Linköpings HC

7298 inlägg · 775 ämnen

Forum

« · 1249934 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Kvartar

mattias - 74:Tycker du? Tycker det var ganska "lagom". Men det är ju en debatt som spretar. Allt beror ju på vad man jämför med. Ställ dig frågan - vad tror du straffet blivit om Blomdahl hade dragit en rak höger i ansiktet på Jämtin? 2 minuter?

Målvakter är heliga, men det är lite heligt för dem att göra nåt mot utespelarna också. Kanske ska det vara så. Kanske inte. 

Vi kan nog vara överens om att det var ett frispel av en labil Norrena, att han sabbar för LHC mest (tror nog frölunda är rätt nöjda med kvittningen Norrena-Jens) och att han naturligtvis ska bli avstängd. 

Orkar inte riktigt engagera mig. Tycker det ska bli kul att Engstrand får chansen på riktigt. Mkt duktig kille. Brage som 2:a keeper oroar mig inte heller.

Kommentera


Sv: Kvartar
Et tu Brute: Jepp, ser bättre ut
Kommentera

Sv: Kvartar

distanserad:

Sådärja! Då var ni uppe på banan ordentligt!

Kommentera

Sv: Lhc-Luleå
Halloj.

Tänker ni falla på mållinjen i år igen eller tänker ni åka ut tidigare?

Skämt åsido, ni ser vassa ut i år! Kanske dags för första guldet nu?
Kommentera

Kvartar
Äntligen, äntligen är det dags! 
Bjuder på mina kvartsfinaltips: 
LHC-Frölunda 4-2 i matcher
Skelet-FBK 3-4 i matcher
HV-Timrå 4-0 i matcher
DIF-Brynäs 4-1 i matcher 
Kommentera

Sv: Lhc-Luleå
distanserad:
Hoppas det ...:)
Kommentera

Sv: Lhc-Luleå
När man hunnit smälta det hela så känns det jävligt kul att få Frölunda i kvarten. Kommer bli en grym serie om båda lagen får fart på spelet. 
Kommentera

Sv: Lhc-Luleå
LHC-girl: Jaha, blir att välja på Frölunda o Färjestad då. Skit att vi inte kan hålla 2:a platsen.
Kommentera

Sv: Lhc-Luleå
distanserad:
Luleå känns okey att möta ,,det "brukar" ju gå bra ,, Skellefteå ..njjaaee hellre då fbk,, jaja vi får se i morrn !! Nu när besvikelsen har lagt sig så ska det bli riktigt spännande !!! resultatet tänker jag inte tippa ..kan gå hur som helst !!! :)
Kommentera

Sv: Lhc-Luleå

LHC-girl:nä inte direkt. 

Men å andra sidan - vi spelar en avgörande mot HV om seriesegern. HV som inte heller har någon raketform direkt... Vinner vi får vi Luleå eller Timrå i kvarten. Känns bra. Vinner vi inte får vi Frölunda eller Brynäs (om inte djurgården vinner). D.v.s. troligen Brynäs. Ingen av dem potentiella motståndarna skrämmer sååå mycket, eller?

Däremot förlorar vi och djurgården vinner, väntar troligen Frölunda, FBK eller Skelefteå. Då vet i fan om vi inte ska FBK trots allt. Även om jag tror vi tar Skellefteå med motiveringen att vi ska ha revansch från fjolåret. Ingen av dem tre känns som en skrattmatch direkt med dagens form... kan ta slut snabbt i år igen om vi har otur.

Kommentera

Sv: Lhc-Luleå
Våran form är lysande inför slutspelet ,,, NOT ,,,blev dessutom Norrena skadad oxå ??? Suck !!
Kommentera

Sv: Lhc-Luleå
LHC-girl:
Vilken pajas han är P Claesson !!!!!
Kommentera

Sv: Lhc-Luleå
distanserad:
Håller med !! Tony sa innan säsongen att musse är Es mest underskattade spelare !!Det är bara att skriva under !! Hoppas verkligen att han är med efter Os !! Nicklas Persson ev till Os vilken dröm !! Skulle va riktigt najs !! Sen vet man ju aldrig vad som stämmer ...med media !! Hoppas han kommer till oss nästa säsong !!
Kommentera

Sv: Lhc-Luleå

LHC-girl:Tycker det är lite läskigt hur mycket nyckelspelare betyder för laget när någon är borta. Läs Mange och Musse. Speciellt Musse. Saknas enormt. Powerplay utan Mange är rätt så jävla ovasst också. 

Bara hoppas att alla finns på plats när det ska börja avgöras. 

