Linköpings HC

SHL · 7298 inlägg · 775 ämnen
« · 368122 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Modo - LHC
Underdog: Fan att jag ska vara så jävla smart då.
3-0 - godnatt.

Aija: Det är Sperrle som står i LHC.

Underdog:

Vem är i mål?

Juniorer
Så skönt att se att vi satsar på våra juniorer!

Albin och Andreas från start idag.

Kapus till Lule
Ska bli kul att se vad denne slovak kunde ha gjort i LHC...

Modo - LHC
Har sedan igår drabbats av en obehaglig känsla, en känsla av Modos återkomst. M.a.o. förlust för LHC.

Vi BORDE ha stor chans att vinna för första gången mot Modo idag, vi BORDE köra över dem med den form vi har och den antiform de har. Jag BORDE slänga in en slant på LHC. Och naturligtvis gör jag det. Tippa med hjärnan sägs ju vara bra. Men för en gång skull känns det som om hjärtat vore smartare idag... usch.

Låt mig ha fel.

Sv: LHC-Färjestad
I bland får Corren till det.. :

"Förre LHC-centern Ulf Söderström utsågs till matchens lirare hos gästerna. Men ärligt talat: var han med?"

Det är ganska roligt att se hur svårt förståsigpåare har att acceptera att LHC är ett bra lag... det är fortfarande "kors i taket" och "skräll" när vi vinner... Konstigt - när man vunnit sista matchen mot FBK med 5-1 borta, 8 av 9 senaste hemma matcher - borde det inte vara en "liten skräll" om FBK hade tagit poäng, med tanke på deras usla form sista tiden?

Jag säger då det. Fortsätter att mysa istället.

Svanru: Garvet gällde den totala "ripen" av White Lions ramsa om Pihl, melodi "Dover Calais", se www.whitelions.e.se/ - övrigt, ramsor. Exakt samma ramsa går att hitta på Wolfpacks hemsida, www.thewolfpack.nu/ under ramsor. Prestberg är INTE stor, stark, tacklar hårt och han håller INTE rent framför kassen. Patetiskt. :)

Underdog: Säkrat går jag inte med på, men det ser för j-vla bra ut... och Kvalserien är ett minne blott. Det blir en trevligare vår i år...

Stångebro var en underbar hall i går. Försmak av slutspelsstämning... *rys*

bobbe: Trevlig läsning!

Jag undrar bara när du ska erkänna att slutspelet är säkrat... ;)
Kanske kan du i alla fall tro på att vi slipper kvalserien nu...?

Bäst vi plockar lite poäng nu - en ny utlandsvistelse kommer upp i slutet av månaden - och då vet du vad som händer... Ska hålla mig hemma under slutspelet - lovar.

Fan vad sur jag blir över att inte vara i stånkan en dag som denna. usch och tvi.

Matchrapport, se länk. Underbart!

Underdog: Ja tror det hade sett mycket bättre ut, vilket är 100 % säkert med tanke på hur de spelade igår. Waltin värkar vara en överskattad coach...

Det är bara att ta av sig hatten o bocka för LHC,, Ni spelar bra nu,, kan bli tunga i ett slutspel,,

Dragan 2k: kul också att folk hittade till globen ikväll. I det syftet hade det kanske varit bra om Dif hade gjort lite mål också.. så de kommer tillbaka... men men. Inte ens som dif suporter kan man väl klaga på underhållningen trots uteblivna mål.

Spännande i toppen nu. Eller ja- spännande i hela tabellen...

Underdog: Håller med. Det var kanonkul att se på. Sicken intensitet och kamp på isen. Hur kul och spännande som helst. Alltid kul när man känner nervositet och allt under match. Då är sporten som bäst i mitt tycke.

Dragan 2k: Grattis själv får jag säga.
Grymt underhållande match på tv! Borde blivit 8-7 till nåt av lagen dock... Nog den mest tempofyllda match jag sett i år.

Underdog: Imponerande. 5-1 två gånger om mot serieledarna. Nu känner de flåset i nacken. HV, Frölunda och Linköping jagar frenetiskt. Grattis får man säga.

Ebbe: Ja, det är svårt att säga emot dig. Han verkar kunna göra under överallt. Det vore ju för mycket om lhc skulle ta guld - då kan melin dra sig tillbaka... han har ju liksom gjort allt då.

Hade varit roligt och sett vad som hänt med Rögle i år om han varit kvar...

Bobbe: Told ya so....... ;) 10-2 på två matcher... *garv*...

Ser fram emot en matchrapport under kvällen!

..suck vad man saknar Melin när man ser att ni har lett med 5-0 över Färjestad! Anser att Melin är Sveriges bästa tränare. Han gör spelarna i laget bra och kan skapa trygghet.

bobbe: Änna nyfiken på ditt garv angående Wolpack.

Underdog: Låter mycket lovande... :)

bobbe: Hav förtröstan, jag är i landet. Vi vinner.

Emvall avstängd även i dag efter tacklingen på Kollar i matchen mot DIF, men han är tillbaka på lördag mot Modo.

