Linköpings HC

SHL · 7298 inlägg · 775 ämnen
« · 833277 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: LHC-HV71
distanserad: Kan väl tänkas ha med popularitet att göra. Lhc är väl inte direkt folkets val ute i stugorna. Eller...?

Å när jag ändå redan spammat sönder forumet så vill jag ta tillfället i akt och lyfta fram en spelare som jag tidigare ratat: Martin Öhrstedt. Ser lovande ut.

"Luleå bör även vara fantastiskt glad över att han inte valde att spela i Linköping, ett lag som INTE är gang!"

Har nog varit borta lite för länge - kan nån förklara vad Hynning menar med gang?

Samtigt som jag måste säga: Tack för en ny målis - det var länge sedan man kunde känna sig någolunda komfortabel bakåt.

Men samtidigt måste jag ändå belysa Problemet med sort P:
POWERPLAY. Vi suger DUKTIGT.

Kors i taket, men jag citerar aftonbladet denna kväll:
ÄNTLIGEN!

LHC-girl: RUSKIGT skönt!
March mot slutspelet!

LHC-HV71
Såå skönt tre poäng känns riktigt gött!!

Sv: Missat slutspel
shinzawai: eller i kvalet, dårå!

Orkar inte leta tråd, vill bara tacka för en god match och ge de tappra klackisarna beröm. Strongt gjort att göra den där resan och hålla igång om de 20+ gjorde. Mer sånt!

Ses i slutspelet.

Huge: Hoppas du har rätt...

distanserad: Alltid till tjänst... ;-)

Skämt åsido: jag ska äta upp min Brynäskeps ifall LHC spelar i KS, men längre än så vågar jag inte sträcka mina förhoppningar om era vidare öden.
Skulle iaf bli oerhört förvånad om ni inte går till slutspel. Ni såg bra ut senast i LA och med lite mer strikt tråkspel som utgångspunkt i matcherna så tror jag ni fixar skivan...

Huge: haha.. you made my day... tack.

distanserad: Känner igen de där ressonemanget i mångt o mycket för mitt eget lag :)

distanserad: "Ser att min favoritpajas på Aftonbladet tippar att LHC missar slutspel.
Perfekt. Då är jag helt säker på att vi tar oss dit."

"Även en blind höna kan hitta ett korn"

Underskatta aldrig ett klassiskt ordspråk..... :-)

Metal Guru: Går ju iofs att analysera hur man vill. Men om du frågar mig:

- Våra målvakter har varit ALLT annat än stabila sista tiden. Nu fasar vi ut dem och kan förhoppningsvis få ett lyft iom detta.

- Vi har faktiskt spelat hysat i de flesta förlustmatcher - faktiskt fört spelet i de flesta, och faktiskt varit det bästa laget i många fighter.

När det ser ut så, så brukar det vända förr eller senare. Lite självförtroende och lite förnyat målisförtroende tror jag kommer lyfta laget.

Jag är övertygad om att vi fortfarande har ett av de starkaste lagen i serien och när det börjar dra ihop sig nu tror jag det kommer att visa sig.

OM vi går till slutspel så tror jag faktiskt vi har en chans att gå hela vägen.
Å andra sidan så ser det ut som alla lag som går till slutspel kommer ha en realistisk chans att gå hela vägen. Jämt värre i år.

Den som lever får se.

Metal Guru: Najs graf du har pillrat ihop :)

distanserad:
Jag tror att det kan vara värre än vad han tror.
Kolla länken där jag i diagramform visar hur de tolv lagen plockar poäng i sina matcher. LHC är den lite tjockare blå. Er trend är inte stark, om man säger som så.

Jag har inte 100% koll på LHC just nu.
Så upplys mig, vad är det som säger att ni ska bryta trenden som leder ned i KS?

mok: Det var just min poäng. Han har inte ett rätt.

Portello: Jo det är völl ändå tur dom har rätt ibland annars skulle man ju tappa en ev trovärdighet man har för dom kvar.

mok: Ibland.

distanserad: Har dom nånsin rätt?

Missat slutspel
Ser att min favoritpajas på Aftonbladet tippar att LHC missar slutspel.
Perfekt. Då är jag helt säker på att vi tar oss dit.

