Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
skoja inte men som vanligt är det en p out som gör att leksand blir 3 mot 5
leksand har 3 mot 5 sista 1 ½ minuterna i första perioden.. måste fixa detta
Metal: SR´s webbradio är väl bara på dom forna ES lagens arenor eftersom utrustningarna står där. Dom får då flytta en anläggning iaf om nio matcher ;-)
nyz: Min blåvite vän, i kväll vinner ni iaf och troligtvis så plockar SSK MIF i kväll.
Det betyder att vi nog kan räkna bort båda dessa herrar från nästa säsongs AS-trupp.
mattias - 74:
Då tar vi detta en gång till, nu lite långsammare... ;o)
Det bästa Leksand kan göra om man trillar ur, är att rensa bort de som levererar minst i förhållande till lönen,
Magsec, Ryggsec, och Slemsec, och allt vadenuheter, med andra ord.
och ersätta dem med de duktiga unga spelare man faktiskt har i föreningen - och låta dem mogna ett -eller två- år i AS.
Allt för att bygga upp en ny kärna, som kan tänkas hålla en längre tid.
En bra stöttopjäs i ett sånt lagbygge skulle kunna bli Niklas Eriksson.
Jaa - det är nog dags för Leksand att göra en "Frölunda".
MAn glömmer snabbt men Frölunda var ju i riktigt blåsväder för ett antal år sedan och tvingades sanera ekonomin ordentligt. MAn plockade upp massor av juniorer vid namn Kahnberg, Lundqvistx2, Tolsa m.fl. och lät dessa spela in sig i elitserien. Resten är historia.
Måhända har inte Leksand lika bra juniorer som Frölunda hade då men vill man få tillbaka det "gamla" Leksand med spelare som känner för klubben finns nog inga genvägar.
Stjärnorna på tröjan i all ära - viktigare är hjärtat innanför tyget.
mattias - 74:
Han skulle säkert bli en bra stöttopjäs i ett sånt lagbygge jag förordade - det jag vänder mig mot är Magsec, Ryggsec, och Slemsec, och vadenuheter.
mm men jag anser att niklas är en spelare som alla vill ha i sitt lag, kanske men en sådan spelartyp som visar hjärta vilja och en massa jävlar annama vore skillnaden mellan succe och fiasko för mitt kära leksand....
mattias - 74:
Det bästa Leksand kan göra om man trillar ur, är att rensa bort de som levererar minst i förhållande till lönen, och ersätta dem med de duktiga unga spelare man faktiskt har i föreningen - och låta dem mogna ett -eller två- år i AS.
Allt för att bygga upp en ny kärna, som kan tänkas hålla en längre tid.
Håller med... Niklas hade behövts i kvalserien. enormt hjärta för klubben dessutom håller han elitseriemåttet än enligt mig. Hade dom haft honom i en 4e kedja samt gjort honomtill kapten hade garanterat leksand inte spelat kvalserien, det lovar jag.
Största misstaget masken o co gjorde var att sparka honom och nielsen men i jens fall var det ju annat bakom som gjorde att han fick lämna klubben...
Det finns hur som helst en hel del spelare som verkligen vill att det ska gå bra för Leksand. Och i rätt miljö kommer det att göra rätt för lönen.
Båda fyller 37 år och spelar i ligor som är sämre än svenska allsvenskan...
Nielsen sägs dessutom vara en person som kan sprida dåligs stämning kring sig i motgång.... och om han inte få tillräckligt med speltid...
Båda är 2 stora hjältar om man ser till vad dom har gjort för klubben men att ta tillbaks vore nog inte så klokt.
Förvisso, men de hade väl klausuler inskrivna i sina kontrakt som sa att de var fria att gå om inte Leksand spelar i ES nästa säsong.
Leksand
Målvakter:
1) Johan Backlund
Backar:
1) Kimmo Lotvonen
2) Ladislav Benysek
3) Petter Ullman
4) Elias Granath
5) Niclas Andersén
Centrar:
1) Mikael Karlberg
2) Jimmie Ericsson
3) Magnus Hedlund
Forwards:
1) Mattias Ritola
2) Oscar Steen
3) Calle Steen
4) Patrik Wallenberg
Uppenbarligen så har det funnits många som inte varit nöjda men inte gjort nåt förrän nu. Tröjan kanske skulle ha kastats runt jul istället...
Men att gå ut från arenan, kasta in tröjor etc... ja vilken typ av supporter är man då?
Förstår mej inte på det agerandet riktigt.
Saxat från Aftobladet:
"När supportrarna till och med kastar in klubbtröjan i besvikelse efteråt är det riktigt illa."
Se länk för hela artikeln...
Jag antar att det kommer att vara ganska tomt på läktarna vid nästa hemmamatch.
"Supportrarna" får väl skylla sig själva isf, som betalar dyrt för att se det elände dom tycker att det är.
Steen har klockrent rätt i sin kritik.
Hem till var fan du nu känner dig hemma, under en sten Steen?
Inte bara spelare och fans som börjar knorra... se länk!
Men vad jag reagerar på är att Steen dömer ut idéella supportrar som offrar både komptid och semesterdagar för att se sitt lag, som betalar inträde, matchprogram och fika i Ejendals Arena och som offrar familj, vänner och andra aktiviteter till förmån för hockeyn och som kanske har flera mil till hemmamatch och som verkligen urholkar sin privatekonomi genom att tanka bensin i bilen när han själv har allting betalt och klart.
Fri utrustning, fria luncher, fria resor och dessutom skapligt med pröjs för att spela hjärtlösoch själslös hockey. Då är det garanterat förbannat lätt att tycka till om vad alla andra borde göra.
Undra just om Calle Steen hade gjort särskilt mkt uppoffringar för Leksand om han inte hade spelat i LIF.
FY FAN DET STINKER CALLE STEEN! VISA RYGGRAD OCH SPELA HOCKEY FÖR I H-E!!!
Att Nemecec skjuter puck över sarg 5 sekunder in på Calle Steens holdingutvisning, och på så sätt grejar 3 mot 5 är ren otur. Eller..?