Leksands IF

26601 inlägg · 1365 ämnen

Silly season 2009 / 2010

1233339 · » Till forumet


Sv: Silly season 2009 / 2010

65selander:

Sant.

Snackas om att Jocke redan gjort klart med er till kommande säsong men det tror jag inte att han skriver på kontrakt med BIF mitt i säsongen med LIF. Som sagt Silly season.

Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010
mattias - 74: Vad skall han säga? Han kan ju alltid slå krokben på han när de går ner från någon trappa ;-)
Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010

Alisandali:

Målvaktsfrågan är en het potatis. Jocke tänker inte ge sig i kampen med Lawson om 1:a spaden.

Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010

Alisandali:

HAHA här är målvakten iaf.

Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010
mattias - 74:Här kommer man hem efter en hård arbetsdag och loggar in och inte ETT enda nyförvärv idag . Efter succematchen i går kväll så hade jag då räknat med cirka 10-12 nya spelare idag .
Kommentera


Sv: Silly season 2009 / 2010

Bafucin:

Ja igår kom första rejäla bottenappet hemma sedan mora matchen i Oktober. Att den kommer i ett läge där 4 spelare anslutit på mindre än 1 månad kanske är en orsak till att det gick som det gick. Leksand och Januarivärvningar är ingen bra kobination åren igenom. Strömberg kommer iaf inte med några bortöfrklaringar om igår.

  - Man ska inte förringa Trojas        
insats, men det vi sysslade med var
inte på nivå och det skäms vi mycket
för, säger Leksands tränare Leif
Strömberg till klubbens hemsida.

Sundsvall får nog lida för detta imorgon.
Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010
mattias - 74:De kanske skulle behövts ikväll....?
Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010

Alisandali:

Verkar som om man skrivit 2 års kontrakt med båda finnarna. Skönt att det inte är kortsiktiga KS värvningar..

I pressmeddelandet kan du läsa följande:

LIF FÖRSTÄRKER TRUPPEN

Leksands IF har idag gjort klart med 30-årige forwarden Jussi Pesonen samt 32-årige backen Antti Hulkkonen som bägge närmast kommer från finska SM-liigaklubben Ilves.

Så här säger föreningens sportsligt ansvarige Patric Kjellberg om sina nyförvärv:

- Jussi Pesonen är en stor, snabb powerforward som har varit en av finska ligans bästa spelare denna säsong och är fyra i den totala poängligan med 39 poäng på 40 matcher.

- Antti Hulkkonen är en tuff allroundback som med sin karaktär kommer att ge oss tyngd och hårdhet i det defensiva spelet.

- Vi har sökt efter pålitliga spelare med erfarenhet och det har vi hittat i Jussi och Antti. De har under årets säsong snittat över 20 minuters istid per match och har tillsammans spelat över tusen matcher i finska ligan, vilket kommer att oss ännu mer rutin och ryggrad.

Kontrakten gäller för resten av säsongen samt säsongen 2010-2011 och båda spelarna kommer att ansluta till truppen snarast möjligt.

Kommentera


Sv: Silly season 2009 / 2010

Wayne Gresky:

Han är vänsterskytt. Måste faktikst försvara ROS här, så fort han nosat upp nånting så har det stämt till 100 % :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010
mattias - 74: Ros har koll som vanligt, eller menar han att han skjuter från höger för att han är högerytter?
Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010

Alisandali:

Ja tack

Skall vi gissa på att Ejendal betalar denne killes lön?

Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010
mattias - 74:Tror inte att Lawson är värvad som någon backup till Jocke , utan han kommer nog att bli första målvakt när KS drar i gång .
Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010
mattias - 74:

Å här är en bild/bilder.

Å du, du har glömt att skriva att vi möts:0)
Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010

Kung Kenta:

Här är Leksands nya back up till Jocke i kvalserien. Känns bättre med honom än med Leinonen .

Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010
mattias - 74: Låt mig gissa. Han säger att det alltid har varit en dröm att få spela i Leksand.
Kommentera


Sv: Silly season 2009 / 2010
mattias - 74: Välkommen till pensionärs föreningen Leksand AB..ännu ett värvarkap av styrelsen..hahaha...
Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010

Alisandali:

Saxat från DD

– Vi har haft ögonen på honom senaste tiden och det känns bra att vi kan tillföra hans erfarenhet och kunnande till truppen. Han kommer ge oss mer bredd och möjligheter i laget, säger Patric Kjellberg, ansvarig för klubbens elitkommitté.

Leksandstränaren Leif Strömberg säger så här om senaste nyförvärvet till laget:
– Tony är en erfaren spelare som varit med länge. Vi har haft folk på plats i Finland som scoutat honom och han har sett pigg och fräsch ut i sin åkning och jag är övertygad om att han kommer hjälpa oss.
– Samtidigt är jag av uppfattning att man i ett lagbygge i olika faser inte kan sätta in någon spelare som en Gud, Jesus eller Messias.

Man ser det inte som en spetsvärvning mao utan man breddar truppen alltså?

Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010
mattias - 74:

Hur ser tekningsprocenten ut, någon.
Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010

Alisandali:

Nej åldern är ett stort frågetecken men jag tänker inte såga honom innan jag sett honom spela :-)

Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010

mattias - 74:

Ja , han ser ju ung och lovande ut , kul med Leksands ungdomssattsning .

Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010

Här är Leksands nästa nyförvärv. Bekräftat med SMS alldeles nyss.

Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010

Den 23 årige backen Niklas Andersson lämnar klubben Leksand och Níklas är inte överens om utformningen av hans kontrakt och han är därmed fri att söka ny klubb. Källa LIF News....Jag gråter inte, han var totalsämst..

Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010

Bissett19:

Jag vet att det är Silly Season men jag måste bara posta det här.

Kommentar på mrmadhawk:

"Bosse:
2010-01-10 13:36:19
Tjena!

Jan Hrdina (fd. HV71) sägs vara nära ett kontrakt med Leksand, ryktena talar även om att målvakten Fredrik Alcen lånas in från Brynäs under först och främst Januarimånad."

Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010

Bissett19:

Livet är inte rättvist, hoppas Jocke fortsätter och spelar hockey och inte gräver ner sig, kompisen finns nog med honom oavsett vilket beslut han väljer men det är som sagt Jockes beslut och ingen annans.

Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010
mattias - 74:

Riktigt tragiskt,han var kompis med ett flertal av killarna som spelar i BIF också.

En artikel om händelsen.
Kommentera


Sv: Silly season 2009 / 2010

Bissett19:

Ja det var bra att mitt tips inte blev verklighet.

Kommentera


Sv: Silly season 2009 / 2010

Johan Eneqvists nästa klubb blir Nacka HC i DIV 1.

Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010

Bissett19:

Masken?

Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010
mattias - 74: Jag tror på Dan Labraaten.
Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010

Enligt Leksandsbloggare Söderlund på AB så kommer Leksand låna en spelare under resten av säsongen. Spelaren skall tidigare ha representerar Leksand. Mitt tips är Andreas Karlsson.

Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010
mattias - 74: Adam Rundqvist lämnar Leksand, kan det vara därför, vi har ju rätt mycket skador, men Ene, han fick gå. Ge grabben en chans.
Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010

Bissett19:

Frågan är vad han skall tillföra? ingenting om du frågar mig.  Jävligt konstig värvning måste jag säga. Vi har 3 - 4 juniorer som tagit chansen och är riktigt bra så vad Hermansson skall in har jag svårt att se. Almtuna hade passat bättre för honom. dessutom har vi fullt på forwardssidan sånär som på en 1:a center.

Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010
mattias - 74:

"Jag tycker inte Hermansson tillför ett förbannade dugg"

Ska han ens inte få en chans innan du sågar honom?Så jävla dålig är inte Hempa.

Boorken om Hempa:"Han är en riktigt bra målskytt som tränat bra och jobbat hårt sedan min tid i Brynäs"
Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010

Stigsson:

Jo jag håller med. Jag tycker inte Hermansson tillför ett förbannade dugg. Laget är tillräckligt bra som det är nu och skall det in nån spelare så är det en ny back up till Ericssom i målet. Måste dessutom in en riktig klasscenter om Leksand skall ha nån chans på es.

Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010
mattias - 74: Ja men frågan är om man behöver fler då man har fungerande veteraner och lovande yngligar bredvid. Är det inte bara en fråga om osäkerhet när man inte litar ett smack på det som redan finns?
Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010

Stigsson:

enligt Åhman så hade dom inte råd med Foster som tränat med laget nu ett tag. Börjar nog sina i kassan rejält nu. Lär bli 14 år till i allsvenskan !

Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010
mattias - 74: Undra vad det är som gör att er ledning måste köpa spelare så fort dom finns på marknaden bara för att dom finns där?
Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010

90Steen_:

Fattar inte varför Leksand skall ta allt överblivet skräp som blir över från ES. Som jag ser det petar han inte nån spelare i den forwardsuppsättning som Leksand har denna säsong ( Möjligtvis Weinstock )

Blir väl som vanligt att nån bra hungrig junior ( Andersen ) som visat framfötterna får kliva åt sidan för en medelmåtta.

Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010
90Steen_: Passar bra då?
Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010
Lider med er.. Hermansson är .. skit!
Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010

87bth01:

USCH!

Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010

Daniel Hermansson klar för LIF.

Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010

Idag fick Janne Huokko det tråkiga beskedet att karriären är slut. Hans knäskada är så pass allvarlig att det är uteslutet med mer spel för honom.

Källa LIF NEWS !

Tack för allt Janne..

Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010
mattias - 74:
Foster kom till Riga i och med Kariyas skada, spelade inte många matcher innan Petrovicky tog över hans plats. Adrian var då ingen succe, såg mest vilsen ut det jag sett.
Kommentera

Sv: Silly season 2009 / 2010

87bth01:

Tydligen hade Petrovicky tagit hans plats så min lilla strimma av hopp om att Leksand äntligen träffat rätt med en kanadensare sjönk i sank :-)

Kommentera

1233339 · »