Linköpings HC

SHL · 7298 inlägg · 775 ämnen
« · 356281 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Uppdatering?
Underdog: Hmm. Gällande punkt ett så var det ett uttalande i Expressen om att Linköping var intresserade av Espen. Det var eller är även Hv och Frölunda.

Punkt 2 så var Tim och Frasse mycket bra. Framförallt Frasse tycker jag. Tim vägde lite lätt emellanåt.

Uppdatering?
Tja, har varit utomrikes några dagar och möttes av Expressen på planet där jag konstaterade:

1. Att LHC tydligen är intresserade av Espen K. ? Har vi officiellt sagt det och lagt bud på honom? Verkar lite skumt tycker jag - det lär ju vara en duktig utgift om vi ska ha honom.

2. Att Tim och Frasse lirat riktigt bra i 3kr. Såg också att Tim nätade idag mot Finland. - kan någon som sett matcherna berätta om LHC-femman - förlåt första (!) femman...?

Natti

Sv: Roger Melin
Thomas17Srsen: Ja man får tacka honom för att man slipper vakna upp till en massa skriverier varje dag. Wennerholm är nog ledsen dock. Men han brukar nosa upp eller skapa egna skandaler så det ska nog gå ändå.

Han verkar ha infört ett lugn och framförallt ett självförtroende hos spelarna. Hörde Frasse på sporten tidigare - det säger väl det mesta.

Roger Melin
Tycker det fruktansvärt trevligt att det har gått bra för Roger Melin i LHC.

Jag uppfattar det som Roger har gått hem hos både spelare och publik.

Roger gjorde ett stort arbete i Rögle förra säsongen.
Och sedan har han ju fört Brynäs till SM Guld, inte att förglömma.

God jul och gott nytt år.

Hälsningar
Jan

Sv: Nu är det jul igen
MoK: Kul att ni hörde oss i alla fall, det är inte alltid man hörs i Stånkan... :P

Några tänkte fortsätta med "sämre än mamma", men det blev aldrig av... ;)

bobbe: Självironi är alltid intressant måste jag säga. Sen var det rätt skoj när klacken skrev till Alexander Steen - Du e sämre än pappa. Hmm vem e inte det?

gud: Tackar för det, måste dock inflika att jag var rätt stressad i går kväll. ;)

Dragan 2k: Tackar för gratulationerna, och välkommen åter... kanske i slutspelet? ;)

Gällande "bonnjävlarna" så blev det rätt mycket garv bland oss i klacken också, så glädjen var ömsesidig. :) Självironi är härligt...

Emma: Instämmer med Emma. Grattis till segern. Nyss hemkommen från Stångebro. Ska bli kul att komma tillbaks när Cloetta Center är färdigbygd. Verkar bli en kanonarena.

Roligaste klackminnet: LHC:s uppmaning till Frölunda: "Spela hockey ´bonnj**lar". Haha. Då fick man sig ett gott skratt.

gud: Jag måste också gratulera till vinsten. Ja nu ligger ni inte långt efter Frölunda.

bobbe:
alltid lika roligt att läsa dina matchrapporter..
Grattis till segern...

Matchrapport, se länk..

God jul! :)

Nu är det jul igen
4:e plats i tabellen. 2 poäng bakom Frölunda och en match mindre spelad.... Jisses... låter rätt bra... nu kan man äta skinka i lugn och ro...

God Jul

Sv: Brynäs-LHC
... och borde verkligen gjort det eftersom det var målburens läge dommaren trodde han hade koll på. Nån spark såg han inte alls.

Nu är det natt.

Vill bara klargöra och föregå förmodade inlägg:

Enligt regelboken ska han lyssna på videodommaren. Dett gäller även en sparksituation.

Med andra ord bestal han brynäs på 1 pinne.

För den som orkar kan ni läsa en 3456 meters diskussion på brynäs sida där vi har ältat detta fram och tillbaka.

Natti.

RavenLord: Domaren får inte kolla videon i en misstänkt sparksituation, (enligt aftonbladet.)

Det är ingen frivillig spark av Tim och om vi fick ett tveksamt mål med oss är det skönt och rättvist att det kom mot Brynäs som försöker fuska till sig mål med flit genom Lagkaptenen Mel Gibson eller vem han försöker likna.

Underdog: måldomaren var det och vela att han skulle se på videobilderna och är skyldig till att göra det,men han vägrade ju tyvärr för våran del och vi tappa 1poäng

RavenLord: få in i skallen att dommaren inte var tveksam.

