Kan tyvärr varken svara bu ellr bä på det . Nog är det väl ändå klubbens ansvar att betala den lön som man blivit lovad. vet tyvärr inte vad reglerna säger ang spelare som är långtiddskadad om ersättning m.m
mattias - 74: Det är väl samma regler som för mig och dig (om du hade haft ett jobb :-)) att arbetsgivaren betalar sjuklönen för första veckan (eller är det två numera) och sen tar försäkringskassan över?
Kan inte uttala mig om fallet Lotvonen eftersom jag vet för lite. Men rent generellt är det ju så att F-kassan ju har ett maxbelopp som inte är särskilt högt med hockeyspelarlönsmått mätt. Lååångt ifrån. Om försäkringsbolaget som ES-lagen har avtal med ska gå in så krävs det att spelaren ifråga inte ens kunnat träna ett tag innan dom går in och tar över lönen. Har för mig att det är en månad, men jag är inte säker.
Albert Hall: Det sägs att Herman Hultgren från nyköping ska vara en av dom som presenteras på presskonferensen imorgon.. har spelat i leksands j20 förut och även brynäs.. känns väl inte som nåt hett nyförvärv.. Det kan bara bli bättre framöver..
mattias - 74: Du som har lite koll på Borlänge, hur har det gått för Englund där förresten? Är han något för LIF att hämta tillbaka framöver eller är steget lite för stort?
mattias - 74: Ja, jag såg att han hade gjort det. Tyckte bara att han verkande lovande när han var i LIF och tänkte bara höra med dig som sett honom live i år om han ser ut att ha utvecklats något.
Hockeyspelare är så in i bomben tråkiga och förutsägbara. Finns det någon hockeyspelare som inte spelar golf? Det verkar som de tror att det är ett måste att göra det. Som att bära hjälm under match. Är man hockeyspelare så måste man lira golf på fritiden.
Tänk om man i någon intervju fick se ett orginellt svar på frågan vad de gör på fritiden/semestern för en gångs skull. Som det är nu behöver ju inte journalisten ställa frågan ens. Svaret är ju givet: "Jag ska åka och spela golf". Döööööööööhhhhh...
Jag ska personligen skicka en blomsterkvast till den ishockeyspelare som levererar ett intressant svar i stil med: "Jag och min flickvän ska åka till Peru nu när säsongen är över. Vandra Inkaleden, titta på Machu Picchu och besöka några naturreservat i djungeln, kända för sitt rika djur- och växtliv."
Alla hockeyspelare kan väl inte vara lika jävla tråkiga?
hehe, verkar ju som om all hockeyspelare har golf och Trav som sin andra sport. Salo har väl häst tillsammans med Foppa tror jag!
Personligen har jag aldrig förtsått tjusningen med golf. Har testat några slag och jag märkte direkt att det är inte värt att slösa livet på att gå ut en promenad på 4 - 5 timmar för att slå iväg nån förbanande bolldj*vel..
Nej tacka vet jag Hockey innebandy och Fotboll... Där händer det iaf nånting...
Nr19: all denna statistik...precis det som har gjort att Leksand ligger där de ligger nu och inte lyckats med värvningarna..."Jaha, grabben gjorde 3 poäng i NHL för 7 år sedan, då är han fan bra ju". Hoppas vi har en annan filosofi vad gäller värvningar nu, genom att scouta spelarna själva och inte glo sig blinda på statistik, även om den självklart kan säga en del o spelaren, men ingenting om hur han fungerar i lag, spelstil, playmaker sniper osv...
maki: nja men me tanke på den trupp leksand just nu förfogar över så finns de inte så många lediga forwardsplatser och man saknar spelare som öser in poäng
I det här fallet kan jag ta en säsong i Allsvenskan få se hur det går för honon och den nya organistionen men blir det så att dom går opp direkt är det ju bra!!
Enligt F-K idag så blir det inget spel för Stefan Bemström i Leksand nästa år