av en ersättare till Jimmie... Hägglund var jagad av flertal elitserieklubbar .... i första hand Brynäs men även Djurgården var intresserade

va tycker ni över det då?? skulle han inte få en chans i AS??

Diaz: Svar ja , kolla länken .

Db_04: är jimmie eriksson släppt från kontrakt?

Db_04: Calle Steen mot Cabbe Karlsson ser jag som ett mycket bra byte med SSK .

htikare: Henrik Eriksson är ej klar... men enligt vissa så ska han skriva på.....vilket troligen gör de väldigt svårt för Tryout killarna att få någon plats

Hawerchuk: mmm 2 backar ... sen kanske en Oskar Steen framåt så är då ja nöjd...

sen ha ja tjatat om att ja vill se Bergqvist och Mischa med i truppen...sen om dom får spela eller inte är en annan sak men lyft upp dom och låt dom va med å träna

Db_04: Måste bara säga att Leksand verkar få en riktigt bra trupp trots allsvenskan ..mycket lyckade värvningar tycker jag. J. hägglund .H. eriksson osv.

Db_04: Intressant forwardsuppsättning. Det kan nog blir bra det där om ni får lite mer spets på backen.

Notera att Jimmie Eriksson ej tillhör truppen längre och att Daniel Persson & Daniel Eklund enbart har tryoutkontrakt

Målvakter
31. Peter Hirsch – ny från Nordsjälland, Danmark
34. Joni Puurula – ny från TPS Åbo, Finland

Backar
4. Elias Granath
7. Niclas Andersén
16. Petter Ullman
26. Herman Hultgren – ny från Nyköping
51. Jonas Elofsson – ny från Ålborg, Danmark
Ilkka Vaarasuo – ny från JYP Jyväskylä, Finland

Forwards
6. Patrik Wallenberg
11. Mattias Ritola
14. Jesper Ollas
15. Niklas Bröms
17. Mikael Karlberg – ny från ZSC Lions, Schweiz
19. Magnus Hedlund
22. Linus Persson – ny från Hammarby
24. Niko Mikkola – ny från Langnau, Schweiz
52. Pasi Saarela – ny från Lukko Rauma, Finland
Daniel Eklund (ungdomskontrakt)
Daniel Persson (tryout-kontrakt) – ny från Borlänge
Johan Hägglund – ny från Oskarshamn
Gabriel Karlsson – ny från Södertälje

Hawerchuk: de va en jäkligt oväntad värvning

Det var som fan, Johan Hägglund. Plantorna sprider sig. Nu vill vi ha konstant rapportering om hur han sköter sig framöver.

Mr Milan:

Byter tråd nu! =)

Klart Divis är bra men jag tror att Hirsch och finnen känns bättre.!!

Skall bli riktigt intressant och se när träningsmatcherna drar igång!!

nyz: idag valde Elofsson sitt nya tröjnummer och eftersom nummer 7 va upptaget så blev det Fracois Boullions nummer 51.

Db_04: Underhållningvärdet bör om inte annat stiga med sisådär 231.56 poäng. Med lite tur får man också bevittna en "tysk i kuperad stil med framåtvolt"... Ett som är säkert är i alla fall Steens magplask!

nyz: om dom har tur kanske dom kan locka publik med familjen Lindberg-Knape på läktarn :)

mattias - 74: Tror inte att många, om någon, kommer att sakna C. Steen.

Till alla optimistiska SSK´re säger jag bara: Håll till godo!

mattias - 74: jap helt klart bra skrivet av emil

mattias - 74: förengångs skull tycker ja herr emil har gjort en klockren artikel

Puh:

Vår egen lilla Emil ger sin syn på saken!!

Db_04: Lustigt nog tog killen som först läckte nyheten på SSK:s forum fel på brorsa och påstod att det var Oscar som skrivit på. Får väl erkänna att pulsen gick ner något när den officiella nyheten kom ut... ;)

Db_04: mm kom ihåg det jag oxå!! men vi får äl hoppas att superstars behandlar honom som blakarmy tog hand om batan under den första matchen!

MRMILAN: Calle satt ju å bölade efter 10 omgångar och tänkte sluta spela hockey.... sen så övertalade tydligen fröken simhopp han att fortsätta

Db_04: Ja jag håller med dig där det var rätt brorsa ni tappa om i skulle tappa någon!!

65selander: kanske inte va nått elitserie lag som ville ha han... undra ja va Bofors Stefan Bengtzen tycker om Calle Steen just nu

Puh: han är inte ens poppis i hemmaarenan .....däremot tycker ja lillebror är riktigt duktig.... förhoppningsvis stannar han i Leksand eller spelar i elitserien

wap.hockeysnack.com
Jag förstår inte Steen här. Han lämnar ett AS-lag för att gå till ett annat. Dessutom så är ju SSK pank nästan.

Db_04: Calle Steen är väl inte typen som är särskilt poppis någonstans annat än i hemmaarenan. Har själv alltid retat mig på killen, ska bli intressant att se honom i S-tröjan. Jag kände likadant inför värvningen av Tomas Kollar, också en riktigt irriterande spelare som visade sig vara ett av få SSK-nyförvärv som gjorde en helgjuten säsong.

Puh: den karln lär va lagom poppis när han glider in i ejendals... men ja ser inte honom som en stor förlust...ruggigt dålig inställning

Calle Steen klar för SSK enligt Sportklubbens officiella hemsida.

mattias - 74: inte mycke men han är lovad mer istid nu

Db_04:

Hur mycke fick den där erkgärds spela förra året ??

mattias - 74: nu kan Bofors och alla andra klubbar som ville ha Kåberg sluta drömma

Falahk: Mjaa men det kan vara svårt och veta att vi inte kunnde göra mål =) . tycker det läkte överallt asså i år =)

Projta: att överskata laget var något jag gjorde, men att vi behövde målskytar sa jag innan serien startade och vi vet väll hur mycke mål lif gjorde under den gångna sesongen...

mattias - 74: DU var den som snackade upp Jimmie mest av alla före säsongen så där har du inget å hämta. men Wallenberg kan jag medge att du i frågasatte

Db_04:

Ja den enda jag visste skulle floppa var väl Wallenberg, Jimmie hade jag en liten aning om skulle lyckas, men men. Hoppas det lyckas bättre säsongen som kommer! Hucko var ju urkass

wap.hockeysnack.com
Stämmer LIF var bra på pree-season. Jag skrek efte Wallenberg redan i KS. Vissa skrek... nej för f-n, han pallar inte ES. Tyvärr så var ju han mfl som underpresterade. Duba var grym i början, Österby, Ollas, br Hockey hora, tror t o m Jimmie var bra för sin lön :-)

de som är mest akut nu är 2 backar av hög allsvensk klass... en av dom får gärna vara Tobbe lr Österby ...den andra vill ja se en utlänsk back..

Projta: jo ...vi var många som överskattade våra nyförvärv....men de såg ju så jävla bra ut på försäsongen ... sen blev totalt NADA...

« · 713589 · »