LHC-girl: Kan du kanske tala om varför LHC är så tråkigt otrevliga mot borta supportrar som hälsar på. Säga vad man vill om Löfbergs lila men det är mycket trevligt att gå på deras borta matcher. Linköping skippar jag hedanefter. Tråkigt....kanske kan du förklara
Jag tror oxå att vi blir klara för slutspel ikväll ,vill se ett laddat LHC mera glöd än mot Mora..Sen blir det härligt på fredag i ett fullsatt Cloettacenter! Jag tror på 2-0 till Cluben..
...matchen är egentligen inte speciellt intressant. Mer intressant vad som händer i de andra matcherna. Jag gissar att vi är klara för slutspel ikväll. Trevligt.
Matchen då - nja, målsnålt och tajt. Sista i öppen kasse. 0-3
Stigsson: visst. 1 tackling då. grattis. verkligen slutspelskarraktär på matchen. Haglade utvisningar också. Puck över sarg, hakning i egen zon av misstag - en fasthållning som såg ut som en kram, var det nåt jag missade?
Bonäs norra: Problemet var snarare att båda lagen hade allt att vinna och kämpa för - men det såg lojare och mer oinspirerat ut än en försäsongs ploj träningsmatch. Räknade du tacklingarna? 0.
distanserad: Pavel var inte särskilt frammträdande. Mora och LHC har lite lika spelstil med tunga och ganska snabba spelare med bra försvar men båda brister lite i det sista kring målet.
Vicke_LKPG: Hoppas du har rätt! men det hade du ju sist!!det skulle va så skönt med tre poäng ..då kan man ju snart börja andas igen!! Jag tycker att hela laget har lyft sig rejält på sista tiden o spelar med självförtroende..så visst vinner vi i kväll.. Heja LHC!!
man kan inte få allt bobbe.. men 4-0 utan utklassning duger bra det med... nu ser det lite ljusare ut får man säga. Så Frölunda förnedra HV71 igår. Om VF går till slutspel så... får nog motståndarna se upp. Har aldrig sett ett lag åka skridskor som de gjorde. Snacka om att det finns sparkapital i det laget. Kariya var helt grym. Oförståligt att de ligger där de ligger i serien.
distanserad: Nja, riktigt så bra blev det ju inte... men islossningen kom och Stana fick sin andra raka nolla. Dessutom slog Tony Mårtensson nytt klubbrekord i antal poäng när han gick förbi Huselius från 2004/2005.
bobbe: precis, med rätt inställning 3 poäng. och jag är gansk övertygad om att inställningen finns där - så jag drar det ytterligare ett snäpp. Det blir utklassning.
Ser åtminstone ut som att våra två sista (?) hemmamatcher för säsongen kommer att bli välbesökta. Ca 900 ståplats kvar i går eftermiddag, fascinerande mycket folk mot Malmö. Till sista matchen mot Djurgården är det slutsålt och gästerna invaderar med den största och röststarkaste bortaklacken i CC:s historia.
Matchen i dag då? Med rätt inställning - tre poäng.
Ja det var ju en jävla tur att vi tog 3 poäng nu när alla konkurenter (nästan) lyckades vinna också... Blir sjukt spännande in i det sista. 3 poäng mot Malmö och det ser BRA ut.
mok: nä dom ledde bara med 12poäng till tvåan NÄR DOM HADE FULLT LAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
mok: timrå missa slutspel förra året ni ser ju nu när dom har friska spelare vad grymm dom är . ja menar man kan lära sig något med att missa slutspel ;)
distanserad: Nej jag är inte nöjd med att missa slutspel... men är nöjd om jag slipper kvalspel. IBland får man helt enkelt justera sina mål vartefter det händer saker.
Ni kan ju inte seriöst påstå att ni är nöjda med att missa slutspel? Jag anser det vara tragedi att missa slutspelet. Kvalserie ser jag som en extra bonus stöt av dolken.
Jag siktar fortfarande på SM-guld. Allt annat är jag inte nöjd med.
distanserad: Jag ser dock en liiiitet ljus i tunneln, vi har en match mindre spelad och ligger på samma poäng som Frölunda. Djurgårn ligger 1 poäng före och har en match mer spelad.
Det är inte mycket att glädja sig åt men kanske lite ljus i alla fall?
Själv blir jag nöjd med säsongen om vi skulle undvika kvalserien(ingenmansland), slutspel ser jag bara som en bonus i så fall!
Jamen om ingen annan vågar tänka tanken - så är det fan dags att den lyfts upp på agendan - Vi ligger på kvalspelsplats. Och det är inte sjukt mycket som tyder på att vi kommer avancera därifrån heller. Hemska tanke.
SÅ JÄVLA SKÖÖÖÖNT