« Föregående · 888436 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly Season 2007 / 2008 !!
nyz:
Detta är saxat ur Leksand Superstars
Officiellt forum för Leksand Superstars
Blev medlem: 14 Augusti 2005
INLÄGG: 537
InläggSkrivet: Fre 30 Mar, 2007 16:10 Rubrik: Citera
Känns som en liten chansning...Men det känns även mer spännande än Kempe på något sätt...
Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes
_________________
"Glädjen är borta ur hjärtat, dansen har bytts i sorg. Kransen har fallit från vårt huvud"..
Klag 5:16
"En pessimist i sitt livs form Jag vädrar blod, det luktar sorg"
Kent
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
självplågarn
Blev medlem: 29 September 2005
INLÄGG: 379
Från: Självplågaren
InläggSkrivet: Fre 30 Mar, 2007 22:22 Rubrik: Citera
[quote="Piggelin"]Hörde just på radion att Magnus Arvedsson tar över i Mora.
och:
[url]www.hockeyligan.se/[/url][/quote]
Skönt, då åker äntligen *ora ur, nu får det banne mig vara slut på daltandet. Vi kan väl för höge farao inte ha kvar ett lag som har under 4000 i publiksnitt i ES!?
Å ta Malmö med er till AS, de har inte heller nå´n publik.
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
charlie
Blev medlem: 07 December 2006
INLÄGG: 8
InläggSkrivet: Mån 02 Apr, 2007 15:12 Rubrik: Citera
Självplågarn:
Ja ni behöver ju inte ens tänka på att ramla ur, men det är bra att ni har lagt ribban inför framtiden: Allsvensk tränare = Allsvenskt lag, PERFEKT !
Lycka till mot Malmö. Wink
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Ruffy
Blev medlem: 15 Augusti 2005
INLÄGG: 1239
Från: Stockholm...
InläggSkrivet: Mån 02 Apr, 2007 15:40 Rubrik: Citera
Vi får åtminstone en tränare.
Ni får en spelare.
Wow.
_________________
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
Jämtleksing
Blev medlem: 27 Oktober 2006
INLÄGG: 157
Från: Jämtland men bor i Finspång
InläggSkrivet: Lör 19 Maj, 2007 0:00 Rubrik: Citera
Finns det någon arbetslös leksing med lite "kreativa ideer" om hur man kan spola en ishockeyplan med lite intressanta metoder så finns här en ledig tjänst. Wink
platsbanken.ams.se/text/68/070516,080040,060909,11,2012750468.shtml
I kravprofilen står det:
Citat:
Eftersom du i det dagliga arbetet möter en mängd olika människor är den sociala förmågan i att kunna bemöta människor av stor vikt.
Det där måste ju vara fel. Ismaskinförare i FMMA är väl något av de mest ensamma arbete man kan ha. Smile
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
danne
Blev medlem: 17 Augusti 2005
INLÄGG: 65
InläggSkrivet: Tis 12 Jun, 2007 9:24 Rubrik: Citera
Veckans morahumor:
MIK har haft årsmöte och bl.a. beslutat att FM Mattsson Arena ska byggas ut till att rymma 6500 personer (när är dock inte bestämt).
Undrar om dom som beslutade detta har vetskap om moras publiksiffror?
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Ruffy
Blev medlem: 15 Augusti 2005
INLÄGG: 1239
Från: Stockholm...
InläggSkrivet: Tis 12 Jun, 2007 13:31 Rubrik: Citera
Haha, jag läste det precis. Herregud, dom slutar fan aldrig förvåna.
_________________
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
danne
Blev medlem: 17 Augusti 2005
INLÄGG: 65
InläggSkrivet: Tis 12 Jun, 2007 14:26 Rubrik: Citera
Ruffy skrev:
Haha, jag läste det precis. Herregud, dom slutar fan aldrig förvåna.
Det blir ännu roligare...
Citerar från nyheterna på hockeyligan.se
Citat:
Ett besked från den anlitade konsulten väntas under denna eller nästkommande vecka.
- Publikkapaciteten måste ökas, samtidigt som vi måste kunna erbjuda vår publik en större bekvämlighet, menar klubbdirektören Jan Simons.
Om det inte är möjligt att bygga ut den befintliga arenan finns en vision att bygga en helt ny hemmaarena.
