Leksands IF

26645 inlägg · 1367 ämnen

Truppen 05-06

« · 554510 · » Till forumet


Sv: Truppen 05-06
Sebbe026: NHL resterna kommer bli spelare som t.ex är kring 30 år och som tidigare vart spelare som åkt upp å ner mellan farmlag å nhl lag....+ sånna som har vart nästan ordinarie men blir för dyra för att va kvar....NHL lagen får ju ett tak vad laget får kosta per säsong
Kommentera

Sv: Truppen 05-06
Db_04: Haha ja det blir väl som vanligt en kamp mellan Sundlöv och Masken där... men jag vet inte om NHL-resterna kommer vara så mycket att ha...
Kommentera

Sv: Truppen 05-06
Db_04: Målvakt på gång? Jag har läst att ni skulle nöja er med Backlund som första målvakt då ni inte fick tag i bättre... forwarduppsättningen i Leksand påstår jag inte kan mäta sig med Brynäs. Har svårt att tänka mig Bäckström lirade i Valbo, han spelade ju i A-laget, J-20 och landslaget... det är nog Kristoffer Bäckström hans storebror du tänker på?
Kommentera

Sv: Truppen 05-06
Sebbe026: Det Leksand har kvar att värva är ju som sagt 1 målis och 2 forwards....de är nog ganska stor risk att dom kollar på samma marknad som Boork nämligen NHL rester
Kommentera

Sv: Truppen 05-06
Sebbe026: Målvakt är på gång....vilket behövs......men ja vill då påstå att Leksands forwardsuppsättning är starkare än den Brynäs förfogar över.....


Bäckström spelade han matcher för Valbo AIF i div 1 i fjol ?
Kommentera

Sv: Truppen 05-06
På tal om icke skräckinjagande trupper så är ju inte er målvaktssida att skryta med. Backar har ni gott om. Anfallssidan var inte mycket att hänga i granen - sorry, det blir under strecket för er del...
Kommentera

Sv: Truppen 05-06
Db_04: Bäckström gjorde mycket bra ifrån sig under de matcher han spelade förra säsongen. Spets kan säkert lyckas bra i Elitserien. Månsson, Sundqvist och Almtorp är väl inga höjdare direkt, men Aarnio kan bana väg för sina kedjekamrater och jag tror på en nytändning för Molin som man såg tendens till i kvalserien. Sulku kan nästan räknas som nyförvärv då han var skadad så länge.
Som sagt Phillips och Sachl är saknade, till viss del Bergeron. Resten var värdelösa; Petrovicky och Arnason. Soling och N.Danielsson kommer jag inte sakna.
B.Danielsson finns mer att vänta av och även Molin, Dackell och Wahlberg.
Kommentera

Sv: Truppen 05-06
Sebbe026:
tittar man på era nya så blir man ju inte direkt livrädd...Jonas Almtorp och Jörgen Sundqvist är nog ganska bra nyförvärv. Den här Spets är ett väldigt oskrivet kort , mycke poäng i norge men ....de finns div 1 spelare som åker till norge å gör 30-40 poäng så de säger inte mycke.

Niklas Bäckström f Brynäs J20
Lars Erik Spets f Trondheim
Mattias Månsson f Bofors
Jörgen Sundqvist b Skellefteå
Jonas Almtorp f Almtuna
Antti Aarnio f Kärpät
Kommentera

Sv: Truppen 05-06
Db_04: Nej nej förutom Phillips och Sachl är laget starkare i år samtidigt som alla andra lag är svagare än förra året. Dessutom underpresterade fjolårets trupp markant och det bidrog till vårt sämsta resultat någonsin. Tro mig, det kommer inte hända i år igen!
Kommentera

Sv: Truppen 05-06
Sebbe026: nej nej nej inte en chans..... hamnade ni i kvalserien i fjol gör ni det i år med....ni har sämre lag nu än då
Kommentera

Sv: Truppen 05-06
Db_04: Brynäs hamnar definitivt på övre halvan, kanske plats 1-4.
Kommentera

Sv: Truppen 05-06
mattias - 74: Jag tror Leksand kommer mellan plats 7-10 ....Mora mellan plats 8-11....Brynäs 12a
Kommentera

Sv: Truppen 05-06
A_AA: hm okej jag tror att bägge kommer att ligga ganska långt ner i tabellen iår..
Kommentera

Sv: Truppen 05-06
A_AA:

Nära ? kanske 3-4 platser :)

Leksand kommer 6:a och mora kommer 9 - 10 :a.
Kommentera

Sv: Truppen 05-06
General_Moisio: Jag har ingen aning men givetvis hoppas jag på Leksand, tror nog att Mora och Leksand kommer att ligga nära varandra i tabellen...
Kommentera

Sv: Truppen 05-06
hur tror ni de går för leksand iår? vilka kommer längst upp i tebellen MORA eller LEKSAND? själv tror jag MORA..
Kommentera

Sv: Truppen 05-06
Pätr: Jo det är sant ...återstår å se vad som händer
Kommentera

