Linköpings HC

7298 inlägg · 775 ämnen

ELITSERIEN 2008/2009

« · 1053651 Till forumet


Sv: ELITSERIEN 2008/2009
Portello: aha. O nu har Zacke nätat. Och Beaudoin x2. Tack mora.
Kommentera

Sv: ELITSERIEN 2008/2009
distanserad: Enligt rapporteringen var det Saravo som gjorde erat första. Står i slutet av period ett.
Kommentera

Sv: ELITSERIEN 2008/2009
Emvall och Ferna har nätat... verkar som vi gör rätt i att köpa lite naturliga målskyttar...
Kommentera

Sv: ELITSERIEN 2008/2009
Rublerna täcker nog det med råge.
Kommentera

Sv: ELITSERIEN 2008/2009
Som supporters av ett Elitserielag behöver ni aldrig oroa er över pengarna då det inte finns något lönetak här. Hade LHC inte haft råd hade de inte signat honom, svårare är det inte? Någon extra sponsor kanske klev in dessutom då det är ett såpass etablerat namn, vem vet.

Bara att gratulera :)
Kommentera

Sv: ELITSERIEN 2008/2009
distanserad:

Råd har ni ju absolut. KHL-pengarna blir ju som en form av russelpengar. Dom behöver väl knappast räcka längre än tills Johanson och Co är tillbaka? Det är ju heller ingen större ekonomisk katastrof iom det, om nån nu skulle floppa.
Kommentera

Sv: ELITSERIEN 2008/2009
Vicke_LKPG: Spännande. Och dyrt. Antar att vi har råd. Ska bli kul att se vad han kan göra.

SM guld
Kommentera

Sv: ELITSERIEN 2008/2009
Enligt den amerikanska tidningen The Tennessean så är övergången redan klar..
Låter mycket lovande!
Kommentera

Sv: ELITSERIEN 2008/2009
spud: Har svårt att se var du hittar de likheterna.
Kommentera

Sv: ELITSERIEN 2008/2009
Paddan: Är det inte väldigt mycket avs över den?
Kommentera

Sv: ELITSERIEN 2008/2009
Paddan: Jajemän!
Vi har ju fått lite extraklirr nu ikassan efter Måstensson/Weinis/Mange-affären.

Personligen hade jag tyckt att det räckte med ett speciellt ställ till CHL, till NordicTrophy tycker jag det kvittar, det är ju liksom bara träningsmatcher.
Kommentera

Sv: ELITSERIEN 2008/2009
Vicke_LKPG: Det är till att ha pengar som gräs, verkar det som, eftersom ni tydligen ska använda tre olika typer av matchställ denna säsong.
Kommentera

Sv: ELITSERIEN 2008/2009
Jan Hlavac, ett nyförvärv som inte skulle vara helt fel...

Kolla länken!
Kommentera

Sv: ELITSERIEN 2008/2009
Et tu Brute: Ja, precis - det härstammar från blekinges fiskare och ingenting annat.

Mjällbys fans kallas väl sillstrypare också för den delen.
Kommentera

Sv: ELITSERIEN 2008/2009
mok:

Jag tror att benämning sillstrypare för göteborgare och göteborgskt härstammar från den här låten 1975.

Sillstrypare som regional benämning om människor, har nog ännu äldre tradition kring fiskelägerna på Blekingekusten. 
Kommentera

Sv: ELITSERIEN 2008/2009
distanserad: Ju mer jag lägger samman alla lagfakta och trupperna klarnar så får jag bara som bekräftelse på mitt redan lagda tips. Färjestad blir riktigt bra denna säsong. "Bastie" växer ytterligare i rätt omgivning och kommer att producera rent grymt.. Tyvärr blir han inte kvar i Färjestad. Den här gången räcker inte ens deras fläskiga erbjudande. Finns han inte i NHL så blir det Ryssland.
Som vanligt de senaste åren så kommer LHC att finnas med i toppen av tabellen. Men vart kan man fråga sig. Kanske 4:a.
Kommentera

Sv: ELITSERIEN 2008/2009
Et tu Brute: Ahaha sicken gammal "go" låt du hittade där då. Sillstryparn fick en ny betydelse med.
Kommentera

Sv: ELITSERIEN 2008/2009
mok:

Annars har jag följande ledtråd. 13 mil väster om pingstvännerna.