Vare sig han hade rätt eller fel.

Härligt! Vi har spelat mest bortamatcher av alla lag i serien, men ligger fyra jippi! :) Synd att vi förlorade mot Brynäs och bara gjorde två mål. Det är dåligt tycker jag!

Underdog: Ja utvisningar missar de hit o dit men de skulle ta lite väl lång tid att kolla på video för varje sådan händelse...men till tveksama mål har de nu Videokamera så använd då den

RavenLord: Nej. Och det sa jag inte heller. Men så länge som vi inte har datoriserade dommare så får vi dras med mänskliga fel. Precis som när han friade från utvisning för er som föregick 1-0.

Underdog: Tillhör spelet ? Oki så de är okej att ha usla domare som gör fel

65Selander: Tja, ska man ge honom någon kredit så är det väl för att han vägrade titta just för att han redan var säker på sin sak. Dommaren ska ju endast ta till det om han är osäker. Så lång rätt. Men det verkar ju som om han hade fel. Men det har ju dommaren rätt ofta så... det tillhör ju spelet.

Hur som haver - vi ska inte be om ursäkt för poängen utan glädja oss åt att vi är 4:a och om Timrå. Sen att det är tätaste djungeln bakom är ju lite oroväckande... det går fort i hockey.

Underdog: Skriver som jag gjorde på BIF's GB man får hoppas att domaren hade rätt i slutändan ändå!

Faktiskt dåligt att släppa 2-0 ändå men det är BIF i ett nötskal!

Som sagt: Då är vi om Timrå... ;)

Första gången jag är less på att vi kvitterar. Dommarskandal.

Rob: Visst vilade vi några snubbar, men det är nog inte grundförklaringen till debaclet som inte såg snyggt ut. Du kan inte lura psyket, det är nog huvudförklaringen. Dom gick nog in och försökte spela, men om inte huvudet är med, då rinner det lätt iväg. Skellefteå var ju dessutom heltaggade och hade allt att spela för.
Läggmatchsnacket är ju bara rent nonsens och inte värt att kommentera.

Lothar: Inte jag iaf... :)

Visst man redan klara och då kan man passa på att vila lite gubbar, men bestod hela laget som reste upp till Skellefteå av junisar eller? Man undrar ju, 11-2 är det inte acceptabelt att förlora med mot ett lag från allsvenskan.

Rob: Vem har sagt att de tvar en läggmatch? För att reslutatet blev så högt? Nej, Brynäs var redan klar för fortsatt spel i ES så de lär de äldre spelarna som var lite småskadade vila och lät sina juniorer lira. Det var bra att de fick lite speltid så att de får visa upp sig och att de försöker ta plats i A-truppen. Men läggmatch, Nej och åter Nej. det var inte ens i närheten av det. Alla lag förlorar någon sodan här match per säsong.
Däremot det som står på White Lions hemsida ang matchen mot Brynäs ikväll, det är helt oacceptabelt...
Så ska inte en Elitserie klubbs fans supportrar skriva överhuvudtaget..
Nej, de som sitter på eran it/hemsidan bör skämmas och jag tycker att ni som är medlem i White Lions bör ryta till och säga att så där ska man inte skriva, helt enkelt...

Rötägg finns ju i de flesta olika supportergrupperna runt om i vårat avlånga land, varesig man vill tro det eller ej.

Jag kommer aldrig glömma bifs prestation emot saik förra säsongen. Visst man hade redan säkrat en plats, men inte går man och fölorar med 11-2 för det. Det är deras skydlighet att avsluta kvalserien på ett värdigt sätt gentemot sponsorer/supportarna och övriga lag.

Underdog: Ok kvittning vi glömmer rötäggen om ni glömmer den sk läggmatchen.

Underdog: Vem har sagt att jag är stolt över Skellefteå matchen, det är ingen men jag har då inte sett någon supporterklubb som skriver som White lions gör på sin sida iaf.

Underdog:
"Äh - se framåt inte bakåt!
Idag går vi om Timrå."

positivt tänkande gillar jag..men tji får du för det..;0)

65Selander: För övrigt bör man som brynäsare inte vara stolt över föreningens läggmatch. Det borde vara lika illa det, men det glöms som bobbe noterar bort i samanhanget. Inte för att det rättfärdigar något, men i alla fall.

Äh - se framåt inte bakåt!
Idag går vi om Timrå.