En helt ny hemmaarena???
Man tror inte orden man läser, men kul är det Smile
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Bobbyman
Blev medlem: 12 Augusti 2005
INLÄGG: 182
InläggSkrivet: Tis 12 Jun, 2007 14:35 Rubrik: Citera
Citat:
Ett besked från den anlitade konsulten väntas under denna eller nästkommande vecka.
- Publikkapaciteten måste ökas, samtidigt som vi måste kunna erbjuda vår publik en större bekvämlighet, menar klubbdirektören Jan Simons.
Om det inte är möjligt att bygga ut den befintliga arenan finns en vision att bygga en helt ny hemmaarena.
En helt ny hemmaarena???
Man tror inte orden man läser, men kul är det Smile[/quote]
Man kan hoppas att om dom bygger om så får dom samma trend som oss att det bara går neråt. Smile
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Förstår du vad jag menar med att man blir som man umgås.
och förresten så tycker inte jag att dessa herrar verkar mara så mycket mognare heller.
Detta är saxat ur Leksand Superstars
Officiellt forum för Leksand Superstars
Blev medlem: 14 Augusti 2005
INLÄGG: 537
InläggSkrivet: Fre 30 Mar, 2007 16:10 Rubrik: Citera
Känns som en liten chansning...Men det känns även mer spännande än Kempe på något sätt...
Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes
_________________
"Glädjen är borta ur hjärtat, dansen har bytts i sorg. Kransen har fallit från vårt huvud"..
Klag 5:16
"En pessimist i sitt livs form Jag vädrar blod, det luktar sorg"
Kent
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
självplågarn
Blev medlem: 29 September 2005
INLÄGG: 379
Från: Självplågaren
InläggSkrivet: Fre 30 Mar, 2007 22:22 Rubrik: Citera
[quote="Piggelin"]Hörde just på radion att Magnus Arvedsson tar över i Mora.
och:
[url]www.hockeyligan.se/[/url][/quote]
Skönt, då åker äntligen *ora ur, nu får det banne mig vara slut på daltandet. Vi kan väl för höge farao inte ha kvar ett lag som har under 4000 i publiksnitt i ES!?
Å ta Malmö med er till AS, de har inte heller nå´n publik.
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
charlie
Blev medlem: 07 December 2006
INLÄGG: 8
InläggSkrivet: Mån 02 Apr, 2007 15:12 Rubrik: Citera
Självplågarn:
Ja ni behöver ju inte ens tänka på att ramla ur, men det är bra att ni har lagt ribban inför framtiden: Allsvensk tränare = Allsvenskt lag, PERFEKT !
Lycka till mot Malmö. Wink
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Ruffy
Blev medlem: 15 Augusti 2005
INLÄGG: 1239
Från: Stockholm...
InläggSkrivet: Mån 02 Apr, 2007 15:40 Rubrik: Citera
Vi får åtminstone en tränare.
Ni får en spelare.
Wow.
_________________
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
Jämtleksing
Blev medlem: 27 Oktober 2006
INLÄGG: 157
Från: Jämtland men bor i Finspång
InläggSkrivet: Lör 19 Maj, 2007 0:00 Rubrik: Citera
Finns det någon arbetslös leksing med lite "kreativa ideer" om hur man kan spola en ishockeyplan med lite intressanta metoder så finns här en ledig tjänst. Wink
platsbanken.ams.se/text/68/070516,080040,060909,11,2012750468.shtml
I kravprofilen står det:
Citat:
Eftersom du i det dagliga arbetet möter en mängd olika människor är den sociala förmågan i att kunna bemöta människor av stor vikt.
Det där måste ju vara fel. Ismaskinförare i FMMA är väl något av de mest ensamma arbete man kan ha. Smile
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
danne
Blev medlem: 17 Augusti 2005
INLÄGG: 65
InläggSkrivet: Tis 12 Jun, 2007 9:24 Rubrik: Citera
Veckans morahumor:
MIK har haft årsmöte och bl.a. beslutat att FM Mattsson Arena ska byggas ut till att rymma 6500 personer (när är dock inte bestämt).
Undrar om dom som beslutade detta har vetskap om moras publiksiffror?
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Ruffy
Blev medlem: 15 Augusti 2005
INLÄGG: 1239
Från: Stockholm...
