Linköpings HC

SHL · 7298 inlägg · 775 ämnen
« · 539019 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Luoma klar för LHC
distanserad: Stämmer bra det, de har spelat tillsammans alla tre. Det jag skrev syftade mer på att de har spelat backpar tillsammans förr, om jag förstått saken rätt. Men, det kan ju vara fel. ;)

Sv: Luoma klar för LHC
bobbe: Japp känns bra. Han har väl lirat med Jussi i Tappara också?

Luoma klar för LHC
Japp, då var det officiellt också... Luoma klar för LHC. Känns som en vettig värvning, speciellt eftersom Välivaara har spelat ihop med honom förut.

Sv: Derbygrupperna i vinter
Alit Tias: Intressant, men bedrövligt. Se min krönika...

Derbygrupperna i vinter
SSK, HV71, VF, LHC
Det känns ganska intressant, SSK har ju alltid varit lite hatmatcher och i vinter så har vi ju mycket att ge igen.

Sv: Grattis till värvningen av Soling!!
Spelare som Torkki och Soling är riktigt nyttiga att ha i laget vid ett slutspel. Ska bli sjukt skoj och se hur dessa herrar lyckas i cluben. :)

Richter: Det förstår jag att du är :-)

70 Rodrigues:

Jonas Soling kan nog bli en av topp 5 i den interna poängligan om han får vara skadefri. Spelare som skär in på mål och ger det där lilla extra i närkamperna hade vi inte många av i slutspelet. Nu har vi två tunga nyförvärv i Torkki och Soling. Jag är nöjd än så länge....

70 Rodrigues:

De skall väl inte ta alla spelare =)

mattias - 74: FBK var ju o rykte i Soling inför förra säsongen!

70 Rodrigues:

Tror jag också, han kommer bli intressant att följa, är förvånad över att inte Fbk högg honom också =)

Grattis till värvningen av Soling!!
Soling kommer att spela i Tre Kronor säsongen som kommer, tyvärr så har Brynäs som vanligt fuckat upp en spelare, han kommer dock att lyckas i LHC!!

Sv: Holmqvistare?
distanserad: Redan innan XP:s artikel fanns i alla fall Andreas som "konkret rykte"...

Holmqvistare?
Nån som vet om ryktet att Andreas och Michael Holmqvist ska vara aktuella för LHC har någon dignitet?

Sv: Casparsson lämnar
bobbe: det har faktiskt funnit fullt seriösa förslag på att norska lag skulle ingå i elitserien. För ett par år sedan var det någon stolle (och det var inte bara någon gästboksskribent som tex vi här på HS utan någon som var ganska väl insyltad i svensk hockey, men jag minns tyvärr inte exakt vem det var) som på fullt allvar ville att elitserien skulle innehålla två norska lag. Han fick väl inte sådär enormt mycket gehör för sin idé, dock...

Frisco: Du vet, den här internationaliseringen har inga gränser... Elitserien ska utökas till 14 lag, med ett danskt och ett norskt... eller kanske inte.

bobbe: Underligt.

I Sverige eller utomlands?
— Det kan bli både och.

En match här och en match där?

Förtydligande - han har inte varit något vidare den senaste säsongen, dessförinnan har han gjort nytta, det ska givetvis framhållas.

Casparsson lämnar
Peter Casparsson lämnar LHC, trots att kontraktet hade ett år kvar av sin giltighetstid. Bra, eftersom han inte alls presterat och tyvärr var "i vägen".

Se länk.

Sv: LHC värvar Sami Torkki
bobbe:

Att irritera motståndare är Torkki rätt bra på :) Han har också varit inblandad i en del slagsmål, backar sällan undan.

DIForever: Låter mycket positivt i mina öron. Jag var heller inte ute efter en "ful" spelare, utan en ettrig, aggressiv och tuff spelare som konstant irriterar motståndarna. Det låter som att jag fått det jag önskat.

Sv: Stackars lilla FBK...
bobbe: Håkan Looser har definitivt gett "Bad Loser" ett ansikte.
Ju mer man tänker på det, desto mer löjligt blir det med alla dessa ständiga ursäkter och påhopp bara för att inte FK får ta guld varje år.
VF var ÖVERLÄGSNA Färjestad, punkt slut. Att öht ta upp den här typen av fånerier gör att man blir mållös (nästan). Är han Loobotomerad? :)

Kan ju också tillägga att han fått in en hel del mål genom sitt slit.

bobbe:

Sami Torkki spelar inte speciellt fult, han spelar väldigt hårt och tufft. En hel del av de många minuterna i utvisningsbåset har han snackat till sig.

Har själv sett honom spela i Lukko, och jag gillar hans spelstil... väldigt nyttig för sitt lag.

Dream Team: Svar nej. Det är bara att titta på slutspelen de två senaste säsongerna. Ingen "äkta" tuffing, ingen Ledin, Kåberg, Jämtin, whatever.

Stora och tuffa - ja, men ingen jobbig retsticka.

