Linköpings HC

7298 inlägg · 775 ämnen

SM GULD 2008

933467 · » Till forumet


Sv: SM GULD 2008
distanserad:

För övrigt har Bergnäset redan tagit SM-guld det här seklet. Peter Larsson fixade det i sin moderklubb. Larsson tävlar dock numera för Hudiksvall. Fast när han vann världscuppremiären i helgen så tävlade han för sverige.
Kommentera

Sv: SM GULD 2008
Albert Hall: Nä, jag tror också att Luleå HF kommer att få det svårt att ta nåt SM-guld i fotboll inom den närmaste framtiden.

Men Sävehofs damer har nog en hygglig chans att knipa guldet.
Ja, i damhandoll kanske man ska tillägga.
Vissa verkar ju som sagt ha lite svårt med tråddisciplinen...
Kommentera

Sv: SM GULD 2008
distanserad: Förlåt jag missuppfattade dig, jag troddde vi snackade fotboll. vad tror du förresten om Sävehofs chanser att upprepa sitt SM-guld i handboll för damer?
Kommentera

Sv: SM GULD 2008
Luleå HF betyder Luleå Hockey Förening, och som namnet kanske avslöjar för dig så handlar det om Hockey.

Skulle jag pratat om fotboll skulle jag skrivit IFK Luleå, Bergnäset eller nåt annat tragiskt. Och nej - de tar knappast SM-Guld heller detta sekel.
Kommentera

Sv: SM GULD 2008
distanserad: Jag håller faktiskt med, Luleå är rätt långt från att vinna fotbollsguldet. En allsvensk säsong 1971, och en hårsmån från att ta oss upp 1992 i kvalet mot Frölunda är våra största meriter hittills.

Kvalet 1992 var en riktig rysare, seger hemma i den första matchen på konstgräset ute på Hertsön med 1-0 och ledning i bortamatchen på Ruddalen med 2-0 i halvtid räckte inte eftersom Frölunda gjorde fyra mål i andra halvlek.
Kommentera

Sv: SM GULD 2008
distanserad: Brownass.
Kommentera

Sv: SM GULD 2008
LHC-girl: mm... tror det blir svår dock. Men men, öppen anfallshockey ska väl som förra gången mot HV kunna gynna vår första kedja. Så då har vi nog chansen på 3 poäng. Känner mig dock lite neggig idag och lägger tipset på förlust med ett par baljor.
Kommentera

Sv: SM GULD 2008
Då skall jag lista alla som inte kommer ta SM Guld 2008 eller för den delen fram till 2032:

- Luleå HF

Förmodligen några till.
Kommentera

Sv: SM GULD 2008
Albert Hall:

Attans också då vill inte jag var med mer och leka =)
Kommentera

Sv: SM GULD 2008
mattias - 74:

Ett år i taget. Nu diskuterade vi SM-Gulden som kommer att delas ut 2008, du får faktiskt göra en egen tråd för gulden 2009, 2010 osv ända fram till Leksands 2032 guld. Lite tråddiciplin är ju faktiskt önskvärt.
Kommentera

Sv: SM GULD 2008
Albert Hall:

Leksand tar guld 2032 sanna mina ord :-)
Kommentera

Sv: SM GULD 2008
distanserad:
hur som helst tror jag vi tar poäng i kväll,ska vi slå till med tre kanske..mm det låter bra!!heja Cluben
Kommentera

Sv: SM GULD 2008
Humor.
Kommentera

Sv: SM GULD 2008
knaskamilla:

Nja, visserligen har det ett ungt och lovande lag som de nog får behålla till stor del. Men 2008 tar nog Hammarby det.
Kommentera

Sv: SM GULD 2008
Albert Hall:

Jag tror att Blåvitt får ett starkt lag nästa år igen, så de har nog chans på guldet.
Kommentera

Sv: SM GULD 2008
Stigsson: Om bara Carolina Klüft inte är skadad så tror jag att hon kan ta något guld också. Problemet är ju att man inte tävlar om SM i sjukamp, men visst hon har chansen på någon av de individulla grenarna ändå. 200 meter?
Kommentera

Sv: SM GULD 2008
Frisco: Trots alla bråk inom landslaget så tror jag att något av loppen i de taditionella distanserna på SM kommer att vinnas av Mathias Fredriksson.
Kommentera

Sv: SM GULD 2008
Paddan: Jag tror att det kommer att delas ut flera SM-guld under 2008. Även höjdhoppning för oldboys borde väl ha en mästare.
Kommentera

Sv: SM GULD 2008
distanserad: Märkligt nog är jag också fullkomligt övertygad om att det kommer att delas ut ett SM-guld år 2008. Själv tror jag att någon gotlänning vinner i varpa.
Kommentera

SM GULD 2008
Japp, likabra att starta tråden efter att övertygelsen slog mig idag.
Det blir guld.

Så - nu vet ni vem som sa det först.
Kommentera

933467 · »