Kommentera

Lhc-Luleå
Hoppas på förbättring i försvarspelet till ikväll ,,tyvärr utan Mange då !!
Kommentera

Sv: Jämtin din fjolla. Slut Härma Avery
spud:
Så uppfattar inte jag situationen ,,men det har ju ingen betydelse nu iallafall!!
Kommentera

Sv: Jämtin din fjolla. Slut Härma Avery
LHC-girl: Men det påverkar ju inte honom, hans ramlar ju för att han tappar balansen i samband med dragningen.
Kommentera

Sv: Jämtin din fjolla. Slut Härma Avery
Berka:
Han blir ju slashad!!!
Kommentera

Sv: Jämtin din fjolla. Slut Härma Avery
LHC-girl: Eftersom hlinka får ett avslut som sedan målvakten räddar,så anses målvakten som puckförare i det momentet då hlinka/malek krockar och det är defenitivt inte en utv. enligt regelboken.
Kommentera

Sv: Jämtin din fjolla. Slut Härma Avery
zigge:
Nej såklart finns det inte mycket att va nöjd med för vår del !! Norrena har en tendens att sjabbla till det ..samtidigt som han kan va riktigt lysande !!Lite ojämn tyvärr !! jag tyckte domaren missade en hel del Zacke blir trippad i mittzon ..miss ..Hlinka blir fälld vid friläget av eran målvakt efter avslutet..miss..!! Så det är nog åt båda håll !!Sen spelar ni smart vi blir helt klart stressade av eran forechecking !!
Kommentera

Sv: Jämtin din fjolla. Slut Härma Avery
LHC-girl: Tvärtom, det imponerar! Desto roligare att få bryta den sviten! :-)
Alltså tjeckerna är ju fantastiska, men igår tror jag MoDo körde rätt hårt emot dem, verkar vara bra sätt få stopp på dem. Sen domarinsatsen blev man ibland lite lurad av TV, de visade inte alltid vad som skett, senare repris visar att tex PÅ Skröders mål föregås av en utv, men domarn blåser lite sent, samt att Sundström i ett annat tillfälle slashat , men TV visar bara Foppa's icke-utvisn osv.
Foppa: Ja klart han var frustrerad över sitt eget "värdelösa" spel, men nog fasen får han tex en klar armbåge av Hlinka (hlavac?) utan åtgärd, samt att Jämtin åker förbi o boxar efter avblåsning osv.
Men han brukar vara som bäst när han e uppretad o het, igår var mera het än uppretad. Jämtin sabbar ju själv genom att ta utvisningar, o Norrena's sjabbel bakom mål var väl inte kul för er?  Fåsenu, 1-7 på 2 senaste? :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Jämtin din fjolla. Slut Härma Avery
purpleburn:
Vilken tur att du inte är det då!!:(
Kommentera

Sv: Jämtin din fjolla. Slut Härma Avery
zigge:
Jaru Zigge !!är det klädsamt att"håna" en hemmasvit på 14 matcher ?? Om du nu ska analysera våra spelare ,,så har jag en fråga till dig ..tycker du att en världsspelare av Foppas klass ska hålla på och gnälla på domaren HELA tiden?? Själv tycker jag att han alldeles för bra för det ..blir bara pinsamt !! Nu har ni vunnit två matcher i rad =Sm-guld eller ???
Kommentera

Sv: Jämtin din fjolla. Slut Härma Avery

zigge: Måste vara jobbigt att alla världens domare alltid är emot Modo? 

gnääääääääääll

Kommentera

Sv: Jämtin din fjolla. Slut Härma Avery
purpleburn: Hej på dig. Du är säkert en fin människa i verkliga livet. Därför är det ok att du gör ett sådant här plumt inträde i gästboken. Nästa gång åker du ut med huvudet före.
Kommentera

Sv: Jämtin din fjolla. Slut Härma Avery
Nohx: hade jag vart spelare i ES..hade jag proppat tönten Jämtin så fort jag kunde...vilken jävla fjaant..men iof..så passar han i elitserien mest historielösa gäng...linköping..laget som aldrig kommer vinna SM guld
Kommentera

Sv: Jämtin din fjolla. Slut Härma Avery
LHC-girl: Hehe , Tack Jämtin, Norrena o lene Lener för segern ikväll! Satt fint, bidde "bara" 14 hemmasegrar...trots att alla 4 domarna gjorde allt för att hjälpa LHC.
Magnus Johansson , spelade han ikväll?
Kommentera

Mårten
"

...så länge klubben vill ha mig kan jag inte tänka mig att spela för något annat elitserielag, säger Tony Mårtensson.

KHL-kontraktet betyder också att han för all framtid säger nej till en ny chans i NHL.

- Vi är överens om det och jag skulle aldrig bryta det ordet.

