Linköpings HC

SHL · 7298 inlägg · 775 ämnen
« · 944356 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Timrå-Lhc
LHC-girl: Grattis till segern LHC det va helt rättvisst TIK spelade väldigt dåligt idag

Timrå-Lhc
Äntligen!!
Tre härliga bortapoints..grymt lir idag!!

Sv: Lule borta
distanserad:
Så Nice det stavas REVANSCH va Heja LHC!!

FAN vad skönt att få lattja upp brynäs på läktaren!

Weinhandel... man bore få 2 mål registrerade om man gör mål som han gjorde vid 5-0 målet... Vilken kung.

mok: Verkar ju dock som att Frölunda inte har några problem borta i Luleå ikväll ialla fall...

distanserad: Jo man undrar egentligen vad detta kan bero på- Bessynerligt.

Att det ska vara så förbenat svårt att vinna borta och så förbenat enkelt att vinna hemma. MÄRKLIGT.

distanserad:
Två mål kvar "bara"

Och domar rackarn tog just ifrån mig en tick för Perssons box. Skandal.

Men vi kan väl ticka av boxen för Mårten... 1-2

o där sprack mitt tips. 1-1.
:(

Då kan vi ticka boxen framför Tim... 0-1.

distanserad:
Jepp vinst blir det !!,men tror vi får nöja oss med 4-1 till cluben..

Portello:

Haha ok. Själv håller jag på luleå ikväll me mest av den enda orsak att jag spelat på dom.

mattias - 74: Man kan väl säga så här: Du gillar inte Färjestad. Den här mannen gillar inte, ja du kan säkert gissa.Så enkelt är det.

mattias - 74: Finns mycket som är svårt att förstå. Jag själv fattar inte hur universum kan vara oändligt. Vi grubblar alla över olika saker. Skillnaden är att du får svaret redan ikväll. Jag tvivlar på att jag någonsin får ett lättbegripligt svar.

distanserad:

Jag tror Luleå vinner med 4 - 2. Fattar inte varför ni skulle göra 7 mål på Luleå i luelå dessutom .

Lule borta
Ska bli skönt att inkassera höstens andra 3 poängare ikväll.
Luleå har inte skuggan av en chans och kommer få se 7 puckar bakom sig.

Weinis 1
Mårten 1
Surovy 2
Tim 1
Persson 1
Junland 1

Bakåt... svårare.
Så vi säger väl 0-7 helt enkelt.

Sv: "HV är ett köpelag"
HAHAHA. Kommunist Hasse - hur mår du nu?
2-8

Sv: "HV är ett köpelag"
För 10 minuter sedan höll jag på DIF i kvällens match.
Nu hoppas jag köpelaget fullständigt kör över skitlaget som inte ens har råd att spela i sin egen arena. Upplägget med Globen är det absolut sämsta som någon förening gjort i sverige. Grattis sveriges sämsta mästare.

"HV är ett köpelag"
Ja se där - då har bitterheten fått ett ansikte.
Grattis Hans Särkijärvi.

Du sjönk just 34 steg på min poppislista.
Hur fan kan en tränare i en kommersiell serie bittert och nedvärderande säga så om några som råkar vara framgångsrika?

ES handlar om helhet - vilken organisation som skapar bäst förutsättningar för sportslig framgång. DIF är som bekant inte riktigt med i den matchen. Det är däremot HV. De har skaffat förutsättningarna och jobbat hårt genom åren för att nå dit man är idag. Man har fått en hel bygd bakom sig. Att man ska se ner på sådant arbete och hylla de klubbar som inte har en kompetent ledning nog att hänga med i utvecklingen är väldigt typiskt vänster-sverige. Något norrländskt som nu letat sig ner till Stockholm.

Fy fan Hans. Önskar dig snarast uttåg ur ES. För DIF och hockeysveriges skull hoppas jag att du får sparken din bittra bakåtsträvare.

Sv: LHC - Frölunda
jonsjoberg: Snygga bilder.

Sv: LHC - Frölunda
Så gött det känns i kropp o själ!!!heja snygga Cluben

Sv: LHC-SSK
spud:
Nope inte en chans!!

Sv: LHC-SSK
LHC-girl: Drygt 6000 på läktarn mot gamla ärkefienden ssk, börjar boomen i linköping ebba ut?

LHC-SSK
Skönt att musse är tillbaka!! ikväll finns inget annat en tre points !!!Gissar på 3-1 till Cluben..

Sv: LHC - SAIK
distanserad:
Jepp!!kung är ordet!!

LHC-girl: Jo - och det är ju faktiskt som vi tidigare sa - KUNG Majesky. KUNG i boxplay.

distanserad:
En sak till!!skönt att slippa allt "tjat" om våra backar!!

Skönt med en 3:a...!
Skönt att se Surovy vara på tårna! Kommer bli grym.
Skönt att se Emvall hitta målet!
Skönt att hålla undan. Skönt att ha häng.

Sv: LHC - FBK
nån som har länk till kvällensm atch?

Sv: Slaget om smågötland
Kul avgjort med ett ryggskott... hm.

Paddan: Galet. 5-5 nu

distanserad: Snarare svängdörrar i båda försvaren, skulle jag säga.

2-4. här går det undan. Lekstuga.

Metal Guru: eh. just det.

Eey, distanserad:
You did first blood!

Kvällens hjärntips:
5-3

Kvällens hjärttips:
1-5
Mål av: Zacke 1, Ivan 1, Weinis 2, Surovy 1.
Ledin 1.

Slaget om smågötland
Tror vi koncentrerar oss på kvällens fight istället för damhandboll.

Sv: SM GULD 2008
distanserad:

För övrigt har Bergnäset redan tagit SM-guld det här seklet. Peter Larsson fixade det i sin moderklubb. Larsson tävlar dock numera för Hudiksvall. Fast när han vann världscuppremiären i helgen så tävlade han för sverige.

Albert Hall: Nä, jag tror också att Luleå HF kommer att få det svårt att ta nåt SM-guld i fotboll inom den närmaste framtiden.

Men Sävehofs damer har nog en hygglig chans att knipa guldet.
Ja, i damhandoll kanske man ska tillägga.
Vissa verkar ju som sagt ha lite svårt med tråddisciplinen...

distanserad: Förlåt jag missuppfattade dig, jag troddde vi snackade fotboll. vad tror du förresten om Sävehofs chanser att upprepa sitt SM-guld i handboll för damer?

Luleå HF betyder Luleå Hockey Förening, och som namnet kanske avslöjar för dig så handlar det om Hockey.

Skulle jag pratat om fotboll skulle jag skrivit IFK Luleå, Bergnäset eller nåt annat tragiskt. Och nej - de tar knappast SM-Guld heller detta sekel.

distanserad: Jag håller faktiskt med, Luleå är rätt långt från att vinna fotbollsguldet. En allsvensk säsong 1971, och en hårsmån från att ta oss upp 1992 i kvalet mot Frölunda är våra största meriter hittills.

Kvalet 1992 var en riktig rysare, seger hemma i den första matchen på konstgräset ute på Hertsön med 1-0 och ledning i bortamatchen på Ruddalen med 2-0 i halvtid räckte inte eftersom Frölunda gjorde fyra mål i andra halvlek.

« · 944356 · »