InläggSkrivet: Tis 12 Jun, 2007 13:31 Rubrik: Citera
Haha, jag läste det precis. Herregud, dom slutar fan aldrig förvåna.
_________________
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
danne
Blev medlem: 17 Augusti 2005
INLÄGG: 65
InläggSkrivet: Tis 12 Jun, 2007 14:26 Rubrik: Citera
Ruffy skrev:
Haha, jag läste det precis. Herregud, dom slutar fan aldrig förvåna.
Det blir ännu roligare...
Citerar från nyheterna på hockeyligan.se
Citat:
Ett besked från den anlitade konsulten väntas under denna eller nästkommande vecka.
- Publikkapaciteten måste ökas, samtidigt som vi måste kunna erbjuda vår publik en större bekvämlighet, menar klubbdirektören Jan Simons.
Om det inte är möjligt att bygga ut den befintliga arenan finns en vision att bygga en helt ny hemmaarena.
En helt ny hemmaarena???
Man tror inte orden man läser, men kul är det Smile
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Bobbyman
Blev medlem: 12 Augusti 2005
INLÄGG: 182
InläggSkrivet: Tis 12 Jun, 2007 14:35 Rubrik: Citera
Citat:
Ett besked från den anlitade konsulten väntas under denna eller nästkommande vecka.
- Publikkapaciteten måste ökas, samtidigt som vi måste kunna erbjuda vår publik en större bekvämlighet, menar klubbdirektören Jan Simons.
Om det inte är möjligt att bygga ut den befintliga arenan finns en vision att bygga en helt ny hemmaarena.
En helt ny hemmaarena???
Man tror inte orden man läser, men kul är det Smile[/quote]
Man kan hoppas att om dom bygger om så får dom samma trend som oss att det bara går neråt. Smile
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Förstår du vad jag menar med att man blir som man umgås.
och förresten så tycker inte jag att dessa herrar verkar mara så mycket mognare heller.
Sv: Silly Season 2007 / 2008 !!
nyz:
jag håller faktiskt med natta.
det är ju faktiskt så att ju längre man spelar i allsvenskan, desto svårare blir det att hitta bra spelare. ekonomin blir sämre och de bra spelarna kostar. Och dessutom så spelar leksand i allsvenskan och det underlättar inte för klubben att värva bra spelare.
Därför sållas en hel del spelare bort och kan hända att det inte finns nån bättre målvakt på marknaden som vill ställa upp på dom premisserna.
sedan att hon skrivit att "hon hatar lexand" på sin sida kan ha att göra med att hon bemöts av samma mynt av leksingar i skola och på fritiden, men blir som man umgås.
Och ja jag känner henne.
jag håller faktiskt med natta.
det är ju faktiskt så att ju längre man spelar i allsvenskan, desto svårare blir det att hitta bra spelare. ekonomin blir sämre och de bra spelarna kostar. Och dessutom så spelar leksand i allsvenskan och det underlättar inte för klubben att värva bra spelare.
Därför sållas en hel del spelare bort och kan hända att det inte finns nån bättre målvakt på marknaden som vill ställa upp på dom premisserna.
sedan att hon skrivit att "hon hatar lexand" på sin sida kan ha att göra med att hon bemöts av samma mynt av leksingar i skola och på fritiden, men blir som man umgås.
Och ja jag känner henne.
Sv: Silly Season 2007 / 2008 !!
natta: natti natti! bolibompa slutade för länge sen... fast du har ju precis fått sommarlov, så mamma låter väl dig sitta uppe lite längre än vanligt. Missköt dig inte bara...
Sv: Silly Season 2007 / 2008 !!
Db_04:
jaja då kan det ju knapast vara problem om et helt jeng vill spela i lexand.
jaja då kan det ju knapast vara problem om et helt jeng vill spela i lexand.
Sv: Silly Season 2007 / 2008 !!
natta: uppenbarligen så finns det ett helt gäng som vill spela i Leksand så det är knappast problemet
Sv: Silly Season 2007 / 2008 !!
