för mig var inte kimmo någon doldis direkt.. men antagligen för er som inte har koll på SM-Liiga så antar ja att han inte var känd.
Jag vill ha Markku Paukkunen från Lukko Rauma... det enda negativa med han är hans +/- stats. men dom gånger ja sett han live...senast i moras cup så tyckte ja han var riktigt bra.
Db_04: Håller med om att det ser lite tunt ut på backsidan. Inte för att jag vet, men det verkar tunt på backmarknaden. Kanske Jukka kanske kan hitta någon bra finne som ändå är lite doldis, typ Kimmo.
notera att nr 12,20,23,29,35 enbart har juniorkontrakt och kommer med största sanolikhet mest spela med J20.
Nummer 25 är också en kille som har försäsongskontrakt men kommer att spela i Borlänge HF i vinter.
Samt att 10 & 28 har tryout kontrakt.
Målvakter 31. Peter Hirsch - ny från Nordsjälland 34. Joni Puurula - ny från TPS Åbo 35. Mikael Gråbo - Juniorkontrakt
Backar 4. Elias Granath 7. Niclas Andersén 16. Petter Ullman 21. Jonas Elofsson - ny från Aalborg 25. Christoffer Björklund - Juniorkontrakt (Borlänge HF) 26. Herman Hultgren – ny från Nyköping 29. Alexander Jestoi - Juniorkontrakt 39. Ilkka Vaarasuo - ny från JYP
Forwards 6. Patrik Wallenberg 9. Johan Hägglund - ny från IK Oskarshamn 10. Fredrik Vestberg - Try out (ny från Arboga) 11. Mattias Ritola 12. Victor Enmalm -Juniorkontrakt 14. Jesper Ollas 15. Niklas Bröms 17. Mikael Karlberg – ny från ZSC Lions 19. Magnus Hedlund 20. Daniel Eklund -Juniorkontrakt 22. Linus Persson – ny från Hammarby 23. Tobias Görndt - Juniorkontrakt 24. Niko Mikkola - ny från SC Langnau 28. Daniel Persson - Try out (Ny från Borlänge HF) 49. Gabriel Karlsson - ny från Södertälje SK 52. Pasi Saarela - ny från Lukko Rauma
Det lustiga är att det ska vara 30 pers med på dessa träningsveckor... varav 5 junisar....vi har i dagsläget 21 spelare i alagstruppen (Eklund & Persson medräknade)
Db_04: Synd det , hade gärna sett Holm i Leksand i år . Men med tanke på att Jonas Elofsson gick vägen Leksand -Frankrike -Aalborg -Leksand så kanske vi ser Holmen i Leksand nästa år .