65Selander & Bobbe:
Jag satt just o läste igenom Bif-boken - funderade ett tag på att lägga mig i - men orkar inte.

Har bara en sak som ja vill lyfta fram:
Varför får dessa sådan uppmärksamhet som de inte ska ha?
Ignorera skiten istället. Det är väl ingen nyhet att de får exakt vad de är ute efter - publicitet.

Sv: Andreas Sundin
Lunkan: Som Bobbe sa - nej. Och jag tror nog inte just han är den man bör vara mest rädd för i Lhc i vilket fall. Han är en framtidsprodukt som först och främst ska spela in sig i truppen. Därefter så får vi hoppas på att med lite rutin kan han röra om i ES.

Nä - ikväll tror jag det är Eklunds tur att rocka.

Lunkan: Nope, ingen Sundin i LHC ikväll. Han ska spela med J-20 i helgen, som jag förstått det.

65Selander: Jo.. som du ser av min kommentar i BIF:s gästbok är jag inte heller särskilt glad åt det. Patetiskt, rent utsagt, det går för långt.

Samtidigt förstår jag till viss del folks ogillande efter 11-2...

bobbe: Du börjar inte misstänka varför ni är så impopulära i Sverige ännu?

Tänkte mest på det som står under kommentar och längst ner (se länk).

Underdog: Lirar han ikväll? Om ja så får vi hoppas att han inte kommer igång förän i nästa match!

Andreas Sundin
Tyckte det kunde vara värt att publicera något positivt om vår junis som vi alla hoppas ska blomma ut i LHC:

"Andreas Sundin kommer idag också tillbaka till LHC efter en tid i Västerås.
Han avslutade på bästa sätt genom att göra två mål i den viktiga
gårdagsmatchen mot Arboga (3-0). Fansen i Västerås ropade in Andreas efter matchen för att tacka honom för sin insats i VIKs jakt på den Superallsvenska platsen. Roligt för Andreas som nu fått bra med istid i en tuff serie och åter ska försöka slå sig in i LHC-laget."

Lunkan: ...och låten kanske till slut övergår i "The lion sleeps tonight"... :P~

bobbe: Du vet att Mora Träsk är ett band från Gävle va? Slutet på jakten när de träffar tigern får bli signifikativt för kvällens match hoppas jag dvs en massa rädda LHCare som flyr!! ;)

Brynäs-LHC
Inför match, se länk.

Dagens låt: Mora Träsk - Nu ska vi ut på tigerjakt...

Sv: LHC-MIF Redhawks
fd: Kan inte ordagrant återge vad han sa men det gick ut på att Calle stengillade Franzén som enligt honom är en skridskostark, intelligent och duktig kille med ett ruggans spelsinne som lirar lika bra defensivt som offensivt. Han tyckte det var riktigt riktigt roligt att han kom med i truppen. Det var Tolsa och Frasse som han gladdes över.

Vad gäller Linköping i stort så var det en av de possitiva överraskningarna i år, "det kanske inte är så roligt att titta på dem, men de spelar ett taktiskt fulländat spel" eller liknande sa han. (Han gick igenom alla lag som flipp eller flopp, utan Luleå som han ej sett i år) Han hade sett Linköping som sagt i båda fajterna i Göteborg.

Stefan: Kul att den uppskattades, gällande MIF:s rapporter kan jag bara hålla med dig fullt ut... :)

Bättre lycka i Göteborg, men inte blir det lätt direkt...

bobbe:

en bra skriven matchrapport synd att MIF Redhawks egna matchrapporter suger hästpung (men det gjorde dem även när jag skrev dem åt dem) men ändå :D

Matchrapport, se länk.

Jag hade förresten "förmånen" att bevittna Rönnmarks skada på nära håll. När LHC-folket ville skicka in en ispåse till honom tackade han bestämt nej med ett "nej, jag biter ihop", det var ju så kort tid kvar... :)

Jag tycker inte det var en skitmatch förresten, men det är för att jag gillar bra försvarsspel :p även om det i andra peroden ibland var förvirrat i försvaret.

Underdog:
Berätta mer av vad Callle J sa?

Frazze dribbla till sig ett friläge igen, såg ut som en kopia av den mot Luleå. Tyvärr var avslutet en kopia också. ;)

Rönnmark är världens tuffaste domare :p han fick seklets hårdaste slagskott på knät. Ställde sig upp efter ett tag och putsade bort dammet. :D

« · 356281 · »