Linköpings HC

SHL · 7298 inlägg · 775 ämnen

LHC-MIF Redhawks

LHC-MIF Redhawks
Så var det dags igen då... tredje hemmamatchen mot MIF i morgon kväll. Jag tror det kommer att bli tufft för LHC att vinna, då man är i en liten svacka samtidigt som MIF har spelat bättre på sistone (frånsett FBK-matchen). Två revanschsugna lag...

Tips: 2-2 vid full tid, MIF-seger på straff genom Mattsson.

Inför, se länk.

Sv: LHC-MIF Redhawks
bobbe: 5-0 till LHC.

Underdog: Ja tack.

Avgå Hardy!

bobbe: Avgå?

Underdog: Ja.. annars får vi väl sparka ut honom. Se "Tre Kronor"-gästboken.

Lövva: Jag håller med iofs, jag bara undrar om Black Army hade brytt sig om AIK fortfarande var ett elitserielag..... hm.

3 smaskiga poäng i en till synes rutten match.
Det är väl det som är den stora skillnaden i år - vi tar poäng i dessa matcher...

Nya tag, nya poäng

Underdog: Skitmatch, helt rätt.. men tre poäng, också helt rätt. ;)

bobbe: Dagens underhållning stod annars Calle för på canal+ där han lovordade Franzén och uttagningen av honom. Ja han lovordade iofs även hela Linköping. (Hade sett båda fajterna i Göteborg)

Tror fortfarande han spelar för oss efter Jul ;)

Underdog:
Berätta mer av vad Callle J sa?

Frazze dribbla till sig ett friläge igen, såg ut som en kopia av den mot Luleå. Tyvärr var avslutet en kopia också. ;)

Rönnmark är världens tuffaste domare :p han fick seklets hårdaste slagskott på knät. Ställde sig upp efter ett tag och putsade bort dammet. :D

Jag tycker inte det var en skitmatch förresten, men det är för att jag gillar bra försvarsspel :p även om det i andra peroden ibland var förvirrat i försvaret.

Matchrapport, se länk.

Jag hade förresten "förmånen" att bevittna Rönnmarks skada på nära håll. När LHC-folket ville skicka in en ispåse till honom tackade han bestämt nej med ett "nej, jag biter ihop", det var ju så kort tid kvar... :)

bobbe:

en bra skriven matchrapport synd att MIF Redhawks egna matchrapporter suger hästpung (men det gjorde dem även när jag skrev dem åt dem) men ändå :D

Stefan: Kul att den uppskattades, gällande MIF:s rapporter kan jag bara hålla med dig fullt ut... :)

Bättre lycka i Göteborg, men inte blir det lätt direkt...

« · 345707