LHC-Färjestad
Dags för tufft möte med sveriges för närvarande bästa lag... vågar man tro på seger? Tja.. med den starka defensiv LHC har i sina bästa stunder kan nog FBK manövreras ut, men inte blir det lätt inte... Inför match, se länktips.

Dagens garv: Wolfpacks "rip" av White Lions Pihl-ramsa.

Sv: LHC-Timrå
Underdog: Utklassning? Tja.. vi var ohotade, men utklassning är att vara lite väl styv i korken. You know me... ;)

bobbe: För en gång skull var det roligare läsning i Aftonbladet med flera. Utklassning i 3:e fick man läsa.

Du ska alltid vara så saklig.. ;)

Matchrapport från LHC-TIK, se länk.

Underdog:

Vi får se hur det är med den saken 19/2!!!

bobbe: Nä, jag syftade mest på mina sköna slantar jag inkasserade pga av timråfolkets hets i tippandet.. ;) tackar!

Underdog: ...med tillägget: "och att ha medflyt"... :) Tre poäng satt fint, men så klart som siffrorna visar var det verkligen inte.

Som att stjäla godis från små timråbarn.

jalla: blev så grinig av ert tips att jag var tvungen att sätta mer. En 6hundring. På LHC seger. Vågade inte mig på resultat dock. Men 1.9 ggr tillbaka känns tryggt. ;)

SMÅLAND: Solklart med 500 spänn men jag skulle nog ha satt det på 2-4.....

LHC-TIK 1-3......500 spänn på oddset!

Chief: Låter bra det, du får väl hålla ett öga eller två öppna efter Knold-wannaben (som kanske kan ses pratande med pettsson...).

Underdog: Jämrans, är det så det ligger till kan jag sponsra en resa till Finland eller så, eller varför inte Danmark. Ligger tillräckligt nära för att du ska hinna lämna landet innan matchen...;)

bobbe: Vet inte om jag är så trevlig, men jag är timråit i själ och hjärta i alla fall. Ska hålla ett öga öppet efter dig, kanske till och med hälsa? ;)

Typiskt, här är man från landet ett tag och vi förlorar. Men misströsta inte. Imorgon är jag hemma - så då vinner vi.

ante24: Jämnt och spännande är nog ingen dum gissning... hoppas på att få träffa trevliga timråiter i morgon igen.

Håll i!!
Nu får LHC hålla i lejonmanen. Den 6:e kommer TIK ner till Linköping mer taggade än någonsin!! Intressant match. Längtar redan. ;-)

LHC-Timrå
Den sjätte jan är elitserien igång igen. Då tar LHC emot gästande Timrå. Jag tror på en jämn o, spännande match där målvakterna kommer att ha huvudrollen.

Sv: lhc-dif
Dif var klart bättre idag, visa mer hjärta och kämparglöd. Efter att lhc spelade upp sig i slutet av 1a så trodde man att det skulle bli bud på fler Linköpings mål, fast Bjurling var riktigt bra mellan stolparna och när inte Bjurling var där så var det stolparna.

En riktig plattmatch, jaja nya tag mot timrå den 6e.

Gone: Håller med i mycket av det du säger... LHC blekt, DIF taktiskt och stundtals effektivt. Bara att gratulera, i dag (i går) vann det för dagen bästa laget, helt klart.

Matchrapport, se länk.

Gone:
Vi var dåliga bara för att Djurgården var bra :(

difzi: Det gjorde de inte. Segern var aldrig hotad, trots att måldomaren gav oss en kalldusch i inledningen. Jag tyckte lhc var oväntat blekt. Och ja, ni hade en tuff match senast, men vi har inte haft det lättare.

lhc-dif
ja, ni gjorde en bra match,,tror iaf,(drar slutslatsen genom att kolla på skottstatesiken) men nu va de vår tur att vinna, tack för en finns match iaf ;P

Sv: HV-LHC
Hånade inte skiten ur nån Hv-supporter vid 2-5. Därav bar det hela vägen. Kniper igen i fortsättningen.

Börjat meditera och fråga stjärnorna hur långt det kan bära denna säsong... Man vill ju tro expressen. Men har ju aldrig gjort det förr så det bär emot att göra det nu.

En SM-final att ta farväl av gamle stånkan vore ju annars trevligt värre.

Nu åker jag utrikes igen. Håll ställningarna tills jag är åter.

HV-LHC
Såg precis matchen på PPV. Lite kul att höra Putte Carlsson ösa beröm över LHC och matchen. "En av de bästa han sett i år".

Kul också att höra HV-spelarnas kommentarer inför 2:a perioden: "5-0 mot Luleå då?" "Ja, men LHC är ju ett så pass mycket bättre lag, det kan inte jämföras!"

Härlig inställning. Bra genomfört taktiskt. Äntligen trafik framför mål. Bara att lyfta på hatten för grabbarna med lejon...

Sv: Uppdatering?
Ehh, vi plockar hem Magnus Johansson istället.

sssssssssssssssssk
Hm...
Har rajrajat kvällen med en ssk:are. Hånade skiten ur honom vid 2-5. Fick äta upp det duktigt.

jaja. 2 poäng är ok.

« · 368122 · »