Db_04:
kan vara så men om ingen annan vill spela i läxand då.
då får dom problem gånger 3 då:D
kan vara så men om ingen annan vill spela i läxand då.
då får dom problem gånger 3 då:D
Sv: Silly Season 2007 / 2008 !!
natta: det troligaste är ju att han inte får stanna men han får en vettig chans att visa upp sig för svenska klubbar på lite lägre nivå kanske en allsvensk bottenklubb lr så...... förra året fick Christoffer Björklund och Daniel PErsson vara med länge och dom spelade i normala fall för Borlänge Hockey
Sv: Silly Season 2007 / 2008 !!
87bth01: om han lyckas lika bra i AS som han gjorde i franska ligan så kommer detta bli kul :) bra +/- statestik, verkar vara fysisk som du säger..samt att Bellemare kanske kommer höja sig ett snäpp med att
ha en fransktalande snigelätare till i Leksand :)
ha en fransktalande snigelätare till i Leksand :)
Sv: Silly Season 2007 / 2008 !!
Diaz: vi får väll se! han var bra i nyköping i alla fall! och blev ass kapten i Leksand. hade han vart så usel hade han redan vart borta
Sv: Silly Season 2007 / 2008 !!
Trots att han inte är så fasligt stor verkar han vara en fysisk back att döma av hans statistik.
Sv: Silly Season 2007 / 2008 !!
Diaz: vi vet att du inte har så höga tankar om Hultgren men ge han en chans att visa att han kan bättre än i fjol.
Sv: Silly Season 2007 / 2008 !!
ingen trodde på bellemare när han kom utan jag i början, jag tror på denna snigelätare också faktiskt & jag hoppas han petar Hultgren!
Sv: Silly Season 2007 / 2008 !!
Metal Guru: skulle tippa på att Lundström menar typ nått bottenlag som Huddinge lr bajen
Sv: Silly Season 2007 / 2008 !!
spud: nej han menar att är han för dålig försöker dom trycka in han i nått skitlag som t.ex arboga men nu finns inte dom kvar i allsvenskan men finns väll ett par andra t.ex 2 sthlmslag.
Men är han för bra för Leksand så hade han troligen aldrig kommit hit för då hade nog flera andra lag redan upptäkt han
Men är han för bra för Leksand så hade han troligen aldrig kommit hit för då hade nog flera andra lag redan upptäkt han
Sv: Silly Season 2007 / 2008 !!
Db_04: "sämst spelar på allsvensk nivå?"
Menar han att ifall han är FÖR bra för leksand så får någon klubb i elitserien honom?
Menar han att ifall han är FÖR bra för leksand så får någon klubb i elitserien honom?
Sv: Silly Season 2007 / 2008 !!
87bth01: Mikael Lundström verkar ha fått blodad tand för franska spelare och i FK öppnar han dörren för ännu fler framtida fransoser.
- Vi diskuterar med det franska ishockeyförbundet om ett avtal där vi får över en fransk spelare till oss varje år. Är han tillräckligt bra behåller vi honom, annars ska vi hjälpa honom att komma till en klubb som sämst spelar på allsvensk nivå, förklarar Lundström.
saxat från dalarnastidningar.
- Vi diskuterar med det franska ishockeyförbundet om ett avtal där vi får över en fransk spelare till oss varje år. Är han tillräckligt bra behåller vi honom, annars ska vi hjälpa honom att komma till en klubb som sämst spelar på allsvensk nivå, förklarar Lundström.
saxat från dalarnastidningar.
Sv: Silly Season 2007 / 2008 !!
Alisandali: ska bli intressant att se men frågan är om denna snigelätare gör det lika bra som Bellemare
Sv: Silly Season 2007 / 2008 !!
spud: Fransk back i Leksand:
Förra säsongen slog sig fransmannen Pierre-Edouard Bellemare in i Leksandstruppen. Nu hoppas Bellemares landsman och landslagskollega, Nicolas Besch, kopiera den bedriften.
- Besch är en skridskostark och spelande back med bra speluppfattning, betygsätter Leksands sportchef Mikael Lundström.
Se länk .
Förra säsongen slog sig fransmannen Pierre-Edouard Bellemare in i Leksandstruppen. Nu hoppas Bellemares landsman och landslagskollega, Nicolas Besch, kopiera den bedriften.
- Besch är en skridskostark och spelande back med bra speluppfattning, betygsätter Leksands sportchef Mikael Lundström.
Se länk .
Sv: Silly Season 2007 / 2008 !!
