Leksands IF

26601 inlägg · 1365 ämnen

Silly season

« · 2350567 · » Till forumet


Sv: Silly season
Och nu är det bekräftat

Bara önska Calle lycka till
Kommentera

Sv: Silly season
Saltmasen:

Nu har NHL visat intresse för Själin också
Kommentera

Sv: Silly season
Har svårt att tycka om Allvin efter den här affären, kul för Nils men vi får noll i retur.
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno: Vi får se hur det går för han på campen, om han inte tar plats i NHL direkt kan ett lån vara aktuellt.
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno:

Harry Persson, som var materialförvaltare i Leksands IF under hela 40 säsonger mellan 1959-1999, har gått ur tiden. Våra tankar går till familj, släkt och vänner, och vi kommer för alltid minnas Harry som en stöttepelare och en varm vän.

Vila i frid, Harry!

💙💙💙

Saxat från Leksands IF
Kommentera

Sv: Silly season
Saltmasen: Kul för han och bra för oss med en hel del cash men vi tror väl inte han åker över redan? Känns som det finns stor chans med ett lån till oss kommande säsong.
Kommentera


Sv: Silly season
Jalapeno: Bemström är ett intressant namn, skadar inte att farsan är huvudcoach för juniorerna också. Men min gissning är väl att han vill satsa en säsong till innan han åker hem, isf skulle han ansluta efter säsongstarten.

Insatsen i VM gör att han hamnar lite för långt bort just nu.
Kommentera

Sv: Silly season
Saltmasen: En snilleblixt jag fick föörut när jag kolla VM var ifall det är aktuellt med en återkomst för Bemström. Rätt position och före detta skyttekung i SHL. Frågan är om han får förnyat i NHL efter en sämre säsong.
Kommentera

Sv: Silly season
Har gått igenom kontraktfria målskyttar från KHL som har utgående kontrakt, rätt ålder, osv. Beroende på hur situationen i öst utvecklar sig så kan de nog söka sig till en annan liga, förmodligen Schwiez men SHL är också en het liga, tror knappast att alla kommer få plats i Nordamerika.

Phillippe Maillet
Coban Knight
Taylor Beck
Kenny Agostino
Linden Vey
Niko Ojamäki
Ryan Spooner

Det är inte första gången vi hört talas om "Skeden", han var ryktad redan förra säsongen. Också spännande att se att Ojamäki fick rejält med lyft efter plattsäsongen i Linköping. Tror knappast att vi kan konkurera med rikare klubbar om dessa spelare men man får ju titta även om man inte ska köpa nån bil.
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: Cehlarik är såklart en grym spelare som jag mer än gärna hade sett i Leksand igen men han är inte så bra att man gråter. Han hade en grym första halva på sin säsong i Leksand medans andra halvan(borträknat missade matcher på grund av skada) vara han inte lika bra.

Den största anledningen till att Cehlarik blev så hyllad var för att han spela många minuter med grymma kedjekamrater. Tror inte det blir svårt för Tjomme att hitta liknande spelare för samma peng.

Jag "grät" väldigt mycket mer när det väntade beskedet at Max lämna kom.
Kommentera

Sv: Silly season
Saltmasen:

Läser man Brynäs boken så gråter vi
Kommentera

Sv: Silly season
Saltmasen: Ingen Cehlarik, då måste vi hitta en målskytt.
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: Eller så har poängen inte varit tillräckligt hög, ligger också på -15 i plus/minus. Kompetent spelare men jag tror det blir svårt att placera honom i en sån tät forwardsuppsättning.
Kommentera

Sv: Silly season
Saltmasen:

Johan Sundström köps ut från Frölunda. Kan det vara något för Leksand? Ringer varningsklockor om man köper ut en spelare med en dessutom riktigt hög lön, kan va något strul på sidan av isen?
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: Haha, precis. Nä jag tänkte mer på att chansen att vinna ett SM-guld eller spela för moderklubben skulle vara lite hetare än en stuga vid Siljan.
Kommentera

Sv: Silly season
Nu är Filip Cederqvist signad och klar :)
Kommentera

Sv: Silly season
Saltmasen:

Vadå? Vem vill inte bo i Dalarna liksom ;)
Kommentera

Sv: Silly season
Alisandali: Med tanke på vilka lag som var inblandade får jag en känsla av att det var inte den billigaste affären vi gjort.
Kommentera

Sv: Silly season
Jagade backen Anton Lindholm har gjort sitt val efter en hård dragkamp.

Nästa säsong spelar han i SHL igen.

Enligt vad SportExpressen erfar har han tackat ja till ett fördelaktigt bud från Leksand.

Det innebär att Tre Kronor-spelaren nobbar andra jagande klubbar som Rögle och Skellefteå.
Kommentera

Sv: Silly season
Då var Styf presenterad som assisterande tränare.
Kommentera

Sv: Silly season
" Rykten " gör gällande att Leksand samt några andra SHL klubbar förhandlar med Linus Sandin
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno:

Nu har lagbygget kommit upp på hemsidan, det skall alltså in 4 forwards till?

Cehlarik? Cederqvist? Nordström? Vore för bra för att va sant, lägg därtill att det skall in en toppback också.
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno: Oj vilken bomb detta hade blivit om det finns någon sanning i det. Grymt spelare och vi behöver bättre yttrar speciellt med Max borta.
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno: jodu den spelaren bli väldigt tråkig att tappa ifrån Ligan!

men tungt tapp för er, men jag tror ni kommer ändå ställa upp med ett mer balanserat lag detta år, och vara där uppe
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno: Veronneau klar för San Jose. Sjukt kul för Max och jag unnar han verkligen chansen efter allt han gjorde för oss iår.