Sv: Truppen 05-06
Db_04: Jo Boork kan gott och väl ha rätt. Jag har varit inne på samma sak själv. Sen får man se hur myckt av mellanskiktet som kommer till elitserien och hur de presterar. Det är inte givet att en medelmåtta i NHL blir nån hjälte i elitserien. Tror många av de som blir över i NHL kommer att välja Schweiz eller Tyskland p.g.a pengarna.
Kommentera

Sv: Truppen 05-06
Pätr: när det gäller Lasak så vet ja inte mer än att han lämnat HC Pardubice .....Han är draftad av Nashville..... och omöjligt är det väll inte att dom vill ha över han även om dom redan har Tomas Vokoun & Chris Mason
Kommentera

Sv: Truppen 05-06
Pätr: Jag skulle tro att man avaktar NHL ....


Brynäs tränare sa såhär till Gefle Dagblad (Enligt Leif Boork betyder det att mängder av spelare just under toppskiktet i NHL kommer att söka sig vidare till Europa och bland annat Elitserien) och det kan mycket stämma....Då resonerar säkert Leksand och många andra klubbar lika...

Hela artikeln om Boork se länk
Kommentera

Sv: Truppen 05-06
Hur ser det ut på målvaktsfronten för Leksand? Gick något rykte om Lasak för ett par veckor sen men det verkar dött av. Är det kanske så att man avvaktar NHL?
Kommentera

Sv: Truppen 05-06
LIF_91_tjej: det återstår att se men man får hoppas på de :)
Kommentera

Sv: Truppen 05-06
Db_04: Leksand IF äger
Kommentera

Sv: Truppen 05-06
Ingen Loppa i Leksand! Steffan ´´Loppan´´ Hellkvist är klar för Olten i Schweiz andraliga NLB där han lär få bra med pröjs .
Så vi slipper se han i ejendals i vinter :)


Oltens Hemsida
www.ehco.ch/index.php?site=home
Kommentera

Sv: Truppen 05-06
nyz: Håller med dig där om 82 kullen för de va väldigt många bra spelare som spelar i andra klubbar nu......

Målvakterna
Daniel Sperrle (Mora) , Jimmy Danielsson (Timrå ,Utlånad till Borås)

Backar
Lasse Jonsson (Timrå) , Jörgen Sundqvist (Brynäs)

Forwards
Jonas Nordqvist (Luleå) ,Daniel Widin (TPS Åbo) , Daniel Hermansson (Arboga) , Johan Eneqvist (Djurgården)

Sen dom som inte fick chansen i a-laget ....
Mikael Zettergren ,Forward Hammarby
Ola Pettersson , Forward Väsby
Dan Tryborn ,Forward Hammarby
Markus Lilja ,Back Sundsvall
Pontus Petterström Skellefteå

Lägg därtill 81orna
Johan Reineck ,Johan Söderström , Jonas Fändriks , Dennis Åkesson-Fisk ,Stefan Sterner (80a) , Jim Andersson...


Så visst äre en del juniorer som är bortslarvade....
Kommentera

Sv: Truppen 05-06
nyz: Anders Masken Carlsson ?
Kommentera

Sv: Truppen 05-06
Portello: Jag vet att många spelare inte ens överväger att komma till Leksand så länge vissa personer sitter kvar på styrande poster inom föreningen. Spelare och till viss del även ledare har behandlats allt annat än väl och sånt sprider sig.
Jonas har sagt att det inte blir Leksand av just denna anledning. Likaså Jörgen Sundqvist, som nu gick till brünäs... finns även andra exempel som t.ex. Andreas "Pastorn" Karlsson som valde HV.

Om Leksand slarvat bort årskull -82? Mitt svar blir ett otvetydigt - JA!
Om Leksand slarvat bort spelare med hjärta för klubben - ABSOLUT!

Sökte efter en artikel som publicerades i FK för ett par år sedan, men orkade inte leta... där intervjuades Nordqvist, Widing och Sunkan (om jag inte missminner mig) och mer eller mindre sade rakt ut att man inte uppskattat vissa delar av behandlingen i Leksand.

Tyvärr verkar det inte bli någon bättring heller, då man förnyat kontraktet med en av anledningarna till problemen!
Kommentera

Sv: Truppen 05-06
Portello: Lasse Jonsson räknar med att NHL ska dra i gång och han lär få kontrakt med Boston i så fall.... Jag tror nog Lasse skulle kommit tillbaks till Leksand om han visste att NHL inte drar i gång.