Ytterliga ledtrådar kan utskönjas i följande bit:

[URL=
www.youtube.com/watch?v=PA5-DaCmDWw&feature=related]Sillstryparn Alias Garotta De Anchovis[/URL]
Kommentera

Sv: ELITSERIEN 2008/2009
Är det värdig värvat för Linköping i år?
Ska dom inte ersätta Weinhandl?
Kommentera

Sv: ELITSERIEN 2008/2009
Dunc: Haha jodå skämt kan jag ta det lovar jag var kanske inte ironisk nog i mitt svar till dej :)
Kommentera

Sv: ELITSERIEN 2008/2009
mok: Det är ta mig f---n otroligt att varenda göteborgare inte kan ta ett skämt. Hade för mig att Kolle o Ada hade satt sina spår i dagens ungdom. Men tji fick man. Du gillar väl inte heller att man kallar Gaisare för makrillar? Själv blir jag kallad "klyktattare" titt som tätt, men det rör mig inte i ryggen. Snarare tycker jag det är en kul grej som talar om lite för omgivningen vart min hemvist är.
Sillstryparna blir 2:a.
Kommentera

Sv: ELITSERIEN 2008/2009
Dunc: Sillstryparna? Vad e det för slags lag? VIlken stad kommer dom från?
Kommentera

Sv: ELITSERIEN 2008/2009
Dunc: Tror FBK kommer ha nåt mellanår till innan de kommer tillbaka. Ser lite för tunnt ut i år om du frågar mig.
Kommentera

Sv: ELITSERIEN 2008/2009
mok: Vi får väl se. Tills vidare har jag sillstryparna på plats nr 2 om nu det intresserar. Det färdiga tipset visas strax innan serien dragit igång.
Kommentera

Sv: ELITSERIEN 2008/2009
Dunc: Jo dom har värvat en del intressanta namn helt klart skall bli kul o se var Ari Vallin kan göra i FBk då man sett honom i Frölunda ett gäbng matcher. Men några namn har jag ingen vidare koll på samt dom har tappat en del viktiga kuggar i laget. Skall oxå bli kul att se vad Moras Bastiansen kan hitta på i ett bättre lag. Men att FBK leker hem det tror jag dock ändå icke.
Kommentera

Sv: ELITSERIEN 2008/2009
mok: Som jag sagt tidigare. Alla lagen har inte klara trupper. Men fundera lite på nyförvärven som Färjestad skaffat. Dom kommer bli grymt bra om det klaffar till 80% för nyförvärven. Det handlar inte om några kompletteringsspelare där inte. Tror ex.vis inte att Jönsson får fortsätta vara 1:e center.
Kommentera

Sv: ELITSERIEN 2008/2009
Dunc: Skall bli intressant att se FBK leka hem detta.... :) Inte en chans.
Kommentera

Sv: ELITSERIEN 2008/2009
distanserad: Sistaplatsen är inget man slåss om, den förtjänar man;)
Kommentera

Sv: ELITSERIEN 2008/2009
distanserad: Mitt tips ser ut så här innan alla lag värvat klart.

1- Färjestad
2-?
3-?
4-?
5-LHC
6-?
7-?
8-?
9-?
10- Luleå
11-?
12-?
Det kan tänkas att jag ändrar lite när trupperna i alla lag klarnat. Men som det ser ut nu så leker Färjestad hem det här.
Kommentera

Sv: ELITSERIEN 2008/2009
Vicke_LKPG:

Jag tippar som förra säsongen tror jag:

1- LHC
2- ?
3- ?
4- ?
5- ?
6- ?
7- ?
8- ?
9- ?
10- ?
11- ?
12- Luleå.

Även om Rögle säkert kan vara med att slåss om sistaplatsen.

Hörs til hösten.
Kommentera

ELITSERIEN 2008/2009
Säsongen 08/09 närmar sig med stormsteg!
Tänkte därför dra igån lite diskussioner så som att tippa tabellen, kommentera nyförvärv/förluster av spelare, uppmärksammade händelser, mm, mm...

Nåå..
Blir det tredje gången gillt för LHC, SM-guld framåt vårkanten 09?
Kommentera

« · 1053651