Falahk:

475 utv minuter de 4 senste säsongerna, jaja är det nån ny Souray månne =)

bobbe: Men har inte LHC haft ett helt koppel spelare med just  den spelstilen som varit stora, tuffa och fulspelande? Ja, inte så väldigt poängproducerande eller bra, kanske, men inte har man saknat alla bitar där inte.

Larionov:

Detta är äntligen ett bevis på det jag och de flesta här på hs har sagt hela tiden. FÄRJESTAD är gnälliga och inte lite heller.

Jag tackar min lyckliga själ att jag inte blev färjestadare när jag var liten för då hade jag avslutat mitt medlemskap ¨här på hs =) inte roligt =)

Falahk: Mycket intressant värvning. Stor, tuff, ful (åtminstone mycket utvisad) och dessutom poängproducerande. Precis den spelartyp LHC saknat enormt. Hemlin & Helber has done it again.

Larionov: Men stackars liten då... för det kan ju inte vara så att FBK spelar fulare än andra lag och definitivt var sämre än Frölunda på alla sätt, och tvingades ta till fula medel? Pfft... skylla på Forsberg. Rannsaka sig själv verkar mer kreativt.

Stackars lilla FBK...
expressen.se/index.jsp?a=268257

Hur patetisk får människan bli?

Sv: Sperrle till mora...
distanserad:Vet inte vad han har blivit lovad i kontraktet, men ja tror på konkurrens, sperrle kanske inte håller en hel säsong, vet nån va han kan prestera, har han alla attribut till att vara en förste målis. Leinonen vet man var man har, om han skriver på, kanske delad vårdnad om stollparna, eller sperrles stora genombrott i mora tröjan som förste målis, de återstår och se.

warp7: Kan inte tänka mig att Sperrle skrivit på om han inte vet att han blir första målis.

bobbe: Leinonen har fått ett kontrakts förslag men förkastatde de, nu väntar han på ett bättre. Vi i mora vill behålla honom och då måste de ju få kosta, hoppas ledningen ger honom ett vettigt kontrakt, och inget skambud.

Ny andremålvakt: Jonas Fransson
Se länk.

Klart intressant, en vettig värvning.

distanserad: Jag är dock tveksam till att han får sin efterlängtade förstamålvaktsplats där. Varför skulle Leionen dra, eller vara sämre? Kanske om något år, men det gäller även i LHC.

Sperrle till mora...
Grattis Mora... fan jag vill ha honom kvar

Sv: Game set Match
distanserad: Tim har inte fått spela mer eftersom han visat noll och intet under säsongen. Konstigt nog.

Själv låg jag däckad i feber i går... förlusten var nog bara feberyra. Eller? :P

Sv: Game set Match
Tänkte precis skriva nåt illa om Aftonbladet. Men sen kom jag på att allt är sagt om dem redan. Så jag hoppar det. Tvi.

Sitter o summerar slutspelet och kan bara komma fram till en sak:
VARFÖR och ÅTER VARFÖR har inte Tim E fått spela mer?
Tim - byt klubb om du inte hamnar ordinarie i första femman nästa säsong. Du är värd så mycket mer.

Nu ska jag vara bitter ett halvår - ses till hösten då jag hoppas ES inehåller Nyköping och Oskarshamn. Det vore nått det.

Game set Match
Jag undrar om P4 har rätt - 25 pers från lkpg?
Skandal.

Tack för denna säsong.
På återseende nästa.

Fan.

Sv: Hur ska det sluta??
_Per_Ledin_: jaaaaaaaaaaaaaa mange 0-1

Leksand4Life: södertelje spelar så jävla defensivt jävlafeg lag hata södergrädde

Sv: Skammligt
Med lite distans till händelsen måste sanningen äntligen fram;
skamligt stavas med ett m.

varför funkar inte hockeylive? krångel,typisk internet !

Hur ska det sluta??
3-3 och dom är inne i 4 perioden tror det blir lhc som klipper till. Jävlig kul match måste jag säga tycker båda spelar bra

LHC-SSK, kvartsfinal 4
Höll på att få nervkollaps av förlängning senast...
Kan vi få ett snabbare och klarare avgörande idag månne?

Dags för min personliga favorit att kliva fram - om han nu får spela - Tim E.
Tror han blir matchhjälte idag. På nåt sätt.
5-1 och därmed 3-1 i matcher. Där har ni mitt tips.

Sv: LHC-SSK, kvartsfinal 2
bobbe: Fast de håller på fel lag.

Dialekten... avdelningen för lustiga anekdoter; som nyligen inflyttad var jag på fest där en av de infödda östgötarna tittade på mig med beundran i blicken och utbrast: "åh, du pratar dialekt, vad mysigt, jag skulle också vilja prata dialekt!" ;)

65Selander: Pffft... läs det kommenterade inlägget. ;)

Chief: Östgötar är trevligt folk, även om dialekten är som den är.

65selander: Låt mig uttrycka det så här, det är ensamt. Väldigt ensamt.

Det är det iofs för det mesta, men det känns liksom lite mer just nu. Glada östgötar är påfrestande östgötar...;)

För att göra saken ännu lustigare har jag dessutom en kursare som är gårdare. Jämmer...

« · 539019 · »