Diaz: Synd för er att inte masken och bergqvist kunde hålla lika länge, då hade ni kanske sluppit div 1 lag..
Sv: Silly Season 2007 / 2008 !!
haha chris chelios fortsätter 1 år till i Detriot, mannen är 45 år & spelar fortfarande i NHL...shit alltså!
www.eliteprospects.com/player.php?player=9112
www.eliteprospects.com/player.php?player=9112
Sv: Silly Season 2007 / 2008 !!
Diaz: Martin Thelander kommer nog att gå tillbaka till Bofors , och jag tror inte att han skulle tillföra nått för Leksand .
Sv: Silly Season 2007 / 2008 !!
87bth01: Precis ska nån in måste nån annan försvinna och som det verkar så verkar det inte som att Herman Hultgren eller nån annan ska lämna laget för då hade dom nog redan gjort det.
Sv: Silly Season 2007 / 2008 !!
Diaz:
Det är väl fullt på backsidan? Dessutom var väl Thelander knappast en av de bättre backarna i SSK den gångna säsongen, och då spelade de ändå i Allsvenskan. Dessutom finns det ju alltid juniorer att plocka upp ifall det skulle behövas - billigare än att ta in nån utifrån.
Det är väl fullt på backsidan? Dessutom var väl Thelander knappast en av de bättre backarna i SSK den gångna säsongen, och då spelade de ändå i Allsvenskan. Dessutom finns det ju alltid juniorer att plocka upp ifall det skulle behövas - billigare än att ta in nån utifrån.
Sv: Silly Season 2007 / 2008 !!
Db_04: Martin Thelander släppt av SSK, kanske skulle vara ett bra o billigt alternativ?! han lär ju iaf vara bättre än Hedlund!
Sv: ang ny omröstning!
Hittade ett klipp med Mike Ayers ;) schysst räddning iaf :)
www.hockeyeastonline.com/video/2003/0315aye.mpg
www.hockeyeastonline.com/video/2003/0315aye.mpg
Sv: ang ny omröstning!
Db_04: Menar inget annat än att målvakten är en oerhört viktig del i ett lag, men Lundström har i ett tidigt skede låtit meddela att man inte satsar på en 1:a målis, utan att man ska ha ett väl fungerande målvaktspar. Då tycker jag att det är fel att tro/hoppas/förvänta sig att Ayers ska vara nåt annat än just en del i ett målvaktspar...
Sv: ang ny omröstning!
nyz: mycket hänger på målvakten ...lagets viktigaste spelare speciellt när man valt att ha en oprövad 19 åring som backup...
Sv: ang ny omröstning!
Db_04: Visserligen, men frågan är ställd som om allt skulle hänga på Ayers och det ogillar jag kraftigt.
Mattias-74: Nja, Hirsch hade ju iaf fått chansen... ett par ggr för mycket t.o.m. innan jag sågade honom!
Mattias-74: Nja, Hirsch hade ju iaf fått chansen... ett par ggr för mycket t.o.m. innan jag sågade honom!
Sv: ang ny omröstning!
nyz: det andra alternativet är ju det enda rätta....det är ju vad folk tror inte vet.....för jag tror ingen här inne har sett honom lira.
Sv: ang ny omröstning!
Gillar inte alternativen i omröstningen...
För det första är det inte Mike, eller nån annan målvakt som ska ta oss till ES!
För det andra, så tror jag mer på uttalandena som gjorts om Mike av f.d. medspelare m.fl. än statistik...
För det första är det inte Mike, eller nån annan målvakt som ska ta oss till ES!
För det andra, så tror jag mer på uttalandena som gjorts om Mike av f.d. medspelare m.fl. än statistik...
Sv: Silly Season 2007 / 2008 !!
Db_04:
Nej det vore ju faktiskt kul om det blev så! En ny Johan Hedberg kanske :)
Nej det vore ju faktiskt kul om det blev så! En ny Johan Hedberg kanske :)
Sv: Silly Season 2007 / 2008 !!
87bth01: Sen vet man ju inte om eddie läck gör en ´´Jhonas Enroth, Joel Gistedt , MAttias Modig´´ och petar den mer etablerade och blir förstemålis
« Föregående · 888436 · Nästa »
Nej du har rätt. Tur att vi inte är på superstars forum.