"– Jag tycker att det är bra att de vill bli av med tacklingar mot huvudet. "
Heja Luleå - ni har tydligen kollektivt fortfarande missuppfattat läget. Läs utlåtandet igen - det är "hoppet" som utgör felet - inte nån tackling mot huvudet.
spud: Du missförstår nog, det handlar inte om att det är jobbigt att klara sig utan Blomdahl för LHC:s räkning - det handlar om att jag anser det helt fel att en regelrätt tackling ska rendera i straff och jag anser att nämnden gjort som många Norbotten, förlåt Luleå supportrar... gjort - att dömma efter utfall och inte efter vad som föranledde utfallet.
distanserad: Så jävla farligt är det väl inte med 2 matcher? Killen vart ju helt groggy och anledningen var att han blomdahl tacklade honom. förvisso var inte Lindgren så uppmärksam, men en avstängning gör Blomdahl gott.
Låt oss alla granska samtliga tacklingar i nästa omgång och sedan skicka in uppmaning till anmälan för samtliga som utförs på liknande sätt - att skridskorna lämnar isen vid tacklingstillfället. Grattis nämnden - ni kommer få lite att göra framöver.
distanserad: Ja lite faktiskt. på gränsen och ruskigt respektlös kanske inte ligger så långt ifrån varandra.... men höll mer med i uttalandet att alla vet vad BLomdahl går för det har man sett många gånger tidigare. Dock tycker jag mest han är en liten fjant men det är en helt annan sak :)
Finns bara en idiot i sammanhanget som förtjänar avstängning. Roger Rönnberg efter den mest korkade jävla kommentar som en tränare kan klämma ur sig sen jesus var pöjk:
"– En ruskigt respektlös tackling av Blomdahl, men det är ju inget ovanligt när det gäller honom. Alla vet ju hur den killen är."
Vicke_LKPG: instämmer helt men vad sägs om Phils rallarsving på Ledin ha ha där gav han sig på fel man ,han for som en liten vante!!förstår bara inte varför Phil fick 2+2 men men det gick ju bra ändå!
Så gott.... att se Fransson komma in och spika igen. Fy fan vilken räddning... vad kan man säga? Det är faktiskt den värsta jag någonsin sett... Någon som kan länka till nåt värre? I dare you...
Vicke_LKPG: Så jävla onödigt att släppa in dem i matchen och förlora 1 poäng. Men men, det gick väl lite för lätt i början.
Mina sympatier annar till SSK som återigen gör en kanonmatch (Undantag brynäsmatchen) - och åter igen får stryk. Hopplöst. Måste lossna snart för dem tror jag.
73Sjöbba: Timrå var inte alls bra i kväll.linköping hadde betydligt bättre försvarspel och var vassare i avsluten. blir nog svårt för timrå att nå en topp4:a placering om inte försvarsspelet förbättras.
Heja Luleå - ni har tydligen kollektivt fortfarande missuppfattat läget. Läs utlåtandet igen - det är "hoppet" som utgör felet - inte nån tackling mot huvudet.