Det går dock inte att hymla med att det är ett sjukt tapp för Leksand då vi tappar seriens bästa forward i modern tid.
Kommentera

Sv: Silly season
Alisandali: Cehlarik så gott som klar. Hör även från ganska säkra källor att (som tidigare ryktats) Alsing ska vara helt klar också.

Två absoluta topp värvningar i SHL men det ska dock sägas att andra SHL lag t.ex Timrå också värvar på bra och vi kan nog vänta oss fler klass värvningar från KHL till andra SHL konkurrenter.
Kommentera

Sv: Silly season
Leksands IF värvar en ny burväktare till nästa säsong.

Mantas Armalis, som åkte ur SHL med Djurgården för två veckor sedan, har skrivit på ett avtal till 2025.
Kommentera


Sv: Silly season
Tarasov: Han fysiska spel och förmågan att komma under huden på motståndaren. Man måste även nämna att han håller god nivå både som back och forward vilket gör att han kan fylla många olika roller i ett lag.
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno:
Vad är hans styrkor?
Kommentera

Sv: Silly season
Saltmasen: Håller med. Jag har aldrig fått känslan att han har en framtid i SHL som man hade med Själin och Filip Johansson när vi kvalade upp oss.
Kommentera

Sv: Silly season
Saltmasen:

Berg är för dålig för SHL

Djurgården skulle passa bra för honom även Modo om de inte går upp

Skulle Modo gå upp tycker jag de skall satsa högre men han kanske får en nytändning i Modo 🙂
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno: Står i DT att Berg är på väg ut, gillar karaktären men gör alldeles för få poäng
Kommentera


Sv: Silly season
Cehlarik nära återkomst till Leksand?
Kommentera

Sv: Silly season
Nu börjar ryktena florera om nya spelare till Leksand, spelare som nämns är Chelarik, Anton Lindholm, Oscar Fantenberg, Jacob Stenqvist och Andreas Englund.

Kul med Silly ;)

Tyvärr låst artikel
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno: Dominik Furch till Växjö är ingen högoddsare direkt.
Kommentera

Sv: Silly season
Det är bara för Tjomme att öppna plånkan.
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: Med tanke på den enorma press som Leksand hade senast mot Skellefteå, och om bara oturen i avsluten ger med sig, vinner Leksand med en stekhet Kaskisuo i målet komfortabelt mot Frölunda borta nu på torsdag.
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: Grejen är väl att man inte kan jämföra mot förra säsongen, andra förutsättningar/annat lag nästan varje år.

Ni har tappat betydligt bättre spelare än vad ni har fått in.

Det kan man inte blunda för.
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno:

3 raka torsk men ändå ett fall framåt igår, kvällstidningarna väljer att skriva att Skellefteå krossade Leksand, vet inte vilken match de såg.

Tycker Leksand var minst lika bra om än inte bättre, var ju bara målen som saknades.

Vann ju skotten ganska klart med.

Leksand fick ju en tung start även i fjol men vi vet ju alla hur det gick sen.

Inte alls orolig.
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno: Tack, det var vänligt. Men säsongen är dock lång, Man vet inte hur det ser ut efter 30 omgångar och lagen har sämre trupper än förra året. Är nog lite överdrivet försiktig i mina bedömningar.
Kommentera

Sv: Silly season
Charliejfz: Ni slaktade oss iallafall och vi kommer tydligen komma 4a enligt mig xD

Nu med några omgångar in så hade man gjort lite ändringar men Rögle topp 3 hade stannat. Jag tycker ni har ett bra lag på pappret och ni har spelat bra i början på säsongen.
Kommentera

Sv: Silly season
Jalapeno: Tror inte Rbk kommer topp 3, möjligen kring plats 6-9.
Kommentera

Sv: Silly season
Med några timmar till premiär så är det dags för mitt tabelltips.

1. Luleå
2. Rögle
3. Färjestad
4. Leksand (Ja jag är optimist)
5. Växjö
6. Örebro
7. Frölunda
8. Skellefteå
9. Djurgården
10. Malmö
11. Linköping
12. Oskarshamn
13. Brynäs
14. Timrå

Guld: Luleå

Åker ur: Brynäs
Kommentera

Sv: Silly season
snushane: Sant det finns något inget lag som har haft det lättare under det 21a decenniet som Leksand.
Kommentera

Sv: Silly season
kulltorp: Hade det vart ett annat lag än just Leksand hade det nog inte blivit så, finns nog inget lag som åkt så mycket räkmacka som maslaget gjort.
Kommentera

Sv: Silly season
Vilken jävla otur..... Dubbla hjärnskakningar i sista träningsmatchen innan premiären. Det handlar om Lang och Verroneau för dom som inte har plus för artikeln. Det står inget om hur allvarliga hjärnskakningarna är men vi kan hoppas på snabb återhämtning.
Kommentera

Sv: Silly season
Nu har alla AB "experter" gjort sina tabeller och helvete vad dom inte tror på Leksand ens Ros tror på topp 6. Aja hellre var tippade lågt och överraska som förra året än att vara tippade favoriter och ha press på sig.
Kommentera

« · 2350567 · »