När det gäller Jonas så kan de ju va så att han är lite grinig att han inte fick så många chanser... Han har nog Luleå att tacka för mycket......
Kommentera

Sv: Truppen 05-06
Portello:

Nej men leksand blir det iaf inte enligt mina försänkningar :P
Kommentera

Sv: Truppen 05-06
nyz: Ok. På så sätt.
Vet du vad det kan bero på att varken Nordqvist eller Jonsson vill komma tillbaka?
Vet att Nordqvist ska ha sagt något liknande med " Det räcker med att vara i Leksand på somrarna"

Har dom "slarvats" bort av Leksand eller vad kan det bero på?
Kommentera

Sv: Truppen 05-06
Portello: Han har i vilket fall avböjt att skriva kontrakt med LIF... han hoppas att Boston (var det väl?) vill ha över honom vid ev. NHL säsong.
Kommentera

Sv: Truppen 05-06
mattias - 74: Jaså du.Har han bestämt sig för att stanna i Timrå eller?
Kommentera

Sv: Truppen 05-06
Portello:

Dessutom hade väl Lasee Jonsson blivit tillfrågad och fått nej där också :D
Kommentera

Sv: Truppen 05-06
Mats GBG:

Du lär ju dessutom ha i åtanke att man i Mora inte längre har svenska som modersmål utan slovakiska. Därför kan det vara lite si och så med svenskakunskaperna. Ha överseende.
Kommentera

Sv: Truppen 05-06
Mats GBG: det kanske bara handlar om dålig läsförståelse, eller i värsta fall om den bland moringar vanliga "vi ser det vi vill se - hör det vi vill höra"
Kommentera

Sv: Truppen 05-06
Stigsson: du kanske missade ordet FÖRSÖKT...
Kommentera

Sv: Truppen 05-06
Stigsson: Masken säger att dom har försökt, inte lyckats.Dom ville ju hemskt gärna ha hem Jonas Nordqvist från Luleå, men han valde att skriva på ett nytt kontrakt med norrbottensklubben.Och det är jag glad för.
Kommentera

Sv: Truppen 05-06
"Vi har försökt värva spelare med anknytning till Dalarna." Citat från Masken under Leksands årsmöte.

Kan någon förklara för mig vem av de nya som står för den lokala anknytningen?
Kommentera

Sv: Truppen 05-06
65selander: Han återgår väl till Leksand då. :D
Kommentera

Sv: Truppen 05-06
65selander: Det är väl som med många andra (framförallt backar) man tar sina sista skridskoskär som Leksing. Om det är för att det är nåt alla spelare en gång i livet innerst vill vara, eller för att man inte duger nån annanstans, låter jag vara osagt...
Kommentera

Sv: Truppen 05-06
65selander: hörde att han kan va aktuell för Hammarby (där han har spelat förut) Dom har problems på backsidan (Endast 4 backar med kontrakt)
Kommentera

Sv: Truppen 05-06
Db_04: Undrar vad som händer nu eftersom han får en stämpel på sig at inte vara frisk nog för att få ett kontrakt.
Kommentera

Sv: Truppen 05-06
Det blir inget spel för den tuffe Leksandsbacken Fredrik Svensson i HPK. Svensson gick inte igenom läkarundersökningen och släpptes därmed av SM-Liigaklubben.

Svensson hade ett tungt år med Leksand i Allsvenskan. Säsongen kantades av skador och spelet stämde inte hundraprocentigt heller, även om 17 poäng 35 matcher var en okej siffra.
Kommentera

Sv: Truppen 05-06
Leksands sportchef vill inte kommentera vilka målvakter klubben är i kontakt med och han är även förtegen om eventuella förhandlingar med något tänkbart nyförvärv förs i dag.

- Vad jag kan säga är att engelsmannen Byron Dafoe aldrig har varit aktuell för oss.

Han tillbakavisar även rykten om att Leksand jagar den finske centern Jari Viuhkola.
Kommentera

Sv: Truppen 05-06
GävleLasse: Leksand tänker ju inte köra på 12 backar direkt. Andersen & Ullman får nog inrikta sig på juniorlaget....Zidlicky är en lockoutlösning.....
då är det 9 kvar.....Benysek & Nemecek kommer först i oktober så laget börjar på 7 backar frram till dom kommer....sen får troligen någon flytta på sig jag skulle gissa på Österby eller Grannath
Kommentera

Sv: Truppen 05-06
Leksand skall revolutionera ishockeyn med att införa en rak 4-backslinje. De kommer även att köra med en rak 4-backslinje med libero mot tuffare motstånd.

En del handlar för att de behöver, andra för att de tror sig ha pengar *L*
Kommentera

Sv: Truppen 05-06
maki: Ritola & Andersen lär inte bli utlånade eftersom dom fortfarande går i gymnasiet.... Bröms & Ullman kan ju bli utlånade till någon div 1 eller allsvensk klubb
Kommentera

Sv: Truppen 05-06
Stigsson: man kan ju i stort sett räkna bort juniorerna och Zidlicky...sen ligger väll Elias Grannath ganska nära en utlåning....
Kommentera

Sv: Truppen 05-06
Stigsson: Juniorerna har ju bara försäsongskontrakt, och sen kommer man antagligen låna ut ett ar stycken...
Kommentera

Sv: Truppen 05-06
Db_04: 12 backar ?!? Det var f*n inte dåligt. ;-)
Kommentera

« · 554510 · »