"

Vi lägger det på minnet... :)

Kommentera

Sv: Jämtin din fjolla. Slut Härma Avery
73Sjöbba:
Visst är det !!<3
Kommentera

Sv: Jämtin din fjolla. Slut Härma Avery
Nohx: Äh, det är roligt med målgester.
Kommentera

Jämtin din fjolla. Slut Härma Avery
börjar bli riktigt less på jämtin som försöker likna Sean Avery.. kör samma stil frmför mål. och sen målchestern igår , Armhävningar.. men ge upp för fean
Kommentera

Sv: Vilket lag vinner SM-guld 09/10?
Åh vilken skön seger idag!! alltid nice att vinna mot Hv!!
Kommentera

Sv: Vilket lag vinner SM-guld 09/10?
Nu var jag bara tvungen att skriva några rader ..det ekar så tomt i vårat forum!! Vi tänker väl desto mer :.eller? men hur som helst så tror jag att vi vinner idag,vi har ju spelat bra sista tiden..om man glömmer Hv:matchen då men då kan vi skylla på backproblem he he !!!(jag var ju där och tjura) sen till sist stort grattis till super Musse ..han är ju ..ja bara supergrym!!!
Kommentera

Sv: Ordningsregler för LHCs forum på HockeySnack
Ähum. För mig är det helt ok att svära. Vi är inte i kyrkan.
Kommentera

Sv: Vilket lag vinner SM-guld 09/10?
Vicke_LKPG: Intressant omröstning. Man ser exakt hur många supportrar från olika lag som varit inne på sidan...
Kommentera

Vilket lag vinner SM-guld 09/10?
Brynäs IF
1x1-red.gif11%
Djurgårdens IF
1x1-red.gif2%
Frölunda HC
1x1-red.gif7%
Färjestads BK
1x1-red.gif4%
HV71
1x1-red.gif21%
Linköpings HC
1x1-red.gif13%
Luleå HF
1x1-red.gif5%
MODO Hockey
1x1-red.gif9%
Rögle BK
1x1-red.gif4%
Skellefteå AIK
1x1-red.gif2%
Södertälje SK
1x1-red.gif4%
Timrå IK
1x1-red.gif18%
Bryr mig inte (håller på ett blåbärslag)
1x1-red.gif2%

Antal röster: 56 st

Kommentera

Sv: MoDo - LHC
Et tu Brute:
he he varför inte !!
Kommentera

Sv: MoDo - LHC

LHC-girl:

Tackar som frågar...men jag föredrar Hvanilj i alla dess former. Du kanske gillar Hlakrits också?

Kommentera

Sv: MoDo - LHC
Et tu Brute:
MM du borde testa do oxå!!
Kommentera

Sv: MoDo - LHC

LHC-girl:

Tjekschoklad är förmodligen favoritgodiset i HLC...ähh...LHC

Kommentera

Sv: MoDo - LHC
distanserad:
Mitt nya favvogodis Tjekschoklad ..måste innehålla massor med vitaminer !!!
Nyttigt för själen oxå..
Kommentera

Sv: MoDo - LHC
Random: Nej. Men SSK lär ha tagit något berusningsmedel så förvirrade som de var.

Annars får man väl använda sig av kvällspressjournalistik och säga "Tjeck-effekten".

De drog verkligen upp tempot rejält i kedjorna och framför allt så spelar de inte så jävla förutsägbart som LHC gjort 12 första matcherna. Bra jävla snurr rakt igenom hela matchen.

39-12 i skott säger väl det mesta.
Om inte så gör väl 8-1 det.
Kommentera

Sv: MoDo - LHC
Har era spelare dopat sig idag?
Kommentera

Sv: MoDo - LHC
Larionov:
ja det var perfekt match att få bort "bortaspöket" ..
Engstrand skötte sig riktigt bra trots den tråkiga starten ...
Så nu kör vi ...(hoppas jag)...
Kommentera

MoDo - LHC
Tack för den. MoDo var en perfekt motståndare när man äntligen fick 3p på bortaplan. Lika taskigt självförtroende, "rätt" spelare borta, och därmed kunde LHC spela in 2:e målisen i lugn och ro och defilera (nåja) hem 3p.
Kommentera

Sv: Lener
spud: Du ska inte höra. Du ska läsa.
Kommentera

Sv: Lener
Olle: Va?
Kommentera

Sv: Lener
spud: Hur känns det egentligen att hata timrå mer än du älskar modo?

Avd. Social defekt.
Kommentera

Sv: Lener
Om ni får stryk mot seriens sämsta lag borde ni ju verkligen hiva ut Lener i Hudiksvall trakten.
Kommentera

« · 1249934 · »