Sv: Johan Fransson
distanserad: Ja det tror man ju gärna när det värvas sista dagen. Man blidde ju rätt förvånad när Acke helt plötsligt kommer hem igen måste jag säga.

mok: är nog tyvärr inne på att det är en "fem i tolv" lösning tyvärr.
Tills jag blir bevisad motsatsen.

distanserad: Billigt fynd kanske? Dom brukar dock va svåra o hitta men nångång skall man lyckas med det oxå.

mok: eller fynd...!

distanserad: Då kör vi på alternativet billig :)

Hehehe...
Billig, eller är LHC så åtråvärda.. ;)

"Martin Öhrstedt är nära kontrakt med Linköping.
I utbyte och betalning ska Almtuna få en träningsmatch mot Linköping."

bobbe: coolt. Känner du till nåt om honom? Lite "tager vad som erbjudes" varning?

Relaterat - ännu en backvärvning klar: Martin Öhrstedt, se länk.

distanserad: Dom flesta kanske e nöjda över detta bytet :) Vi får hem en något gammal Acke som dock är stor favorit här nere. Få se om han kan bidra med något nu när vi dessutom fick en back skadat helt plötsligt.

Johan Fransson
Jaha då är mina både tidigare drömvärvningar uppfyllda.

- Först signade vi Jocke E.
- Nu signar vi Johan Fransson.

Hoppas bara Johan kan leva upp till mina förväntningar och den potentialen han framförallt visade i Luleå.

En för övrigt jävlgit bra bytesaffär måste jag tillägga.
Även om jag inte kanske direkt vill bli av med Oscar.

Sv: Brynäs
rafalski: visst. den som lever får se.

distanserad: Vore rena lottovinsten att få er i kvarten, men troligen kommer ni få möta lag som SSK och Malmö mm framåt vårkanten ;)

bobbe: Det kanske är placeringen han är bitter över? Som det ser ut nu kan vi ju råkas redan i kvarten igen...

rafalski: Prosit, surheten smickrar dig inte.

Tänk om du i stället glatts åt den härliga stämningen och er goda tabellposition?

Vicke_LKPG:
Visst var det en härlig resa !skön stämning,sen tyckte jag att det var ett helt annat LHC än på bra länge mera kämpa glöd!!!

Just hemkommen får Gävle!

Många LHC-supportrar och fint drag på bortastå!
Härlig match, fint att O'boy får göra två mål.

rafalski: eeh... bitter?

Måste vara skönt med domare Persson på lönelistan, hoppas av hela mitt hjärta all olycka till LHC.

17 sek. vad fan. sparka varenda jävla back vi har.

Brynäs
Jaha då har vi finslipa detaljerna i två matcher sen tränarbytet...
Konstigt att inte någon har påtalat det tidigare - men vi har verkligen haft katastrof på målvakssidan. Hoppas nu bara Stana kan gå in och storspela o få tillbaka lite självförtroende i laget. Jag tror på det här.
B-LHC 0-5

Sv: Coaching
Grattis till Stana... Linköping har väl en liten kris om man jämnför med oss i Malmö... ojoj.. inte roligt detta.. men men.. kan väl bara säga att ni kommer få en av elitseriens bästa målisar ... så som sagt bara å säga Grattis.. en målis som har 91 % i ett sånt lag som Malmö är fenemej grymt..

/ MrRedhawks

Portello:

haha jo jag såg det jag också men jag bara svarade på ett tidigare inlägg och såg inte att det var hans namn =)

Hur som helst är det märkligt att de bryter med Roman men men de lär väl göra nånting om de inte skall hamna i Kvalserien ?

mattias - 74: Tror bobbe vet om det.Eftersom det är han som skrivit artikeln :)

bobbe:

Vet ibte om denna tråds passar sig under rubriken men jag hittade ingen annan som var bra!

Stana in - Checmanek ut iaf !!

Sv: LHC/LULEÅ
Vicke_LKPG:
Ja hoppet måste vi ha kvar! det måste ju vända nångång och varför inte på lördag? Hur som helst ska det bli roligt att åka till Gävle och stötta Cluben!!!

Huge: Precis!
Även om det ser riktigt risigt ut nu så kan man ju alltid hoppas, vem vet, LHC kanske gör som förra gången de var i Gävle?
Nu har de ju med sig ett helt tåg med supportrar också, kanske kan hjälpa :)

Vicke_LKPG: Ja, hoppet brukar ju vara det sista som överger en..... :-)

« · 833277 · »