Linköpings HC

SHL · 7298 inlägg · 775 ämnen
« · 953070 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Blomdahl avstängd 2 matcher
"– Jag tycker att det är bra att de vill bli av med tacklingar mot huvudet. "

Heja Luleå - ni har tydligen kollektivt fortfarande missuppfattat läget. Läs utlåtandet igen - det är "hoppet" som utgör felet - inte nån tackling mot huvudet.

spud: Grrrrrr. Du förstår ju inte.

distanserad: Ja men så har det varit hela säsongen, skada=avstängning. Fast det är klart, när det drabbar en lhcare kanske det är värre?

precis som du själv just argumenterade ditt case för övrigt.

spud: Du missförstår nog, det handlar inte om att det är jobbigt att klara sig utan Blomdahl för LHC:s räkning - det handlar om att jag anser det helt fel att en regelrätt tackling ska rendera i straff och jag anser att nämnden gjort som många Norbotten, förlåt Luleå supportrar... gjort - att dömma efter utfall och inte efter vad som föranledde utfallet.

distanserad: Så jävla farligt är det väl inte med 2 matcher? Killen vart ju helt groggy och anledningen var att han blomdahl tacklade honom. förvisso var inte Lindgren så uppmärksam, men en avstängning gör Blomdahl gott.

Låt oss alla granska samtliga tacklingar i nästa omgång och sedan skicka in uppmaning till anmälan för samtliga som utförs på liknande sätt - att skridskorna lämnar isen vid tacklingstillfället. Grattis nämnden - ni kommer få lite att göra framöver.

Han avstängs för att han "hoppar in tacklingen". Jasså. Jahaja. Suck.

Blomdahl avstängd 2 matcher
Ha. vilket skämt. Nu börjar vi med innebandy istället.

Sv: LHC - Luleå
mok: Jaha? Du menar som t.ex. :

"Patric Blomdahl blev matchhjälte i Linköping när han gjorde tre mål mot Luleå och slog ut laget ur slutspelet."

Se gärna länk och läs om busen och den värdelösa spelaren som bara kan slåss och invalidisera människor, speciellt mot Luleå.

distanserad: Lätt att det gör det på sådanna här typer av spelare då ofta andra saker kommer i fokus av olika anledningar.

mok: visst. och duktig hockeyspelare är han också. vilket oftast glöms bort.

distanserad: Ja lite faktiskt. på gränsen och ruskigt respektlös kanske inte ligger så långt ifrån varandra.... men höll mer med i uttalandet att alla vet vad BLomdahl går för det har man sett många gånger tidigare. Dock tycker jag mest han är en liten fjant men det är en helt annan sak :)

mok: "Ruskigt repektlös" och "på gränsen" - tycker du att det rimmar?

distanserad: Att Blomdahl ligger på gränsen många gånger och det är ju knappast en nyhet. Det måste även ni kunna erkänna liksom.

Finns bara en idiot i sammanhanget som förtjänar avstängning. Roger Rönnberg efter den mest korkade jävla kommentar som en tränare kan klämma ur sig sen jesus var pöjk:

"– En ruskigt respektlös tackling av Blomdahl, men det är ju inget ovanligt när det gäller honom. Alla vet ju hur den killen är."

Jävla uppviglare.

Sv: Janne slutar
distanserad: För att svara på min egen fråga - Nej, tror jag inte. Jag tycker det är läge att ge Hävelid förtroendet som huvudtränare.

Som nån kanske minns så tippade jag Hävelid in förra året - så jag vet vad jag snackar om.. ;)

Janne slutar
Jaha. Gör Melin comeback nästa säsong?

Sv: HåVä
Vicke_LKPG:
instämmer helt men vad sägs om Phils rallarsving på Ledin ha ha där gav han sig på fel man ,han for som en liten vante!!förstår bara inte varför Phil fick 2+2 men men det gick ju bra ändå!

Sv: HåVä
distanserad: Kan inte länka till något men alltså säger bara 2 x Fransson.

Målvkaten = Stana har en utmanare nu, hoppas det håller i sig bara...
Backen = Vilken skridskoåkning, såg ni 360:n han gjorde?

Detta ser mycket bra ut, 2 poäng BORTA mot HVskjutersnett är inte så illa.

och...
Skönt att Herr Svin, Jämtin, blev uppägd av Frasse. :)

HåVä
Så gott.... att se Fransson komma in och spika igen. Fy fan vilken räddning... vad kan man säga? Det är faktiskt den värsta jag någonsin sett... Någon som kan länka till nåt värre? I dare you...

Sv: Slakt i Cloetta Center
Vicke_LKPG: Så jävla onödigt att släppa in dem i matchen och förlora 1 poäng. Men men, det gick väl lite för lätt i början.

Mina sympatier annar till SSK som återigen gör en kanonmatch (Undantag brynäsmatchen) - och åter igen får stryk. Hopplöst. Måste lossna snart för dem tror jag.

jonsjoberg:
Vilka härliga bilder!!!

JAAAAAAAAA då!

4-4!

Huge: haha!
Det fick jag allt äta upp ;P

Huge: Touché! :-)

Vicke_LKPG: 3-4. Gött!

Vicke_LKPG: Å där åkte Stana ut.

distanserad: skit säger jag!

distanserad: Byt ut Stana. Nu.

Vicke_LKPG: Asch. ett till där bak. Onödigt. Dags att gasa igen.

18-3 i skott efter första, kan det stämma? :S
Då är ju inte Brunass värt något mål..

distanserad:
Vi leder i alla fall, det är skönt..
Nu är det bara att sätta några till så är det avgjort :)

Vicke_LKPG: äh, Jubla på bara. Fast nu satt en i röven. Onödigt.

distanserad: Jublar lite här i det tysta, om man öppnar käften i BIFs gästbok så blir man ju påhoppad direkt :S

FORZA CLUBEN!

Vicke_LKPG: 3-0 efter 14.... skulle öst på med lite fler mål frammåt.. ;)

distanserad: 2-0 efter 10 min, det kan gå vägen denna gång.. :)

Slakt i Cloetta Center
Ikväll garderar jag och tippar följande resultat:

7-0
8-0
7-1
7-2
8-2

LHC mål av:
Mårtensson 1-2
Weinis 2
Surovy 1
Junland 1
Tim 1
Persson 1

Brynäs eventuella mål görs inte helt oväntat av firma Brendl / Lindh

Sv: SAIK_LHC
jepp!! härliga två points!!

SAIK_LHC
Dags att vinna borta mot Skellefteå!!

Sv: Timrå-Lhc
Redhat: så du viker ner dej så lätt för en liten formsvacka ? de är nu laget biter ihop och blir bra och dom har många matcher att spela ihop sig.

LHC-girl: Grattis Linköping, vi lägger ner nu. Nu satsar vi på GIF Sundsvall.

LHC-girl: Precis, det är då man ska bjuda upp och inte lägga sig ner.

73Sjöbba:
Ja men innan 4-2 målet var matchen helt öppen!,efter det var matchen våran!!

73Sjöbba: Timrå var inte alls bra i kväll.linköping hadde betydligt bättre försvarspel och var vassare i avsluten. blir nog svårt för timrå att nå en topp4:a placering om inte försvarsspelet förbättras.

LHC-girl: Man ska inte förneka att LHC var det betydligt bättre laget idag, men jag är grymt besviken att inte Timrå bjuder upp till dans.

Barbarossa:
Tack! ja det känns inte fel!!

« · 953070 · »