distanserad: Stämmer bra det, de har spelat tillsammans alla tre. Det jag skrev syftade mer på att de har spelat backpar tillsammans förr, om jag förstått saken rätt. Men, det kan ju vara fel. ;)
Jonas Soling kan nog bli en av topp 5 i den interna poängligan om han får vara skadefri. Spelare som skär in på mål och ger det där lilla extra i närkamperna hade vi inte många av i slutspelet. Nu har vi två tunga nyförvärv i Torkki och Soling. Jag är nöjd än så länge....
bobbe: det har faktiskt funnit fullt seriösa förslag på att norska lag skulle ingå i elitserien. För ett par år sedan var det någon stolle (och det var inte bara någon gästboksskribent som tex vi här på HS utan någon som var ganska väl insyltad i svensk hockey, men jag minns tyvärr inte exakt vem det var) som på fullt allvar ville att elitserien skulle innehålla två norska lag. Han fick väl inte sådär enormt mycket gehör för sin idé, dock...
Frisco: Du vet, den här internationaliseringen har inga gränser... Elitserien ska utökas till 14 lag, med ett danskt och ett norskt... eller kanske inte.
Peter Casparsson lämnar LHC, trots att kontraktet hade ett år kvar av sin giltighetstid. Bra, eftersom han inte alls presterat och tyvärr var "i vägen".
DIForever: Låter mycket positivt i mina öron. Jag var heller inte ute efter en "ful" spelare, utan en ettrig, aggressiv och tuff spelare som konstant irriterar motståndarna. Det låter som att jag fått det jag önskat.
bobbe: Håkan Looser har definitivt gett "Bad Loser" ett ansikte. Ju mer man tänker på det, desto mer löjligt blir det med alla dessa ständiga ursäkter och påhopp bara för att inte FK får ta guld varje år. VF var ÖVERLÄGSNA Färjestad, punkt slut. Att öht ta upp den här typen av fånerier gör att man blir mållös (nästan). Är han Loobotomerad? :)
Sami Torkki spelar inte speciellt fult, han spelar väldigt hårt och tufft. En hel del av de många minuterna i utvisningsbåset har han snackat till sig.
Har själv sett honom spela i Lukko, och jag gillar hans spelstil... väldigt nyttig för sitt lag.
bobbe: Men har inte LHC haft ett helt koppel spelare med just den spelstilen som varit stora, tuffa och fulspelande? Ja, inte så väldigt poängproducerande eller bra, kanske, men inte har man saknat alla bitar där inte.
Falahk: Mycket intressant värvning. Stor, tuff, ful (åtminstone mycket utvisad) och dessutom poängproducerande. Precis den spelartyp LHC saknat enormt. Hemlin & Helber has done it again.
Larionov: Men stackars liten då... för det kan ju inte vara så att FBK spelar fulare än andra lag och definitivt var sämre än Frölunda på alla sätt, och tvingades ta till fula medel? Pfft... skylla på Forsberg. Rannsaka sig själv verkar mer kreativt.
distanserad:Vet inte vad han har blivit lovad i kontraktet, men ja tror på konkurrens, sperrle kanske inte håller en hel säsong, vet nån va han kan prestera, har han alla attribut till att vara en förste målis. Leinonen vet man var man har, om han skriver på, kanske delad vårdnad om stollparna, eller sperrles stora genombrott i mora tröjan som förste målis, de återstår och se.
bobbe: Leinonen har fått ett kontrakts förslag men förkastatde de, nu väntar han på ett bättre. Vi i mora vill behålla honom och då måste de ju få kosta, hoppas ledningen ger honom ett vettigt kontrakt, och inget skambud.
distanserad: Jag är dock tveksam till att han får sin efterlängtade förstamålvaktsplats där. Varför skulle Leionen dra, eller vara sämre? Kanske om något år, men det gäller även i LHC.
Tänkte precis skriva nåt illa om Aftonbladet. Men sen kom jag på att allt är sagt om dem redan. Så jag hoppar det. Tvi.
Sitter o summerar slutspelet och kan bara komma fram till en sak: VARFÖR och ÅTER VARFÖR har inte Tim E fått spela mer? Tim - byt klubb om du inte hamnar ordinarie i första femman nästa säsong. Du är värd så mycket mer.
Nu ska jag vara bitter ett halvår - ses till hösten då jag hoppas ES inehåller Nyköping och Oskarshamn. Det vore nått det.
Höll på att få nervkollaps av förlängning senast... Kan vi få ett snabbare och klarare avgörande idag månne?
Dags för min personliga favorit att kliva fram - om han nu får spela - Tim E. Tror han blir matchhjälte idag. På nåt sätt. 5-1 och därmed 3-1 i matcher. Där har ni mitt tips.
Dialekten... avdelningen för lustiga anekdoter; som nyligen inflyttad var jag på fest där en av de infödda östgötarna tittade på mig med beundran i blicken och utbrast: "åh, du pratar dialekt, vad mysigt, jag skulle också vilja prata dialekt!" ;)